Tuomaritko eivät keskenään kavereita?

Anonyymi

Kerronpa mielenkiintoisen tapauksen lakimies vastaan lakimies:

Yritykseni teki tekstiilipainatuksia xxxx- ylioppilaiden järjestölle. Liittyy tuomareihin. Hakivat ja maksoivat. Jo samana iltana tuli meili että meidän pitää hyvittää virheestä (?). Vastasin siihen että mikä oli virhe, tuo takaisin. Eipä tuoneet vaan uhkasivat lakitermein vaikka millä asioilla. Tämä tapahtui marraskuussa v. 2018. No sitten keväällä tuli tieto että ovat haastaneet yrityksen oikeuteen koska emme maksaneet meilissä olevalle pankkitilille vaadittua summaan. Otin yhteyttä Suomen Yrittäjien puhelinneuvonnasta saatuun lakimieheen. Pyysi ottamaan kaikki tarvittavat dokumentit mukaan. Siitä sitten lähdin paperit kainalossa. Tuomari siellä odotti ja varmisti että onhan oikeusturvavakuutus kunnossa. Kyselin kustannuksia ja kertoi että 1000,- euron omavastuun jälkeen hänenkin pitää jotain saada. Ei pannut yhtään vastaan kun kerroin että pari tonnia varmaankin riittää, puolet minulta ja puolet vakuutusyhtiöltä. Naureskeli että tämä on niin selvä tapaus kun tilaaja ei ole kerta toimittanut tuotteita takaisin jotta olisimme ne voineet tarkistaa ja mahdollisesti korjata. Kertoi tutkivansa asiaa. Meni jonnekkin kevään loppuun kun pyysi asianajovaltakirjaan allekirjoitustani. Tivasin siinä että olenko nyt sitten sitoutunut teitä käyttämään ja vastaus oli taas sama: onhan sinulla oikeusturvavakuutus! Tuo ko. sana ilmeni aina kun kävimme keskusteluja että vakuutusyhtiöhän kaiken maksaa, älä huolehdi. Välillä sanottiin että en ole yhteistyöhaluinen kun tivaan asioita....??? Asianajajakin oli vaihtunut tässä välissä joksikin varatuomariksi. Sitten tuli oikeudenkäyntipäivä, 8.7. Sovittiin että soittaa kun istunto alkaa, ehkä klo 11-13:00. Olin varannut mukaani alan asiantuntijoita tarkastamaan tuotteet ja toteamaan että mikä niissä vikana. Soitti entiselle työtekijälleni ja kertoi minulle että on kutsunut hänet istuntoon. Itse soitin myös hänelle ja kertoi että tulossa ollaan. Sitten tuli sähköposti että on parasta sopia asia koska vastapuolella erittäin pätevä ja kallis tuomari. Tivasin vain että milloin voimme tulla paikalle. Ei vastannut siihen mitään koska oli kuulemma ruokatauko ja asia esillä sitten joskus. Siinä sitten alan konkareitten kanssa odotettiin kutsua. Ei soittanut minulle eikä ex-työntekijälleni. Sitten tuli sähköposti että asia sovittu ja kumpikin nuolee näppinsä. Pistin heti meiiä perään että enhän antanut missään vaiheessa lupaa mihinkään sovintoon vaan asia tutkitaan mitä tuotteissa vikana. Yritin vielä soittaa mutta kukaan ei vastannut. Sitten tuli yllätys: Tilaaja eli xxxxx- ylioppilaiden järjestön lasku. Hieman alle 700,- syystä että istunnossa olivat todenneet virheen ja siitä oli oikeuden päätös: Maksuun. Oikeus siis päätti että olivat virheellisiä ja minun piti ne korvata! Eikä tässä kaikki. Sain juuri omalta asianajajaltani laskun, 8700,- euroa veroineen. Maksa heti tai laitetaan ulosottoon. Nyt minulle on annettu mahdollisuus tutustua tekemääni virheeseen ja osoite epämääräinen XXXXXXXXtie ja PL jotain. Päivämäärä sovittu ja kellonaika 18:00. Tarkkaa tietoa ei ole mihin pitäisi mennä koska itsellä hirveä tarve tietää miten herrat oikeudessa ovat todenneet jonkun virheen. Itse en ole nähnyt vielä yhtäkään tuotetta joista tässä asiassa käytiin riitaa. Ovat siis saaneet käyttää vapaasti niitä vaikka ovatkin virheellisiä mutta kenelläkään ei ole ollut mahdollisuutta tulla näyttämään mikä meni pieleen.
En viitsi laittaa tähän henkilöiden tietoja koska tiedän että olen pahasti loukannut heidän tuntojaan ja ammattiaan ja korvausvaatimus liikkuisi jossain sadoissa tuhansissa. Oikeusturvavakuutuskaan ei auttaisi koska olen tämän sodan aloittanut ja siis kärsin.
Ihmetyttää että oikeudessa on mahdollisesti ollut joitain asiantuntijoita (tuomareita?) jotka tuntevat alan niin hyvin että voivat tehdä päätöksen että vika on minun. Omakin asianajajani (jota en ole koskaan nähnyt) kehtaa laittaa tuollaisen kohtuuttoman laskun ja hävitä sitten maan alle vain meilin kautta saavutettavaksi. Samoin ihmettelen Suomen Yrittäjien moraalia tässä asiassa. Jäsenetu pitäisi olla jäsenetu ja säännöt pitäisi olla selvät että annetaan neuvoja mutta pidetään huoli että nämä neuvoa antavat eivät sitten rahasta mielin määrin. Koitin katsoa Suomen Asianajoliitosta onko tämä varatuomari heidän jäsen mutta eipä ollut listassa. Ja on silti yrittäjien etujärjestön kirjoilla antamassa apuaan. Taustat pitäisi heidänkin tutkia koska ei tälläistä pitäisi kenellekään yrittäjälle sattua. Mainittakoon vielä että olen jo itse wanhus, kohta 70v ja yrittäjänä ollut kohta 46 vuotta ja ikinä ei ole töitäni haastettu oikeuteen. Ammattiylpeys on nyt hieman hakusessa koska oikeuskin päättänyt että teen virheellistä työtä vaikken siitä ole nähnyt mitään todistetta.
Siltikin maksan nyt mielelläni oppirahat koska aina sitä oppii kun vaan yrittää .......

6

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko oikeusturvavakuutuksesi kunnossa...

    • Anonyymi

      Oikeustoimi järjestäytyneen rikollisuuden halinassa. Vapaamuurariveljet keskenään tekevät syytteitä poliisi avustaa häviät 100% varmuudella vapaamuurari vala pitää siitä huolen. Suomessa isältä riistetään lapseensa oikeus samat tekijät asialla feministein kannustamana. Poiisin tekemiä rikoksia vaiennetaan ei tarvita lisää tieto yms. järjestäytynyt rikollisuus lavastaa syyttömiä joka päivä media on muurariveljien hallinassa ja syöttää soopaa 24/7

      • Anonyymi

        Tarvitsemme monta Pauli Vahtera...


    • Anonyymi

      Tarina tuntuu uskomattomalta. Valitettavasti nykyisin vain oikeussaleissa sattuu uskomattomia käänteitä...

      • Anonyymi

        Karigasniemen pervojoukkueella ei liene mitään yhteyttä Jari Aarnioon vaikka jollakin oli huumekauppiaan tuomio kärsittävänä.


      • Anonyymi

        Rautiomäkikö tulppana? Huumetuomio ihan ansaittu mutta...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe