Onko Norjan lohi kasvatettu vai merestä pyydystetty luonnon lohi?
Norjan lohi
16
174
Vastaukset
- Anonyymi
Viljeltyähän se.
Siis net, mitä myydään kaupoissa. Villi kala sen verran harvinaista, ei sitä kalatiskeille juuri päädy. Sitäpaitsi, villi lohi ois niinkuin aivan eri hintaista.
=DW=- Anonyymi
luonnon lohessa on niin paljon dioksiinejä, ettei sitä suositella syötäväksi
norjan lohi kasvatetaan verkkohäkeissä jotka on meressä, ja syötetää skeidaa
mistä tulee se herellinen tuoksu
njjjj - Anonyymi
Eikö luonnon kala olekkaan terveellistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ei se olekkkkaan herellinen….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei.
Ehkä joku nuorempi yksilö jossa ei ole lajillisia ja ulkoisia tauteja. Kaloissa ylipäätään on melkein perinteenäkin joku haitta, dioksiineja ynnä ännä.
Vaikka Holkeri (kala muuten sekin) suositteli aikoinaan, syökää silakkaa, niin takavuosien tutkimus kertoi aivan muuta.
Silakkaa ei suositella, ainakaan kovin usein. On elohopeaa, muovia, itseasiassa kaikkia myrkkyjä mitä suomenlahdelta ja meriltä löytyy.
(Holkeri eli jäähai tai grönlanninhai (Somniosus microcephalus) on suurikokoinen hailaji, joka elää Atlantin valtameren pohjoisosissa.)
- Anonyymi
Altaissa kasvaneet tiedoski apinoille.
- Anonyymi
Paikallislehdessä k-kauppa mainostaa, että keskiviikkona on ollut kokonainen villilohi tarjouksessa 6,99 €/kg. Mutta jos sekin on saasteista niin ihan sama kumpaa syö. Sen olen kuullut että kasvatetuille syötetään penisilliiniä, vaikka en oikein muista olivatko kaloja vai nautoja. Ei ole dementiaa, mutta kun luen niin monesta paikasta asioita niin sekaisin menee.
- Anonyymi
Paikkakuntamme kalaseuralla oli aikoinaan pieni kirjolohen kasvattamo, taisivat ruokkia kaloja kananmakuisella rehulla koska kala maistui kanalta, yleinen vitsailun kohde.
1eero Anonyymi kirjoitti:
Paikkakuntamme kalaseuralla oli aikoinaan pieni kirjolohen kasvattamo, taisivat ruokkia kaloja kananmakuisella rehulla koska kala maistui kanalta, yleinen vitsailun kohde.
1eeroSe voi olla toisinkin päin ,
kananmunatkin voivat maistua kalalta jos kalajätteillä kanoja ruokitaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1eeroHeh
Muistui mieleen. Meillä oli himassa snadi kanala, kun olin kakara. Saatiin itelle munia syötäväksi, mutta myös myyntiin. Jonkin verran ihmiset kävi ostaan himastakin, mutta eniten myytiin paikalliselle k-kauppiaalle. Hommeli toimi aika näppärästi, mutsi vei kauppa-autolle munat kennossa pestyinä ja net niinkuin laitettiin sitten tiliin, jolla ostettiin sittrn muita elintapeita. Ihan kätevää ja kannattavaa hommelia kummallekin.
Noh, mä jossain vaiheessa innostuin kalastelemaan. Tosta paskajoesta nyt ei kyllä lohta saa, mutta haukea ja etenkin särkeä hyvin. Noh, mä innokas onkija, särkeä tuli joku kesä tosihyvin. Särki on hyvä ruokakala, mutta sitä tuli niin reippaasti, että enin osa syötettiin kanoille.
Se oli kaataa meitin kanapisneksen. Kauppias laittoi trveisiä, että asiakkaat valittaneet, kananmunat maistuu kalalle, pitääpi muuttaa ruokintaa, tai kaupanteko loppuu. Noh, jatkossa liioilla kaloilla sitten ravittiin pottupeltoa. Mun mielestä potut ei alkaneet maistumaan särjeltä :D
Kummajuttu muuten. Kananmuna-anjovisleipä suurta herkkua. Meillä oli tavallaan huipputuote, kun oli kalanmakuisia kananmunia, net vaan ei kelvanneet kellekkään :D
=DW=
Mielummin syön kotimaista kirjolohta ja tässä lähekllä altaissa kasvatettua.
norjan lohi taitaa olla pakastettua tavaraa, vai löytäisikö se tiensä päivässä kalatiskiin sieltä kaukaa.
Norjan vuonoja kun kiertelee, näkee paljon allasrykelmiä siellä,
ja jos norjassa menee ravintolaan syömään lohta niin tosi hyvää koska on tuoretta, ainakin maistuu tuoreelta.
Suomessa ja Norjassa on tarkat syynäykset niille papusille joilla niitä lohia ruokitaan.
Raisio Suomessa on aikas iso kalanrehun valmistaja jja investoinut viime aikoina vain lisää siihen tuotantoon.
Rehulla ja varsinkin sen oikealla määrälläkalankasvatuksen eri vaiheissa lie iso merkitys myös merialuuen kunnolle. Mihin se fosfori lopulta menee.1eero
Sama juttu en muista oonko ostanut norjan lohta, jostain länsi-suomesta kasvatettua kirjolohta en osta enään, viimeksi ostettu maistui huonolta.
Kesäpaikkakunnassa Puumala on kirjolohi kasvattamo josta ostan ohimennessä melkein suoraan altaasta nostettuna, talven aikaan kun en siellä kulje tuo tutut tullessaan, kala on mielestäni oltava tuoretta, jostain norjasta tuotu arveluttaa.- Anonyymi
Menen kiertelemään ihan pohjoisinta Norjan kolkkaa ensi kuussa. Tromssan seudulla oli kasvattamoja kun jokunen vuosi sitten kävin.
Ihan hyvää Suomessa kasvatettua lohta on saanut torimyyjältä joka kiertää näillä paikkakunnilla.
- Anonyymi
Jätevesissä on niin huumeita kuin lääkkeitä kuin mitä vaan päihteitä. Vedet menee mereen, ei niin puhtaina.
Eipä aikaakaan kun syömme merten tuotteita, olemme päissämme kuin Ellun Kalat.- Anonyymi
Jaa, myytävänä vastapyydettyä vielä humalassa olevaa kalaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, myytävänä vastapyydettyä vielä humalassa olevaa kalaa
HAH HAH, iloista päivän jatkoa muillekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799