Finnairin kilpailuetu on palvelu(!)

Anonyymi

Näin tarinoi päivän kuppalehdessä Finnairin myynnistä vastaava johtaja. Taitaa olla johtaja huumorismiehiä.

11

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kerrotko mikä palvelussa vikana? Ai niin, ei ole varaa lentää. Eikä uskalla, ulkomailla ei suomella pärjää. Hahahahahaaaaaa

    • Anonyymi

      Nykyään taitaa Aeroflotillakin olla parempi palvelu kuin Finnairilla. Silti yhtiöllä on kuitenkin korkeammat lentohinnat kuin niillä paremman palvelun yhtiöillä.

      • Kerrotko mitä mielestäsi kuuluu termin ”palvelu” alle, kun puhutaan lentomatkustuksesta ja mitkä asiat tuosta palvelusta ovat Finnairilta selvästi huonommin kuin joillain muilla lentoyhtiöiltä (vaikkapa sitten Aeroflotilla).
        Ilman tuota tietoa, on aika vaikea keskustella asiasta, kun tuo ”palvelu” on käsite mikä tuntuu vaihtelevan runsaastikin eri ihmisten kohdalla.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko mitä mielestäsi kuuluu termin ”palvelu” alle, kun puhutaan lentomatkustuksesta ja mitkä asiat tuosta palvelusta ovat Finnairilta selvästi huonommin kuin joillain muilla lentoyhtiöiltä (vaikkapa sitten Aeroflotilla).
        Ilman tuota tietoa, on aika vaikea keskustella asiasta, kun tuo ”palvelu” on käsite mikä tuntuu vaihtelevan runsaastikin eri ihmisten kohdalla.

        Matkustapa esim. Frankfurtiin ja/tai Müncheniin molemmilla yhtiöillä. Finskillä saat maksutta kahvikupin tai mehun. Hansalla halutessasi maksutta olutta ja pientä syötävää. Viime viikolla lensin "hansalla" HEL-MUC-PRG ja takaisin. Kaikilla osuuksilla tarjottiin "turistissa" maksutta sämpylä ja olutta vaikka esim. MUC-PRG lento kestää vain 45 min. Edestakaisen lennon hinta oli 135 egee. Tietysti kaikki lennot ei ole yhtä edullisia, mutta palvelutaso on sama. Lufthansan kaukolentojen palvelutaso on sekin melkein yhtä hyvä kuin Qatarilla.


    • Eipä tuossa palvelussa eroja huomaa muihin yhtiöihin. Eroa on esim juomien hinnoissa ja määrissä, ehkä myös henkilökunnan ikärakenteessa. Jälkimmäinen ei vaikuta millään tavalla.

    • Anonyymi

      Kyllähän se ero tarjoilussa on aivan selkeä niinkuin tuossa yllä Lufthansan asiakas kertoo. Lufthansan lennolla aika kuluu paljon mukavammin ja nopeammin kun tarjoilu pelaa. Finnairin samoilla lennoilla yrittää vaan nukkua että saa aikansa kulumaan. Finnairin puolustukseksi voi sanoa että jos lompakkoa avaa niin sitten sieltä saa Napueta, eikä tarvi tyytyä halpis gin versioon.
      QR, TK, LH, CX, KL, AF mannertenvälisillä lennoilla ilmainen baaritarjoilu on auki läpi lennon. Finnair tarjoaa ruuan yhteydessä 1-3 olutta tai viiniä. Väkevät on aina maksulliset. Sitten on nämä lomakohteisiin menevät lennot joilla kaikki alkoholitarjoilu maksaa.
      Jos taasen verrataan itse palvelutapahtumaa, niin en näe juurikaan eroa palvelualttiudesta Eurooppalaisilla yhtiöillä. Eroa syntyy kun valitaan hiekkalaatikko- tai aasialainen yhtiö.
      Finnairin mannertenvälinen businessluokka on ihan ok, vaikka ei sekään pärjää Lufthansan vastaavalle ja jos Qatariin verrataan niin ollaan ihan eri maailmassa.

    • Anonyymi

      Juntti Thaimaan matkajaat ne täällä inisee

      • Anonyymi

        Sinä olit ensimmäinen ja ainoa, joka mainitsi Thaimaan.


    • Anonyymi

      Kerro ja vertaile toki omakohtaiset kokemukset eri lentoyhtiöiltä, eri mantereille suuntautuvista lennoista ja matkustusluokista.

      • Anonyymi

        Finnairilla ei ole ykkösluokkaa, että sikäli hankala vertailla. Finnairin business ei oikein houkuttele Euroopan sisäisillä lennoilla. Pitsku sama kuin turistiluokassa, mutta lipun hinta on aivan eri. Keskipenkki blokataan vain jos business paikkoja jää myymättä. Pahimmoilleen busineksessa istutaan kuin sillit suolassa. Business-luokan muona Euroopan sisäisillä lennoilla vastaa lufthansan turistiluokan evästä.
        Finnairilla on aina se tyrkytysmyynti, jonka aikana kukaan ei osta mitään ja matkustamohenkilökuntakin sen varsin hyvin tiedostaa. Poikkeustilanteiden hallinta Finnairilla lienee heikoimpien lentoyhtiöiden tasolla. Mitään todellista asiakaspalvelua Finnairilla ei ole. Palvelun virheen tapahduttua, voi olla varma että mitään hyvitystä, tai edes selitystä ei tule saamaan, vaikka kuinka vaatisi. Jos lähtöselvitystä tehdessä Finnairi ilmoittaa ylibuukkaustilanteesta ja kysyy suostumusta vapaaehtoiseksi lennolta poisjääjäksi, sen jälkeen ei enää kuulukaan mitään. Ei tiedä millä lennolla tai reitityksellä pääsee perille kohteeseen. Lukekaa Finnairin facea, ei siellä kovin tyytyväisiä olla palvelun tasoon.


      • Anonyymi

        Finnairin busineksessä keskipenkki blokataan. Tavallaan tuohon poikkeuksena ovat lennot, jotka lennetään E190-koneilla, niissä ei ole keskipenkkiä.

        Poikkeustilanteiden hallinta ainakin tasoasiakkaiden kohdalla on ollut erittäin hyvää. Tosin yhtä hyviä ovat olleet sekä airBaltic että norwegian, ainakin oman kokemuksen perusteella.

        Ylibuukkaustilanteet käsitellään portilla, muistaakseni tuo on kerrottu selvästi lähtöselvityksen yhteydessä. Läheskään aina ylibuukkaustilanteessa koneesta ei ole käännytetty ihmisiä (tarkoittanee, että ihmisiä jättää tulematta lennolle).

        Hyvityksistä olen täysin samaa mieltä, Finnair yrittää jatkuvasti venkoilla lakisääteisten korvausten kanssa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe