Persujen työllistymisongelmat

Anonyymi

Miten lukutaidoton kielitaidotin somali pystyy lyömään perussuomalaisen työhaastattelussa, kuten nämä yhteiskunnan 'toivot' valittavat täällä?

Mitä tämä kertoo persusta yleensä, jos ei pärjää edes missään työhaastattelussa lukutaidottomalle ja kielitaidottomalle maahanmuuttajalle? Ja samat persut täällä kertovat olevansa johtajia ja pomoja tässä maassa. Anna mun kaikki kestää.

65

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanos muuta mutta nyt ei ole muita vaihtoehtoja kuin että tuota sun täytyy vaan murehtia jatkossakin. Kielitaidotin somali vaan on niin vekkuli. Yritä pärjätä !

    • "Miten lukutaidoton kielitaidotin somali pystyy lyömään perussuomalaisen työhaastattelussa, kuten nämä yhteiskunnan 'toivot' valittavat täällä? "

      Ohisalon tissin kautta :-)

    • Anonyymi

      Veikö kielitaidotin aloittajan duunin ?

    • Anonyymi

      Mitäs 90-luvun sutkauksia täällä viljellään?

      • Anonyymi

        Aika last season kommentti. Suvakki Feministin kananlento tyssäs siihen kun kaikki mamut olikin sovinisti sikoja.


    • Anonyymi

      Eivät somalit ole yhtään huonompia työntekijöitä. kuin suomalaisetkaan Päinnvastoin monilla on kova työmotivaatio. Ongelmana on ovat enemmän työnantajat, jotka eivät heitä palkkaa.

      Itselläni on pieni 6 hengen firma, viisi (minä lmukaanlukien) varsinaisissa työhommissa ja vaimo hoitaa konttoriasiat. Työntekijöit on yksi somali ja yksi Kosovon albaani. Ei ole ollut moittimisen aihetta! En polje palkkoja, vaan maksan TES:in mukaisesti ja päällekin könttänä joulurahan perheille, sillä hyvistä duunareista kannattaa pitää kiinni. Erityisesti nämä ulkolaiset ovat halukkaita ylitöihin tarvittaessa.

      Kyllä alussa vittuiltiin mm. että "ostatko rukousmaton talon puolesta vai tuovatko omansa". Kundit eivät rukoile työaikana, vapaa-aikoinaaan pyllistelkööt, jos haluavat,; asiasta ei ole ollt edes puhetta.

      • Anonyymi

        Persujen mielestä olet hirveä suvakki ja mädättäjä. Nyt Suomi tuhoutuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen mielestä olet hirveä suvakki ja mädättäjä. Nyt Suomi tuhoutuu!

        Oi hirveetä onko noin siis aivan kauheaa !


      • Anonyymi

        Osalla, hyvin pienellä osalla Somaleista on työmotiivi, hyvin pienellä, todellakin pienellä osalla on kova työmotivaatio ja siksi he ovat töissä, osa yrittäjänä. Persu ja Somali työmarkkinoilla, on vaikeata kuvitella mitä "persukriittinen" oikein hakee tällä älyllisellä asiallisella kommentilla - koko aloituksella. Sopii siinä sitten ihmetellä miksi ei synny palstalla asiallista älyllistä keskustelua, millä helvetillä jos aloituksetkin ovat aivan aivottomia ja perseestä.


      • Anonyymi

        Ei värillä väliä, kunhan työhommat hoituu. Olen työnjohtajana vähän isommssa firmassa ja alaisena on kolme somalia. Asiallisia ja ahkeria tyyppejä, ei mtään valittamista. Mieluummin somali kuin persu.
        Siinä olen myös samaa mieltä, että työnantajat usein turhaan kammoksuvat palkata maahanmuuttajia. Poikkeuksena rakennusala ja siivous- yms. tehtävät pakon edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei värillä väliä, kunhan työhommat hoituu. Olen työnjohtajana vähän isommssa firmassa ja alaisena on kolme somalia. Asiallisia ja ahkeria tyyppejä, ei mtään valittamista. Mieluummin somali kuin persu.
        Siinä olen myös samaa mieltä, että työnantajat usein turhaan kammoksuvat palkata maahanmuuttajia. Poikkeuksena rakennusala ja siivous- yms. tehtävät pakon edessä.

        En mää usko sää mikää työnantaja oot, ai kauhee. Kun minkäänmoine syrjintä ei oo työpaikoilla hyväksyttyä ja sulla olis noin vammanen asenne oman maan ihmisii joilla olis joku tietty poliittinen kanta. Siis ai hirvee mikä pulju ei sinne sit varmaa monta tulijaa oiskaa että ei ihme jos tarttee Afrikasta duunarit roudata. Voi hirvee olik tää ny vihapuhet vai hoitoainet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei värillä väliä, kunhan työhommat hoituu. Olen työnjohtajana vähän isommssa firmassa ja alaisena on kolme somalia. Asiallisia ja ahkeria tyyppejä, ei mtään valittamista. Mieluummin somali kuin persu.
        Siinä olen myös samaa mieltä, että työnantajat usein turhaan kammoksuvat palkata maahanmuuttajia. Poikkeuksena rakennusala ja siivous- yms. tehtävät pakon edessä.

        Ootpas sitten tosi surkee pomo.LOL.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei värillä väliä, kunhan työhommat hoituu. Olen työnjohtajana vähän isommssa firmassa ja alaisena on kolme somalia. Asiallisia ja ahkeria tyyppejä, ei mtään valittamista. Mieluummin somali kuin persu.
        Siinä olen myös samaa mieltä, että työnantajat usein turhaan kammoksuvat palkata maahanmuuttajia. Poikkeuksena rakennusala ja siivous- yms. tehtävät pakon edessä.

        Niin joo...useampi voisi palkatakin,eihän tässä rasisteja olla mutta fakta on se että joka neljännellä somalialaisella ei ole edes perustason tutkintoa ja koulutustaso on heikko myös toisen polven somaleilla. Ei ole helppo löytää sopivia työtehtäviä etenkään jos hän ei edes työtä aktiivisesti hae.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei värillä väliä, kunhan työhommat hoituu. Olen työnjohtajana vähän isommssa firmassa ja alaisena on kolme somalia. Asiallisia ja ahkeria tyyppejä, ei mtään valittamista. Mieluummin somali kuin persu.
        Siinä olen myös samaa mieltä, että työnantajat usein turhaan kammoksuvat palkata maahanmuuttajia. Poikkeuksena rakennusala ja siivous- yms. tehtävät pakon edessä.

        Tuolla asenteella työnjohtajana, ainoa mahdollisuus onkin että alaisena on kolme Somaalia, muut haistattaisivatkin tuollaiselle idiootille paskat, ja menisivät töihin johonkin kunnon firmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla asenteella työnjohtajana, ainoa mahdollisuus onkin että alaisena on kolme Somaalia, muut haistattaisivatkin tuollaiselle idiootille paskat, ja menisivät töihin johonkin kunnon firmaan.

        Firma on ollut pystyssä 42 vuotta ja tehnyt joka vuosi voittoa, jopa syvimmän laman aikaan. Sanoisin kunnon firmaksi. Töihin tullaan työpsykologin haastattelun ja testien kautta (muitakin kriteerejä tietysti on), niin minä kuin somalitkin. Ulkolaisperäistä henkilöstöä on nyt 14 kpl. Luulen, että sinun pääsysi töihin firmaan katkeasi jo psykologin seulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firma on ollut pystyssä 42 vuotta ja tehnyt joka vuosi voittoa, jopa syvimmän laman aikaan. Sanoisin kunnon firmaksi. Töihin tullaan työpsykologin haastattelun ja testien kautta (muitakin kriteerejä tietysti on), niin minä kuin somalitkin. Ulkolaisperäistä henkilöstöä on nyt 14 kpl. Luulen, että sinun pääsysi töihin firmaan katkeasi jo psykologin seulaan.

        42 vuotta jo ja vielä et tiedä edes perusasioita työhönotosta kuten että lähtökohtaisesti perheeseen, uskontoon, poliittisiin mielipiteisiin tai seksuaaliseen suuntautumiseen kuuluvat asiat eivät kuulu työnantajalle. Työnantajalla ei ole oikeutta kysyä onko työnhakija poliittisesti aktiivinen tai jonkun puolueen jäsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        42 vuotta jo ja vielä et tiedä edes perusasioita työhönotosta kuten että lähtökohtaisesti perheeseen, uskontoon, poliittisiin mielipiteisiin tai seksuaaliseen suuntautumiseen kuuluvat asiat eivät kuulu työnantajalle. Työnantajalla ei ole oikeutta kysyä onko työnhakija poliittisesti aktiivinen tai jonkun puolueen jäsen.

        Miten niin ei tiedetä?. Kyllä tiedetään! Puoluekantaa ei kysytä, eikä johonkin puolueeseen kuuluvaa tyssätä puolueen takia, Syynä voi olla esim. sosiaalisen sopeutumattomuus tai firman toimintaperiaaatteiden vastaiset asenteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei tiedetä?. Kyllä tiedetään! Puoluekantaa ei kysytä, eikä johonkin puolueeseen kuuluvaa tyssätä puolueen takia, Syynä voi olla esim. sosiaalisen sopeutumattomuus tai firman toimintaperiaaatteiden vastaiset asenteet.

        No onneks mun työpaikalla tehdään töitä eikä politikoida. Eduskunta on sitä varten.Meillä noin 400 Perussuomalaista teki huipputulosta tänäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onneks mun työpaikalla tehdään töitä eikä politikoida. Eduskunta on sitä varten.Meillä noin 400 Perussuomalaista teki huipputulosta tänäänkin.

        No johan vitsin murjaisit.Ilmeisesti nuuskan salakuljetusfirma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan vitsin murjaisit.Ilmeisesti nuuskan salakuljetusfirma.

        Miten niin ? Millä perusteella noin sanot ?


    • Täytyy sanoa, että kyllä todellakin oikein hämmästyttää tuo "persukriittisen" asuiallisuus ja äly kommenteissa, miksi ihmeessä ei synny älyllistä asiallista keskustelua, vaikka aloituksethan ovat ihan huippuluokkaa . .

    • Anonyymi

      kyllä niitä Shellin vessoja päässee siivoamaan pienemmälläkin musujen ylistyksellä ,mutta varo sotkemasta rukousmattoa..

      • Anonyymi

        Persuälymystön päätöntä mölinää taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuälymystön päätöntä mölinää taas.

        Voi juma kun onki kauheeta mölinää taas mutta nukkua et malta ku niin kiinnostaa voi jestas sentään .


    • Anonyymi

      Jokainen ihminen on omalla tavallaan hyödyllinen, myös nainenkin voi olla, mutta ei Somali.

      • Anonyymi

        Lienee persujen virallinen kanta.


    • Anonyymi

      Kummalisia nämä persut. Ulkomailta tulijat vievät sossurahat. Mutta jos ovat töissä, niin vievät suomalaisilta työpaikat ja naiset. Alemmuudentunne, kaiken vieraan pelko ja katkeruus ovat persuilla pohjattomia.

      • Anonyymi

        Oi hirvee sentäs. Mä en oo kuullu koskaan kenekään sanovan että somalit veis työpaikat. Ai kauhee kun päinvastoin on ihmetelty miksei niitä näy missään töis vaikka on 30vuotta jo täällä olleet. Siis olik tää ny vihapuhet ?


      • Anonyymi

        Ei ole sanottu että vievät naiset. On sanottu että raiskaavat naiset ja lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi hirvee sentäs. Mä en oo kuullu koskaan kenekään sanovan että somalit veis työpaikat. Ai kauhee kun päinvastoin on ihmetelty miksei niitä näy missään töis vaikka on 30vuotta jo täällä olleet. Siis olik tää ny vihapuhet ?

        perussuomalaiset miehet valittavat, että maahanmuuttajat vievät heidän miehensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sanottu että vievät naiset. On sanottu että raiskaavat naiset ja lapset.

        Eli toimivat kuten persutkin.

        Siksi muukalaisviha, koska tulevat samoille apajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toimivat kuten persutkin.

        Siksi muukalaisviha, koska tulevat samoille apajille.

        Oi kauhee sentäs noinko on voi hirvee !Että sillai sitte syntyny ihan muukalaisviha ! Ja kekä on muukalainen...voi ei olik tää vihapuhet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        perussuomalaiset miehet valittavat, että maahanmuuttajat vievät heidän miehensä.

        Voi jukra sillaiko se menee ei hitsi ihan kauheeta ! Siis jestas sentään !


      • Anonyymi

        Kauheeta kun alemmuudentunto. Siis ihan hirveetä . Joka neljännellä somalilla ei ees pohjakoulutusta ja arabitka ei kaikki osaa ees lukee mut vaan on persulla ihan syyttä alemmuudentuonto. Siis oikeesti ei kyllä tolkkua ai kamala sentäs !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheeta kun alemmuudentunto. Siis ihan hirveetä . Joka neljännellä somalilla ei ees pohjakoulutusta ja arabitka ei kaikki osaa ees lukee mut vaan on persulla ihan syyttä alemmuudentuonto. Siis oikeesti ei kyllä tolkkua ai kamala sentäs !

        En väitä, että valehtelet, mutta epäilen sitä vahvasti. Esitä nyt nyt joku tutkijoiden tekemä tilasto somalien ja arabien koulutuksesta! Pelkkiin huu-haa-heittoihin ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä, että valehtelet, mutta epäilen sitä vahvasti. Esitä nyt nyt joku tutkijoiden tekemä tilasto somalien ja arabien koulutuksesta! Pelkkiin huu-haa-heittoihin ei usko kukaan.

        Vastaa,todista ja perustele.On ollut ja on tietoa saatavissa tästä aiheesta ja on ylittänyt uutiskynnyksenkin moneen kertaan. Kun kerran netissä olet niin ihan itse voit asiasta tiedonkin etsiä eikä ole edes vaikeaa. Laita hakusanaksi vaikka Somalien koulutustaso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa,todista ja perustele.On ollut ja on tietoa saatavissa tästä aiheesta ja on ylittänyt uutiskynnyksenkin moneen kertaan. Kun kerran netissä olet niin ihan itse voit asiasta tiedonkin etsiä eikä ole edes vaikeaa. Laita hakusanaksi vaikka Somalien koulutustaso.

        Somaleista keskiasteen koulutus on 67 %:lla ja korkea-asteen koulutus 21 %:lla. Eli puhut täyttä persua (= vaihtoehtoinen totuus eli valehtelu).

        https://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_12_03_maahanmuuttajat.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Somaleista keskiasteen koulutus on 67 %:lla ja korkea-asteen koulutus 21 %:lla. Eli puhut täyttä persua (= vaihtoehtoinen totuus eli valehtelu).

        https://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_12_03_maahanmuuttajat.html

        Luit virolaisten taulukosta hyvä ihminen ! Minäkö sitä vaihtoehtoista totuutta puhun kun sinä nappaat somaleille virolaisten tiedot !


    • Anonyymi

      En ottaisi persua töihin. Tuskin siihen pitää edes keksiä mitään tekosyytä. Kyllä ihmiset ymmärtävät, että yhteistyötaito on isänmaanrakkautta tärkeämpi asia.

      • Anonyymi

        Ei sun tarttekkaa ketää töihin ottaa ku et sä oo siinä asemas. Sit sä et edes tietäs kuin monta persua sun firmas olis kun otat kepulaisen tai demarin ja viikon päästä ne onki persuja kato kun ihmiset nykyään vaihtaa leiriä.


    • Anonyymi

      "Ei myrkkytattia keittoon, eikä persua töihin niin hyvin menee" - sanoo eräs yrittäjä usein.

      • Anonyymi

        Niin kysytäänkö heillä työhaastattelussa ketä työnhakija on äänestänyt ? Uskomatonta !


      • Anonyymi

        Näitä valehtelijoitahan täällä riittää. Ei meinaan ole sallittua työnhakijalta kysyä onko hän poliittisesti aktiivinen ja jonkun puolueen jäsen. Se nyt vaan on niin että lähtökohtaisesti perheeseen, uskontoon, poliittisiin mielipiteisiin tai seksuaaliseen suuntautumiseen kuuluvat asiat eivät kuulu työnantajalle.


      • Anonyymi

        Ei tainnut valehteleva vihervasemmiston mielikuvitusyrittäjä oikein kestää krititikkiä valheestaan, kun poistoon itki kommenttini :D


    • Anonyymi

      Ongelma työn ja työllistymisen suhteen on selvästikin aloittajalla, hänhän ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut töissä, vaan päivystää huonoilla trollauksillaan 24//12 palstalla Persuista valehtelemassa,

    • Anonyymi

      Aloittajalle pieni vinkki, te vihervassarit olette työelämässä harvemmin kuin persut, tämä on tutkittua tietoa. Kun persut raataa duunia niin sinä kulutat päivät pitkät sossun ja Kelan ovensaranoita karatessasi vonkumassa taloudellisia etuisuuksia, ja olet aina vahvassa kiljupöhnässä.

      • Anonyymi

        Missä tuollainen tutkimustulos on? Esitä lähteesi!


    • Anonyymi

      Jos joku persu on kaikesta huolimatta saanut töitä, se saa ekana kyllä lähteä.
      Harva työyhteisö sietää uusnatseja tai etnonationalisteja.

      Persuille jää paskahommat, vaikka olisi amiksen käynyt.

      • Anonyymi

        Onkohan noin ? Kun kumminkin jo 20v. samassa työpaikassa olen minäkin ollut niin en ihan ensimmäisten joukossa ole lähtemään joutunut. Firmahan saisi laittaa meidän kaikki ( Noin 400 ) ihmistä ulos jos Perussuomalaisuus olisi jokin vika työntekijässä.


    • Anonyymi

      Eräs savon persu kehui olevansa työasioissa pätevöitynyt ja pääsi persujen kansanedustajaehdokkaaksi.
      Ehei hän tietystikään töissä ollut.
      Persuille riitti näytöksi kun tältä persuehdokkaalta oli kerran eräs Ågerlund kysynyt Kuopion torilla: "Kukas työ ootta?"

      • Anonyymi

        Voi kauheeta miten lystikäs juttu herranen aika sentään ! Huumormiehiä palstalla, voi hirvee !


      • Anonyymi

        Eräs persu kertoi lääkärille työkyvyttyystodistusta yrittäessään ammatikseen logistiikan erikoisasiantuntija. Oli ollut vähän aikaa Lahdessa Koffin varastossa siirtelemässä kaljakoreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs persu kertoi lääkärille työkyvyttyystodistusta yrittäessään ammatikseen logistiikan erikoisasiantuntija. Oli ollut vähän aikaa Lahdessa Koffin varastossa siirtelemässä kaljakoreja.

        Oliks tää nyt just se Hussein al-Taee ? Mutta eikö se oo demari ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliks tää nyt just se Hussein al-Taee ? Mutta eikö se oo demari ?

        On al Taee demari, mutta ei ole ollut kaljatehtaalla töissä, Persu tämä erikoisasiantija oli, etkö osaa lukea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On al Taee demari, mutta ei ole ollut kaljatehtaalla töissä, Persu tämä erikoisasiantija oli, etkö osaa lukea?

        No syytönhän se Persu siihen on ettei demarille työt maistunu.


    • Anonyymi

      Persujen asenteet eivät sovellu ollenkaan ainakaan asiakaspalvelutehtäviin. Eivät muihinkaan, jos työyhjteisössä on esim ulkomaalaistaustaisia. Pätemättömyys kyllä paljastuu, vaikkei puoluenkantaa kysytäkään.

      • Anonyymi

        Ihanks totta ? Mun työpaikalla on suomalaisia,britti, pari virolaista ja kolme saksalaista.Hyvin tullaan kaikki juttuun keskenämme ja Perussuomalaisia on työpaikalla enemmistö.


      • Anonyymi

        Mahdatko edes ymmärtää, kuinka yksinkertaiselta, suorastaan tyhmältä vaikutat näiden outojen juttujesi kanssa - vievät enemmän kuin hiukan "terää" persumollauksestasi, ja teet itsesi naurettavaksi.


    • Anonyymi

      Kaikkia pölvästejä onkuvitteellinen tarina työnantajasta joka työllistää näitä somaleita yms, aivan naurettavia tarinoita,ja nämä työhönotot kukaan työnantaja ei ole kiinnostunut mitä puoluetta kukin äänestää.

    • Anonyymi

      neet ei varmaan tarte noitii kaikkii turvakorttei joit meilt vaaditaan ,neet ku pitään visusti käret taskussa jot ei satu vahikoja ja niit saa haval.

    • Anonyymi

      "Mitäs 90-luvun sutkauksia täällä viljellään? "

      Pakko vetää vanhat jutut framille peittämään persujen irakilaisystävien aiheuttamia miljardikuluja.

      • Anonyymi

        Kyllä 2015 persut olivat hallituksessa, lue: siis hallituksessa. Ja nyt te syytätte miljardikuluista muita. Siinä koko persulauma Halla-aho mukaan lukien seisoi kädettömänä. Kun ei mitään tee, ei tee virheitäkään. Niinkö te luulitte.

        Joskus ihan ihmetyttää, miksi ensin huudetaan maahanmuutosta ja sitten sille asialle ei persutkaan voineet tehdä mitään. Jos kerta olette omasta mielestänne niin viisaita, niin miksi ette 2015 ratkaisseet ongelmaa, vaan kehtaatte täällä syyttää muita? Älkää nyt vedotko siihen, että loikkarit (siis siniset olivat vastuussa). Jos silloinen meno ei enemmistöä tyydyttänyt, olisitte antaneet Soinille porukoineen potkut.


    • Anonyymi

      Kumpi on kannattavampaa työantajalle somali, joka tekee ahkerasti ja hyvin työnsä vai persu, joka käyttää työaikansa toisten parempien työntekijöiden mollaamiseen?!

      • Anonyymi

        Kumpaan ryhmään sinä mielestäsi kuulut ? Perustuen pelkästään saatuun käsitykseen kommenteistasi ?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      362
      1990
    2. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      496
      1800
    3. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      89
      1552
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      245
      1026
    5. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      48
      937
    6. Kuljetusliike j maito

      Kännissä ojaan vuosien kännissä ajelu päättyi ulosajuun
      Suomussalmi
      4
      834
    7. Alkavan syksyn galluppi..

      Ajattelin että olisi sen aika. Gallupin. 1. Mikä on lempivuodenaikasi? Ja miksi? A) kevät B) kesä C) syksy D) talvi 2
      Sinkut
      133
      820
    8. Vetoomus tietyille Miehille

      Suomi on Euroopan toiseksi turvaton maa naisille! Mitä ajatuksia miehet jotka ovat turvattomia naisille? Olisiko korke
      Ikävä
      169
      772
    9. En voi elää täyttä elämää

      Ilman sinua mies. Minun on pakko saada sinut elämääni. 😢
      Ikävä
      45
      755
    10. Kuinka paljon

      Sä oikeen tiedät minusta nainen? Nimi ja ikä näyttää olevan hyvin tiedossa. Itse tiedän sinusta vain nimen ja ammatin.
      Ikävä
      49
      754
    Aihe