Mikä olisi järkevin? Autolube kokonaan pois ja sekottaa itse öljyt, vai antaa autolube olla ja tekee silti pienen seoksen bensaan varoiksi? Mitkä on sopivia prosentteja missäkin tapauksessa? 70hv yamaha -92
Autolube vai seos
3
1455
Vastaukset
Yamahan mekaaninen öljypumppu ja huollettu järjestelmä (öljytankin puhdistus x-ajoin) on toimintavarmuudelta 99%. Mielenrauhaa saat jos sekoitat 1% öljyä bensanjoukkoon.
https://moottoriveneily.foorumi.eu/- Anonyymi
Kaikki (siis aivan kaikki) autolube koneet kuolevat voitelun puutteeseen jossain vaiheessa. Ja silloin tuho on täydellinen.
Siis -> 1% öljyä bensan sekaan varmuuden vuoksi.
Tai sitten koko helvetin autolube systeemi pois, mitä hyötyä siitä on kun kuitenkin joudut sekoittelemaan öljyä bensan sekaan.Itsellä on tällähetkellä 50hv getol -93 ja 70hv betol -90.. Molemmissa on autolube toiminut tähän päivään asti ilman ongelmia. Aika hyvin noin 30v vanhaksi järjestelmäksi.
Lisäksi on ollut 40hv hepol -88, 40hv hetos -89, 50hv detol -89, 40hv hetol -94, nämäkin vielä alkuperäisellä autolube järjestelmällä ja kunnossa.
Ongelmia aiheuttaa lähinnä kun autolube järjestelmää ei huolleta. Öljysäiliön pohjalle saattaa kertyä vettä tai hyytelöä, joka tukkii järjestelmän.
Itse ajan pienkonebensalla kauden ensimmäiset ja viimeiset ajot. Ja tämä tietenkin 4t pienkonebensaa ja itse sekoittamalla TC-W3 öljyä.
Tämä tietenkin sitten käyttäjän mietymyksen mukaan. Ei ole oikeaa, eikä väärää tapaa. Itsellä autolubet on käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701664Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801275- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42884- 70862