Ympäristöystävällinen auto

Anonyymi

Täältä varmaankin saan tietoa :) Ympäristö asiat on itselleni tärkein kriteeri auton valinnassa. Työpaikalla vihjattiin hypridi Toyotasta ja se kuulostaa hyvälle jo sana hypridi kuulostaa kivalta. Mitä tarkoittaa Toyotan itselataava? Muilla pitää ladata kaapelilla ja sekin on ok jos auto vain on ympäristö ystävällinen, itselataava kuulostaa helpolta. Tiedetäänkö täällä kaasu hyprideistä, se kanssa kiinnostaisi pienten päästöjen osalta.

10

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ajat maantie ajoa, niin Toyotan perinteinen hypridi ei käytännössä säästä yhtään perinteiseen bensa autoon verrattuna. Lisäksi Toyotan hypridi on suhteessa kalliimpi hankkia ja maantiellä ominaisuudet ei yllä kilpailijoiden tasolle. Pitää muistaa, että Toyotan itselataava tarkoittaa bensa autoa joka bensalla lataa akkuja. Kaupunki ajossa tulee konkin verran säästöä. Kaasu hypridi päästöjen puolesta hyvä, lähes nolla päästöt kaupungissa tai maantiellä biokaasulla ajettaessa ja autossa myös bensa tankki jos ei löydy jostain kaasun tankkaus pistettä.

• Anonyymi

Paitsi että uudessa corollassa on uudistunut hybriditekniikka jota on testattu ja vertailtu pikkuturboihin.
        Maantiellä kulutti 1.5 litraa vähemmän ja kaupunkiajossa jopa 3 litraa vähemmän.
        Ajo ominaisuuksia ja ohjausta kehuttu ja toimintoja jotka pelaa..esim puheohjaus joka on monessa autossa mutta ei tahdo pelata.

• Anonyymi

Paitsi, että kuluttaa maantiellä enemmän kuin verrokit bensaturbo moottorilla. Hybridin valmistus saastuttaa enemmän mitä se säästää ilmastoa elinaikanaan. Eli oikeasti vihreitä arvoja ajatteleva Suomessa ei hanki itsetyydyttävää halpishybridiä.

• Anonyymi

Pieni kulutus on tehottoman voimalinja ansiota, mutta hybridin valmistus saastuttaa enemmän kuin se koskaan elinaikanaan kuluttaa vähemmän.
      Ruostuvin ja meluisin auto ilman mitään hyvää ominaisuutta, pitäähän sitä sitten selitellä asiaa parhain päin kun on erehtynyt paskan hankkimaan.

• Anonyymi

Kannattaa aina tarkistaa myös valmistusmaa, ettei ainakaan osta autoa, joka on valmistettu maassa joka polkee ihmisoikeuksia ja kannattaa diktatuuria.

• Anonyymi

Kannattaa huomioda myös Toyota aitojen nykyinen laatu ja sen tuleva elinkaari joka ei tule olemaan kovin pitkä. Toyota ruostuu ja on tekniikaltaan varmasti kaikkein halvimmista komponenteista koottu ja se näkyy tulevaisuudessa.
      Auton valmistus saastuttaa eniten suhteessa sen elinkaareen ja hybridit vielä enemmän.

• Anonyymi

Kysyit itse, vastasit itse, kiitit itse ja kun saat ajokortin, ostat vanhan bensiinikäyttöisen auton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyit itse, vastasit itse, kiitit itse ja kun saat ajokortin, ostat vanhan bensiinikäyttöisen auton.

Tero olet vainoharhainen ja sekaisin.
        Tunnusta faktat niin elät onnellisempaa elämää.
        Toyotausko tekee sinusta sairaan.

• Anonyymi

Kiitos viesteistä. Luin läpi ja lueskelin muutenkin viestejä ja vertailuja. Kaikkien kommenttien ja koeajon perusteella taidan ottaa kaasu - bensa auton, meillä tankkauspistekin ihan vieressä. Kiitos :

• Anonyymi

Kaasu on järkevin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      41
      3040
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      49
      2491
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      46
      2265
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      25
      2074
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1830
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      37
      1590
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1513
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26