Hei! Saako remonttivähennyksen tehdä, jos asunto on laitettu vuokralle ensimmäistä kertaa 9.6 (ilmoitus julkaistu), jonka jälkeen remontti tehtiin loppukuusta, ja vuokrasopimus allekirjoitettiin alkamaan 1.7. Kyse ei ole isosta summasta, mutta olisi se kiva silti saada vähennettyä.
Remonttivähennykset uudessa sijoitusasunnossa?
7
234
Vastaukset
- Anonyymi
Anyone? Ja jatkokyssäri -jos työ tehdään kesäkuussa ja laskutetaan heinäkuussa tai maksetaan heinäkuussa (riippumatta eräpäivästä), voiko tämän vähentää jos vuokrasoppari on alkaen 1.7?
- Anonyymi
Kysy verottajalta niin saat oikeata tietoa. Täältä vain monenlaista 'vitsiä'.
- Anonyymi
Ei voi vähentää kuin vasta asuntoa myytäessä.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/vuokratulot/vahennykset/remonttikulut/#otahuomioon- Anonyymi
Linkin ohjeissa sanotaan, että remppavähennykset pitää tehdä aina ajalta, kun asunto on vuokrattuna. Käytännössä remontteja ei voi tehdä, jos asunto on vuokrattuna, kuka asuu ja maksaa vuokraa kämpästä, jossa on remontti päällä?
Yli 20 vuoden ajan olen tehnyt remontit, kun asunto on vapaa ja aina ovat kulut hyväksytty vähennyksiin.
Itse olen tein sopparin ensin ja remppasin vasta sitten.
- Anonyymi
Jos asunto on pelkästään vuokrakäytössä, niin tietysti laitat kulut vähennyksiin, veroilmoituksessa ei edes kysytä, missä kuussa remppa on tehty.
Kyllä ne sitten kyselee ja kertoo, jos vähennykset ei käy, ei se sen ihmeellisempää ole.Edellinen kommenttini tarkoitti sanoa, että remppa on vähennyskelpoinen kun vuokrasopimus on voimassa ennen rempan aloitusta. Kysymys siis ostetusta asunnosta, ei vuokrausten välissä tehdystä rempasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716