Mikä olisi järkevin? Autolube kokonaan pois ja sekottaa itse öljyt, vai antaa autolube olla ja tekee silti pienen seoksen bensaan varoiksi? Mitkä on sopivia prosentteja missäkin tapauksessa? 70hv yamaha -92
Autolube vai seos
3
2234
Vastaukset
Yamahan mekaaninen öljypumppu ja huollettu järjestelmä (öljytankin puhdistus x-ajoin) on toimintavarmuudelta 99%. Mielenrauhaa saat jos sekoitat 1% öljyä bensanjoukkoon.
https://moottoriveneily.foorumi.eu/- Anonyymi
Kaikki (siis aivan kaikki) autolube koneet kuolevat voitelun puutteeseen jossain vaiheessa. Ja silloin tuho on täydellinen.
Siis -> 1% öljyä bensan sekaan varmuuden vuoksi.
Tai sitten koko helvetin autolube systeemi pois, mitä hyötyä siitä on kun kuitenkin joudut sekoittelemaan öljyä bensan sekaan.Itsellä on tällähetkellä 50hv getol -93 ja 70hv betol -90.. Molemmissa on autolube toiminut tähän päivään asti ilman ongelmia. Aika hyvin noin 30v vanhaksi järjestelmäksi.
Lisäksi on ollut 40hv hepol -88, 40hv hetos -89, 50hv detol -89, 40hv hetol -94, nämäkin vielä alkuperäisellä autolube järjestelmällä ja kunnossa.
Ongelmia aiheuttaa lähinnä kun autolube järjestelmää ei huolleta. Öljysäiliön pohjalle saattaa kertyä vettä tai hyytelöä, joka tukkii järjestelmän.
Itse ajan pienkonebensalla kauden ensimmäiset ja viimeiset ajot. Ja tämä tietenkin 4t pienkonebensaa ja itse sekoittamalla TC-W3 öljyä.
Tämä tietenkin sitten käyttäjän mietymyksen mukaan. Ei ole oikeaa, eikä väärää tapaa. Itsellä autolubet on käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602