Volvo T8-hybridien ajettavuus/neliveto/kulutus

Anonyymi

Uuden auton osto olis mietinnässä ja Volvon T8-hybridit ovat nousseet omissa papereissani suht korkealle. Miten otsikossa mainitut ominaisuudet toimivat Volvoissa erityisesti talvisissa keleissä? Kesällä vaikeaa päästä laittamaan testiin talvella tarvittavia kyseisiä ominaisuuksia...?

34

6658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anteeksi etten vastaa kysymyksiisi, mutta esittäisin vastakysymyksen että mikä merkitys sillä kulutuksella on?

      • Anonyymi

        Se on muotia puhua kulutuksesta, samoin kuin hybridistä.


      • Anonyymi

        Taitaa olla aika namu biili, tietysti nelivetosena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on muotia puhua kulutuksesta, samoin kuin hybridistä.

        Okei.

        Minä jo ajattelin että uuden auton potentiaalinen ostaja huijaa itsetään etsimällä auton jossa on "pieni kulutus" jotta saa edullisia kilometrejä.


      • Anonyymi

        Ehkä sen kantilta vaan et ollaanko talvellakaan ees lähelläkään ilmoitettuja kulutuksia vai mennäänkö 10L/100km tahilla vaikka kuinka yritäisi ees kerran päivässä lataa akkuja


      • Anonyymi

        Volvo on vähän oikonut tekniikassa. Auto on käytännössä kaksijakoinen. Joko ajat sähköllä tai sitten bensalla. Toyotan tapaista toimintaa missä bensan kulutus olisi minimoitu tehikkaalla hybrditekniikalla, ei Volvo ole halunnut toteuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on vähän oikonut tekniikassa. Auto on käytännössä kaksijakoinen. Joko ajat sähköllä tai sitten bensalla. Toyotan tapaista toimintaa missä bensan kulutus olisi minimoitu tehikkaalla hybrditekniikalla, ei Volvo ole halunnut toteuttaa.

        Tojossa on myös minimoitu moottorin teho yli 10 s kiihtyvyys ei ole tätä päivää. Minulla volvo v60 auto kiihtyy silloin kuin tarvitaan ja kulutus pysyy maltillisena jos niin halutaan, ajettu nyt 4000 km ja keskikulutus 3,4 i/100km. Maantie ajossa volvo on myös itselataava, ottaa jarrutus energian talteen ja matka ajossa pääsee alle 6,5 litran kulutuksella jos haluaa.


      • Anonyymi

        Tollane 6,5/100km maantieajossa on varsin mainio lukema, kun aiemmin jossain olin lukenut, että 10/100km on lähellä totuutta... eikä kyseinen autokaan ole mikään markkinoiden pienin taikka suinkaan kevyin.


    • Anonyymi

      Huomioksi vielä, että Teknikens Värld mittasi täysin uudelle 2019 Volvo V60 T8 "AWD" mallille seuraavat lukemat:

      0-50 km/h: 2,3s
      0-100 km/h: 5,6s

      Vastaavasti esimerkiksi sama lehti mitannut samalla testialueella takavetoiselle 2015 Mercedes C350e mallille:

      0-50 km/h: 2,2s
      0-100 km/h: 5,9s

      Volvo 140 hv tehokkaampi järjestelmäteholtaan.

      • Anonyymi

        Ja 2019 E300de 306hv mitattu:

        0-50 km/h: 2,0s
        0-100 km/h: 5,8s


      • Anonyymi

        Kokemattomana tietenkin ajettavuus kiinnostaa kun paperilla on potkua eikö vain?

        Totuus on, että taka-akselia pyörittää melko vaatimaton sähkömoottori voimantuoton kannalta sellaisissa tilanteissa, joissa voimaa käytetään.

        Edelleenkään edes takapainoiset nelivedot eivät toisaalta pärjää takavetoisille lähtökohtaisesti ajotuntumassa ja käsiteltävyydessä. Auto ei yksinkertaisesti käänny samalla tavalla jos vähänkin vääntömomenttia ohjataan etupyörille. Ja mitä enemmän sitä allokoidaan etuakselille suhteellisesti niin sitä enemmän auton ajokäytös heikkenee muuttuen hyvin etuvetomaiseksi.

        Eturenkaat voivat kääntyä enemmän takavetomallissa kuin nelivedossa. Lisäksi etupyörille ohjattu vääntömomentti heikentää ohjaustuntumaa ja vähentää aina etupyörien kykyä kääntää auton suuntaa, koska etupyörille ohjattu vääntömomentti vähentää pitoa käännettäessä autoa, jolloin kuljettaja havaitsee auton puskemista eli aliohjautumista.


      • Anonyymi

        Kaikki todella tärkeitä ominaisuuksia suomalaisessa arkiajossa tottakai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemattomana tietenkin ajettavuus kiinnostaa kun paperilla on potkua eikö vain?

        Totuus on, että taka-akselia pyörittää melko vaatimaton sähkömoottori voimantuoton kannalta sellaisissa tilanteissa, joissa voimaa käytetään.

        Edelleenkään edes takapainoiset nelivedot eivät toisaalta pärjää takavetoisille lähtökohtaisesti ajotuntumassa ja käsiteltävyydessä. Auto ei yksinkertaisesti käänny samalla tavalla jos vähänkin vääntömomenttia ohjataan etupyörille. Ja mitä enemmän sitä allokoidaan etuakselille suhteellisesti niin sitä enemmän auton ajokäytös heikkenee muuttuen hyvin etuvetomaiseksi.

        Eturenkaat voivat kääntyä enemmän takavetomallissa kuin nelivedossa. Lisäksi etupyörille ohjattu vääntömomentti heikentää ohjaustuntumaa ja vähentää aina etupyörien kykyä kääntää auton suuntaa, koska etupyörille ohjattu vääntömomentti vähentää pitoa käännettäessä autoa, jolloin kuljettaja havaitsee auton puskemista eli aliohjautumista.

        Ajotuntuma takavetoisessa... jos tarkoita BMWtä niin mikä tahansa on parempi.
        Auto mikä vaeltelee ja valuu kallistuksissa ei ole hyvä ajaa, oli veto mistä päästä tahansa tai nokalla mikä tahansa merkki.

        Yleistäen voi sanoa että Volvo kulkee suoraan ja hyvä ajettava jopa Suomalaisella maantiellä ja bemari sitten taas ei ole hyvä.

        MUTTA et vrmaan tarkoittanut bemaria koska bemarihan on yleisesti ottaen nelivetoinen eikä takavetoinen tai etuvetoinen.


    • Anonyymi

      Kyllä nämä amispojat on noloja 0-50 ja 0-100 arvoineen. Eiköhän ne teinipippelit joille tuollainen leikki ole tärkeää valitse ihan toisia autoja. No kasvaa kait nuokin amikset jossain vaiheessa.

      • Anonyymi

        Itellä ollu koeajossa tollane XC60-T8 ja varsinki se väännön määrä kiihdytyksissä 40-60km/h—->80-100km/h oli huikea. Sähkömoottori heti antamassa alussa tulitukea ennen kuin polttomoottori reagoi mukaan. Ja tollane nollasta sataan kiihdytys nii tuskin kovinkaan usein (koskaan) on sillä väliä et mennäänkö siihen 5 tai 6 sekuntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä ollu koeajossa tollane XC60-T8 ja varsinki se väännön määrä kiihdytyksissä 40-60km/h—->80-100km/h oli huikea. Sähkömoottori heti antamassa alussa tulitukea ennen kuin polttomoottori reagoi mukaan. Ja tollane nollasta sataan kiihdytys nii tuskin kovinkaan usein (koskaan) on sillä väliä et mennäänkö siihen 5 tai 6 sekuntiin.

        Käytännön liikenteessä useimmat kiihdytykset on varmaan tasoa 15 - 20 sekuntia nollasta sataseen joten ei noilla lukemilla ole kuin markkina-arvoa.


      • Anonyymi

        Lahnaloota lähtee nykyään kuin hauki kaislikosta made on China 😍


      • Anonyymi

        Hauskoja nämä kommentit.

        0-100 tai 0-50 km/h ei merkitse mitään, mutta 40-80 km/h oli taas upea kokemus.

        Jos nyt oikeasti tietäisit autoista jotakin, niin 40-80 km/h on niin ohut väli, että et tee juuri eroa edes 194hv takavetoiseen C220d 9-portaisella automaattivaihteistolla.

        Kokemus on varmasti ollut huikea, kun muusta ei olekaan kokemusta. E300 EQ ja tulevat C-sarjan EQ mallit ovat yhtä ripeäitä niin paikaltaan kuin vauhdista. Kuitenkin varustettuna paremmalla ajettavuudella ja käsiteltävyydellä, jota ei Volvoon saa rahallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskoja nämä kommentit.

        0-100 tai 0-50 km/h ei merkitse mitään, mutta 40-80 km/h oli taas upea kokemus.

        Jos nyt oikeasti tietäisit autoista jotakin, niin 40-80 km/h on niin ohut väli, että et tee juuri eroa edes 194hv takavetoiseen C220d 9-portaisella automaattivaihteistolla.

        Kokemus on varmasti ollut huikea, kun muusta ei olekaan kokemusta. E300 EQ ja tulevat C-sarjan EQ mallit ovat yhtä ripeäitä niin paikaltaan kuin vauhdista. Kuitenkin varustettuna paremmalla ajettavuudella ja käsiteltävyydellä, jota ei Volvoon saa rahallakaan.

        olisko sulla laittaa sekunteja noista kiihtyvyysarvoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskoja nämä kommentit.

        0-100 tai 0-50 km/h ei merkitse mitään, mutta 40-80 km/h oli taas upea kokemus.

        Jos nyt oikeasti tietäisit autoista jotakin, niin 40-80 km/h on niin ohut väli, että et tee juuri eroa edes 194hv takavetoiseen C220d 9-portaisella automaattivaihteistolla.

        Kokemus on varmasti ollut huikea, kun muusta ei olekaan kokemusta. E300 EQ ja tulevat C-sarjan EQ mallit ovat yhtä ripeäitä niin paikaltaan kuin vauhdista. Kuitenkin varustettuna paremmalla ajettavuudella ja käsiteltävyydellä, jota ei Volvoon saa rahallakaan.

        En ymmärrä varmaan koskaan, mistä nämä amispoikien 0-100 stondikset tulevat... tuo 40-80 kiihdytys todellakin on paljon "tärkeämpi" arvo kuin pysähdyksestä moottoritie nopeuteen.


      • Anonyymi

        Tässäpä sinulle tärkeyttä.

        E300 EQ Hybridi 70-120

        https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE

        Volvo on juurikin niille oiva peli, jotka katsovat ain jotain lukemia paperilta eivätkä tajua ajettavuudesta tai auton käsiteltävyydestä mitään. Sitten nyyhkytellään kun se T8 ei ollutkaan teiden kovin peli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä sinulle tärkeyttä.

        E300 EQ Hybridi 70-120

        https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE

        Volvo on juurikin niille oiva peli, jotka katsovat ain jotain lukemia paperilta eivätkä tajua ajettavuudesta tai auton käsiteltävyydestä mitään. Sitten nyyhkytellään kun se T8 ei ollutkaan teiden kovin peli.

        Varmasti pätevä vehje mut jos pelkän ajettavuuden perusteella haet autoa, nii ollaan varmasti kaikki ihan väärässä segmentissä.


    • Anonyymi

      Tuulilasin V90 T8 koeajosta lainattu. Kaikista huimimpia ovat kuitenkin sitkeysajat. Ne ovat yhdet kovimmista tuloksista, mitä Tuulilasissa on koskaan mitattu. V90 T8 liikahtaa nelos- ja viitosvaihteen vedätyksissä samaan tahtiin kuin esimerkiksi BMW X5 M50d ja Audi RS6.

    • Anonyymi

      1,5 vuotta ajanut v90 t8 polestarilla, keskikulutus koko ajalta 3,1 litraa sadalla.

      • Anonyymi

        Ja keskimääräinen ajomatkan pituus on mikä? 60 km ?


    • Anonyymi

      tojon kans voi ajaa kilpaa

      huippunopeus rajattu 180 km/H

    • Anonyymi

      Joo ottakaas huomioon et suomessa on talvi ja talvirengaspakko. Sen takavetoisen ja etuvetoisen kiihtyvyysarvot kuivalla pinnalla ja kesärenkailla voi unohtaa 6kk ajaksi. Neliveto menee koko vuoden hyvin. Takaveto ja etuveto vaatii uudet pitävät renkaat ja puhtaan kuivan tien ennenkuin noihin edellämainittuihin 0-100 arvoihin päästään. Edes sateella et niihin pääse joten vuodessa jää aika vähän päiviä niille 0-100 lähdöille takavedolla. Takaveto on juu hyvä ajaa eikä 0-100 arvoilla ole useinkaan väliä mutta jos kerran vertaillaan niin kannattaa muistaa tosiasiat. Olen ajanut useampaa T8 ja nyt alle A45amg. A45amg kiihtyvyys aivan eri luokkaa jokaisella nopeusrajoituksella kun T8 volvoilla.

      • Anonyymi

        Ai nelikon kiihtyvyyteen ei jäät, lumet ja talvikiekot vaikuta??
        Aika vähän talvella on jäisiä ja lumisia teitä, lämpö, aitaus ja suola toimii.


      • Anonyymi

        Tottakai vaikuttaa🤣 en mä sitä väittnyt. Mutta se neliveto sentään lähtee liukkaalla vielä aika kivasti kun takaveto/etuveto ei pääse edes liikkeelle. Tiedät kyllä mitä tarkoitin ja jos autoja yhtään tunnet tiedät myös sen valtavan eron nelivedon ja vajaavedon välillä joka esiintyy varsinkin liukkaalla. Eikä tosiaan tarvitse kuin ne talvirenkaat ja kuivan asfaltin niin nelikko vie jo siinä takavetoa miten haluaa...talvirenkaat kun ei pidä edes kuivalla jos tehoa on vähänkin enempi ja puhun ihan oikeasti tehokkaista eli voitas sano 300-500heppaa vaikka missä nyt normaalit tehokkaat autot pyörii. Alle 300 heppaa on tänäpäivänä useimmiten perusauto.


      • Anonyymi

        No jos on leikkimieli tai itsetunnon kanssa ongelmia, niin silloin nelikko onkin mitä parhain itsetunnon kohottaja talvella jos sattuu olemaan liukas keli. Toivottavasti tyydyt pieneen kisailuun ettei homma lähde käsistä ja satu Teroa leukaan.


      • Anonyymi

        En ole vihannut mitään muuta AMG tuotetta yhtä paljon ajettavuudeltaan kuin GLA 45 AMG:ta jota ajoin Saksassa testiradalla ja sen ulkopuolella. Ei tarjoa takavetoisten mallien ajotuntumaa eikä käsiteltävyyttä. Suorastaan karsean tylsä auto.


      • Anonyymi

        Niin, ne menee vaan lujaa ilman leikkisää sivuluisua jota amispoika kaipaa.


    • Anonyymi

      T8 ja AMG ny ylipäätänsä vähän eri meiningin autoja...

    • Anonyymi

      Älä osta mittää hybridiromuja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      67
      1076
    3. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      107
      970
    4. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      70
      923
    5. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      54
      895
    6. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      43
      883
    7. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

      todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      858
    8. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      9
      848
    9. Luotathan?

      Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      30
      848
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      46
      789
    Aihe