Teetin Ocuun äänieristys käsittelyn - vieläkin meluaa!

Anonyymi

Skoda Octavia vm. 2015, todella meluisa ja herkästi ruostuva. Pääkaupunkiseudulla oleva finikor liike irrotti muoviset sisälokasuojat, poisti alkaneet ruostevauriot huolella, pesi metallipinnat puhtaiksi ja sumutti äänieristemassan loaksuojiin sekä takakontin pohjaan. Sisälokasuojiin asennettiin akustista kennoa. Takaluukun sisälle ja takakontin maton alle asennettiin äänieristehuopaa.

Työn jälki oli siistiä, mutta auto ei sanottavasti hiljentynyt. Nastojen ropina ehkä vähän hiljeni mutta kumina jäi vaivaamaan, samoin korkeataajuinen ulina. Äänekäshän auto on edelleenkin mutta hyvä että edes nastaäänet vähän vaimenivat.
Hinta oli reilut 600 euroa.

25

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa vaihtaa kesärenkaat alle, jos nastojen ropina häiritsee.

    • Anonyymi

      Teillä teroilla on vähän kummallisia provokirjoituksia. Täyttä huuhaata koko kirjoitus, mutta uskon kyllä että sen rupisen corollasi alla on näin kesäkeleilläkin nastarenkaat.

      • Anonyymi

        Ei noilla pers'aukisilla ole edes varaa ostaa kunnon renkaita. Rattiin pitää silti päästä. Heinäkuussa joku urpo tarkisti rengaspaineita huoltoasemalla. Sillä oli joku lähes 20 vuotta vanha Focus. Ja nastarenkaat alla! Teki mieli vähän ojentaa, mutta oli sen verran pimeän näköinen tyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noilla pers'aukisilla ole edes varaa ostaa kunnon renkaita. Rattiin pitää silti päästä. Heinäkuussa joku urpo tarkisti rengaspaineita huoltoasemalla. Sillä oli joku lähes 20 vuotta vanha Focus. Ja nastarenkaat alla! Teki mieli vähän ojentaa, mutta oli sen verran pimeän näköinen tyyppi.

        Mitä suurempi vannekoko, sitä paremmin menee halparenkaat kaupaksi. Kertoi Euromaster. Se ulkonäkö nääs...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä suurempi vannekoko, sitä paremmin menee halparenkaat kaupaksi. Kertoi Euromaster. Se ulkonäkö nääs...

        Ei keskustelun aloittajan aivokapasiteetti riitä vm. 2015 Octavian hankintaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä suurempi vannekoko, sitä paremmin menee halparenkaat kaupaksi. Kertoi Euromaster. Se ulkonäkö nääs...

        Rangashallin jäbän kokemuspohjainen mielipide taas oli 'mitä suuremmat renkaat sitä kusipäisempi ostaja.' Kannattaa ostaa traktoriin renkaat muualta, ettei leimaudu.


    • Anonyymi

      Harmi, että noinkin ison rahan satsasit, ja tulos ei kuitenkaan ollut toivotun lainen. Älä välitä edellisistä ilkeily kirjoituksista, tämähän on suomi24

      • Anonyymi

        Komppaan. Iso raha laitettu. Mahtaako edes suojata ruosteelta, kun pellit, pohjakäsittelyt ja maalit on sitä mitä on.


    • Anonyymi

      Ystävämme ossssspenttigoooolzkodaholisti on kovin tuottelias ja keksii typeriä aloituksia. Häntä varmasti harmitta kun ei osaa tehdä tunnistamattomia provoja, mutta ei taida pojan lahjat riittää parempiin?

    • Anonyymi

      Samanlaisia raportteja olen nähnyt vw foorumilla, skoda melueristyksen jälkeen sama tai jopa entistä meluisampi kuin ennen käsittelyä. Ikävää, ettei tuollakaan keinolla saa "kovaäänistä kansanautoa idästä" hiljaiseksi. Pyöränlaakerit on kaiken lisäksi takana alkaneet huutaa meidän 2014 superbista.... taitaa olla kohta vaihdon paikka. Siis laakereiden vaihdon - ei tästä enää mitään vaihdossa saa.

      • Anonyymi

        Ostan suoraan tonnilla (1000€).


    • Anonyymi

      Vasta toistakymmentä vuotta kulunut ja vieläkään ei skoda saa hommaa kuntoon. Ei taida olla haluakaan?

      • Anonyymi

        Siitä ei haluta tehdä yhtä hiljaista kuin Audista. Muuten Audin korkeammalla hinnalla ei olisi mitään katetta.


      • Anonyymi

        Toistakymmentä vuotta mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistakymmentä vuotta mistä?

        Skoda alkoi erottumaan muista itäautoista (puhumattakaan länsiautoista) kammottavalla, piinaavalla meluisuudellaan 2000-luvun puolenvälin tienoilla. Sama meno jatkuu vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda alkoi erottumaan muista itäautoista (puhumattakaan länsiautoista) kammottavalla, piinaavalla meluisuudellaan 2000-luvun puolenvälin tienoilla. Sama meno jatkuu vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

        Ahaa, siis I-korin Octavia ja Felicia olivat hiljaisia...


    • Anonyymi

      Vai että oikein pääkaupunkiseudulla!

      • Anonyymi

        Siellä on suhteessa eniten Skodaa. Mm. maaseudun takseissa on MB ja Toyota vallitsevia merkkejä. Monet maalla asuvat eivät edes suostu Skodaan astumaan jalallaankaan. Kun maaseudulla tiet ovat merkittävästi huonommat, on noilla hiljaisilla ja mukavilla länsiautoilla enemmän tilausta kuin kolholla itälavetilla skodalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on suhteessa eniten Skodaa. Mm. maaseudun takseissa on MB ja Toyota vallitsevia merkkejä. Monet maalla asuvat eivät edes suostu Skodaan astumaan jalallaankaan. Kun maaseudulla tiet ovat merkittävästi huonommat, on noilla hiljaisilla ja mukavilla länsiautoilla enemmän tilausta kuin kolholla itälavetilla skodalla.

        Juu, eivätkä suostu edes käymään "Hesois" niillä sopivasti sisäänajetuilla Mersuillaan. Kamala paikka se Hesa.

        Suomi eriytyy, kun kuulemani mukaan ei kenenkään myöskään tarvitse pääkaupunkiseudulta pohjoiseen tulla, pysämään etelässä kehottaa moni...


    • Anonyymi

      Käyttöautona kolmos-Ocu on ihan mukava sekä kaupungissa että maalla. Melu ei todellakaan häiritse niin paljon, että alkaisin virittelemään jotain naurettavia äänieristeitä. Ruostettakaan ei ole 6 vuotta vanhassa autossa. Mielestäni aloitus on kusetusta.

      • Anonyymi

        Eipä ole ruostetta myöskään II-Ocussa seitsemän vuoden jälkeen. Eikä ole täälläkään tullut äänieristäminen mieleen, eipä se rengasmeluun juuri vaikuta, joka eniten korostuu. Kolmos-Ocu on jo selvästi hiljaisempi tässäkin...

        Tasapainoiset ominaisuudet ne Skodassa ratkaisevat valinnan. Työmatkaa, lomamatkaa, tai vaikkapa 2 metriä ja 10 senttiä pitkä paketti kotiin suksiluukun kautta lastattuna ja neljä henkeä vielä kyydissä...


      • Anonyymi

        Kuulostaa pelottavalta nuo ”tasapainoiset” ominaisuudet. Öljynsyönnistä ja meluisuudestahan jo tiesimmekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa pelottavalta nuo ”tasapainoiset” ominaisuudet. Öljynsyönnistä ja meluisuudestahan jo tiesimmekin.

        Niin, sinullahan on ollut taipumusta ääri-ilmiöihin ja tasapainottomuuteen. En suosittele Skodaa. Jokin Bimmeri lastutetulla moottorilla, sileillä ylikokoisilla renkailla ja alitehoisilla jarruilla lienee sinulle tutumpi yhdistelmä, jonka kruunaa ahdas takapenkki ja pieni tavaratila...


    • Skooda on hiljainen vain silloin kun se seisoo parkissa.

    • Anonyymi

      Skoota, neljä pyörää ja loota.
      Ei se miksikään ole muuttunut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe