Joku valitti, ettei ole hyviä keskustelunavauksia...

Anonyymi

Minkälainen sitten on hyvä keskustelunavaus. Pitääkö olla joku suosittu aihe.?

10

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä keskustelunaloitus on asiallinen, pohdiskeleva, ei loukkaa ketään ja jättää tilaa toisten mielipiteille. Aiheella ei kai ole niin väliä, vaikka lukijoita kiinnostaa kai enemmän Lieksaan liittyvät aiheet enemmän kuin nämä palstan ikuisuusaiheet kuten maahanmuutosta kiistely.

      • Samaa mieltä siitä, millainen on hyvä keskustelun aloitus.


      • Anonyymi

        No joo, mikä nyt on kenestäkin hyvä avaus, Kyllä ylläpuhuneet herrat ainakin kommentoivat asiaan kuin asiaan. He ovat yleisiä ohjaajia ja opettajia tyhmille kansalaisille. Hyvä avaus on se, johon edes joku työntää lusikkansa hämmentääkseen.


    • Anonyymi

      On helpompi erotella pois ne avaukset, jotka eivät kuulu Lieksan palstalle.
      Kaikille sopivaa, mukavaa, hauskaa ja mukaansa tempaavaa palstaa ei ole olemassa.

      Keskustelupalstat on jaettu aihealueisiin, joita on todella paljon. Palstat on jaettu myös paikkakunnittain ja me lieksalaiset suosimme paikallisissa asioissa Lieksan palstaa. Jos aloite koskee muita aihealueita, kannattaa kirjoitus osoittaa sinne, minne se kuuluu. Siellä niistä keskustellaan suurella joukolla.

      Kuitenkin monet aloitukset käsittelevät muiden paikkakuntien, jopa ulkomaiden asioita tai uutisia. Ne eivät kuulu Lieksan keskustelupalstalle.

      Pelkät uutisista kopioidut linkin eivät ole keskustelun avauksia sääntöjenkään mukaan. Aloituksissa pitää olla aloittajan omia ajatuksia tai mielipiteitä, jotka innoittavat keskusteluun. Muiden tekemät linkit eivät niitä ole.

      Herjaavat ja loukkaavat aloitukset ja viestit eivät kuulu keskustelupalstalle ollenkaan.

      Hyvä keskustelun avaus on innoittava ja mielenkiintoinen, johon on helppo osallistua.

      • Anonyymi

        Hyvät ja asialliset kirjoitukset joutuvat heti "silmätikuksi" . Vaikka kuinka kaunista ja asiallista, hyvin kirjoittaisi niin aina löytyy joku räkänokka joka alkaa valittaa ja löytää negatiivisen ajattelu maailman.
        Ja ne hänen kirjoitukset on "oikeaa ja todellista".
        Monissa kirjoituksissa olisi hyvä ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa länkyttämään ja uhoamaan,toisia morkkaamaan. Olipa se toisesta ihmisestä, maailman menosta,työntekemisestä tai tekemättömyydestä työstä, jopa henk.kohtaisiin asioihin rumasti puututaan, mistä vaan puhe niin morkkaillaan.
        Koska tulisi jostain kaunista ja kiitollista tekstiä ? Vai onko monella niin vaikeaa,rumaa ja epäkiitollista elämä ?
        Varmaan moisella kirjoittajalla on henkisesti paha olla ja purkaa sen sitten täällä kirjoitteluun ja pahansuopaisella tavalla.
        Paljon on asiallistakin kirjoitusta epäsopivuudesta,järjettömyydestä ja aiheesta kirjoitetaan. Mutta jos se on oikeasti asiallista,totuudenmukaista niin
        ne kirjoitukset katoaa samointein. Hyvin usein.
        Tuntuu niin pahalta kun morkataan toista ihmistä,ihmisjoukkoa jotka oikeesti yrittävät itselleen,muille vain hyvää.
        Ja olipa kirjoituksen aloitus mikä hyvänsä,aina se muuttuu joksikin muuksi. Ja valitettavasti ,toistan, valitettavasti toisen ihmisen, morkkaamiseksi. Vaikkei itse tehdä mitään,ei tiedetä asiasta oikeanlaista totuutta.
        Esim haukutaan, arvostellaan vaikkei ihminen itse voi siihen vaikuttaa. Antakaa jokaisen hoitaa omat leiviskänsä ja olematta puuttua asiaan joka ei ole
        AINA niin kuin kirjoittaja luulee.
        Olisi reilua jos on jotain hampaankolossa jotakin kohtaan olipa se toinen ihminen, tms menisi puhumaan asianomaiselle eikä täällä kirjoittaisi loukkaavasti toista. Täytyy olla rohkeutta sanoa myös ääneen eikä vaan mustavalkoista soopaa ulos tuoda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät ja asialliset kirjoitukset joutuvat heti "silmätikuksi" . Vaikka kuinka kaunista ja asiallista, hyvin kirjoittaisi niin aina löytyy joku räkänokka joka alkaa valittaa ja löytää negatiivisen ajattelu maailman.
        Ja ne hänen kirjoitukset on "oikeaa ja todellista".
        Monissa kirjoituksissa olisi hyvä ottaa asioista selvää ennenkuin rupeaa länkyttämään ja uhoamaan,toisia morkkaamaan. Olipa se toisesta ihmisestä, maailman menosta,työntekemisestä tai tekemättömyydestä työstä, jopa henk.kohtaisiin asioihin rumasti puututaan, mistä vaan puhe niin morkkaillaan.
        Koska tulisi jostain kaunista ja kiitollista tekstiä ? Vai onko monella niin vaikeaa,rumaa ja epäkiitollista elämä ?
        Varmaan moisella kirjoittajalla on henkisesti paha olla ja purkaa sen sitten täällä kirjoitteluun ja pahansuopaisella tavalla.
        Paljon on asiallistakin kirjoitusta epäsopivuudesta,järjettömyydestä ja aiheesta kirjoitetaan. Mutta jos se on oikeasti asiallista,totuudenmukaista niin
        ne kirjoitukset katoaa samointein. Hyvin usein.
        Tuntuu niin pahalta kun morkataan toista ihmistä,ihmisjoukkoa jotka oikeesti yrittävät itselleen,muille vain hyvää.
        Ja olipa kirjoituksen aloitus mikä hyvänsä,aina se muuttuu joksikin muuksi. Ja valitettavasti ,toistan, valitettavasti toisen ihmisen, morkkaamiseksi. Vaikkei itse tehdä mitään,ei tiedetä asiasta oikeanlaista totuutta.
        Esim haukutaan, arvostellaan vaikkei ihminen itse voi siihen vaikuttaa. Antakaa jokaisen hoitaa omat leiviskänsä ja olematta puuttua asiaan joka ei ole
        AINA niin kuin kirjoittaja luulee.
        Olisi reilua jos on jotain hampaankolossa jotakin kohtaan olipa se toinen ihminen, tms menisi puhumaan asianomaiselle eikä täällä kirjoittaisi loukkaavasti toista. Täytyy olla rohkeutta sanoa myös ääneen eikä vaan mustavalkoista soopaa ulos tuoda.

        Juuri näin se on.


    • Anonyymi

      Joku täällä saa mellastaa, Trumpinkin on tämä tietty riehuja haukkunut, Lieksan asiaako lienee.

    • Anonyymi

      P-mummohan se aina riehuu ja laittaa kaikki persujen syyksi!

    • Anonyymi

      Pornoavaukset näyttävän säilyvän palstalla!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe