Uuden auton osto olis mietinnässä ja Volvon T8-hybridit ovat nousseet omissa papereissani suht korkealle. Miten otsikossa mainitut ominaisuudet toimivat Volvoissa erityisesti talvisissa keleissä? Kesällä vaikeaa päästä laittamaan testiin talvella tarvittavia kyseisiä ominaisuuksia...?
Volvo T8-hybridien ajettavuus/neliveto/kulutus
51
8550
Vastaukset
- Anonyymi
Anteeksi etten vastaa kysymyksiisi, mutta esittäisin vastakysymyksen että mikä merkitys sillä kulutuksella on?
- Anonyymi
Se on muotia puhua kulutuksesta, samoin kuin hybridistä.
- Anonyymi
Taitaa olla aika namu biili, tietysti nelivetosena?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on muotia puhua kulutuksesta, samoin kuin hybridistä.
Okei.
Minä jo ajattelin että uuden auton potentiaalinen ostaja huijaa itsetään etsimällä auton jossa on "pieni kulutus" jotta saa edullisia kilometrejä. - Anonyymi
Ehkä sen kantilta vaan et ollaanko talvellakaan ees lähelläkään ilmoitettuja kulutuksia vai mennäänkö 10L/100km tahilla vaikka kuinka yritäisi ees kerran päivässä lataa akkuja
- Anonyymi
Volvo on vähän oikonut tekniikassa. Auto on käytännössä kaksijakoinen. Joko ajat sähköllä tai sitten bensalla. Toyotan tapaista toimintaa missä bensan kulutus olisi minimoitu tehikkaalla hybrditekniikalla, ei Volvo ole halunnut toteuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo on vähän oikonut tekniikassa. Auto on käytännössä kaksijakoinen. Joko ajat sähköllä tai sitten bensalla. Toyotan tapaista toimintaa missä bensan kulutus olisi minimoitu tehikkaalla hybrditekniikalla, ei Volvo ole halunnut toteuttaa.
Tojossa on myös minimoitu moottorin teho yli 10 s kiihtyvyys ei ole tätä päivää. Minulla volvo v60 auto kiihtyy silloin kuin tarvitaan ja kulutus pysyy maltillisena jos niin halutaan, ajettu nyt 4000 km ja keskikulutus 3,4 i/100km. Maantie ajossa volvo on myös itselataava, ottaa jarrutus energian talteen ja matka ajossa pääsee alle 6,5 litran kulutuksella jos haluaa.
- Anonyymi
Tollane 6,5/100km maantieajossa on varsin mainio lukema, kun aiemmin jossain olin lukenut, että 10/100km on lähellä totuutta... eikä kyseinen autokaan ole mikään markkinoiden pienin taikka suinkaan kevyin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei.
Minä jo ajattelin että uuden auton potentiaalinen ostaja huijaa itsetään etsimällä auton jossa on "pieni kulutus" jotta saa edullisia kilometrejä.minä en ainakaan ajatellut kulutusta kys, autoa ostaessani ollenkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo on vähän oikonut tekniikassa. Auto on käytännössä kaksijakoinen. Joko ajat sähköllä tai sitten bensalla. Toyotan tapaista toimintaa missä bensan kulutus olisi minimoitu tehikkaalla hybrditekniikalla, ei Volvo ole halunnut toteuttaa.
toyotan tekniikka aivan perseesta autolla pitää ajaa jotta akku lataantuu ,ajapas 5km matkaa töihin akulla kun pysty kotona lataamaan
- Anonyymi
Huomioksi vielä, että Teknikens Värld mittasi täysin uudelle 2019 Volvo V60 T8 "AWD" mallille seuraavat lukemat:
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 5,6s
Vastaavasti esimerkiksi sama lehti mitannut samalla testialueella takavetoiselle 2015 Mercedes C350e mallille:
0-50 km/h: 2,2s
0-100 km/h: 5,9s
Volvo 140 hv tehokkaampi järjestelmäteholtaan.- Anonyymi
Ja 2019 E300de 306hv mitattu:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 5,8s - Anonyymi
Kokemattomana tietenkin ajettavuus kiinnostaa kun paperilla on potkua eikö vain?
Totuus on, että taka-akselia pyörittää melko vaatimaton sähkömoottori voimantuoton kannalta sellaisissa tilanteissa, joissa voimaa käytetään.
Edelleenkään edes takapainoiset nelivedot eivät toisaalta pärjää takavetoisille lähtökohtaisesti ajotuntumassa ja käsiteltävyydessä. Auto ei yksinkertaisesti käänny samalla tavalla jos vähänkin vääntömomenttia ohjataan etupyörille. Ja mitä enemmän sitä allokoidaan etuakselille suhteellisesti niin sitä enemmän auton ajokäytös heikkenee muuttuen hyvin etuvetomaiseksi.
Eturenkaat voivat kääntyä enemmän takavetomallissa kuin nelivedossa. Lisäksi etupyörille ohjattu vääntömomentti heikentää ohjaustuntumaa ja vähentää aina etupyörien kykyä kääntää auton suuntaa, koska etupyörille ohjattu vääntömomentti vähentää pitoa käännettäessä autoa, jolloin kuljettaja havaitsee auton puskemista eli aliohjautumista. - Anonyymi
Kaikki todella tärkeitä ominaisuuksia suomalaisessa arkiajossa tottakai
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemattomana tietenkin ajettavuus kiinnostaa kun paperilla on potkua eikö vain?
Totuus on, että taka-akselia pyörittää melko vaatimaton sähkömoottori voimantuoton kannalta sellaisissa tilanteissa, joissa voimaa käytetään.
Edelleenkään edes takapainoiset nelivedot eivät toisaalta pärjää takavetoisille lähtökohtaisesti ajotuntumassa ja käsiteltävyydessä. Auto ei yksinkertaisesti käänny samalla tavalla jos vähänkin vääntömomenttia ohjataan etupyörille. Ja mitä enemmän sitä allokoidaan etuakselille suhteellisesti niin sitä enemmän auton ajokäytös heikkenee muuttuen hyvin etuvetomaiseksi.
Eturenkaat voivat kääntyä enemmän takavetomallissa kuin nelivedossa. Lisäksi etupyörille ohjattu vääntömomentti heikentää ohjaustuntumaa ja vähentää aina etupyörien kykyä kääntää auton suuntaa, koska etupyörille ohjattu vääntömomentti vähentää pitoa käännettäessä autoa, jolloin kuljettaja havaitsee auton puskemista eli aliohjautumista.Ajotuntuma takavetoisessa... jos tarkoita BMWtä niin mikä tahansa on parempi.
Auto mikä vaeltelee ja valuu kallistuksissa ei ole hyvä ajaa, oli veto mistä päästä tahansa tai nokalla mikä tahansa merkki.
Yleistäen voi sanoa että Volvo kulkee suoraan ja hyvä ajettava jopa Suomalaisella maantiellä ja bemari sitten taas ei ole hyvä.
MUTTA et vrmaan tarkoittanut bemaria koska bemarihan on yleisesti ottaen nelivetoinen eikä takavetoinen tai etuvetoinen.
- Anonyymi
Kyllä nämä amispojat on noloja 0-50 ja 0-100 arvoineen. Eiköhän ne teinipippelit joille tuollainen leikki ole tärkeää valitse ihan toisia autoja. No kasvaa kait nuokin amikset jossain vaiheessa.
- Anonyymi
Itellä ollu koeajossa tollane XC60-T8 ja varsinki se väännön määrä kiihdytyksissä 40-60km/h—->80-100km/h oli huikea. Sähkömoottori heti antamassa alussa tulitukea ennen kuin polttomoottori reagoi mukaan. Ja tollane nollasta sataan kiihdytys nii tuskin kovinkaan usein (koskaan) on sillä väliä et mennäänkö siihen 5 tai 6 sekuntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itellä ollu koeajossa tollane XC60-T8 ja varsinki se väännön määrä kiihdytyksissä 40-60km/h—->80-100km/h oli huikea. Sähkömoottori heti antamassa alussa tulitukea ennen kuin polttomoottori reagoi mukaan. Ja tollane nollasta sataan kiihdytys nii tuskin kovinkaan usein (koskaan) on sillä väliä et mennäänkö siihen 5 tai 6 sekuntiin.
Käytännön liikenteessä useimmat kiihdytykset on varmaan tasoa 15 - 20 sekuntia nollasta sataseen joten ei noilla lukemilla ole kuin markkina-arvoa.
- Anonyymi
Lahnaloota lähtee nykyään kuin hauki kaislikosta made on China 😍
- Anonyymi
Hauskoja nämä kommentit.
0-100 tai 0-50 km/h ei merkitse mitään, mutta 40-80 km/h oli taas upea kokemus.
Jos nyt oikeasti tietäisit autoista jotakin, niin 40-80 km/h on niin ohut väli, että et tee juuri eroa edes 194hv takavetoiseen C220d 9-portaisella automaattivaihteistolla.
Kokemus on varmasti ollut huikea, kun muusta ei olekaan kokemusta. E300 EQ ja tulevat C-sarjan EQ mallit ovat yhtä ripeäitä niin paikaltaan kuin vauhdista. Kuitenkin varustettuna paremmalla ajettavuudella ja käsiteltävyydellä, jota ei Volvoon saa rahallakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskoja nämä kommentit.
0-100 tai 0-50 km/h ei merkitse mitään, mutta 40-80 km/h oli taas upea kokemus.
Jos nyt oikeasti tietäisit autoista jotakin, niin 40-80 km/h on niin ohut väli, että et tee juuri eroa edes 194hv takavetoiseen C220d 9-portaisella automaattivaihteistolla.
Kokemus on varmasti ollut huikea, kun muusta ei olekaan kokemusta. E300 EQ ja tulevat C-sarjan EQ mallit ovat yhtä ripeäitä niin paikaltaan kuin vauhdista. Kuitenkin varustettuna paremmalla ajettavuudella ja käsiteltävyydellä, jota ei Volvoon saa rahallakaan.olisko sulla laittaa sekunteja noista kiihtyvyysarvoista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskoja nämä kommentit.
0-100 tai 0-50 km/h ei merkitse mitään, mutta 40-80 km/h oli taas upea kokemus.
Jos nyt oikeasti tietäisit autoista jotakin, niin 40-80 km/h on niin ohut väli, että et tee juuri eroa edes 194hv takavetoiseen C220d 9-portaisella automaattivaihteistolla.
Kokemus on varmasti ollut huikea, kun muusta ei olekaan kokemusta. E300 EQ ja tulevat C-sarjan EQ mallit ovat yhtä ripeäitä niin paikaltaan kuin vauhdista. Kuitenkin varustettuna paremmalla ajettavuudella ja käsiteltävyydellä, jota ei Volvoon saa rahallakaan.En ymmärrä varmaan koskaan, mistä nämä amispoikien 0-100 stondikset tulevat... tuo 40-80 kiihdytys todellakin on paljon "tärkeämpi" arvo kuin pysähdyksestä moottoritie nopeuteen.
- Anonyymi
Tässäpä sinulle tärkeyttä.
E300 EQ Hybridi 70-120
https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE
Volvo on juurikin niille oiva peli, jotka katsovat ain jotain lukemia paperilta eivätkä tajua ajettavuudesta tai auton käsiteltävyydestä mitään. Sitten nyyhkytellään kun se T8 ei ollutkaan teiden kovin peli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäpä sinulle tärkeyttä.
E300 EQ Hybridi 70-120
https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE
Volvo on juurikin niille oiva peli, jotka katsovat ain jotain lukemia paperilta eivätkä tajua ajettavuudesta tai auton käsiteltävyydestä mitään. Sitten nyyhkytellään kun se T8 ei ollutkaan teiden kovin peli.Varmasti pätevä vehje mut jos pelkän ajettavuuden perusteella haet autoa, nii ollaan varmasti kaikki ihan väärässä segmentissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahnaloota lähtee nykyään kuin hauki kaislikosta made on China 😍
Ei sitten tule osteltua mitään,missä Kiina valmistusmaana:)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitten tule osteltua mitään,missä Kiina valmistusmaana:)?
todellisuudessa sulla puolet tavaroista kotona kiinalaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
todellisuudessa sulla puolet tavaroista kotona kiinalaisia
no niinhän se taitaa olla ,moponikin valmistettu kiinassa
- Anonyymi
Tuulilasin V90 T8 koeajosta lainattu. Kaikista huimimpia ovat kuitenkin sitkeysajat. Ne ovat yhdet kovimmista tuloksista, mitä Tuulilasissa on koskaan mitattu. V90 T8 liikahtaa nelos- ja viitosvaihteen vedätyksissä samaan tahtiin kuin esimerkiksi BMW X5 M50d ja Audi RS6.
- Anonyymi
Liikahtaako samaan malliin kuin vastraava BMW 550 Diesel Xdrive?
Se kun taitaa o-100 pyrähtää jo alle 5s.
Sitkeysarvoissa sille taitaa jäädä kaikki niin Audi kuin Volvo.
Siinä on nimittäin vääntöä ritkasti jo 1000 kierroksen kohdalla.
Johtuu neljästä turboahtimesta. Venhemmissa taisi olla vain kolme.
Mutta toki sitä ei kaikki pilipalilehdet ole eders testanneet.
Ainoa BMW tekemä M sarjan diesel.
The BMW M550d xDrive features a powerful 3.0-liter inline six-cylinder diesel engine with four turbochargers, producing 400 horsepower and 561 lb-ft of torque. It boasts an impressive 0-60 mph time of 4.4 seconds and a top speed of 250 km/h (155 mph).
Performance Highlights:
Engine: 3.0-liter inline six-cylinder diesel with four turbochargers.
Power: 400 hp (294 kW).
Torque: 561 lb-ft (760 Nm).
0-60 mph: 4.4 seconds.
Top Speed: 250 km/h (155 mph).
Taas tuli todettua se fakta että Volvo on Traktori. Ei auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikahtaako samaan malliin kuin vastraava BMW 550 Diesel Xdrive?
Se kun taitaa o-100 pyrähtää jo alle 5s.
Sitkeysarvoissa sille taitaa jäädä kaikki niin Audi kuin Volvo.
Siinä on nimittäin vääntöä ritkasti jo 1000 kierroksen kohdalla.
Johtuu neljästä turboahtimesta. Venhemmissa taisi olla vain kolme.
Mutta toki sitä ei kaikki pilipalilehdet ole eders testanneet.
Ainoa BMW tekemä M sarjan diesel.
The BMW M550d xDrive features a powerful 3.0-liter inline six-cylinder diesel engine with four turbochargers, producing 400 horsepower and 561 lb-ft of torque. It boasts an impressive 0-60 mph time of 4.4 seconds and a top speed of 250 km/h (155 mph).
Performance Highlights:
Engine: 3.0-liter inline six-cylinder diesel with four turbochargers.
Power: 400 hp (294 kW).
Torque: 561 lb-ft (760 Nm).
0-60 mph: 4.4 seconds.
Top Speed: 250 km/h (155 mph).
Taas tuli todettua se fakta että Volvo on Traktori. Ei auto.ei se turbojen määrä vääntöä nosta idiootti ,bemari on homojen auto
- Anonyymi
1,5 vuotta ajanut v90 t8 polestarilla, keskikulutus koko ajalta 3,1 litraa sadalla.
- Anonyymi
Ja keskimääräinen ajomatkan pituus on mikä? 60 km ?
- Anonyymi
tojon kans voi ajaa kilpaa
huippunopeus rajattu 180 km/H- Anonyymi
minulla oli aikoinaan chervolet beretta jonka huippunopeus oli ja rajattu 180 km/h
- Anonyymi
Joo ottakaas huomioon et suomessa on talvi ja talvirengaspakko. Sen takavetoisen ja etuvetoisen kiihtyvyysarvot kuivalla pinnalla ja kesärenkailla voi unohtaa 6kk ajaksi. Neliveto menee koko vuoden hyvin. Takaveto ja etuveto vaatii uudet pitävät renkaat ja puhtaan kuivan tien ennenkuin noihin edellämainittuihin 0-100 arvoihin päästään. Edes sateella et niihin pääse joten vuodessa jää aika vähän päiviä niille 0-100 lähdöille takavedolla. Takaveto on juu hyvä ajaa eikä 0-100 arvoilla ole useinkaan väliä mutta jos kerran vertaillaan niin kannattaa muistaa tosiasiat. Olen ajanut useampaa T8 ja nyt alle A45amg. A45amg kiihtyvyys aivan eri luokkaa jokaisella nopeusrajoituksella kun T8 volvoilla.
- Anonyymi
Ai nelikon kiihtyvyyteen ei jäät, lumet ja talvikiekot vaikuta??
Aika vähän talvella on jäisiä ja lumisia teitä, lämpö, aitaus ja suola toimii. - Anonyymi
Tottakai vaikuttaa🤣 en mä sitä väittnyt. Mutta se neliveto sentään lähtee liukkaalla vielä aika kivasti kun takaveto/etuveto ei pääse edes liikkeelle. Tiedät kyllä mitä tarkoitin ja jos autoja yhtään tunnet tiedät myös sen valtavan eron nelivedon ja vajaavedon välillä joka esiintyy varsinkin liukkaalla. Eikä tosiaan tarvitse kuin ne talvirenkaat ja kuivan asfaltin niin nelikko vie jo siinä takavetoa miten haluaa...talvirenkaat kun ei pidä edes kuivalla jos tehoa on vähänkin enempi ja puhun ihan oikeasti tehokkaista eli voitas sano 300-500heppaa vaikka missä nyt normaalit tehokkaat autot pyörii. Alle 300 heppaa on tänäpäivänä useimmiten perusauto.
- Anonyymi
No jos on leikkimieli tai itsetunnon kanssa ongelmia, niin silloin nelikko onkin mitä parhain itsetunnon kohottaja talvella jos sattuu olemaan liukas keli. Toivottavasti tyydyt pieneen kisailuun ettei homma lähde käsistä ja satu Teroa leukaan.
- Anonyymi
En ole vihannut mitään muuta AMG tuotetta yhtä paljon ajettavuudeltaan kuin GLA 45 AMG:ta jota ajoin Saksassa testiradalla ja sen ulkopuolella. Ei tarjoa takavetoisten mallien ajotuntumaa eikä käsiteltävyyttä. Suorastaan karsean tylsä auto.
- Anonyymi
Niin, ne menee vaan lujaa ilman leikkisää sivuluisua jota amispoika kaipaa.
- Anonyymi
ei A sarja mikään mersu ole vaan sardiinipurkki
- Anonyymi
T8 ja AMG ny ylipäätänsä vähän eri meiningin autoja...
- Anonyymi
näin on a sarjan mese painii kauppakassi sarjassa
- Anonyymi
Älä osta mittää hybridiromuja
- Anonyymi
onko mb e amg hydrib ja romu
- Anonyymi
Kuka ostaa autoa joka kulkee vain 180km/h
- Anonyymi
Aika moni, kun katsoo mitä automalleja on myyty eniten.
- Anonyymi
Ja kuka ostaa edes puhelinta jossa valmistusmaana Kiina !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuka ostaa edes puhelinta jossa valmistusmaana Kiina !
Suurin osa, samoin kuin ostaa läppärin mikä tehty kiinassa tai ylipäänsä mitään tavarita.
- Anonyymi
minulla oli chervolet aikoinaan joka oli myös rajoitettu 180 nopeuteen eli osaa ne muutkin
- Anonyymi
hölmö olet jos auton valinta on huippunopeudesta kiinni ,tuskin sinulla varaa olisikaan ostaa volvoa ja jollain vanhalla paskalla ajelet vielä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847