Autolube vai seos

Mikä olisi järkevin? Autolube kokonaan pois ja sekottaa itse öljyt, vai antaa autolube olla ja tekee silti pienen seoksen bensaan varoiksi? Mitkä on sopivia prosentteja missäkin tapauksessa? 70hv yamaha -92
32259
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Yamahan+mekaaninen+öljypumppu+ja+huollettu+järjestelmä+(öljytankin+puhdistus+x-ajoin)+on+toimintavarmuudelta+99%.+Mielenrauhaa+saat+jos+sekoitat+1%+öljyä+bensanjoukkoon.https://moottoriveneily.foorumi.eu/

Äänestä

Kaikki+(siis+aivan+kaikki)+autolube+koneet+kuolevat+voitelun+puutteeseen+jossain+vaiheessa.+Ja+silloin+tuho+on+täydellinen.Siis+->+1%+öljyä+bensan+sekaan+varmuuden+vuoksi.Tai+sitten+koko+helvetin+autolube+systeemi+pois,+mitä+hyötyä+siitä+on+kun+kuitenkin+joudut+sekoittelemaan+öljyä+bensan+sekaan.

Äänestä
  • Itsellä on tällähetkellä 50hv getol -93 ja 70hv betol -90.. Molemmissa on autolube toiminut tähän päivään asti ilman ongelmia. Aika hyvin noin 30v vanhaksi järjestelmäksi.

Lisäksi on ollut 40hv hepol -88, 40hv hetos -89, 50hv detol -89, 40hv hetol -94, nämäkin vielä alkuperäisellä autolube järjestelmällä ja kunnossa.

Ongelmia aiheuttaa lähinnä kun autolube järjestelmää ei huolleta. Öljysäiliön pohjalle saattaa kertyä vettä tai hyytelöä, joka tukkii järjestelmän.

Itse ajan pienkonebensalla kauden ensimmäiset ja viimeiset ajot. Ja tämä tietenkin 4t pienkonebensaa ja itse sekoittamalla TC-W3 öljyä.

Tämä tietenkin sitten käyttäjän mietymyksen mukaan. Ei ole oikeaa, eikä väärää tapaa. Itsellä autolubet on käytössä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Mikä olisi järkevin? Autolube kokonaan pois ja sekottaa itse öljyt, vai antaa autolube olla ja tekee silti pienen seoksen bensaan varoiksi? Mitkä on sopivia prosentteja missäkin tapauksessa? 70hv yamaha -92

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu