Autossa on kolhu, josta maalia lähtenyt pois. Pohjamaaliakaan ei kyseisessä kohdassa ole. Auto on sen verran vanha, että lopputuloksen ulkonäöllä ei ole väliä, kunhan ei ruostu.
Miten korjata auton maalin läpäisevä alue, jotta se ei ruostuisi?
4
314
Vastaukset
- Anonyymi
Raapita irtoava maali kokonaan pois, niin ettei maalia saa enää reunoistaan revittyä irti, poista pintaruoste esim. hiomapaperilla. Älä käytä teräsharjaa, eikä ainakaan teräsharjalaikkaa. Hio myös ehjän maalipinnan reunat ylimaalattavalta alueelta. Sitten maalaa yli koko maalaamaton alue ja vähän yli jollain hyvällä ruosteenestomaalilla. Tuollaiseen homman, jossa pinnan laadulla ei ole niin väliä olen käyttänyt crc:n galvacolor maaleja, ja näkyy ainakin 4 vuotta suojaavan, tuo ei siis vaadi päälle, eikä alle muita maaleja.
Pellin sisäpuoli pitää myös suojata, se on yleensä helpointa kotelosuojalla.- Anonyymi
Miten pellin sisäpuolen suojaaminen tehdään?
- Anonyymi
Jos siinä pellissä on lommo, ja maali on ruvennut irtoamaan sen pellin taipumisen takia, on maali todennäköisesti irti myös pellin toisella puolella.
Autoa pitää purkaa senverran, että pääset ruiskuttamaan kotelosuojaa sinne sen pellin toiselle puolelle. Purkutyö riippuu siitä, missä itse lommo on, ja mikä auto on kyseessä.
- Anonyymi
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/500000026/846336/CAR-REP-Korjausmaalikynat
Jos se on kolhu, eikö tuollainen paikkausmaalikynä riittäisi? Vastaavalla itse korjannut pienet kolhut missä pelti paljaana. Merkkiliikkeestä saa paikkauskyniä ihan alkuperäisellä värilläkin.
Tuo eka vastaus koskee vai hyvin suuria alueita missä pelti paljaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849