Millainen sali gb gym on?
Ensi viikolla siellä alkaa peruskurssit ja bjj kiinnoistaisi. Millainen on paikan ilmapiiri? entä alkeiskurssit? voiko niille mennä vaikkei ole paljoa kokemusta lajista? combat academyn peruskurssit on aika tyyriitä, mut millaisia on sen kausimaksut? nettisivuilta en hintoja löytänyt.
kiitos asiallisista vastauksista.
GB gym?
38
32372
Vastaukset
- taas hierotaan
verta haavoihin. mene kuule ihan itse tutustumaan eri saleihin äläkä kysele täältä mielipiteitä. sitä paitsi jos olet muiden mielipiteiden orja, lopeta ennekuin aloitat ja hankkiudu balettiin.
- gb gym?
ilmeisesti vain baletin harrastajat saa vertailla eri treenipaikkoja. aika surkee meininki sullakin. vähän säälittää. miks sä ees vaivauduit kirjoittamaan ton mitä kirjotit? kaipaan edelleen asiallista infoa, mutta ilmeisesti tää(kin) palsta on mennyt läskiksi.
- Nojaajaa
gb gym? kirjoitti:
ilmeisesti vain baletin harrastajat saa vertailla eri treenipaikkoja. aika surkee meininki sullakin. vähän säälittää. miks sä ees vaivauduit kirjoittamaan ton mitä kirjotit? kaipaan edelleen asiallista infoa, mutta ilmeisesti tää(kin) palsta on mennyt läskiksi.
No aineskii balettiin on lisääntyny yksi sm-h...a balleriina lisää----- kun kaikkien muiden seurojen urokset on kaluttu loppuun (varsinki varatut), onhan se jo aikakii hankkiututa isojen massien (vihannesten) ääreen;;;;=====????? Siis kaikki kasvisruokailijat - varokaa - tuholainen on saapunut peltoonne.
- diablo
Alkeiskurssille voi mennä, vaikka ei ole mitään kokemusta mistään kamppailulajista. Siksi sitä kutsutaan alkeiskurssiksi.
Lisää informaatiota löydät täältä:
www.gbgym.com
Onnea lajin aloitukseen. - rättipainija
Olen vuosien saatossa treenannut useilla eri saleilla ja GB menee sinne aivan huippu kastiin. Tilat ovat hyvät(uusi sali) ja treeniaikoja paljon. Peruskurssien jälkeen saa jäsenmaksulla treenata muissakin lajeissa.
Ainakin BJJ/lukkopainissa(muista ei ole kys. salilta kokemusta) ohjaajat ovat erittäin hyviä, niin tyyppeinä kuin ohjaajinakin. Treeneissä hiki virtaa ja meininki on rentoa.
Peruskurssille voi mennä ilman yhtään mitään kamppailulaji taustaa! Kyseisille henkilöille se on tarkoitettukin :) Kannattaa mennä katsomaan näytökset, ainakin viime vuoden puolella olivat monipuoliset ja informatiiviset.
Tervetuloa BJJ:n ihmeelliseen maailmaan! VAROITUS: saatat jäädä koukkuun ;)- pystymies
Vuosia itsekkin eri lajeja treenanneena suosittelen GB-gymiä. Tilat ovat uudet, puhtaat, tilavat ja happeakin riittää treeneissä. Muutenkin meno on reilua ja rentoa kaikissa lajeissa. Hyvänä puolena vielä useampi laji edustettuna. Jos et tykkää aloittamastasi lajista niin vaihdat vain ryhmää ja lajia.
Moni on löytänyt oman lajinsa GB-gymiltä vaikka olisikin ensin aloittanut toisessa. Suosittelen!
- paras sali
Combatilla alkaa NHB/SW koulutus (www.combat.fi/lajit.html), joten sitä voisit katsastaa myös. Sehän on sitten valinnaista, kummasta tykkää enemmän. Joka tapauksessa Combatin sali on ehdottomasti Helsingin paras, nyt yli 1000 m2 tilaa, kahdessa kerroksessa, punttis, täysmittainen kehä, sauna ja hyvä fiilis, hyvät ohjaajat ja mukava henkilökunta. Missään muualla en ole törmännyt sellaseen yhteishenkeen/palvelutasoon ku Combatilla. Lisäksi siellä on todella siistiä ja puhdasta. Combatin kausimaksulla saa treenata kaikissa niissä lajeissa, joista on perusteet hallussa, käyttää punttista ja käydä lihaskuntoharjoituksissa. Hinta/kk n. 44 euroa, maksetaan kausittain. Harjoituksia paljon!
- maksu
GB Gym Helsinki ry harjoitusmaksut vuodelle 2005:
Harjoittelumaksut (sisältävät jäsenmaksun)
Koko vuosi 1.1-31.12 320,00 €
Eli n. 26,6 /kk - Dichamonde
maksu kirjoitti:
GB Gym Helsinki ry harjoitusmaksut vuodelle 2005:
Harjoittelumaksut (sisältävät jäsenmaksun)
Koko vuosi 1.1-31.12 320,00 €
Eli n. 26,6 /kkNo, ilmeisesti tuolla rahalla ei vielä saa ketään, joka oikolukisi seuran sivut, sillä niin paljon löytyy virheitä. Ilmeisesti sivujen tekijältä on jäänyt peruskoulun suomen kielen tunnit väliin. No, eipä sillä väliä, mutta kun täällä laadukkuudella paistatellaan, niin ensimmäinen askel siihen ollee tasokkaat ja kieliopillisesti oikein kirjoitetut sivut. Hmmmm....!
- monde
Dichamonde kirjoitti:
No, ilmeisesti tuolla rahalla ei vielä saa ketään, joka oikolukisi seuran sivut, sillä niin paljon löytyy virheitä. Ilmeisesti sivujen tekijältä on jäänyt peruskoulun suomen kielen tunnit väliin. No, eipä sillä väliä, mutta kun täällä laadukkuudella paistatellaan, niin ensimmäinen askel siihen ollee tasokkaat ja kieliopillisesti oikein kirjoitetut sivut. Hmmmm....!
Paistatellaanko? Ensimmäinen askel tuskin on Suomen kielen laitoksen hyväksymät sivut. Tärkeämpää lienee tässä tapauksessa laadukas opetus ja hyvät tilat (hintojakaan unohtamatta).
- kung fu miäs
Juu täytyy minunkin tässä kehua GBetä, se on mielestäni ihan parhaita kehälaji paikkoja Helsingissä, hyvät tilat, hyvät ohjaajat, hyvä meininki, tietenkin puuttuu punttisali ja sauna mutta hinta korvaa tämän puutteen. Se on myös ihan ykköspaikka jos haluaa valmentautua kilpailuihin tappelemaan, todella hyvät mahdollisuudet tähän. Itse treenaan MMAta sielä ja en paikkaa vaihtaisi vaikka Combat academy onkin lähempänä kotiani.
- gb gym?
juuri tällaista infoa kaipailinkin.
- Make
gb gym? kirjoitti:
juuri tällaista infoa kaipailinkin.
On ikävää, että Suomessa ei vieläkään ole ymmärretty, että kaikesta hyvästä tulee maksaa. Olen treenaillut vuoden verran Jenkeissä, ja siihen verrattuna Suomessa kaikki on ilmaista. Suuret ketjut (Sats yms.) ovat jo tajunneet, että hinta/laatu tulee stemmata paikoilleen. Valitettavasti taistelu-/kamppailulajeissa hyvin usein törmää (Suomessa) tähän kuka halvimmalla tarjoaa-mentaliteettiin.
Jokaisen alan seuran (hyvän sellaisen) kannattaisi hilata hintansa asianmukaiselle tasolle; se lisää kilpailua (=lisää asiakkaita) mutta kertoo myös laadusta. Mielestäni tälläiset: "harjoittele meillä satasella koko vuoden" -systeemit kertovat vain seuran vähäisestä jäsenmäärästä/viimeisestä taisteluhuudosta ennen loppua. Toki alhaiselle hinnalle saattaa löytyä toinenkin selitys: taustalta on ehkä "rahoittaja", mutta kukaan järkevä liikemieshän ei rahoita mitään ilman, ettei voittoakin synny. Joten pitkällä juoksulla alennusmyynti ei koskaan kannata, ja tällaisia rahoittajia ei Suomessa liene montaa. Jenkeissä heitä on, mutta ottavat silti omansa pois, eli toiminnan tulee kannattaa tai se on "lappu luukulla".
Joten, jos itse valitsisin seuraa, en katsoisi hintaa, vaan nimenomaan laatua. Nykyisin jo hyvin monella on ns. "varaa" harrastaa, ja esim. minä itse en edes halua mitään ns. "halpaa". Valitsen harjoituspaikkani käymällä niissä, tutustumalla ohjaajiin/tiloihin ja aivan erityisen suuresti vaikuttaa imago! Alepalla ja Stockmannilla on eroa, vaikka niistä periaatteessa saa samoja tavaroita...osin. Valitsen Stockmannin. - tiikerinsilmä
Make kirjoitti:
On ikävää, että Suomessa ei vieläkään ole ymmärretty, että kaikesta hyvästä tulee maksaa. Olen treenaillut vuoden verran Jenkeissä, ja siihen verrattuna Suomessa kaikki on ilmaista. Suuret ketjut (Sats yms.) ovat jo tajunneet, että hinta/laatu tulee stemmata paikoilleen. Valitettavasti taistelu-/kamppailulajeissa hyvin usein törmää (Suomessa) tähän kuka halvimmalla tarjoaa-mentaliteettiin.
Jokaisen alan seuran (hyvän sellaisen) kannattaisi hilata hintansa asianmukaiselle tasolle; se lisää kilpailua (=lisää asiakkaita) mutta kertoo myös laadusta. Mielestäni tälläiset: "harjoittele meillä satasella koko vuoden" -systeemit kertovat vain seuran vähäisestä jäsenmäärästä/viimeisestä taisteluhuudosta ennen loppua. Toki alhaiselle hinnalle saattaa löytyä toinenkin selitys: taustalta on ehkä "rahoittaja", mutta kukaan järkevä liikemieshän ei rahoita mitään ilman, ettei voittoakin synny. Joten pitkällä juoksulla alennusmyynti ei koskaan kannata, ja tällaisia rahoittajia ei Suomessa liene montaa. Jenkeissä heitä on, mutta ottavat silti omansa pois, eli toiminnan tulee kannattaa tai se on "lappu luukulla".
Joten, jos itse valitsisin seuraa, en katsoisi hintaa, vaan nimenomaan laatua. Nykyisin jo hyvin monella on ns. "varaa" harrastaa, ja esim. minä itse en edes halua mitään ns. "halpaa". Valitsen harjoituspaikkani käymällä niissä, tutustumalla ohjaajiin/tiloihin ja aivan erityisen suuresti vaikuttaa imago! Alepalla ja Stockmannilla on eroa, vaikka niistä periaatteessa saa samoja tavaroita...osin. Valitsen Stockmannin.juu onhan tuossa järkeä, mutta tässä kyseisessä tapauksessa hieman huono sillä ainakin näin paperilta katsottuna gb-gym on vähintään yhtä hyvä paikka noin reenin kannalta.
- KungFuMiäs
Make kirjoitti:
Joten, jos itse valitsisin seuraa, en katsoisi hintaa, vaan nimenomaan laatua. Nykyisin jo hyvin monella on ns. "varaa" harrastaa, ja esim. minä itse en edes halua mitään ns. "halpaa". Valitsen harjoituspaikkani käymällä niissä, tutustumalla ohjaajiin/tiloihin ja aivan erityisen suuresti vaikuttaa imago! Alepalla ja Stockmannilla on eroa, vaikka niistä periaatteessa saa samoja tavaroita...osin. Valitsen Stockmannin.No laatu-hinta vertailussa gb on todella vahvoilla, tutustukaa ihmeessä ohjaajien taustoihin sielä sivulla niin se kertoo jo paljon. Me saamme GBeelle usein myös asiantuntevaa porukkaa muualta vetämään viikonloppu leirejä.
- mutteri
tiikerinsilmä kirjoitti:
juu onhan tuossa järkeä, mutta tässä kyseisessä tapauksessa hieman huono sillä ainakin näin paperilta katsottuna gb-gym on vähintään yhtä hyvä paikka noin reenin kannalta.
Voi olla et hyvät taustat ohjaajina, mut tatskattuja jätkiä kaikki. Enpä laskisi alaikäistä muksuani tähän seuraan - sorry vaan pojat, mut joskus kannattaa miettiä, minkälaista kuvaa laittaa esille - tämä myy vaan katujätkille.
- AndyS
mutteri kirjoitti:
Voi olla et hyvät taustat ohjaajina, mut tatskattuja jätkiä kaikki. Enpä laskisi alaikäistä muksuani tähän seuraan - sorry vaan pojat, mut joskus kannattaa miettiä, minkälaista kuvaa laittaa esille - tämä myy vaan katujätkille.
Öh. Miten ne tatuoinnit liittyvät siihen, voiko lapsia/nuoria päästää kyseiseen seuraan? Nykyisellänhän varmaan suurimmalla osalla pidempään treenanneista kehälajien harrastajista on jonkinlainen tatuointi. Ei kai se tee kenestäkään huonoa ihmistä?
PS. Itselläni ei ole tatuointeja. - Junnuryhmä
mutteri kirjoitti:
Järkyttikö muutaman (ei siis lähellekään kaikkien)ohjaajan tatuoinnit noin paljon? GB-Gymillä toimii junioreiden ryhmä ja hyvin näyttää nuoret ja heidän vanhemmat salilla viihtyvän. Tule joskus käymään GB-Gymillä, niin tiedät hieman paremmin mistä kirjoittelet.
- mutterille
mutteri kirjoitti:
Yllättäen tämäkään väite ei pidä paikkaansa. Ja vaikka tatskoja oliskin, niin mitä sitten?? Lasketaanko seuraavaksi, että monellako on korkeakoulusta tutkinto? Ei taida näillä asioilla olla merkitystä ohjaamiseen?
- Treenaaja
Make kirjoitti:
Joten, jos itse valitsisin seuraa, en katsoisi hintaa, vaan nimenomaan laatua. Nykyisin jo hyvin monella on ns. "varaa" harrastaa, ja esim. minä itse en edes halua mitään ns. "halpaa". Valitsen harjoituspaikkani käymällä niissä, tutustumalla ohjaajiin/tiloihin ja aivan erityisen suuresti vaikuttaa imago! Alepalla ja Stockmannilla on eroa, vaikka niistä periaatteessa saa samoja tavaroita...osin. Valitsen Stockmannin.Eiköhän jokainen seura aseta omat maksunsa tarvitsemallensa tasolle. Ei korkeammat maksut tee GB-Gymistä yhtään sen laadukkaampaa paikkaa. Opetuksen taso, seuran ilmapiiri ja harjoittelutilojen taso sen laadun määrää. Näillä kriteereillä arvioituna GB-Gym on mielestäni erittäin laadukas ja hyvämaineinen kamppailu-urheiluseura.
- Lorpen
Make kirjoitti:
Joten, jos itse valitsisin seuraa, en katsoisi hintaa, vaan nimenomaan laatua. Nykyisin jo hyvin monella on ns. "varaa" harrastaa, ja esim. minä itse en edes halua mitään ns. "halpaa". Valitsen harjoituspaikkani käymällä niissä, tutustumalla ohjaajiin/tiloihin ja aivan erityisen suuresti vaikuttaa imago! Alepalla ja Stockmannilla on eroa, vaikka niistä periaatteessa saa samoja tavaroita...osin. Valitsen Stockmannin.Itse olen treenaillut harrastus mielessä montaa lajia ja käynnyt monella salilla. Gbgym ei ole kokemuksieni listalla, joten en siitä pysty sanomaan mitään muuta, kuin että paikka tuntuu kiinnostavalta.
Hinnoista sen verran, että tälläiset paikat kuin combat ja vaikka helsingin jujutsu klubi, ovat kalliimpia. Monet tyypit käyvät siellä vain peruskurssin. Combat on kalliimpi ja myös siistimpi ja hienompi paikkana. Perinteiset urheiluseurat ovatkin sitten aivan toinen juttu. Ne pyörivät usein pelkästään talkoo voimalla, ja ovat vuokralla kaupungin tiloissa. Hinnat on pienet puitteet vaatimattomat, mutta treenit usein jopa asiallisempia. Harjoittelijoita on vähän ja opetus on siksi joskus jopa yksilöllistä ohjausta. Paikkojen rentous ja opettajien taidot ei aina ole hinnasta kiinni.
Näitä muodikkaampia ja uudempia lajeja ei sitten noissa perinteisissä seuroissa opetetakkaan. Siellä on vain nyrkkeilyä, painia ja perus budolajit. Omat lapseni, jos heillä kiinnostus herää aion viedä nimenomaa tälläiseen seuraan. Silloin voin itsekin olla mukana seuran toiminnassa ja lasten harrastuksessa. Kovat lajit saavat sitten itse kokeilla! :)
- Ex combattilainen
Tervehdys!
Treenasin combatilla aikoinaan ja siirryin hiljattain gbgymille. Molemmissa on ollut hyvät ohjaajat ja rento meininki. GB:n hinta ja lajivalikoima sai minut siirtymään. Combatilla ei ole/ollut mitään lajia missä olisi oppinut maassa ottelemmaan (nythän sinne tulee).
Gb:llä ajattelin jatkaa;)
Kannataa käydä molempien näytöksissä ja valita laji mikä kiinnostaa ja sopii aikatauluihin. - #1..
Olen itse aloittanut treenaamisen toisessa näistä aiemmin mainituissa saleissa ja täytyy kyllä sanoa että löysin taivaan kun vaihdoin Helsinki Thai-Boxing Clubille (www.htbc.fi). Siellä keskitytään vain thaiboxingiin, eli muita lajeja sieltä ei kannata etsiä, MUTTA juuri thaiboxing treenit ovatkin siellä parasta mahdollista. Linimentti haisee ja hiki lentää kun maailmanmesterit treenaa ja ohjaa. Sali on ehottomasti stadin ykkönen. Ei kysymystäkään. Ja se mikä mua närkästytti mm. Combatissa on se karmea rahastamisen maku. Kaikilla pitää olla samanlaiset t-paidat, shortsit jne. Ei himskatti, salille mennää treenaamaan eikä pukeutumaan.
- mercurius
mielestäni kysymyksessä on. ns. lajietiketti. Haluan nähdä sen päivän, kun ju jutsun treeneihin mennään isoisän vanhat villakalsarit jalassa ja karateen peritty sukelluspuku päälllä. Minusta on ihan turhaa valittaa aiheesta - jokainen valitsee ja menee minne haluaa. Pukeutuminen lajin mukaan ei tee seurasta sen parampaa/pahempaa. Miksiköhän esim. jalkapallojoukkueilla tai jääkiekkojoukkueilla on aina samanlaiset pelipaidat ja -housut...no ne rahastaa!
- Jokke
Jokainen harjoittelee missä haluaa, valinta on varmasti jokaisen oma. Combatin asustepolitiikka on varmasti asiallinen ja lajin omainen. Eikö thaissa käytetä thaishortseja...vai olenko kenties väärässä!? Combatilla on myös kickboxing jonka harjoittelu peruskurssin jälkeen tapahtuu lajin mukaisessa asussa (pitkät housut, shortsit, seuran t-paita), pitkien housujen kanssa tulisi jopa käyttää tason mukaista vyötä. Säännöt voi jokainen katsoa potkunyrkkeilyliiton vyökoesäännöistä (www.kickboxing.fi). Suurimmassa osaa kickboxing-seuroja ilman vyötä/asua on turha tulla norkoilemaan harjoituksiin. Combatin kausimaksulla saa käydä harjoittelemassa thai-, kick- ja ladythaiharjoituksissa, asun ollessa sama (käytännöllistä)-monet tekevätkin näin. Asusta ilmoitetaan peruskurssi- ja jatkotiedotteessa sekä seuran web-sivuilla...opettele lukemaan ja lopeta piipittäminen. Thaimaassa joka ukolla oli thaishortsit, hinta oli varmasti suolaisempi kuin suomalaisten vastaava ansioihin nähden. Jos jonkun mielestä homma on rahastusta jos joutuu ostamaan yhden t-paidan (tukee seuran toimintaa ja kantaa sen värejä) ja shortsit (jotka joka tapauksessa ostaa) niin.......jääköön sanomatta...sanon kuitenkin- mene töihin ja hanki elämä! Voit myös harjoitella ilman paitaa (thaimaassa kaikki olivat ilman) ja ompele itellesi omat shortsit vanhasta lakanasta-pyydä äitiäsi ompelemaan. PS. HTBC:lla on myös omat logoshrtsit ja t-paita....kovia ovat rahastamaan nekin...vai ovatko ilmaisia!? PSS: Combatilla on myös mestaruuksia (EM, MM) thaissa; Jomhod, Kurhela ja Eteläpelto. Kaipa sielläkin lajia osataan....himskatti vieköön.
- 123
Jokke kirjoitti:
Jokainen harjoittelee missä haluaa, valinta on varmasti jokaisen oma. Combatin asustepolitiikka on varmasti asiallinen ja lajin omainen. Eikö thaissa käytetä thaishortseja...vai olenko kenties väärässä!? Combatilla on myös kickboxing jonka harjoittelu peruskurssin jälkeen tapahtuu lajin mukaisessa asussa (pitkät housut, shortsit, seuran t-paita), pitkien housujen kanssa tulisi jopa käyttää tason mukaista vyötä. Säännöt voi jokainen katsoa potkunyrkkeilyliiton vyökoesäännöistä (www.kickboxing.fi). Suurimmassa osaa kickboxing-seuroja ilman vyötä/asua on turha tulla norkoilemaan harjoituksiin. Combatin kausimaksulla saa käydä harjoittelemassa thai-, kick- ja ladythaiharjoituksissa, asun ollessa sama (käytännöllistä)-monet tekevätkin näin. Asusta ilmoitetaan peruskurssi- ja jatkotiedotteessa sekä seuran web-sivuilla...opettele lukemaan ja lopeta piipittäminen. Thaimaassa joka ukolla oli thaishortsit, hinta oli varmasti suolaisempi kuin suomalaisten vastaava ansioihin nähden. Jos jonkun mielestä homma on rahastusta jos joutuu ostamaan yhden t-paidan (tukee seuran toimintaa ja kantaa sen värejä) ja shortsit (jotka joka tapauksessa ostaa) niin.......jääköön sanomatta...sanon kuitenkin- mene töihin ja hanki elämä! Voit myös harjoitella ilman paitaa (thaimaassa kaikki olivat ilman) ja ompele itellesi omat shortsit vanhasta lakanasta-pyydä äitiäsi ompelemaan. PS. HTBC:lla on myös omat logoshrtsit ja t-paita....kovia ovat rahastamaan nekin...vai ovatko ilmaisia!? PSS: Combatilla on myös mestaruuksia (EM, MM) thaissa; Jomhod, Kurhela ja Eteläpelto. Kaipa sielläkin lajia osataan....himskatti vieköön.
combatissa on pakko ostaa seuran kalliit logolliset treenivaatteet. lajikohtaiset treenikamat ei siis riitä,vaan niissä pitää olla combatin logo. muuten ei ole asiaa salille! huh huh
toisin on esim. htbc:llä, jossa saa treenata missä varusteissa tahansa, kuhan ovat urheilulliset. eli ei se ole rahastamista ystävä hyvä. tottakai jos lähdet ottelemaan kannattaa olla jalassa thaishortsit jotka ei potkastaessa ota reisiin kiinni. - Mirkku
123 kirjoitti:
combatissa on pakko ostaa seuran kalliit logolliset treenivaatteet. lajikohtaiset treenikamat ei siis riitä,vaan niissä pitää olla combatin logo. muuten ei ole asiaa salille! huh huh
toisin on esim. htbc:llä, jossa saa treenata missä varusteissa tahansa, kuhan ovat urheilulliset. eli ei se ole rahastamista ystävä hyvä. tottakai jos lähdet ottelemaan kannattaa olla jalassa thaishortsit jotka ei potkastaessa ota reisiin kiinni.No täällähän taas on joku niuho-Petteri huutamassa naama vihreänä kateudesta ja pahasta mielestä. Olen jo vuosia siiten huomanut, että kaikkinaisen parjauksen taustalla on KATEUS! Suomalaisten kantava voima on kateus, olipa sitten kysymys seuroista, harjoittelijoista tai valmentajista. Suomi on niin pirun takaperoinen maa, että täällä ollaan varmuuden vuoksi kateellisia vaikka naapurin leskirouvan kissalle, jos ei muuta keksitä.
Täytyypä kysyä Harkimolta, miksi hänen joukkueissaan kaikilla täytyy olla samanlainen asuste....toki Harkimo varmaan hyväksyy, jos jokainen tulee harjoituksiin isoisän villapöksyt jalassa. Jaa, entäs muut jalkapallo, tennis, sulkapallo,amerikan futis, ja näitähän sois jatkaa loputtomiin, käyttää aina yhtenäistä harjoitteluasua. Ai jai, että nää kamppailulajit kulkee perässä ku isoisän kivekset: jopa karate, ju jutsu, taekwondo, jne. käyttävät yhtenäistä harjoitteluasua.
Olenpa harjoittellut Espoon Kehähaissa, ja kyllä sielläkin yhtenäistä harjoitusasua peräänkuulutetaan.
Onko tässä Combatin jutussa jokin vanha maaginen taika, että pitää aina yksi seura ottaa hampaisiin, vaikka kaikki muutkin toimisivat saman kaavan mukaan? - huomautus
Jokke kirjoitti:
Mihinkään muuhun en ota kantaa, mutta tuntuu aika mahdottomalta ajatella Jomhodia combatin miehenä. Siis jos mietitään combatin osaamisen tasoa ja jompan mestaruuksia? Mielestäni näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Jomppa on thaikku, aloittanut thaimaassa ja ollut mestari kauan ennen koko combattia.
Rauhaa ja Rakkautta! - ja combat
huomautus kirjoitti:
Mihinkään muuhun en ota kantaa, mutta tuntuu aika mahdottomalta ajatella Jomhodia combatin miehenä. Siis jos mietitään combatin osaamisen tasoa ja jompan mestaruuksia? Mielestäni näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Jomppa on thaikku, aloittanut thaimaassa ja ollut mestari kauan ennen koko combattia.
Rauhaa ja Rakkautta!Jomhod on ollut ns. Combatin mies ihan kuin joku on jonkun yrityksen "mies" missä on töissä, ja vaihtaessaan sitten työpaikkaa, on taas jonkun toisen "mies".
Ei Combat ole koskaan Jomhodin meriittejä itselleen ominut, mutta se, minkä Combat on tehnyt, on, että se toi Jomhodin lehdistön avulla tunnetuksi. Käypä vaikka tutkimassa vanhoja lehtiarkistoja, huomaat itsekin. Combat kirjoitti useita kymmeniä lehtijuttuja Jomhodista ja tavallaan teki Jompasta käsitteen. Kun Jomhod aloitti Combatissa, hänbellä oli kaksi vaihtoehtoa: lähteä maasta tai saada jotain töitä, eli olla jonkun "Mies".
- pientä kokemusta
aloitin kamppailulajit seinäjoella karatella pikkupoikana. ohjaaja ei ollut kummonen, ja oli 30km matkaa treenipaikoille. alaikäisenä en omistanut autoa, mutta jaksoin 5 vuotta vääntää, joskus kävimme kaskisissa lajin tyylisuunnan pääopettajan treeneissä. hyvät treenit, eikä mitkää kalliit. kuitenkin halusin enemmän. karaten jälkeen kokeilin eri lajeja, judo, han moo do, aikido... sitten löysin omasta kotikylästä shootfightingin. opettaja ei ollut mikää erityinen, mutta meillä oli pieni ryhmä, johon kuului myös nykyisin suomen vapaaotteluliiton jäsen Jarkko Latomäki. armeijan jälkeen muutin helsinkiin. aloitin combat academyssä, koska en tienyt muita saleja, ja se oli ainut, jossa harjoiteltiin shoottia. hinta oli kuitenkin aika suolanen. laatu oli hyvä, pääopettajana oli Jan Tilles. tämän jalkeen kokeilin thainyrkkeilyä king of the rivgissä, jomhod kiatadisakin sali, treenaavat HJJK:n tiloissa. hyvät treenit, mutta väh ykspuoliset, halusin enemmän. sitten avautui GB Gym. perustajana mika ilmen, jan tilles, tuomas murdoch, sammy hämäläinen ja muita, jotak löytyvät GB-gymin sivuilta www.gbgym.com. valmentajina on suomen huiput, jan tilles ja tuomas murdoch ovat voittaneet mm. suomenmestaruuden wasafightissa joskus aikoinaan. sammy on voittanut lukkopainikisoja monena vuonna, sekä BJJ-kisoja. tämä oli vastaus minun rukouksiini, hinnat ovat 100€ alkeiskurssi jonka jälkeen reilu 300€ vuosi, tai 140 puoli vuotta.
hivenen hintavertailua:
takadossa (espoon tapiolassa) oli alexando paiva vetämässä BJJ-leirin, hinta 10€/kerta tai 80€/10 kertaa. sielä sai vetäjä suomessa ensimmäsenä mustan vyön BJJ:ssä
GB-Gymillä oli Demian maya vetämässä BJJ/lukkopainileirin, hinta ulkopuolisille 80€/viikko, GB-Gymin jäsenille 60€/viikko, molemmat hinnat sisältävät kaikki treenit.
tästä en ole ihan varma, hintatiedoissa saattaa olla mätää, mutta se menee jotenki näin, HJJK järjestää Fabio Gurgelin leirin, hinta yli 200€ koko viikko, eli maksaa ihan vit...sti
GB-Gymin perustajat on suurimmaksi osaksi combat academyn ja HJJK:n voisinpa melkein sanoa parhaimmiston, perustama.
lisäksi suomenkielinen Fighter-lehden päätoimitus tulee olemaan GB-Gymillä.
hintalaatusuhde on mielestäni erittäin edullinen, vetäjät ovat rentoja, eikä mitää tiukkapipoja, ja nämä miehet todellakin osaa asiansa. suosittelen- Pertti
Kerrankin joku on huomioinut seuraavan asia: melkein missä tahansa mitä tahansa joku puuhaakin, aina siellä on Combatin vanhat kasvatit!
Tästä voinemme vain päätellä, että Combat on osannut ja osaa edelleen asiansa - siellä treenanneet/kilpailleet haluavat "oman puodin". mutta voi voi, kun kahta Combattia ei voi olla! Se on vähä niinku olis jokerit ja "pokerit". Sitä aina luullaan, et ku yhdessä mestassa käy ihan v...tusti jengii, ni kyllä ne 110 % siirtyy sit, jos joku perustaa ihan oman mesta. Mut näinku se ei vaan mee. jokerit on aina Jokeri ja Harkimo on aina Harkimo. Combat on aina Combat ja sen perustaja aina sen perustaja. Muut rähmii perässä ja haluu kalifiks kalifin paikalle. Näin se meillä Suomessa menee.
Joten unohdetaanko taas tämä kiltti "vartailen tässä huvikseni"-juttu, ja annetaan ammattilalisten hoitaa duuninsa.
Combat on taistelulajien kuningas - siitä on kenekään paha repiä. - tyrmääjä
Pertti kirjoitti:
Kerrankin joku on huomioinut seuraavan asia: melkein missä tahansa mitä tahansa joku puuhaakin, aina siellä on Combatin vanhat kasvatit!
Tästä voinemme vain päätellä, että Combat on osannut ja osaa edelleen asiansa - siellä treenanneet/kilpailleet haluavat "oman puodin". mutta voi voi, kun kahta Combattia ei voi olla! Se on vähä niinku olis jokerit ja "pokerit". Sitä aina luullaan, et ku yhdessä mestassa käy ihan v...tusti jengii, ni kyllä ne 110 % siirtyy sit, jos joku perustaa ihan oman mesta. Mut näinku se ei vaan mee. jokerit on aina Jokeri ja Harkimo on aina Harkimo. Combat on aina Combat ja sen perustaja aina sen perustaja. Muut rähmii perässä ja haluu kalifiks kalifin paikalle. Näin se meillä Suomessa menee.
Joten unohdetaanko taas tämä kiltti "vartailen tässä huvikseni"-juttu, ja annetaan ammattilalisten hoitaa duuninsa.
Combat on taistelulajien kuningas - siitä on kenekään paha repiä.Tietänet, kuka perusti Combat:n. Niiden kavereiden saavutukset kamppailulajien parissa eivät ole nostaneet ko. seuraa asemaan, missä se nyt oikeutusti on. Seura on rakennettu hyvällä neuvottelukyvyllä ja liikemiesmäisellä ajattelutavalla. Tuohon aikaan ei seurojen liikeideaan juurikaan kiinnitetty huomiota, riitti, kun oli kovia järkiä rivissä, ja oikea laji.
Combat:n alkuaikojen -siis aikojen jolloin sen kasvumahdollisuudet luotiin- ohjaajina toimi pääasiassa muiden seurojen kasvatit. Näin se vaan on. Vaan mitäpä sen on väliä. - Tyttönen
tyrmääjä kirjoitti:
Tietänet, kuka perusti Combat:n. Niiden kavereiden saavutukset kamppailulajien parissa eivät ole nostaneet ko. seuraa asemaan, missä se nyt oikeutusti on. Seura on rakennettu hyvällä neuvottelukyvyllä ja liikemiesmäisellä ajattelutavalla. Tuohon aikaan ei seurojen liikeideaan juurikaan kiinnitetty huomiota, riitti, kun oli kovia järkiä rivissä, ja oikea laji.
Combat:n alkuaikojen -siis aikojen jolloin sen kasvumahdollisuudet luotiin- ohjaajina toimi pääasiassa muiden seurojen kasvatit. Näin se vaan on. Vaan mitäpä sen on väliä.Eipä pidä paikkaansa edellinen tarina. Kun Combat luotiin, vain ja ainoastaan sen silloinen (ja nykyinenkin) perustaja ihan itse veti (yksin) kickboxingia muistaakseni ensin Herttoniemessä jossain "kössi"salissa ja sittemmin Vuosaaren Urheilutalolla. Jo tuolloin väkeä riitti niin, että muistan esim. kerran, kun Vuosaaren pienellä painimatolla oli yli 50 harrastajaa, ja kaikilla oli todella mukavaa. Ohjaaja oli helvetin hyvä, ja vain ja ainoastaan sen vuoksi ihmiset jo silloin kävivät "aloittelevan" Combatin harjoituksissa. Vuosien varrella ko. Herra pitää edelleen "tunteja", ja niihin on aina menijöitä. Kyky ja taito on opetuksessa ja fiiliksessä - persoonassa. Ja ajatella, tuolloin eivät vielä kateelliset ns. kamppailulajien harrastelijat pyörineet jaloissa.
Sittemmin mukaan tulivat Petri Reima, Jaakko Dahlbacka, Niklas Winberg, Anu Kurhela - muutamia mainitakseni, jotka kaikki ovat pyörineet melkoisen monia vuosia Combatissa , ja YLLÄTYS, YLLÄTYS, pyörivät yhä. Viimeksi viime viikolla törmärin Peteen ja Anuun Combatilla, Eli vanhat konkarit vaan viihtyvät ja viihtyvät!
Kun Combatin kasvumahdollisuudet luotiin, ne loi nykyinen toiminnanjohtaja IHAN ITSE. Jos hän pystyy yhä edelleen vetämään Combattia (kaiken vittuilun ja selkään puukotuksen keskellä) vuosien jälkeen, kuuluu kaikki kunnia vain ja ainoastaan hänelle sekä tietysti edellä mainitsemalleni kaartille.
Kaikki selkärangattomat, kaverin lahkeesta ponnistaneet ovat menneet ja tulleet, ja lopulta kartalta hävinneet.
Sanottiinpa Combatista ja sen perustajasta/toiminnanjohtajasta mitä tahansa, hän on mies joka osaa asiansa, tietää miten suuria massoja liikutellaan ja omistaa mitä ilmeisemmin "maalivahdin" hermot. Onnittelut loistavasta työstä - sitä monet yrittää plakioida, mutta se ei koskaan tule onnistumaan! - tyrmääjä
Tyttönen kirjoitti:
Eipä pidä paikkaansa edellinen tarina. Kun Combat luotiin, vain ja ainoastaan sen silloinen (ja nykyinenkin) perustaja ihan itse veti (yksin) kickboxingia muistaakseni ensin Herttoniemessä jossain "kössi"salissa ja sittemmin Vuosaaren Urheilutalolla. Jo tuolloin väkeä riitti niin, että muistan esim. kerran, kun Vuosaaren pienellä painimatolla oli yli 50 harrastajaa, ja kaikilla oli todella mukavaa. Ohjaaja oli helvetin hyvä, ja vain ja ainoastaan sen vuoksi ihmiset jo silloin kävivät "aloittelevan" Combatin harjoituksissa. Vuosien varrella ko. Herra pitää edelleen "tunteja", ja niihin on aina menijöitä. Kyky ja taito on opetuksessa ja fiiliksessä - persoonassa. Ja ajatella, tuolloin eivät vielä kateelliset ns. kamppailulajien harrastelijat pyörineet jaloissa.
Sittemmin mukaan tulivat Petri Reima, Jaakko Dahlbacka, Niklas Winberg, Anu Kurhela - muutamia mainitakseni, jotka kaikki ovat pyörineet melkoisen monia vuosia Combatissa , ja YLLÄTYS, YLLÄTYS, pyörivät yhä. Viimeksi viime viikolla törmärin Peteen ja Anuun Combatilla, Eli vanhat konkarit vaan viihtyvät ja viihtyvät!
Kun Combatin kasvumahdollisuudet luotiin, ne loi nykyinen toiminnanjohtaja IHAN ITSE. Jos hän pystyy yhä edelleen vetämään Combattia (kaiken vittuilun ja selkään puukotuksen keskellä) vuosien jälkeen, kuuluu kaikki kunnia vain ja ainoastaan hänelle sekä tietysti edellä mainitsemalleni kaartille.
Kaikki selkärangattomat, kaverin lahkeesta ponnistaneet ovat menneet ja tulleet, ja lopulta kartalta hävinneet.
Sanottiinpa Combatista ja sen perustajasta/toiminnanjohtajasta mitä tahansa, hän on mies joka osaa asiansa, tietää miten suuria massoja liikutellaan ja omistaa mitä ilmeisemmin "maalivahdin" hermot. Onnittelut loistavasta työstä - sitä monet yrittää plakioida, mutta se ei koskaan tule onnistumaan!Sähän oot jotenkin vanaattinen...
Ok.
Olen samaa mieltä kanssasi ko. henkilöstä, enkä ole häntä ikinä haukkunut / puukottanut. Ihan ok tyyppi ja omillaan on pärjänny. Ei taida olla pahinpia puukottajia suomalaisessa kamppailumailmassa? On kai nyt joskus sohinut hänkin.
Juttu on vaan niin, että useimmat ko. seuran alkuajan ottelijoista olivat saaneet "peruskoulutuksen" ihan muussa seurassa. Peruskoulutuksella tarkoitan jotain muuta kuin peruskurssia.
Tiedätkö mikä on Peten eka seura ja laji?
Eikös ko. seura aloittanut kickboxing-seurana?
Kauanko ko. vetäjä veti treenejä yksin, ja millä menestyksellä? Sitä en tiedä minäkään. - tyttönen
tyrmääjä kirjoitti:
Sähän oot jotenkin vanaattinen...
Ok.
Olen samaa mieltä kanssasi ko. henkilöstä, enkä ole häntä ikinä haukkunut / puukottanut. Ihan ok tyyppi ja omillaan on pärjänny. Ei taida olla pahinpia puukottajia suomalaisessa kamppailumailmassa? On kai nyt joskus sohinut hänkin.
Juttu on vaan niin, että useimmat ko. seuran alkuajan ottelijoista olivat saaneet "peruskoulutuksen" ihan muussa seurassa. Peruskoulutuksella tarkoitan jotain muuta kuin peruskurssia.
Tiedätkö mikä on Peten eka seura ja laji?
Eikös ko. seura aloittanut kickboxing-seurana?
Kauanko ko. vetäjä veti treenejä yksin, ja millä menestyksellä? Sitä en tiedä minäkään.Aivan niin, shaolin kungfu (en mene vannomaan oikeinkirjoitusta) taisi olla ainakin Reiman aloitusseura, Kurhela ja Winberg ovat Combatin omia kasvatteja, muista en tiedä...mutta, eipä mikään muukaan seura "mainosta", mistä ohjaajat/kouluttajat ovat lähtöisin, näistä esim mainitakseni King of the Ring, jonka perustajat kaikki Jomhodia lukuunottamatta ovat Combatista lähtöisin. Myös GB-gymin porukasta suurin osa otti ainakin vauhtia Combatista, vaikkeivat olisikaan aloittaneet siellä. Mielestäni on vain väärin mollata yhtä seuraa asioista, mitä kaikki tekevät! Jos tutkii tarkemmin noin yleensä seurojen markkinatapoja, ei niissä juurikaan eroja löydy.
Imagon luomiseen vain tarvitaan jotakin - minä en tiedä mitä enkä sitä, missä sen taikuus piilee. - tyrmääjä
tyttönen kirjoitti:
Aivan niin, shaolin kungfu (en mene vannomaan oikeinkirjoitusta) taisi olla ainakin Reiman aloitusseura, Kurhela ja Winberg ovat Combatin omia kasvatteja, muista en tiedä...mutta, eipä mikään muukaan seura "mainosta", mistä ohjaajat/kouluttajat ovat lähtöisin, näistä esim mainitakseni King of the Ring, jonka perustajat kaikki Jomhodia lukuunottamatta ovat Combatista lähtöisin. Myös GB-gymin porukasta suurin osa otti ainakin vauhtia Combatista, vaikkeivat olisikaan aloittaneet siellä. Mielestäni on vain väärin mollata yhtä seuraa asioista, mitä kaikki tekevät! Jos tutkii tarkemmin noin yleensä seurojen markkinatapoja, ei niissä juurikaan eroja löydy.
Imagon luomiseen vain tarvitaan jotakin - minä en tiedä mitä enkä sitä, missä sen taikuus piilee.Hyvä
Imago on tärkein lobbaaja.
Siinä combat on paras alallaan (Suomi).
Tämä keskusteluhan muuttuu järkeväksi, joten sanompa vielä, että hyvässä valheessa on puolet totta. Siihenhän useat imagot rakentuvat. ;)
- Ex-magaaja
Kylläpäs herätti taas tämäkin viestiketju kovasti keskustelua combat A:sta.
Itse henk. koht. voin kertoa kokemukseni mukaan, olen harjoitellut Karatea renshinkanissa, jujutsua Helsingin jj-klubissa Krav magaa, Combatissa ja Prime fighterissa, voin kertoa, että näistä seuroista paras henki oli Combat A.ssa ihan kokonaisvaltaisesti.
kummallista kun monet arin entiset oppilaat, jotka ovat nykyisin toisessa Km-liitossa, panettelevat combatin maga toimintaa, näitä selkäänpuukottajia aina riittää, eräs heppu joka perusti Gladiators seuran Hertsikkaan, ei muuta osannut, kuin puhua paskaa combatista, niin vain hänenkin Gladiators-seuransa toiminta loppui.
Mikäli aloitan uudelleen Krav magan harjoittelun on seurani Combat Academy, nyt keskityn poikani kanssa juniori judo-toimintaan, mutta Km on kyllä vahvasti mielessä. - tiikerinsilmä
näin paperilta katottuna voisi kuvitellä että matto vääntö on paremmin halussa gb:llä
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799