Mikä köynnös kasvaisi nopeasti näkösuojaksi terassille, jonne tullaan saunasta vilvoittelemaan? Terassi on lähinnä itään päin, eli vain aamuaurinko paistaa sille puolen taloa. Köynnös pitäisi olla suht´koht´ helppohoitoinen, kun ei olla mitään ammattilais-puutarhureita. Kiitos neuvoista ja vinkeistä jos niitä on tarjota!
nopeakasvuinen?
5
1286
Vastaukset
- sari
Humala on kuin tehty juuri aamuauringolle,kasvaa kesässä ainakin viisi metriseksi ja päivässä monta senttiä.
Syksyllä voi leikata maahan asti,keväällä aloittaa kasvunsa aina maasta, ei tule lehtiä vanhoihin oksiin.
Tarvii tuen, mitä myöden mennä. - Tella
Piippuköynnös on myös kaunis ja peittää hyvin. Sopii varjoon mainiosti, meilläkin vain aamuaurinko osuu siihen suoraan. On nyt jo iso ja roteva ja ilahduttaa kauniilla pienillä piipun näköisillä kukilla. Muutaman kerran on tehnyt jo siemenpalkojakin. Suosittelen, tuholaisia ei ole ollut ongelmana.
- köynnöksistä unelmoiva
kuinka käytännössä istutan ja minkälaisen tuen tarvitsee?
- Pekka345
köynnöksistä unelmoiva kirjoitti:
kuinka käytännössä istutan ja minkälaisen tuen tarvitsee?
olen samaa mieltä humalasta mutta on unohdettu että siitä on keltalehtinen lajike Aureus-kylmänkestävyys samaa luokkaa. Keltaisuus vihertyy mutta lehdet kuitenkin vaaleammat kuin tavallisella humalalla.
- sari
Pekka345 kirjoitti:
olen samaa mieltä humalasta mutta on unohdettu että siitä on keltalehtinen lajike Aureus-kylmänkestävyys samaa luokkaa. Keltaisuus vihertyy mutta lehdet kuitenkin vaaleammat kuin tavallisella humalalla.
Tuista kyselit, humala tykkää kasvaa jotain ympäri.Itselläni on monta metriä pitkiä ohuita puita..seipäitä..neljä kappaletta jotka laitan ylhäältä yhteen kiinni.Ne on varmaankin 4-5 metrisiä ja syksyllä se on täynnä humalaa.
Myös narut ja säleikkö käy,jos vain pääsee kietoutuun niiden ympärille.
Piippuköynnkselle käy hyvin säleikkö.Piippuköynnös kasvaa tosi korkeaksi,omani menee katolla, tosin säleikkö ei ole niin korkea on pitänyt jatkaa naruilla.
Pitääkin ostaa jostain tuota Pekan keltalehtistä lajiketta olen katsellut siitä kuvia ja ihastellut.Täälläpäin vain en ole sitä nähnyt missään myytävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1106887KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3846533Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei653297Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521262832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082430- 1251834
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211697Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään351587Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821367- 741257