Juuri kun löysin hyvän paineilmapullon putsaukseen!

Anonyymi

Niin eikös vaan EU mene kieltämään sen! Nyt suututtaa.
Tämä oli halpa ja hyvä!
"Wave-palamaton paineilma vedettiin pois markkinoilta.."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/15a-2019/tm-selvitti-mita-ponneainetta-on-paineilmapullossa-joka-oli-poistanut-tiedon-tuotteestaan/

https://www.foodie.fi/entry/wave-paineilma-405ml/6418312150902

16

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Prismassa ei ollut halpaa, mutta Powerissa oli n. 7 euroa pullo, laitoin vaan tuon kuvauksen takia Prisman linkin.

      • Anonyymi

        Taitaa ylittää mun taidot, vedenerotin? Se vielä puuttuisi että sinne menisi vettäkin.
        Tai ilmavirta olisi liian voimakas ja hajottaisin koko koneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa ylittää mun taidot, vedenerotin? Se vielä puuttuisi että sinne menisi vettäkin.
        Tai ilmavirta olisi liian voimakas ja hajottaisin koko koneen.

        Kyllähän mä sen tietysti oppisin, jos joku näyttäisi esimerkkiä ensin. Kokeilun ja erehdyksen kautta en viitsi aloittaa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän mä sen tietysti oppisin, jos joku näyttäisi esimerkkiä ensin. Kokeilun ja erehdyksen kautta en viitsi aloittaa. :)

        Paine 4 baaria on sama kuin vesijohtovedelläkin, joten kondensoitunut ja paineen kehittämä veden tiivistyminen on vähäistä, mutta tarpeen viimeisen päälle hyviä kynäruisku maalauksia tehdessä. 4 baaria riittää hyvin renkaidenkin täyttöön.

        Ilmassa on aina vettä, silloin kun 4 litraa ilmaan sullotaan 1 litran säiliöön, siinä väkisin tiivistyy myös tuo 4 litran ilmamassassa oleva vesi, joka erotetaan ulostulevasta paineilmasta. Ei välttämättömyys, mutta hyvä lisä, joita ei näistä halvimmista Bilteman kompressoreista löydy, vaikka kyllä nekin tähän tehtävään hyvin välttää, ääntäkin on varmaan sen verran mukana ettei kerrostaloissa asuvan kannata niitä hankkia.

        https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/rengastarvikkeet/kompressorit/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paine 4 baaria on sama kuin vesijohtovedelläkin, joten kondensoitunut ja paineen kehittämä veden tiivistyminen on vähäistä, mutta tarpeen viimeisen päälle hyviä kynäruisku maalauksia tehdessä. 4 baaria riittää hyvin renkaidenkin täyttöön.

        Ilmassa on aina vettä, silloin kun 4 litraa ilmaan sullotaan 1 litran säiliöön, siinä väkisin tiivistyy myös tuo 4 litran ilmamassassa oleva vesi, joka erotetaan ulostulevasta paineilmasta. Ei välttämättömyys, mutta hyvä lisä, joita ei näistä halvimmista Bilteman kompressoreista löydy, vaikka kyllä nekin tähän tehtävään hyvin välttää, ääntäkin on varmaan sen verran mukana ettei kerrostaloissa asuvan kannata niitä hankkia.

        https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/rengastarvikkeet/kompressorit/

        Kannattaa ottaa ilma pulloon pakastimesta jolloin vettä on
        n. 0.88 grammaa kuutiometrissä ilmaa ( !00% suhteellinen kosteus ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paine 4 baaria on sama kuin vesijohtovedelläkin, joten kondensoitunut ja paineen kehittämä veden tiivistyminen on vähäistä, mutta tarpeen viimeisen päälle hyviä kynäruisku maalauksia tehdessä. 4 baaria riittää hyvin renkaidenkin täyttöön.

        Ilmassa on aina vettä, silloin kun 4 litraa ilmaan sullotaan 1 litran säiliöön, siinä väkisin tiivistyy myös tuo 4 litran ilmamassassa oleva vesi, joka erotetaan ulostulevasta paineilmasta. Ei välttämättömyys, mutta hyvä lisä, joita ei näistä halvimmista Bilteman kompressoreista löydy, vaikka kyllä nekin tähän tehtävään hyvin välttää, ääntäkin on varmaan sen verran mukana ettei kerrostaloissa asuvan kannata niitä hankkia.

        https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/rengastarvikkeet/kompressorit/

        Kiitos, oli selventävää tietoa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa ylittää mun taidot, vedenerotin? Se vielä puuttuisi että sinne menisi vettäkin.
        Tai ilmavirta olisi liian voimakas ja hajottaisin koko koneen.

        Ilmavirran voi säätää noissa vehkeissä. Puhutaan käyttöpaineesta ja sitä varten niissä on usein kaksi mittaria tai taulukkoa. Säiliöpaine on eri asia kuin käyttöpaine.


    • Anonyymi

      Käytän oman tietokoneen putsaukseen "imuilmaa", rakensin pölynimuriin omatekoisen suulakkeen. Apuna käytän vesiväripensseliä jolla harjaan kompentteja kevyesti ja samalla imuri imee pölyt pois. Pitää olla tarkkana ettei vahingossa kolhi koneen osia.

      • Anonyymi

        Se on oikein. Paineilmalla vaan levitellään pölyä, ei puhdistella.


    • Anonyymi

      Tässä yhteydessä on syytä muistuttaa että alle 14V ikäiset, eivät saa laillisesti käyttää ilmapalloa paineilman lähteenä, tai ainakaan eivät saa itse puhaltaa niitä ilmapalloja. Tämä siksi että täällä olevista kirjoituksista voi päätellä aktiiviin porukkaan kuuluvan hyvin monta vielä luku- ja kirjoitustaidotonta.

      Tämä tarina on TOSI.

    • Anonyymi

      Vain avuttomat ymmärtämättömät idiootit ostavat kaupasta superkallista purkitettu paineilmaa. Käsin pumpattavia paineilmapulloja saa käytännössä lähes ilmaiseksi ja ne kestävät ikuisesti. Kapasiteetti tuhansia kuutioita.

      Kuka hullu ostaa pullotettua vettä kaupasta? Ehkä samat ilmanostajat.

      • Anonyymi

        Ikinä kuullutkaan? Käsin pumpattava paineilmapullo, mistä muka? Linkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä kuullutkaan? Käsin pumpattava paineilmapullo, mistä muka? Linkki.

        Katso googlella paineilmaruisku, paineruiksu tai painesumutin tai jotain vastaavaa. Löydät lisää hakusanoja kuvista. Jotain on jopa Biltemassa, Motonetissä, supermarkettinen puutarhaosastoilta. N. 1,5 litran pulloja ja n. 8 litran kannuja ja kaikkea. Ei niihin tarvitse laittaa mitään maaleja tai myrkkyjä. Pelkkää ilmaista kuivaa puhdasta ilmaa.

        Jalkakäyttöisellä rengaspumpullakin ( jatkoletku) pärjää ihan hyvin. Sellaiseen voi liittää ehjän hyvälaatuisen 1,5 l juomapullon paineastiaksi, jos tarvitsee välillä hiukan voimakkaampaa suihkua. Hiukan mielikuvitusta!


    • Anonyymi

      Polkupyörän pumppu saattaisi varmaan jollekulle riittää pieniin paineilmatarpeisiin.
      Ei varmaankaan näytä yhtä seksikkäältä kuin spraypullo, mutta saattaisipa hoitaa hommansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe