Autossa on kolhu, josta maalia lähtenyt pois. Pohjamaaliakaan ei kyseisessä kohdassa ole. Auto on sen verran vanha, että lopputuloksen ulkonäöllä ei ole väliä, kunhan ei ruostu.
Miten korjata auton maalin läpäisevä alue, jotta se ei ruostuisi?
4
300
Vastaukset
- Anonyymi
Raapita irtoava maali kokonaan pois, niin ettei maalia saa enää reunoistaan revittyä irti, poista pintaruoste esim. hiomapaperilla. Älä käytä teräsharjaa, eikä ainakaan teräsharjalaikkaa. Hio myös ehjän maalipinnan reunat ylimaalattavalta alueelta. Sitten maalaa yli koko maalaamaton alue ja vähän yli jollain hyvällä ruosteenestomaalilla. Tuollaiseen homman, jossa pinnan laadulla ei ole niin väliä olen käyttänyt crc:n galvacolor maaleja, ja näkyy ainakin 4 vuotta suojaavan, tuo ei siis vaadi päälle, eikä alle muita maaleja.
Pellin sisäpuoli pitää myös suojata, se on yleensä helpointa kotelosuojalla.- Anonyymi
Miten pellin sisäpuolen suojaaminen tehdään?
- Anonyymi
Jos siinä pellissä on lommo, ja maali on ruvennut irtoamaan sen pellin taipumisen takia, on maali todennäköisesti irti myös pellin toisella puolella.
Autoa pitää purkaa senverran, että pääset ruiskuttamaan kotelosuojaa sinne sen pellin toiselle puolelle. Purkutyö riippuu siitä, missä itse lommo on, ja mikä auto on kyseessä.
- Anonyymi
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/500000026/846336/CAR-REP-Korjausmaalikynat
Jos se on kolhu, eikö tuollainen paikkausmaalikynä riittäisi? Vastaavalla itse korjannut pienet kolhut missä pelti paljaana. Merkkiliikkeestä saa paikkauskyniä ihan alkuperäisellä värilläkin.
Tuo eka vastaus koskee vai hyvin suuria alueita missä pelti paljaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132194
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831609Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731435Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2571432Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2321326Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341050- 92993
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983