autokatsastus toiminnasta.

Anonyymi

Miksi paikkakunnan omasta katsastustoimipaikasta huolimatta autot enenevässä määrin käydään katsastamassa Iisalmen tai Pyhäsalmen toimipisteissä? Onko niin kuin kerrotaan, että ongelmana on erään toimihenkilön käytös? Kertokaa kokemuksenne asiallisesti ilman nimiä, mutta niin että asia selviäisi.

73

1527

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Kyllä minulle riitti yksi kerta kyseistä herraa.

    • Anonyymi

      Minä käytän iisalmessa siksi kun kiuruvedellä hylätään auto olemattoman vian takia ( on vaihdatettu osia mitkä oli ihan kuin uusia kun vaihdettiin) iisalmessa reilumpi meininki 🙂

    • Anonyymi

      Itse olen kyllä saanut asiallista palvelua, tottakai se on aina harmittanut jos on ollut hylkäämiseen aihetta mutta säädökset ovat säädöksiä enkä ole kokenut että vikoja olisi hakemalla haettu tai keksitty.

      Kun auton pitää suhteellisen asiallisessa kunnossa niin katsastustakaan ei tarvitse pelätä.

      Suunnilleen jokaisen katsurin kanssa olen tainnut asioida ja en osaa sanoa että sillä olisi mitään merkitystä kuka on katsastamassa.

      • Anonyymi

        Edelliseen vielä lisäten, ainoat mitkä on ollut pakko käyttää Iisalmessa ovat olleet rekisteröintikatsastuksia joita ikävä kyllä paikallinen konttorimme ei tee.


    • Anonyymi

      Hupsi hupsi ja vööhyn vööhyn ja joka paikassa orava

      Hyvä katsastuspaikka ja kyllä se auto leiman saa jos kunnossa on

      • Anonyymi

        Jos suhteet on kunnossa, auton ei tarvitse olla, kokemusta on.


    • Anonyymi

      Nuorena se vitutti kun joutui viemään auton katsastukseen, nykyään sitä pitää hyvänä asiana. Ei niitä niveliä tule sillätavalla itse tutkittua kuin katsastuksessa. Turvallisuuttahan se vain lisää. Nykyäänhän tietysti voi katsastaa autonsa vaikka rovaniemellä jos ei paikkakunnan palvelut passaa.

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu kehnoa erään henkilön toimesta, Käyn naapurikunnassa, kuten moni muukin samasta syystä.

      • Anonyymi

        Varmaa tämäkii poistetaan.Henkilökunta on siellä asiallista ja hoitaa hommansa,tilat ovat siistit. Ei siinä muuta palvelua tarvii jos homma toimii(niinkuin siellä tekee) ei henkilökunnan tarte mielistellä asiakasta eikä läyrytä ja käsiä hioa. Auto menee katsastuksesta läpi jos ei oo semmosia vikoja.


    • Anonyymi

      Onhan halli todellakin siisti ja sopii erinomaisesti sulkapallon ja kortin peluuseen ja muuhunkin ajanviete toimintaan, kun asiakkaitten autot on ensin rikottu ja ajettu köyhät pois nurkista haisemasta.

      • Anonyymi

        Nimenomaan rikottu niin että pitää tuoda jälkitarkastukseen koska käsijarrumekanismi oli saatu särettyä kovalla voimalla.


      • Anonyymi

        Hevosmies on tottunut repimään kaikkea mikä ei tottele, ikävä vain että viettiään ei saa raveissa enää toteuttaa, mutta työpaikalla sentään vielä saa!


    • Anonyymi

      Minä vien autoni nykyään Iisalmeen siellä hyviä katsastuskonttoreita!

    • Anonyymi

      Kiuruvedellä tosiaan palvelu persiistä!nyrpee hevosmies pilloo homman kokonaan

    • Anonyymi

      Hevosmiehen hevostila on myytävänä kovaan hintaan ja on vielä piiitkään sillä hinnalla.
      Kerkee siinä muutaman kotteron katsastaa odotellessa ostajaa.

      • Anonyymi

        Kyllä tilan hinta on oikea, ainoastaan nolla on lopussa liikaa, ja nollathan ei merkitse mitään?


      • Anonyymi

        Ravitermein sanottuna, hintapyyntö ryntäsi laukalle!


    • Anonyymi

      Aina on mennyt auto katsastuksessa läpi. Joskus jotain huomautettu ja silloin aiheesta. Joka kerta asiallinen palvelu.

      • Anonyymi

        Ja olipa kerran...


      • Anonyymi

        Nii kyllä seon totta kun auto on kunnossa.ei tarte sen takia iisalamee lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii kyllä seon totta kun auto on kunnossa.ei tarte sen takia iisalamee lähtee.

        Minä en periaatteesta vie kiuruvedelle vaikka kunnossa auto onkin, juurikin tuon yhden henkilön osalta tulevan tympeän asiakaspalvelun takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii kyllä seon totta kun auto on kunnossa.ei tarte sen takia iisalamee lähtee.

        Ei tarvi olla kunnossakaan jos asiasta sanoo olen hankkinut varoituksen yhydelle älyttömälle katsatusmiehelle kun pomot ymmärsi asian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en periaatteesta vie kiuruvedelle vaikka kunnossa auto onkin, juurikin tuon yhden henkilön osalta tulevan tympeän asiakaspalvelun takia.

        Herkän on hankala ellee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi olla kunnossakaan jos asiasta sanoo olen hankkinut varoituksen yhydelle älyttömälle katsatusmiehelle kun pomot ymmärsi asian

        Ikävä vain että paikkakunnalle tarpeellinen laitos ajetaan nurin vain tämän yhden hevosmiehen takia.


      • Anonyymi

        Miksi hevosmies ei jäänyt pitämään sitä etelänpuolen asemaa jonka nämä sonne perustivat? Kiirikö maine sinne jo edeltä?


    • Anonyymi

      Se on niin kun katsurin pitäis kahtoo vikoja läpi sormien tai jos vikaa on niin pitäis osata hirveen varovasti niistä omistajalle sanoo. Muuten tulee het kirjotuksia palstoille

      • Anonyymi

        Nii justii niinkun tuola jo aijemmin sanon jos ei oo poestettu jo sitten. Pitäs olla imelänä ja käsiä hieroo myönnellä vaikka aotossa on vikkoo. Ei männy iteltäkkään nyt ensimmäisellä läpi van en siitä katastusmiestä syytä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii justii niinkun tuola jo aijemmin sanon jos ei oo poestettu jo sitten. Pitäs olla imelänä ja käsiä hieroo myönnellä vaikka aotossa on vikkoo. Ei männy iteltäkkään nyt ensimmäisellä läpi van en siitä katastusmiestä syytä .

        Asiakaspalvelu ammatissa pitää osata käyttäytyä ystävällisesti ja kohteliaasti asiakkaita kohtaan, huonolla käytöksellä karkottaa asiakkaat. Jos se on vaikea ymmärtää niin on väärällä alalla.


      • Anonyymi

        Asiakkaitten tasapuolinen kohtelu on itsestään selvä asia, paitsi että ei ole. Se vika joka hyvän veljen autossa ei haittaa vaatii toisen henkilön autossa tuhannen euron korjauksen. Tämä jos mikä katkeroittaa mielen, lopullisesti.


      • Anonyymi

        Minä en katkeroetunu vaikka ei läpi männykkää ensmäesellä.Voepihan niitä semmosiakii ihmisiä olla.Semmoselle luonteelle on varmasti elämässä paljo aeheita katkeroetumiselle.


    • Anonyymi

      Eihän tääl tarvii katastaa ku eihä tääl rutsakyläs oo polizei

    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt ensin JP autohuollossa ja siitä katsastukseen, joka kerta menee läpi ilman mainintoja, helppoa.
      En tiedä kuka on hevosmies siitä porukasta. eikä kiinnostakkaan.
      Oma jarrullinen peräkärry ei pelittänyt jarrujen osalta oikein mitenkään, eikä koskaan. tuurilla meni läpi pari kertaa. Yksi katsastusmies heitti ilmaan että "onko akselisto väärinpäin?" Minä siinä ihmettelemään että mitä väliä, kenkä jarruttaa samalla tavalla molempiin suuntiin. kertoi olevan mekanismis että löysää pakilla jarruja (siis jos navat on oikein päin) No kotona tutkimaan ja ne oli olleet väärinpäin noin 8v :D Ilmanko oli vaikea saada jarruista läpi.
      No mekanismit oli niin ruosteisia että tilasin uudet navat ja asensin ne oikein päin. ja nyt kiitos huomautuksen suunnasta on ne jarrutkin nyt kunnossa

      T. Jaritsu (seppä)

      • Anonyymi

        Sinut tuntien kysyisin tarkennukseksi kummastako päästä vedit sitä kärryä?


      • Anonyymi

        Ammattinimikettä Seppä saa käyttää vain Ammattienedistämislaitoksen seppäkoulun käynyt henkiö. Hänen on osattava ahjohitsaus, karkaisu, päästö, hiilien valmistus, damaskiteräksen teko ym. Ja näitähän ei sinun kansakoulussasi opetettu, jote hiukan tarkkuutta kehuskeluun, terveisin Sepempi.


    • Anonyymi

      Minä olen saanut erinomaista palvelua AINA kun olen autoja käyttänyt katsastuksessa, ei ole katsastusmiesten käytöksessä ollut mitään vikaa, Muutaman kerran on hylätty ja olen erittäin tyytyväinen siitä, en halua itse olla millään epäkuntoisella ajoneuvolla liikenteessä ja vielä vähemmän, et sillä liikkuu läheiseni tai työntekijäni ja he vaarantavat itsensä tai muut tiellä liikkujat. Tosi tapaus yli 10 v takaa siitä teidän parjaamastanne hevosmiehestä: Oli perjantai ilta klo 20 ja minulla oli Helsinkiin lähtö la aamuna, huomasin et katsastus myöhässä ja olin vielä Iisalmessa, soitto kyseiselle henkilölle ja kerroin tarinan ja kyselin onko la aamuna katsastusasema auki, no ei ollut, mutta hän sanoi, et tule tänä iltana Iisalmesta tullessa ja minä menin, katsastus oli todella tarkka ja joka paikan hän kävi huolellisesti läpi, ei vaikuttanut perjantai ilta yhtään työnjälkeen, no auto sai leimansa klo 22 , kysyin paljonko maksaa, kun ajankohta oli myöhäinen, hinta oli sama kuin muulloinkin, no jätin omasta halusta jonkin pienen korvauksen ylimääräisestä töihin tulosta. Meidän autot on katsastettu siitä lähtien vain Kiuruvedellä ja niin kauan kuin minä päätän asioista katsastetaan edelleenkin.

      • Anonyymi

        Ja olipa kerran satu jatkuu.....


      • Anonyymi

        Oli kyllä niin koskettava tarina että tuli ihan kyynel


      • Anonyymi

        En tiennytkään että hevosmies on runoilijakin!


      • Anonyymi

        Oli mikä oli vaan teitä ahistaa jotenkii se katastusasema. Sen toiminnalla ei oo sen ahistuksen kans mitään tekemistä. Se on niinku susi asia joillekin toisille.


      • Anonyymi

        Runoratsu tottelee hevosmiestä sekin.


    • Anonyymi

      Hyvää palvelua olemme saaneet Kiuruveden katsastusasemalta. Ihmetyttää tämä keskustelu, joutavaa valitusta!

      • Anonyymi

        Edelleenkin kyrsii se että toisen autossa sama vika johtaa mittaviin remontteihin kun taas toisella ei haittaa mitään.


    • Anonyymi

      käyn autoani katsastamassa, enkä katsastusmiehiä. ja leima on tullut joka kerta.

      • Anonyymi

        No niimpä tietennii.


      • Anonyymi

        Takavuosina vikalappuun kirjoitettiin osoite ja puhelinnumero, mihin auto on vietävä korjattavaksi, Trafillakin hämmästyttiin moista, siitähän oli juttua lehdissäkin. Että kapakoissa shotteja tarjoilemalla homma pyörii.


    • Anonyymi

      Kohteliaat nuoret miehet mielellään siinä käyttääja menee läpi kun ensin tarkistuttaa ammatti ihmisellä ei itse luule vaan että auto pitäs olla kunnossa.

    • Anonyymi

      Vaekeeta tuntuu olevan joillain.

      • Anonyymi

        No sitä entiijä vaan on joillain kyllä kun näitä lukee. Autonkatastus on tärkee asia vaan on niitä paljo muitain vuoje kiertokulussa. Yhtä asioo kun jiäpi nuin itkemään ni mitä se semmonen on.


      • Anonyymi

        Kun se on siilälailla että joillakin ihmisillä on päivittäinen työ josta ei voi olla pois niinkuin sinä voit, hommaahan kaupunki sinulle lomittajan. Meiltä muilta menee monta työpäivää hukkaan jonkin tyhjänpäiväisen osan takia, hommaa siihen jostain vara-auto, joku kuskiksi ja aika korjaamolle,menee kolme neljä päivää hukkaan ja sitten saat kuunnella osiksen kahvipöydässä kun joku kehuu että ei minun tarvinnut tuota korjauttaa kun kaveri katsasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se on siilälailla että joillakin ihmisillä on päivittäinen työ josta ei voi olla pois niinkuin sinä voit, hommaahan kaupunki sinulle lomittajan. Meiltä muilta menee monta työpäivää hukkaan jonkin tyhjänpäiväisen osan takia, hommaa siihen jostain vara-auto, joku kuskiksi ja aika korjaamolle,menee kolme neljä päivää hukkaan ja sitten saat kuunnella osiksen kahvipöydässä kun joku kehuu että ei minun tarvinnut tuota korjauttaa kun kaveri katsasti!

        Ainaki se toinen hevosmies tuntu kehuvan miten saa romun kuorma-auton katastettua kun vie hyväveli hevosmiehelle sen. Ja sitten niillä, kenen naama ei miellytä, vaihatetaan uusia osia vaikka entisissä ole mitään vikaa kun vaihdon yhteydessä on verrattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se on siilälailla että joillakin ihmisillä on päivittäinen työ josta ei voi olla pois niinkuin sinä voit, hommaahan kaupunki sinulle lomittajan. Meiltä muilta menee monta työpäivää hukkaan jonkin tyhjänpäiväisen osan takia, hommaa siihen jostain vara-auto, joku kuskiksi ja aika korjaamolle,menee kolme neljä päivää hukkaan ja sitten saat kuunnella osiksen kahvipöydässä kun joku kehuu että ei minun tarvinnut tuota korjauttaa kun kaveri katsasti!

        Plaa plaa jos on työ katastat autos ja sillä selvä .


      • Anonyymi

        Seurasin iltakävely lenkillä, miten hevosauton päästöt mitataan, mittarin letku telineessään viiden metrin päässä auton pakoputkesta.


    • Anonyymi

      Heretkee jo. Tällä jonniijoutavalla jatinalla häirihettä laillisen yrittäjän pisnestä. Ne koslat männöö läpi jos ne on kunnossa ja jos ei mäne niin ei oo kunnossa. Eikä ne rottelot tule kuntoon tiällä vähnimällä. Kyllä ei tavat muutu kiurvein kylällä kun sama natina ja piilovittuilu jatkuu vuoskymmenestä toiseen. Sukupolovi vain vaihtuu. Jonniijoutava vähniminen, puskista vittuilu, ne imetään jo äitinmaijossa. Van anna olla jos pitäis suaha ite aikaan jottain niin jo on kalavoset rentona. Ei se kumma kun poismuuttaneet sannoovat että takasin ei palata kun korkeintaan laatikossa.

      • Anonyymi

        ”Jonniijoutava vähniminen, puskista vittuilu, ne imetään jo äitinmaijossa. Van anna olla jos pitäis suaha ite aikaan jottain niin jo on kalavoset rentona.” tuo on kyllä niin huomattu tällä kylällä


      • Anonyymi

        Asiakkaitten tasapuolinen kohtelu on edelleenkin näköjään mahdonta, terveisin ei hevosmies.


      • Anonyymi

        Ei pysty jos toesella resu ja toesella ei.


    • Anonyymi

      Naapurikunnasta on käytetty pitkin vuosia monta eri autoa Kiuruvedellä katsastuksessa, monta eri henkilöäkin ja kellään ei ole pompannut ilman syytä. Nytkin poika käytti vanhan autonsa testattavana, että mitähän kaikkea pitäisi korjata, että saisi läpi. Korjattavien lista max. pituinen,mutta läpi meni. Sanottu, että viat ei vielä heikennä turvallisuutta, mutta ellei korjaa, voi ajanoloon käydä niinkin. Nyt pääsee sentään omalla autollaan varaosia etsimään, ei tarvitse seisottaa turhanpanttina siihen asti että ehtii korjata.

    • Anonyymi

      Jos ei tuolla mäne katastuksesta läpite niin kyllä sillä vielä mustalaiset ajelloo. Nekkii harrastaa ylleisesti niitä hevos hommia🤣🤣

    • Anonyymi

      Käsijarrun käyttö käännös , vänkärin penkiltä.
      Ei muuten kaikilta onnistu.

    • Anonyymi

      Mopo poijat täällä kitisee..

    • Anonyymi

      Ostakee persaukiset maanviljelijät uuvempii koslia ettei tarvihe jokavuosi leimalle vihiä.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe