Pieksämäki näin ulkopaikkakuntalaisen silmin

Anonyymi

Kesämökki vuokrattiin tänä kesänä Pieksämäeltä. Mökkinaapuria ei edes tervehditä, kaupan kassakaan ei tervehdi ja avointa kuiskuttelua joka paikassa. Normaalia elämää Pieksämäellä vai sattuiko nyt vain huonoa tuuria peliin? Odotan jo kotiseudulle pääsyä.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ovatko savolaiset ja lappalaiset ns. elämäntapa intiaaneja?

    • Anonyymi

      Mökkinaapuri tietystikään ei tuntenut sinua, tiesi että olet vuokralainen tai joku vuokralaisen vieras. Miksi pitäisikään huiskuttaa? Tai voi olla että on ollut aiemmista vuokralaisista vuosien mittaan häiriötä ja on siksi hieman nuiva suhtautuminen koko naapuri mökkiläisiin ylipäätään.

      Kaupassa käydään ostoksilla, tavarat kärriin ja kassahihnalle, maksu, pakkaus ja ulos. Jos et kassahenkilöltä saa sitä sekunnin kestävää tekohymyä ja tervehdystä niin ei se ole mielestäni kovin merkityksellistä. Pitkä päivä takana ja ehkä hän yritti ottaa kontaktia sinuun juuri silloin kun tarkastit sitä kaffepakettia ettei vaan tullut pannujauhatus vaan suodatin.. Jos taas kauppias itse ei tervehdi niin se on töykeää.

      Ole sosiaalinen, tervehdi ja juttele ihmisille, sekin on hyvä tyyli, mutta jos et saa vastakaikua niin älä siitä sen enempää nokkisi ota.

      Enkä ole Pieksämäeltä, luin palstaa muista syistä. Mutta tarkoitin sanoa etten usko tämän olleen paikkakunta sidonnaista käytöstä.

      Hyvää loman jatkoa kokemuksistasi huolimatta, ota löysin rantein.

    • Anonyymi

      Lappalaiset ja savolaiset ei kuulu samaan heimoon. Lapissa käy miljoonia turisteja ja koko lapin maakunnassa on asukkaita vähemmän kuin poroja. Lappi on pinta-alaltaan n. 1/3 Suomesta. Petteri tuo lahjat jouluna Savoon.

      Elämän opintoihin Savossa sisältyy kosmetiikka ja vertaileva retoriikka.

    • Anonyymi

      Minä en tervehdi tai juttele ventovieraille ja kaupan kassan ei tarvitse minulle hymyillä eikä tervehtiä minua, käyn vain ostamassa mitä tarvitsen ja sillä siisti.

    • Anonyymi

      Pieksämäkeläisiä on vaikea ymmärtää. Ei heidän pitäisi olla asiakaspalvelutehtävissä ollenkaan. Samanlaiseen töykeyteen ja epäjohdonmukaisuuteen ei etelässä törmää. Jos heillä on huono huono päivä, koko mailman pitää tietää se. Samaa mentaliteettia tapaa taapero ikäisiltä.

    • Anonyymi

      Minulla taas aivan eri kokemus. Kaupan kassojen kanssa tulee heitettyä ns small talkiakin. Olisko teidän omissa asenteissa tai käytöksessä se vika? Tai ilmeessä? Itse hymyilen kyllä paljon,enkä ole päästä vialla. Olen tyytyväinen ja onnellinen oihminen. Enkä kaipaa mitään muuta kuin tavallista ja rauhallista elämää. Arki menee töissä ja liikunnan parissa. Lomat ja vapaat kotona tai matkaillessa. Miksi pitäisi olla aina negatiivinen? Ottakaa sellainen rento ja positiivinen asenne,ilman alkoholia. Onnistuuko? Ehkä se oma elämäkin alkaa sitten tuntua mukavalta.

      • Anonyymi

        Minä paluumuuttaja olin unohtanut millaista on asua Pieksämäellä, täällä lenkillä vastaantulevat ihmiset pysähtyy juttelemaan!! Monet paikkakunnat ole elämäni aikana kiertänyt mutta ei ole vastaavaa ollut missään muualla kuin täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä paluumuuttaja olin unohtanut millaista on asua Pieksämäellä, täällä lenkillä vastaantulevat ihmiset pysähtyy juttelemaan!! Monet paikkakunnat ole elämäni aikana kiertänyt mutta ei ole vastaavaa ollut missään muualla kuin täällä.

        Helsingissä on myös aivan tavallisia ihmisiä. Tietysti joka paikassa on niitä,jotka luulee olevansa parempia,mutta kaikki ollaan tavallisia kuolevaisia presidenttiä myöden. Ehkä se on omaa kuvitelmaa,jos muuta ajattelee,itsestään tai muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä paluumuuttaja olin unohtanut millaista on asua Pieksämäellä, täällä lenkillä vastaantulevat ihmiset pysähtyy juttelemaan!! Monet paikkakunnat ole elämäni aikana kiertänyt mutta ei ole vastaavaa ollut missään muualla kuin täällä.

        Olet varmaan kaupungin tärkeä työntekijä, kaupungin hallituksessa, VR pomo tai valtuutettu. Sinä et ymmärrä että sinua tervehditään ja imarrellaan kun sinusta on hyötyä. Kun em meriitit häviää sinua ei tervehdi muut kuin rahaa pummaava pultsari. Näin käy pankkien pomohenkilöillekin.
        Miksikähän alussa mainuttu eliitti laittaa lapsensa ympäri Suomea. Sen vuoksi em eliitin lasten suosiminen loppuu kun elitistinen toimi loppuu. Niin käy entisen pankinjohtajan pojillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan kaupungin tärkeä työntekijä, kaupungin hallituksessa, VR pomo tai valtuutettu. Sinä et ymmärrä että sinua tervehditään ja imarrellaan kun sinusta on hyötyä. Kun em meriitit häviää sinua ei tervehdi muut kuin rahaa pummaava pultsari. Näin käy pankkien pomohenkilöillekin.
        Miksikähän alussa mainuttu eliitti laittaa lapsensa ympäri Suomea. Sen vuoksi em eliitin lasten suosiminen loppuu kun elitistinen toimi loppuu. Niin käy entisen pankinjohtajan pojillekin.

        Höpö höpö ja löpönlöpö, siitä on jo kauan kun täältä lähdin ja nyt kun olen palannut niin en tunne täältä ketään. Oli vuosi -81 kun lähdin. En ole mukana politiikassa enkä hallituksessa., en ole ollut valtion rautateillä, en ole pomo enkä mikään valtuutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä paluumuuttaja olin unohtanut millaista on asua Pieksämäellä, täällä lenkillä vastaantulevat ihmiset pysähtyy juttelemaan!! Monet paikkakunnat ole elämäni aikana kiertänyt mutta ei ole vastaavaa ollut missään muualla kuin täällä.

        Enpä ole minäkään muilla paikkakunnilla vastaavaan kuin pmäellä törmännyt: Todellakin ihmiset siellä tulevat juttelemaan hyvin innokkaasti-voidakseen udella asioitasi ja levitellä niitä sitten negatiivisesti väriteltyinä pitkin tuppukylää tai kertoakseen tuoreimmat perättömät juorut naapureistaan, ystävistään, tuppukylän päättäjistä. Ja jos sinua eivät juorut jaksa kiinnostaa etkä halua purkaa elämäntarinaasi jollekin kahjolle uteliaalle savolaisjuntti puolitutulle, leimataan sinut omituiseksi ja hulluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole minäkään muilla paikkakunnilla vastaavaan kuin pmäellä törmännyt: Todellakin ihmiset siellä tulevat juttelemaan hyvin innokkaasti-voidakseen udella asioitasi ja levitellä niitä sitten negatiivisesti väriteltyinä pitkin tuppukylää tai kertoakseen tuoreimmat perättömät juorut naapureistaan, ystävistään, tuppukylän päättäjistä. Ja jos sinua eivät juorut jaksa kiinnostaa etkä halua purkaa elämäntarinaasi jollekin kahjolle uteliaalle savolaisjuntti puolitutulle, leimataan sinut omituiseksi ja hulluksi.

        Tehokkain tapa levittää omat asiansa on mennä ukko pöytiin huoltoasemilla. Nesteellä, ABC llä ja Triolla säännölliseen aikaan kokoontuvat turinaturvat kerää tiedot sinusta ja levittää sinun tiedot kun ole paikalla. Siihen menee yksi ostettu kahvikuppi ja 2-4 tuntia.
        Hierarkia pöydissä on tarkka eli akuun ole suuna päänä puhumassa ensi,,äisenä. Kun ala vuodattaa omia asioita niin silloin kaikki hiljenee.
        Toiset porukat ravimiehet pelaa ravivetoja ja mumisee keskenään vain hevosista.
        Pasimmaan kahvion lottovoittajat on omaa kastiansa. Sinne ei köyhän kannata mennä itseään nolaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole minäkään muilla paikkakunnilla vastaavaan kuin pmäellä törmännyt: Todellakin ihmiset siellä tulevat juttelemaan hyvin innokkaasti-voidakseen udella asioitasi ja levitellä niitä sitten negatiivisesti väriteltyinä pitkin tuppukylää tai kertoakseen tuoreimmat perättömät juorut naapureistaan, ystävistään, tuppukylän päättäjistä. Ja jos sinua eivät juorut jaksa kiinnostaa etkä halua purkaa elämäntarinaasi jollekin kahjolle uteliaalle savolaisjuntti puolitutulle, leimataan sinut omituiseksi ja hulluksi.

        Onko pakko kertoa elämäntarina! Voi sitä jutella jostain muusta mikä ei ole henkilökohtaisia asioita, ei pidä olla tyhmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole minäkään muilla paikkakunnilla vastaavaan kuin pmäellä törmännyt: Todellakin ihmiset siellä tulevat juttelemaan hyvin innokkaasti-voidakseen udella asioitasi ja levitellä niitä sitten negatiivisesti väriteltyinä pitkin tuppukylää tai kertoakseen tuoreimmat perättömät juorut naapureistaan, ystävistään, tuppukylän päättäjistä. Ja jos sinua eivät juorut jaksa kiinnostaa etkä halua purkaa elämäntarinaasi jollekin kahjolle uteliaalle savolaisjuntti puolitutulle, leimataan sinut omituiseksi ja hulluksi.

        No sitten olen se omituinen ja outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pakko kertoa elämäntarina! Voi sitä jutella jostain muusta mikä ei ole henkilökohtaisia asioita, ei pidä olla tyhmä!

        Sinulla sitä elämää ei oo ikinä ollukaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla sitä elämää ei oo ikinä ollukaan...

        Aivan, eipähän ole juorujen aihetta kun ei ole ollut elämääkään! Mitäpä sitä vaivakseen elämää hankkimaan, viisas pärjää vähemmälläkin haha!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe