Eikö maahantuoja tiedä tätä vai miksi jättää korjaamatta valmistusvirheet jos asiakas ei halua maksaa?
TM: Näin käy, jos Audin, Seatin, Skodan tai VW:n öljyä syövän moottorin jättää korjaamatta – ja lisää vain halvinta mahdollista öljyä
https://www.is.fi/autot/art-2000005413450.html
Vika kannattaa ehdottomasti korjata, lehti summaa tuoreessa numerossaan ja kertoo, että muussa tapauksessa luvassa on entistäkin suurempia ja kalliimpia vaurioita.
Käytännössä kyseisenlainen bensiinimoottori alkaa korjaamattomana karstaantua entisestään, mikä kuluttaa moottorin osia mekaanisesti ja alentaa pidemmän päälle myös auton tehoja. Lisäksi sylinterissä palanut öljy päätyy kalliiseen katalysaattoriin ja tuhoaa sen vähitellen kokonaan.
Hintaa öljyä syövän EA888-tyypin moottorin korjaamiselle tulee TM:n mukaan merkkikorjaamossa noin 6000-7000 euroa eli pahimmissa tapauksissa koko auton arvon verran.
Lukekaa mitä TM suosittaa: Koska kyseisten autojen tehdastakuu on jo loppunut, on maahantuojan vastaantulo korjauskustannuksissa jo hyvin tapauskohtaista eli vaihtelevaa. Välttämättä vastaantuloa ei ole luvassa lainkaan.
Eli vaikka tyyppivika eli valmistusvirhe, niin ei muka kuulu virhevastuun piiriin, onko TM mukana huiajaamassa asiakkaita? Ja moottorit hajoaa jos niitä ei korjata, miksi maahantuoja ei tee ennaltaehkäisevää korjausta vaan odottelee että motti hajoaa ja pistää sitten asiakkaan maksamaan?
Volkswagen virhevastuu - onko sitä?
43
981
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, suosituksen mukaista öljyä kannattaa käyttää.
Oli sika vanha artikkeli taas kerran.
Onko sulla unirytmin sekaisin kun pitää päivystää Suolessa?? - Anonyymi
Ongelmia tulee jos ei noudata huolto-ohjelmaa. Huolto-ohjelman noudattamatta jättäminen on oma valinta ja silloin pitää myös kantaa vastuu siitä. Turha itkeä.
Tiedän mistä puhun, sillä mulla on omakohtaista kokemusta VW:n virhevastuu-politiikasta. Seitsemän vuotta vanhaan Golfiin uusittiin jakopää kokonaan VW:n piikkiin. En maksanut penniäkään ja sain sijaisauton korjauksen ajaksi. Auto oli huollettu asianmukaisesti. Ei merkkiliikkeessä ja yksi huolto oli 2.000km myöhässä, mutta alle 10% myöhästyminen ei VW:n tulkinnan mukaan mitätöi virhevastuuta.
Virhevastuu on laissa määritelty asia, ei VW pysty tekemään siitä eriävää päätöstä. Jos tuntuu että VW yrittää kusettaa niin silloin yhteys kuluttajariitalautakuntaan. Se ottaa kantaa mikä on oikein ja mikä ei. VW ei sitä asiaa päätä.
Ja niinkuin sanottu, jos et ole noudattanut huolto-ohjelmaa niin silloin on turha alkaa syyttelemään muita. Vastuu on silloin sinulla. - Anonyymi
Ei onneksi ole volkkarista enää mitään vastuuta minulla kun eroon pääsin. Turha tulla kitisemään huoltokirjan leimoista kun vika on venkoilevassa huijarivalmistajassa ja sen talutusnuorassa olevassa maahantuojassa.
- Anonyymi
Tero, älä nyt taas jaksa valehdella.
- Anonyymi
No kenes nuorassa kuluttajariitalautakunta on? Volkkarilla ei missään nimessä ole päätäntävaltaa siitä mitä virhevastuun piiriin kuuluu ja mitä ei, se on viranomaisasia.
Ja kuten sanottu, jos ei noudata huolto-ohjelmaa niin silloin virhevastuu raukeaa. Näin on kaikkien tuotteiden kanssa. Syy on silloin vain ja ainoastaan kuluttajassa. Ei tuollaista vahingossa satu vaan se on tietoinen päätös jonka seuraumukset tulee itse kantaa, ei voi syyttää muita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kenes nuorassa kuluttajariitalautakunta on? Volkkarilla ei missään nimessä ole päätäntävaltaa siitä mitä virhevastuun piiriin kuuluu ja mitä ei, se on viranomaisasia.
Ja kuten sanottu, jos ei noudata huolto-ohjelmaa niin silloin virhevastuu raukeaa. Näin on kaikkien tuotteiden kanssa. Syy on silloin vain ja ainoastaan kuluttajassa. Ei tuollaista vahingossa satu vaan se on tietoinen päätös jonka seuraumukset tulee itse kantaa, ei voi syyttää muita.Suurimpien maahantuojien ja autoliikkeiden tyypit istuu ko. lautakunnissa tekemässä päätöksiä, siellä ei ole Pärnäsen korjaamo mitenkään edustettuna. Että kenenköhän asioita siellä ajetaan ellei suurten huijareiden :)
- Anonyymi
Kuten artikkelissa kerrottiin, niin huollot kannattaa tehdä ohjelman mukaan oikeilla öljyillä ja jos on öljyn syöntiä, niin ottaa yhteys merkkikorjaamoon. VW kustantaa korjauksen tai osan siitä riippuen auton iästä ja kilometreistä normaalin takuun tai tuotevastuun mukaan. Ei siinä mitään ihmeellistä ole jos omistaja on hoitanut omat velvollisuudet kuten kuuluu.
- Anonyymi
Aivan, valmistusvirheet yritetään laittaa asiakkaan piikkiin väittämällä että väärää öljyä käytetty jos huolto tehty muualla kuin merkkihuollossa. Takuu ja virhevastuu ei kuitenkaan riipu siitä missä huolto on tehty jos se on tehty huolto-ohjelman mukaan. Kaikilla isoimmilla autohuolloilla on käytössä valmistajien huolto-ohjelmat.
Tiedän läheltä tapauksen, jossa LänsiAuto Espoo on huoltamut kalliin erikoismallin jonkun kinnerin huolto-ohjelmalla. Autosta oli hajonnut moottori toisella omistajalla. Moottoriin oli laitettu litra liian vähän öljyä huollossa. Asia on kuluttajariitalautakunnassa koska LänsiAuton mielestä moottorivaurio on auton omistajan eikä väärän huolto-ohkelman syytä. Mites tuo nyt noin in menee eri tavalla? Kerro?
Eli merkkiliike saa käyttää vääriä huolto-ohjelmia, mutta muut ei, niinkö? - Anonyymi
"Takuu ja virhevastuu ei kuitenkaan riipu siitä missä huolto on tehty jos se on tehty huolto-ohjelman mukaan. "
Juurikin näin ja VW noudattaa ryhmäpoikkeusasetusta. Jos ei noudattaisi niin sen voisi haastaa.
Kuten ylempänä kirjoitin niin mulla on omakohtaista kokemusta asiasta. Ei tarvitse huoltaa merkkiliikkeessä.
"Eli merkkiliike saa käyttää vääriä huolto-ohjelmia, mutta muut ei, niinkö?"
Tää on tosi outo kommentti. Se yhtiö joka on tehnyt huollon vastaa siitä jos se ei ole noudattanut huolto-ohjelmaa ja auto rikkoutuu. Silloin kyseessä ei enää ole valmistajan virhevastuu vaan huoltoliikkeen virhe jonka huoltoliike joutuu korvaamaan. Se huoltoliike voi olla merkkihuoltamo tai joku muu. Sillä ei ole väliä.
Hyvin yksinkertaista ja loogista jos jaksaa vähänkin ajatella. - Anonyymi
"Asia on kuluttajariitalautakunnassa koska LänsiAuton mielestä moottorivaurio on auton omistajan eikä väärän huolto-ohkelman syytä."
Tuon pitäisi olla selvä nakki. Kukaan ei voi tietää varmasti miksi moottori rikkoutui, mutta jos on kiistatonta että LänsiAuto on huoltanut auton väärin niin vastuu rikkoutumisesta on heidän.
VW:llä ei tässä casessa ole enää osaa eikä arpaa jos huolto-ohjelmaa ei ole noudatettu. Virhevastuu on rauennut ja sen jälkeen nämä paikalliset saavat tapella kuka on mokannut ja kuka maksaa.- Anonyymi
Nyt oli kyse merkkihuollon roolista.
- Anonyymi
"valmistusvirheet yritetään laittaa asiakkaan piikkiin väittämällä että väärää öljyä käytetty jos huolto tehty muualla kuin merkkihuollossa."
Tehdystä huollosta saa aina laskun jossa näkyy eriteltynä mitä osia huollossa on käytetty. Jos ei-merkkihuoltamo on käyttänyt oikeaa öljyä niin se kyllä näkyy erittelyssä. Ei se ratkaise kuka huollon tekee vaan mitä öljyä on käytetty.
Aika selvä asia kun maalaisjärjellä ajattelee.- Anonyymi
Älä yritä vääristellä asiaa. Väärää huolto-ohjelmaa käytetty, sillä kuitilla ei ole mitään tekemistä huolto -toimenpiteen kanssa , kuitti tulostuu tietenkin oikean hulto-ohjelman tiedoilla eli oikea huolto laskutettu, mutta huoltomekaanikko oli käytyänyt väärän auton huolto-ohjelmaa ja kuitamnut tehdyt työt siihen 😁
- Anonyymi
Niin tossahan oli kyseessä ihan uusi erikoimalli. Ilmeisesti huoltomekaanikko ei ollut löytänyt tietokannasta autolle oikeaa huolto-ohjelmaa ja oli sitten ottanut vaan jonkun minkä löysi. Päin mäntyä meni, täysin väärä huolto, monta juttua jäi tekemättä, kaikki mahdolliset päivitykset ja päälle vielä väärä öljymäärä niin sehän oli sillä selvä.
Sitten kun asiaks meni noutamaan autoa, niin laskun antoi tietenkin huoltoneuvoja eli eri henkilö, huoltoneuvoja taas tulosti valmiin kuittipohjan määräaikaishuollon mukaan, kuitissa kaikki näyttääkin olevan ok, mutta huoltoraportti taas ei täsmää siihen autoon.
Tässä siis pointtina oli kertoa, että maahantuojat, myyjät ja valmistaja vaativat aina että oikeaa huolto-ohjelmaa käytetään, mutta jos he itse käyttävät väärää niin se on heidän mielestään ok. LänsiAuto ei siis myöntänyt tehneensä väärää huoltoa vaikka huoltoraportin mukaan oli tehty väärä huolto.
Eikö olekin kummallista? Asiakas ei missään tapauksessa saa huoltaa väärin, mutta merkkiliike saa? Mä en ihan ymmärrä tätä logiikkaa, olisin oletanut että LänsiAuto olisi edes myöntänyt virheensä, mutta edes sitä ei ollut tehnyt vaan väitti kaikesta huolimatta että huolto oli tehty oikein? Miksi muut samassa tilanteessa ei voi vedota pelkkään kuittiin, vai voiko, eihän siinä kuitissa ole kaikkia huoltotoimenpiteitä tai käytettyä huolto-ohjelmaa edes mainittu, ei siitä näe onko virheitä tehty vai ei, se huoltoraportti taas kertoo mitä oikeasti tehtiin.
- Anonyymi
"LänsiAuto ei siis myöntänyt tehneensä väärää huoltoa vaikka huoltoraportin mukaan oli tehty väärä huolto."
No kuka tämän huoltoraportin oli tehnyt? Sen joka näytti että oli tehty väärä huolto.- Anonyymi
Huoltoraportin oli tehnyt ja alleijoittanut huoltomekaanikko joka huollon teki. Oletko tyhmä vai etkö tiedä miten huoltonne toimii?
- Anonyymi
En ymmärrä mitä vaahtoat. Huollosta jää aina dokumentti ja siitä näkyy mitä on tehty ja mitä osia/öljyjä on käytetty. Olkoon sen dokumentin nimi kuitti/erittely/huoltoraportti, nimellä ei väliä.
Jos tämä dokumentti kertoo että huollossa on käytetty väärää huolto-ohjelmaa, väärää öljyä tai väärää määrää öljyä niin vastuu on yksiselitteisesti huollon tehneellä yhtiöllä. Se, onko kyseessä merkkihuolto ei merkkaa mitään.- Anonyymi
Jep jep, olet niin oikeassa, mutta ei se ole ihan noin yksinkertaista kuin luulet :)
Tässä kuluttajariitalautakunnan nykyinen kokoonpano
https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/dc49fc3a-3adf-4ed7-8a19-a8bc70d21d84/84ed495f-6d40-4bd7-bba8-ed17bb699548/MUISTIO_20180524062053.pdf
Listalla mm. Veho, LänsiAuto, VV-Auto (nyk. K-Auto) ja Laakkonen joilla kaikilla on oma edustus. Pitävät toki omia puoliaan, mutta missä on Pärnäsen korjaamon edustus, eikö heitä huolita mukaan. Kaikki muut jäsenet on lakimiehiä tai muita korkeasti koulutettuja eri laitosten viranomaisia. Ammattilaisia on huolittu vain suurimmista firmoista, eipä vissiin epäilytä lainkaan).
Kuulin, että LänsiAuto Espoosta lautakunnassa istuu juuri sama kaveri jonka mielestä heidän tekemä väärä huolto on ollut ok, kaveri on siis huoltopäällikkö LänsiAutossa ja istuu lautakunnassa ja on tätä mieltä :)
- Anonyymi
Sellainen kysymys vaan herää tässä että miksi öljytason varoitusvalo ei palanut jos öljyä oli liian vähän?
- Anonyymi
Jos auto ei kuluttanut lainkaan öljyä (ei ollut VW), niin öljylaatu on voinut olla väärää ja sitä on ollut koko ajan liian vähän ilman että valo vielä syttyi. Sitten kaveri on rääkännyt autoa oikein huolella (se ensimmäinen omista joka oli polttanut eturenkaatkin sileiksi) ja rääkkäyksen takia kone sitten liian vähän öljyn myötä vaikka ylikuumentunut ja leikannut kiinni. Jäähdyttyään taas toiminut ok, mutta pysyvä vaurio jäänyt ja se on johtanut isompaan vaurioon myöhemmin. Moottorit ei siis välttämättä hajoa kerralla.
Kaverin ei ole tarvinnut epäillä väärää huoltoa koska oli huollattanut auton merkkiliikkeessä eli LänsiAutossa huolto-ohjelman mukaan. Virheen teki huolto ei ostata joka käytti autoa juuri siten kuin sille autolle sopi, tiukka sportti joka oli tehty kovaan rata-ajoon eli sitä oli lupa rääkätä ihan huolella jos niin halusi :)
näin näitä pitää ajatella, ei maailma ole niin mustavalkoinen kuin Volkswagen miehillä tuppaa ajatukset olemaan. Olette joko tai miehiä, siltä väliltä teillä ei ole mitään ymmärrystä mistään.
- Anonyymi
"Olette joko tai miehiä, siltä väliltä teillä ei ole mitään ymmärrystä mistään."
Olen itse tehnyt töitä kunnossapitoalalla 80-luvulta saakka. Olen siinä mielessä mustavalkoinen että minun mielestäni jos kaveri lähtee ratapäivään niin hänen pitää katsoa itse öljytikusta paljon koneessa on öljyä. Tarkastaa ilmanpaineet renkaista jne.
Jos tekninen osaaminen on sitä luokkaa että auton öljyn määrä katsotaan huoltoraportista niin olisi ehkä syytä pysyä pois radalta.- Anonyymi
Samoiten mustavalkoinen sen suhteen että jos mitä tahansa laitetta rääkkää huolella niin sitä pitää vastaavasti myös huoltaa enemmän kuin normiohjelma vaatii. Puhdasta maalaisjärkeä. Jos tuota ei ymmärrä niin ei ihme että motti sanoo kaput.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoiten mustavalkoinen sen suhteen että jos mitä tahansa laitetta rääkkää huolella niin sitä pitää vastaavasti myös huoltaa enemmän kuin normiohjelma vaatii. Puhdasta maalaisjärkeä. Jos tuota ei ymmärrä niin ei ihme että motti sanoo kaput.
Aikamoista vänkäämistä. Jos suton myyntiesitteessä autosta on kuvia pelkästään moottoriradalta ja autossa on vakiona rata-alusta ja rata-jarrut, niin kyllä se antaa kuvan että ratapäivillä voisi huoletta tykittää menemään. Kilpa-ajoihin ei tuetenkään saa
osallustua kuin omalka vastuulla, mutta kyllä auton pitäisi amatölrikuskin satunnaiset ratapäivä -ajot kestää kun promovideolla autoa käskyttää radalla kilpa-autoilun ammattilainen eikä auto ole moksiskaan eikä missään varoiteta ettei sitä saisi itsekin käydä radalla ajamassa. Vai voiko amatöörit ajaa rajummin kuin kisakuskit, tuskin.
On teillä kova tarve vängätä joka asiasta, lopettakaa virheelliset mainospuheet jos nää teidän autot ei kestä käyttöä. Halvemmaksi tulisi ostaa romikselta auton kori ja kasata siitä auto kestävillä osilla, silloin olis ite vastuussa. Mutta tehdas on kyllä vastuussa omista autoistaan ja niistä mielikuvista joita se meille syöttää.
Auto oli sius kompromissi arkiautoa ja rata-päivä autoa, eka omistaja ei voinut tietää että moottorissa oli liuan vähän öljyä huollon jäljiltä, eikä liioin osannut varoa kaasun painamista koska auton piti olla raju rassi. Kas kun M5 bemaria ei tarvi sääilä yhtään?
- Anonyymi
"Aikamoista vänkäämistä. Jos suton myyntiesitteessä autosta on kuvia pelkästään moottoriradalta ja autossa on vakiona rata-alusta ja rata-jarrut, niin kyllä se antaa kuvan että ratapäivillä voisi huoletta tykittää menemään. "
Jos minä näkisin tuollaisia kuvia autosta jota olen ostamassa niin ekana tulisi mieleen että kyseessä on pilalle rääkätty rata-auto josta pitää tarkastaa noin sata kohtaa ennen ostopäätöstä. Todennäköisesti takana on mälli tai pari. Rungon suoruudesta ei ole mitään takeita.
Ziisus, mitä urpoja.- Anonyymi
Auton myi merkkiliike LänsiAuto, tarkastukset oli sen vastuulla :)
Ostaja oli luullut että merkkiliike olisi tarkastanut... - Anonyymi
Sä annat aika vahvoja kommentteja vaikka tuskin olet edes nähnyt tuota autoa, ostatko autot myös jonkun muun mielipiteen mukaan, eli jos VW auton mainos sanoo että tää VW on maailman paras niin se sitten on koska maahantuoja on kuningas?
- Anonyymi
On teillä kova tarve vängätä joka asiasta, lopettakaa virheelliset mainospuheet jos nää teidän autot ei kestä käyttöä. Halvemmaksi tulisi ostaa romikselta auton kori ja kasata siitä auto kestävillä osilla, silloin olis ite vastuussa. Mutta tehdas on kyllä vastuussa omista autoistaan ja niistä mielikuvista joita se meille syöttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton myi merkkiliike LänsiAuto, tarkastukset oli sen vastuulla :)
Ostaja oli luullut että merkkiliike olisi tarkastanut..."Ostaja oli luullut että merkkiliike olisi tarkastanut..."
Ostajan pitää aina tarkastaa käytetyn auton kunto. Se on aivan sama onko myyjänä merkkiliike vai häkkiapina. Myyjäliike on vastuussa vain jos se myy viallisen auton jonka vioista se ei kerro. Jos käytettyyn autoon tulee vika oston jälkeen niin se on ostajan vastuulla.
Opetelkaa elämään tässä maailmassa eikä pilvilinnoissa.
- Anonyymi
No jengi nyt luulee kaikenlaista, näidenkin ostajat luuli
http://www.kolumbus.fi/keni1/kirje_turvavoista.jpg
http://www.kolumbus.fi/keni1/audin_uusi_mainos.jpg- Anonyymi
Mutta jos vaikka kikkeli ei seiso muuten, niin sitten pitää vaan hommata VAG ryhmän kikotin, vaikka sitten vikoineen päivineen....
- Anonyymi
Mitä tuosta sai käsityksen niin meni näin tuon turvavyön osalta:
"Teimme turvavöihin nopean ja halvan nippuside korjauksen kampanjana, korjaus on vain väliaikainen eli muodollinen (turvavyö näyttää korjatulta vaikkei oikeasti ole korjattu), korjauksesta huolimatta emme suosittele takapenkin keskipaikalla matkumista koska korjauksen jälkeenkään turvavyö ei toimi toimi oikein ja voi aueta itsekseen."
TM siis löysi vian sekä tutki korjauksen ja totesi että korjaus ei toimi. Tätä on VW laatu, yrittävät joka asiassa liueta mahdollisimman vähin kustannuksin asiakkaista piittaamatta. Ennen TM:n uutta testiä ilmoittivat että tuo nippuside korjaus olisi ainoa minkä tekevät :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuosta sai käsityksen niin meni näin tuon turvavyön osalta:
"Teimme turvavöihin nopean ja halvan nippuside korjauksen kampanjana, korjaus on vain väliaikainen eli muodollinen (turvavyö näyttää korjatulta vaikkei oikeasti ole korjattu), korjauksesta huolimatta emme suosittele takapenkin keskipaikalla matkumista koska korjauksen jälkeenkään turvavyö ei toimi toimi oikein ja voi aueta itsekseen."
TM siis löysi vian sekä tutki korjauksen ja totesi että korjaus ei toimi. Tätä on VW laatu, yrittävät joka asiassa liueta mahdollisimman vähin kustannuksin asiakkaista piittaamatta. Ennen TM:n uutta testiä ilmoittivat että tuo nippuside korjaus olisi ainoa minkä tekevät :)Niin tyypillistä K-Autoa että.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuosta sai käsityksen niin meni näin tuon turvavyön osalta:
"Teimme turvavöihin nopean ja halvan nippuside korjauksen kampanjana, korjaus on vain väliaikainen eli muodollinen (turvavyö näyttää korjatulta vaikkei oikeasti ole korjattu), korjauksesta huolimatta emme suosittele takapenkin keskipaikalla matkumista koska korjauksen jälkeenkään turvavyö ei toimi toimi oikein ja voi aueta itsekseen."
TM siis löysi vian sekä tutki korjauksen ja totesi että korjaus ei toimi. Tätä on VW laatu, yrittävät joka asiassa liueta mahdollisimman vähin kustannuksin asiakkaista piittaamatta. Ennen TM:n uutta testiä ilmoittivat että tuo nippuside korjaus olisi ainoa minkä tekevät :)Siis niin tyypillistä K-Autoa kuin olla ja voi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuosta sai käsityksen niin meni näin tuon turvavyön osalta:
"Teimme turvavöihin nopean ja halvan nippuside korjauksen kampanjana, korjaus on vain väliaikainen eli muodollinen (turvavyö näyttää korjatulta vaikkei oikeasti ole korjattu), korjauksesta huolimatta emme suosittele takapenkin keskipaikalla matkumista koska korjauksen jälkeenkään turvavyö ei toimi toimi oikein ja voi aueta itsekseen."
TM siis löysi vian sekä tutki korjauksen ja totesi että korjaus ei toimi. Tätä on VW laatu, yrittävät joka asiassa liueta mahdollisimman vähin kustannuksin asiakkaista piittaamatta. Ennen TM:n uutta testiä ilmoittivat että tuo nippuside korjaus olisi ainoa minkä tekevät :)https://www.youtube.com/watch?v=gxK3vFNyYxQ
Tähänkään ei nippuside auta. - Anonyymi
Miten tuo video liittyy pokswagenien turvavyön nippusidekorjauksiin, tai aloituksessa mainittuun moottorin öljynsyöntiongelmiin, jos saan tiedustella?....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo video liittyy pokswagenien turvavyön nippusidekorjauksiin, tai aloituksessa mainittuun moottorin öljynsyöntiongelmiin, jos saan tiedustella?....
No jengi nyt luulee kaikenlaista, näidenkin ostajat luuli
http://www.kolumbus.fi/keni1/kirje_turvavoista.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jengi nyt luulee kaikenlaista, näidenkin ostajat luuli
http://www.kolumbus.fi/keni1/kirje_turvavoista.jpgSiis väitetään että on korjattu, mutta silti sanotaan että ei voi käyttää koska korjaus ei toimi, sama koskee kun öljypolttimia korjataan huohotinletkuilla vaikka männät pitäsi uusia, korjaushan se huohotinletkukin on jos niin haluaa väittää ja maahantuoja haluaa koska se letku maksaa vain 50 euroa, moottorin korjaus 6000 - 7000 euroa!!!
No jengi nyt luulee kaikenlaista, näidenkin ostajat luuli
http://www.kolumbus.fi/keni1/kirje_turvavoista.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo video liittyy pokswagenien turvavyön nippusidekorjauksiin, tai aloituksessa mainittuun moottorin öljynsyöntiongelmiin, jos saan tiedustella?....
Virhevastuut eivät ole mitenkään yhteen merkkiin sidottuja asioita eikä autonvalmistaja pysty sanomaan mitä se korvaa ja mitä ei.
Jokaisella autnvalmistajalla on omat murheensa ja yksi "huvittavimmista" on nämä Tojon katkeilevat autot. Merkillepantavaa on se että Tojo suostui maksamaan korjaukset vasta oikeuden päätöksen pakottamana.
Että silleen yksi nippiside ei ole iso juttu kun Tojot ruostuvat keskeltä poikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virhevastuut eivät ole mitenkään yhteen merkkiin sidottuja asioita eikä autonvalmistaja pysty sanomaan mitä se korvaa ja mitä ei.
Jokaisella autnvalmistajalla on omat murheensa ja yksi "huvittavimmista" on nämä Tojon katkeilevat autot. Merkillepantavaa on se että Tojo suostui maksamaan korjaukset vasta oikeuden päätöksen pakottamana.
Että silleen yksi nippiside ei ole iso juttu kun Tojot ruostuvat keskeltä poikki.Niin muttactämä ei ole Tojo palsta, olet poika väärässä paikassa, ei näitä Tojo miehet lue, näitä lukee VW pettyneet jotka ei edes ostais Toyotaa. Mulla on yks liusari Yaris ollu, oli ihan soiva peli, mut emmä omaks ostais, kyllä itelle pitää ostaa oikea auto. Volkkarihan on pelkkä puolivalmiste, joten autona sitä ei voi pitää, mikä lie kuljetin. Todella epämääräinen laatu kun kuoret on esim sisustuksessa tiptop, mutta kaikki namiskat hajoo käsiin, että vähän on petraamista.
- Anonyymi
Suurin osa automerkeistä on laadukkaampia ja luotettavempaimia kuin vikavaaken autobildinkin julkaiseman tutkimuksen mukaan jossa vikavaaken vikaisena ei toiseksi viimeistä sijaa korkeammalle yltänyt. Kuinka idiootti pitäisi olla jotta suostuisi ostamaan ongelmia ? Autobild on saksalainen maailman laajalevikkisin autojulkaisu joten uskottavuudessa tuskin on ongelmaa. Saksalainen media lyttää toisen saksalaisen, niin mitäs rölli tähän?
- Anonyymi
On myös kiemurtelu tekniikka:
https://www.talouselama.fi/uutiset/nain-ovelasti-autojen-valmistajat-kiemurtelevat-eroon-virhevastuustaan/0b7fdb10-4e8a-37a9-81cf-ab32201b0228 - Anonyymi
googlaa
ryhmäkannelaki EU - Anonyymi
moottorihiomo kertoo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391