Puhuttelussa on useimmiten keski-ikää lähestyvä mies, jolla on niin sanottu premium-luokan auto, ylikomisario kertoo.
Puhuttelu tuskin kovin paljon auttaa. Sakot ja ajokiellot antavat paremman opin.
Ajon aikana matkapuhelinta ilman hands free -laitteita käyttäviä pitäisi sakottaa useammin.
Ihmiset ovat tulleet hyvin itsekeskeisiksi liikenteessäkin
95
90
Vastaukset
- Anonyymi
Alle rajoitusten nyssyttäviä pitää tuveta sakottamaan liikenteen häirinnästä ja pistää harkintaan ovatko he kykeneviä toimimaan liikenteessä. Sakot ja ajokielto auttaa tässäkin.
- Anonyymi
Ajat millä nopeudella tahansa niin aina riittää peräpuskurissa roikkujia.Sitäpaitsi niukunauku-nopeusrajoitukset ovat huonoa suunnittelua lyhyellä ajomatkalla.Parempi kun olisi esim.40km/h koko 6 km matkan kuin että 3km 30nopeusrajotus ja 2 km 40 km ja 1 km 60 nopeusrajoitus.Ei sillä 6 km matkalla ajoajassa säästä mitään ajatpa 40km/h vai 50km/h.Typerää jarruttelua vain jokaisen liikennemerkin kohdalla lyhyellä matkalla ja lopulta liikennevaloissa kärsimätöntä odottelua milloin se valo vaihtuu.Perusvauhdiksi vaikka 35 km/h niin helpottaa mittareita,koska esim.Citroenin nopeusmittareissa on parittomat kymmenet ja esim.MB mittareissa parilliset kymmenet.Lisäksi digitaalinen nopeusmittarinäyttö joissakin automalleissa.Siis maalatkaa vaikka uudet liikennemerkit joissa olisi se 35km/h.Helpottaisi joitakin autoilijoita.
- Anonyymi
"Alle rajoitusten nyssyttävien...? "
Eikö ymmärrys riitä? Nopeusrajoitus on SUURIN SALLITTU nopeus, eli on ajettava alle rajoitusten tai juuri tuota suurinta sallittua. Vai oletko niitä liukuman ja mittarivirheen muun hulvatun varan sottailijoita, josta ei vielä sakoteta? Varmaat jarruttelet (vihaamasi) peltipoliisinkin kohdalla, kun et ymmärrä sovittaa ajonopeuttasi aikaisemmin.
Wikipedia: Nopeusrajoitus on liikenneväylälle asetettu ajoneuvon suurin sallittu nopeus. Väylälle voi olla asetettu myös vähimmäisnopeus, jota ei saa alittaa. Nopeusrajoitus voi olla myös ajoneuvo- tai kuljettajakohtainen. Nopeusrajoituksen ylittäminen on rikos, jota kutsutaan ylinopeudeksi. - Anonyymi
Erittäin osuva kommentti. Ei voi olla kuin samaa mieltä.
- Anonyymi
Miten sinä perzearska ymmärtäisit sanat "suurin sallittu"?
- Anonyymi
Noudatan nopeusrajoituksia eikä omaan ajonopeuteni vaikuta perässä tulijat, vaikka ajaisivat sentin päässä. Sitä paitsi mahdollisen lääkityksenikin määrää lääkärini, eikä (muka) kiireiset vouhkaajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Alle rajoitusten nyssyttävien...? "
Eikö ymmärrys riitä? Nopeusrajoitus on SUURIN SALLITTU nopeus, eli on ajettava alle rajoitusten tai juuri tuota suurinta sallittua. Vai oletko niitä liukuman ja mittarivirheen muun hulvatun varan sottailijoita, josta ei vielä sakoteta? Varmaat jarruttelet (vihaamasi) peltipoliisinkin kohdalla, kun et ymmärrä sovittaa ajonopeuttasi aikaisemmin.
Wikipedia: Nopeusrajoitus on liikenneväylälle asetettu ajoneuvon suurin sallittu nopeus. Väylälle voi olla asetettu myös vähimmäisnopeus, jota ei saa alittaa. Nopeusrajoitus voi olla myös ajoneuvo- tai kuljettajakohtainen. Nopeusrajoituksen ylittäminen on rikos, jota kutsutaan ylinopeudeksi.Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?
Olette sitä mieltä että kun te ette uskalla/halua ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo, niin silloin muutkin saavat nyssyttää, niinkö?
Oppikaa ajamaan tai väistäkää pientareelle jos näette jonkun tulevan kovempaa!
Olette kyllä sellaista porukkaa että kortti pois! - Anonyymi
Ottakaa huomioon sairaat ja vanhukset. Niillä voi olla vaikeuksia ajon kanssa, ymmärtäkää. Ei se ajaminen ole kaikilla yhtä helppoa. Tärkeintä on, että kortti pysyy heilläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?
Olette sitä mieltä että kun te ette uskalla/halua ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo, niin silloin muutkin saavat nyssyttää, niinkö?
Oppikaa ajamaan tai väistäkää pientareelle jos näette jonkun tulevan kovempaa!
Olette kyllä sellaista porukkaa että kortti pois!Siinä meni pohja pois omasta nyssytyksestäsi: "...oppikaa ajamaan..."
Mitäs ne siellä ajokoulussa (kävitkö edes?) sanoivat ajonopeudesta? Paljonko sitä sai ylittääkään? 10km/h:ssa? 20km/h:ssa? Entä paljonko sai ajaa ylinopeutta ohitustilanteessa? Voisin antaa vinkin, mutta jospa etsisit vastauksen itse. Ihan pienen vinkin voin antaa: EI YHTÄÄN!!!
Miksi muuten te perässä nököttäjät yhtä-äkkiä muistatte ne liikennesäännöt, kun näette poliisiauton? Pelottaako joku juttu? Monet kerrat sitä turvaväliä löytyy, kun virkavalta tulee paikalle. Pitäisikö jokaisella kouhauttelijalla olla oma poliisi takapenkillä?
Kirjoitit vielä, että "...Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?"
Luulenpa, ettei sinun kaltaiselle riitä ollenkaan tuo suurin sallittu nopeus. Sen verran tunnut olevan elämästäsi myöhässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä meni pohja pois omasta nyssytyksestäsi: "...oppikaa ajamaan..."
Mitäs ne siellä ajokoulussa (kävitkö edes?) sanoivat ajonopeudesta? Paljonko sitä sai ylittääkään? 10km/h:ssa? 20km/h:ssa? Entä paljonko sai ajaa ylinopeutta ohitustilanteessa? Voisin antaa vinkin, mutta jospa etsisit vastauksen itse. Ihan pienen vinkin voin antaa: EI YHTÄÄN!!!
Miksi muuten te perässä nököttäjät yhtä-äkkiä muistatte ne liikennesäännöt, kun näette poliisiauton? Pelottaako joku juttu? Monet kerrat sitä turvaväliä löytyy, kun virkavalta tulee paikalle. Pitäisikö jokaisella kouhauttelijalla olla oma poliisi takapenkillä?
Kirjoitit vielä, että "...Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?"
Luulenpa, ettei sinun kaltaiselle riitä ollenkaan tuo suurin sallittu nopeus. Sen verran tunnut olevan elämästäsi myöhässä.No sinä ressukka voit nyssyttää 80 kmh kaikin mokomin 100 kmh alueella. Kyllä takuulla perässä roikkujia ja ohittajia riittää että saat täällä sitten niistä valittaa.
Olen vahvasti sitä mieltä että jos ei osaa ajaa muun liikenteen vauhtia niin on parasta mennä jalan tai bussilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä meni pohja pois omasta nyssytyksestäsi: "...oppikaa ajamaan..."
Mitäs ne siellä ajokoulussa (kävitkö edes?) sanoivat ajonopeudesta? Paljonko sitä sai ylittääkään? 10km/h:ssa? 20km/h:ssa? Entä paljonko sai ajaa ylinopeutta ohitustilanteessa? Voisin antaa vinkin, mutta jospa etsisit vastauksen itse. Ihan pienen vinkin voin antaa: EI YHTÄÄN!!!
Miksi muuten te perässä nököttäjät yhtä-äkkiä muistatte ne liikennesäännöt, kun näette poliisiauton? Pelottaako joku juttu? Monet kerrat sitä turvaväliä löytyy, kun virkavalta tulee paikalle. Pitäisikö jokaisella kouhauttelijalla olla oma poliisi takapenkillä?
Kirjoitit vielä, että "...Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?"
Luulenpa, ettei sinun kaltaiselle riitä ollenkaan tuo suurin sallittu nopeus. Sen verran tunnut olevan elämästäsi myöhässä.Mitäs sitten jos ei riitäkään suurin sallittu nopeus? Mitäs se sulle kuuluu? Mikäs liikenteenvalvoja sinä olet? Wannabe-poliisiko? Reputitko poliisikoulusta? Kyllähän se katkeraksi vetää, ymmärrän kyllä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä ressukka voit nyssyttää 80 kmh kaikin mokomin 100 kmh alueella. Kyllä takuulla perässä roikkujia ja ohittajia riittää että saat täällä sitten niistä valittaa.
Olen vahvasti sitä mieltä että jos ei osaa ajaa muun liikenteen vauhtia niin on parasta mennä jalan tai bussilla.Jos tulen perääsi tuolla maantiellä ja haluan ohi, niin annatko tietä ja ajat esim. bussipysäkille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottakaa huomioon sairaat ja vanhukset. Niillä voi olla vaikeuksia ajon kanssa, ymmärtäkää. Ei se ajaminen ole kaikilla yhtä helppoa. Tärkeintä on, että kortti pysyy heilläkin.
nykylaissahan on että mikäli aiheuttaa ruuhkaa on poistuttava levikkeelle että muut pääsevät ohite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykylaissahan on että mikäli aiheuttaa ruuhkaa on poistuttava levikkeelle että muut pääsevät ohite.
Älä kirjoita potaskaa. Ei sellaista lakia ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tulen perääsi tuolla maantiellä ja haluan ohi, niin annatko tietä ja ajat esim. bussipysäkille?
Et sinä nyssy minun perääni tule, siitä olen ihan varma...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä nyssy minun perääni tule, siitä olen ihan varma...
Juuri sinunlaistesi perseilijöitten takia on teitten varsille väsäilty näitä peltipoliiseja ja suoritetaan muunlaista valvontaa.
Oletko muuten pähkäillyt, että tuolla ajoasenteellasi tulet taas ennemmin tai myöhemmin jonkun auton perään ja olet taas pää punaisena huutamassa.
Jos et tajua hankkia bussikorttia matkusteluusi, niin minut tunnistat kouhautellessasi siitä, etten anna sinulle tietä, olit sitten punainen tai peräti violetti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sinunlaistesi perseilijöitten takia on teitten varsille väsäilty näitä peltipoliiseja ja suoritetaan muunlaista valvontaa.
Oletko muuten pähkäillyt, että tuolla ajoasenteellasi tulet taas ennemmin tai myöhemmin jonkun auton perään ja olet taas pää punaisena huutamassa.
Jos et tajua hankkia bussikorttia matkusteluusi, niin minut tunnistat kouhautellessasi siitä, etten anna sinulle tietä, olit sitten punainen tai peräti violetti.Mitäs sitten? Enemmän tuo näkyy sinua haittaavan kuin minua. Nyssytä rauhassa, kyllä minä ohi pääsen. Bussillahan ei matkusta kuin ne jotka ei uskalla liikenteen vauhtia ajaa ja eivät siellä pärjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sitten? Enemmän tuo näkyy sinua haittaavan kuin minua. Nyssytä rauhassa, kyllä minä ohi pääsen. Bussillahan ei matkusta kuin ne jotka ei uskalla liikenteen vauhtia ajaa ja eivät siellä pärjää.
Ei haittaa ollenkaan. Sinähän se tässä ajastasi jäljessä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?
Olette sitä mieltä että kun te ette uskalla/halua ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo, niin silloin muutkin saavat nyssyttää, niinkö?
Oppikaa ajamaan tai väistäkää pientareelle jos näette jonkun tulevan kovempaa!
Olette kyllä sellaista porukkaa että kortti pois!Ei todellakaan tarvii ajaa sitä nopeutta mitä merkissä sanotaan! Voi olla moniakin syitä miksi on ajettava hiljemmin .Ei siinä mistään uskalluksesta ole useinkaan kysymys. Tie on kaikkia liikkujia varten eikä vain niille asennevammaisille, jotka eniten ääntä pitävät!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan tarvii ajaa sitä nopeutta mitä merkissä sanotaan! Voi olla moniakin syitä miksi on ajettava hiljemmin .Ei siinä mistään uskalluksesta ole useinkaan kysymys. Tie on kaikkia liikkujia varten eikä vain niille asennevammaisille, jotka eniten ääntä pitävät!
Niinpä, tie on kaikkia liikkujia varten, myös niitä jotka haluavat ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo. Miksi hitaammin ajavat omalla käyttäytymisellään sitten haluavat estää muiden vapaan tienkäytön? Onko mahdotonta antaa tietä nopeammin ajaville jos itse haluaakin ajaa hitaammin? Jos asennevammaa haetaan niin sieltähän se hitaammin ajavan auton ratin takaa löytyy. Samoin kun sekin äänen pitäminen, sillä yleensä nämä valitusketjut ovat juuri niiden hitaammin ajavien aloittamia jotka eivät jostain syystä ymmärrä että joku saattaa haluta ajaa nopeusrajoituksen suurinta sallittua nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei haittaa ollenkaan. Sinähän se tässä ajastasi jäljessä olet.
Sinä nyt olet jäljessä ihan kaikesta ja myös pysyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tie on kaikkia liikkujia varten, myös niitä jotka haluavat ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo. Miksi hitaammin ajavat omalla käyttäytymisellään sitten haluavat estää muiden vapaan tienkäytön? Onko mahdotonta antaa tietä nopeammin ajaville jos itse haluaakin ajaa hitaammin? Jos asennevammaa haetaan niin sieltähän se hitaammin ajavan auton ratin takaa löytyy. Samoin kun sekin äänen pitäminen, sillä yleensä nämä valitusketjut ovat juuri niiden hitaammin ajavien aloittamia jotka eivät jostain syystä ymmärrä että joku saattaa haluta ajaa nopeusrajoituksen suurinta sallittua nopeutta.
Semmoista sanotaan impulsiivisesti käyttäytyväksi yltiöpäiseksi hulluksi jonka paikka ei ole ratin takana.
Todentotta elämäntapojen ja asenteiden muuttuessa myös liikennekäyttäytyminen muuttuu. Ei vain voida ajaa siivosti muiden perässä turvallisuus huomioiden.
Monta läheltäpiti ohitusta liikenteessä nähnyt.
Ei siinä mitään jos itsensä tapattavat mutta kun yleensä myös viattomiaki n kuolee ja vammautuu näiden adhd sienipäiden takia. - Anonyymi
Ne on juuri niitä joilla on heikot hermot ja joilla ei kestä pää ratin takana eikä elämässä monessa muussakaan asiassa. Näitä heikkohermoisia näkee usein liikenteessä ja kommenttien perusteella tässäkin ketjussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmoista sanotaan impulsiivisesti käyttäytyväksi yltiöpäiseksi hulluksi jonka paikka ei ole ratin takana.
Todentotta elämäntapojen ja asenteiden muuttuessa myös liikennekäyttäytyminen muuttuu. Ei vain voida ajaa siivosti muiden perässä turvallisuus huomioiden.
Monta läheltäpiti ohitusta liikenteessä nähnyt.
Ei siinä mitään jos itsensä tapattavat mutta kun yleensä myös viattomiaki n kuolee ja vammautuu näiden adhd sienipäiden takia.Ohitustarpeen aiheuttaa juurikin ne muuta liikennettä hitaammin ajavat.
Et kai tosissasi väitä että jos joku hiipii 100 alueella 70 kmh, niin muiden pitää vaan ajaa tämän perässä ja vielä turvavälin päässä?
Jos tuota mieltä olet niin toivon todella ettet ole siellä liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sinunlaistesi perseilijöitten takia on teitten varsille väsäilty näitä peltipoliiseja ja suoritetaan muunlaista valvontaa.
Oletko muuten pähkäillyt, että tuolla ajoasenteellasi tulet taas ennemmin tai myöhemmin jonkun auton perään ja olet taas pää punaisena huutamassa.
Jos et tajua hankkia bussikorttia matkusteluusi, niin minut tunnistat kouhautellessasi siitä, etten anna sinulle tietä, olit sitten punainen tai peräti violetti.Ja jos kaltaisiasi perseileviä nyssyttäjiä ei olisi liikennettä haittaamassa niin koko ongelmaa ei olisikaan...
Rikotte muuten lakia jos ette hitaammin ajaessanne väistä ja mahdollista ohittamista, lainkohta löytyy alempaa tästä keskusteluketjusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tie on kaikkia liikkujia varten, myös niitä jotka haluavat ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo. Miksi hitaammin ajavat omalla käyttäytymisellään sitten haluavat estää muiden vapaan tienkäytön? Onko mahdotonta antaa tietä nopeammin ajaville jos itse haluaakin ajaa hitaammin? Jos asennevammaa haetaan niin sieltähän se hitaammin ajavan auton ratin takaa löytyy. Samoin kun sekin äänen pitäminen, sillä yleensä nämä valitusketjut ovat juuri niiden hitaammin ajavien aloittamia jotka eivät jostain syystä ymmärrä että joku saattaa haluta ajaa nopeusrajoituksen suurinta sallittua nopeutta.
Onko joidenkin noin vaikea ymmärtää että junkun on pakosta ajettava hiljempaa! Syitä on tosiaan monia . Tiet ovat kesälläkin sellaisessa kunnossa , että pakun tavaratilassa täytekakut hyppii pois laatikoistaan jo 20km/h vauhdissa puhumattakaan töyssyjen kohdalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sitten jos ei riitäkään suurin sallittu nopeus? Mitäs se sulle kuuluu? Mikäs liikenteenvalvoja sinä olet? Wannabe-poliisiko? Reputitko poliisikoulusta? Kyllähän se katkeraksi vetää, ymmärrän kyllä!
Millä käyt? Mikä on polttoaineesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?
Olette sitä mieltä että kun te ette uskalla/halua ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo, niin silloin muutkin saavat nyssyttää, niinkö?
Oppikaa ajamaan tai väistäkää pientareelle jos näette jonkun tulevan kovempaa!
Olette kyllä sellaista porukkaa että kortti pois!Aja ohi kun tapaat edellä ajavan ja se ärsyttää. Niin yksinkertaista se on. Turha kiukuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohitustarpeen aiheuttaa juurikin ne muuta liikennettä hitaammin ajavat.
Et kai tosissasi väitä että jos joku hiipii 100 alueella 70 kmh, niin muiden pitää vaan ajaa tämän perässä ja vielä turvavälin päässä?
Jos tuota mieltä olet niin toivon todella ettet ole siellä liikenteessä.Usein joensuu-kontiolahti ja kontiolahti-joensuu väliä ajavana olen huomannut että nopeus humppaa 60-100km/h välissä jatkuvasti ei osata pitää tasaista 100km/h vauhtia 100km/h alueella, vaarannetaan liikennettä ja aiheutetaan tarpeettomia ohituksia omalla välin pitämättömällä ajotavallaan ja yleensä nämä nönnöttäjät ovat lehmo city:stä lähtöisin mutta sen ymmärtää kun lehmo city:n kattonopeus rajoitus on se 70km/h niin eihän se ruosteen polttama VW passat kuljekkaan sitä kovempaa kun on jo niin karsainen konekkin siinä kun nönnötetään vaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on asetettu suurin sallittu nopeus niin mikäs oikeus teillä nyssyttäjillä on sitten estää muita ajamasta tuota nopeutta?
Olette sitä mieltä että kun te ette uskalla/halua ajaa sitä vauhtia kun merkissä seisoo, niin silloin muutkin saavat nyssyttää, niinkö?
Oppikaa ajamaan tai väistäkää pientareelle jos näette jonkun tulevan kovempaa!
Olette kyllä sellaista porukkaa että kortti pois!Se ku jos ylinopeutta ajaa 3 kilometriä niin lässähtää 180euron sakot, lisäksi autonmittarit ei läheskää aina näytä excactia nopeutta vaa heittää 5km kiepeillä ja jos ajaa vieraalla autolla nii ei tunne tuota heitto määrää, siksi pitää ajaa se 5km alinopeutta verrattuna mitä mittari näyttää. plus kiihytystilanteissa pitää myös olla varovainen koska kamerat on useimmiten laitettu just risteyksiin missä pitää kiihdyttää hetkeksi ylinopeusrajoituksen mukaiseen vauhtiin jotta ei jää tientukkeeksi, mutta siitä joutuu maksamaan helvetisti eli kumpi? turvallisuus, vai mittarin jatkuvat kyttääminen jotta nopeus pysyy just tasan siinä helvetissä mikä sen pitää olla? vai ajatko alinopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ku jos ylinopeutta ajaa 3 kilometriä niin lässähtää 180euron sakot, lisäksi autonmittarit ei läheskää aina näytä excactia nopeutta vaa heittää 5km kiepeillä ja jos ajaa vieraalla autolla nii ei tunne tuota heitto määrää, siksi pitää ajaa se 5km alinopeutta verrattuna mitä mittari näyttää. plus kiihytystilanteissa pitää myös olla varovainen koska kamerat on useimmiten laitettu just risteyksiin missä pitää kiihdyttää hetkeksi ylinopeusrajoituksen mukaiseen vauhtiin jotta ei jää tientukkeeksi, mutta siitä joutuu maksamaan helvetisti eli kumpi? turvallisuus, vai mittarin jatkuvat kyttääminen jotta nopeus pysyy just tasan siinä helvetissä mikä sen pitää olla? vai ajatko alinopeutta.
mulle ainaki sanottiin ku valitin sakoista että helvetti aja alinopeutta siitä ei voi sakottaa, sitte on sunlaisia urpoja jotka valittaa että pitää ajaa ylinopeutta. joten tajuatko ristiriita tilanteen joten mee vittu valittaa niille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sitten? Enemmän tuo näkyy sinua haittaavan kuin minua. Nyssytä rauhassa, kyllä minä ohi pääsen. Bussillahan ei matkusta kuin ne jotka ei uskalla liikenteen vauhtia ajaa ja eivät siellä pärjää.
Linja-autossa on kaksi (2) ovea ja kymmeniä matkustajia.Miksi useimmissa henkilöautoissa on neljä (4) ovea ja yksi kuljettaja ? Luuletko olevasi yksin euroopan omistaja ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tulen perääsi tuolla maantiellä ja haluan ohi, niin annatko tietä ja ajat esim. bussipysäkille?
En varmasti, ellet satu olemaan hälytysajoneuvolla liikenteessä ja hälytysajossa.
- Anonyymi
Jaa joo. Niinpä niin. Banaania poskeen
- Anonyymi
Monet lääkkeet vaikuttavat ajokykykyyn. Harva myöntää lääkkeiden vaikuttavan ajokykyyn. Lääkärit kokevat varmasti paljon valitusta, jos puuttuvat ajokykyyn.
Eipä taida lääkäreiden uhkailukaan olla kovin harvinaista, kun on kyseessä autoilun rajoittamiseen liittyvät tekijät. Suomessa ajokortin saa suoritettua helposti kuka vain kun rahaa löytyy ja hylkäämiset ovat erittäin harvinaista. Iän karttuessa ei ajokykyyn puututa helposti, eikä vanhus myönnä edes läheisilleen ajokyvyn heikentyvän.
Niinpä liikenteessä pysyvät ikuisesti niin hitaat, nopeat, sairaat, terveet ... - Anonyymi
Ruotsissa on ajokulttuuri fiksua.
Tietä annetaan.
Suomalaisten pitäisi oppia Ruotsin ajokulttuurista, - vaikka mitään muuta hyvää eivät keksisikään.- Anonyymi
Valitettavasti Ruotsin ajokulttuuria ei täällä saa soveltaa liikenteessä! Pientareelle ei saa väistää auttaakseen ohituksia kun vastaantulevaa liikennettä on niin paljon, että jonoja alkaa muodostua taaksesi ja haluaisit laskea takaa tulijat ohitsesi? Ruotsissa tätä tuskin edes valvotaan vaan se on vakiintunut käytäntö. Ei ajokulttuuria voi muuttaa ennen kuin tehdään tähänkin lakimuutos! Ei täällä autoilijat sen tyhmempiä ole. Se ei ole myöskään virkavallan syytä, että tästäkin voidaan sakottaa. Terveisiä lainlaatijoille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti Ruotsin ajokulttuuria ei täällä saa soveltaa liikenteessä! Pientareelle ei saa väistää auttaakseen ohituksia kun vastaantulevaa liikennettä on niin paljon, että jonoja alkaa muodostua taaksesi ja haluaisit laskea takaa tulijat ohitsesi? Ruotsissa tätä tuskin edes valvotaan vaan se on vakiintunut käytäntö. Ei ajokulttuuria voi muuttaa ennen kuin tehdään tähänkin lakimuutos! Ei täällä autoilijat sen tyhmempiä ole. Se ei ole myöskään virkavallan syytä, että tästäkin voidaan sakottaa. Terveisiä lainlaatijoille!
Niinkö?
Minkä takia sitten Tieliikennelaki 729/2018, 33§:n kolmannessa kappaleessa lukee seuraavaa:
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."
Linkki lakiin: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180729#Pidp447007360 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?
Minkä takia sitten Tieliikennelaki 729/2018, 33§:n kolmannessa kappaleessa lukee seuraavaa:
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."
Linkki lakiin: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180729#Pidp447007360Turha vaiva.
Ei nuo nyssyttäjä jäärät kai osaa edes lukea, saati että lakikirjasta lukemaansa ymmärtäisivät.
Heidän lakinsa on jokin hämärä päähänpinttymä kuullusta huhupuheesta siitä mitä saa tehdä ja mitä ei, olkoonkin ettei sillä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Ja tämä tyhmyyshän näkyy sitten suoraan ajotavassa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?
Minkä takia sitten Tieliikennelaki 729/2018, 33§:n kolmannessa kappaleessa lukee seuraavaa:
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."
Linkki lakiin: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180729#Pidp447007360Puhutaan taas eri asiasta tuossa Tieliikennelaki 729/2018, 33§:n kolmannessa kappaleessa. Useita vuosia Ruotsissa asuneena ja kaikissa Pohjoismaissa autoilleena en vain voi ymmärtää miksi täällä vedotaan tuohon pykälään kun se ei auta normaalissa liikenteessä jossa jonoja muodostuu jo pienistäkin nopeuseroista! Traktorit ja muut työkoneet ovat aivan eri asia, jotka muita hitaampina voivat käyttää ajoradan piennarta! Totuin itse jo heti ajokortin saatuani ruotsalaiseen joustavaan liikenteeseen. Olen nyt jo yli seitenkymppinen, mutta suomalainen on aikamoinen jäärä tuolla tienpäällä, kun pitää koettaa noudattaa virkavallan valvomia nopeuksia aivan pilkulleen! Ruotsissa juuri siksi väistetään pientareelle, kun pienistä nopeuseroista johtuen ohitukset eivät onnistuisi muutoin. Siellä väistetään myös vastaantulijoita! Täällä siitä lähtee kortti kuivumaan!!! Nimittäin siltä vastaantulijalta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaan taas eri asiasta tuossa Tieliikennelaki 729/2018, 33§:n kolmannessa kappaleessa. Useita vuosia Ruotsissa asuneena ja kaikissa Pohjoismaissa autoilleena en vain voi ymmärtää miksi täällä vedotaan tuohon pykälään kun se ei auta normaalissa liikenteessä jossa jonoja muodostuu jo pienistäkin nopeuseroista! Traktorit ja muut työkoneet ovat aivan eri asia, jotka muita hitaampina voivat käyttää ajoradan piennarta! Totuin itse jo heti ajokortin saatuani ruotsalaiseen joustavaan liikenteeseen. Olen nyt jo yli seitenkymppinen, mutta suomalainen on aikamoinen jäärä tuolla tienpäällä, kun pitää koettaa noudattaa virkavallan valvomia nopeuksia aivan pilkulleen! Ruotsissa juuri siksi väistetään pientareelle, kun pienistä nopeuseroista johtuen ohitukset eivät onnistuisi muutoin. Siellä väistetään myös vastaantulijoita! Täällä siitä lähtee kortti kuivumaan!!! Nimittäin siltä vastaantulijalta!
Kyllähän tuo lainkohta nimenomaan käskee ja velvoittaa hitaammin ajavan helpottamaan ja edesauttamaan ohitusta eikä estämään sitä.
Siinäpä nyssyttäjä-jääräpäille vähän miettimistä ja peiliin katsomisen paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuo lainkohta nimenomaan käskee ja velvoittaa hitaammin ajavan helpottamaan ja edesauttamaan ohitusta eikä estämään sitä.
Siinäpä nyssyttäjä-jääräpäille vähän miettimistä ja peiliin katsomisen paikka.Jos ajetaan jonossa kaikki lähes samaa nopeutta missään ei sanota , että keulilla olevan on annettava tietä takana oleville! Rajoitusten noudattajat niitä jonoja tekevät , mutta on väärin luulla että kyseinen laki velvoittaa antamaan tietä! Lukekaa tarkemmin uusia suomalaisia kummallisuuksia! Juuri tätä hyväksikäyttävät nämä jotka sääntöjä noudattavat? Tässä ei ole kyseessä HUOMATTAVASTI hitaammin ajavien terrorisoinnista! Tien sivuun ei tarvi mennä! Kysykää tästä niiltä jotka tämänkin muutoksen joskus tekivät, että miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajetaan jonossa kaikki lähes samaa nopeutta missään ei sanota , että keulilla olevan on annettava tietä takana oleville! Rajoitusten noudattajat niitä jonoja tekevät , mutta on väärin luulla että kyseinen laki velvoittaa antamaan tietä! Lukekaa tarkemmin uusia suomalaisia kummallisuuksia! Juuri tätä hyväksikäyttävät nämä jotka sääntöjä noudattavat? Tässä ei ole kyseessä HUOMATTAVASTI hitaammin ajavien terrorisoinnista! Tien sivuun ei tarvi mennä! Kysykää tästä niiltä jotka tämänkin muutoksen joskus tekivät, että miksi?
Lisänä tähän vielä, että , peileihih todella kannattaa katsella siellä tienpäällä ja lukea viimeisimmät voimassa olevat liikennesäännöt. On helppo huomata ne takaa lähestyvät ylinopeutta ajavat . Tietä näille "kiireisille" on hyvä antaa siksi, etteivät tunaroi muutoin kuin sen nopeuden suhteen!
- Anonyymi
Sain 1982 sakon mopolla kyydittämisestä ja tuolloin kuulin saabin takapenkillä saman tarinan kuinka sakko jää paremmin mieleen kuin huomautus. Poliisiin työn tuottavuutta mitataan kerättyjen sakkorahojen määrällä. Virallisissa yhteyksissä fakta aina pontevasti kiistetään, mutta epävirallisia teitä pitkin saman saa kuulla usealta taholta.
Poliisin pääasiallisin tehtävä on kerätä sakkotuloja valtion kassaan, jotta rahaa voidaan lahjoittaa maailman tuuliin öljynviejämaille (neukut, Afrikan maat, Irak, Iran). Suomessa on jopa järjestöjä joiden missio on kasvattaa lahjoitusvarojen määrää. Mistä/miltä väestöryhmältä poliisin sakorahat on kerätty? Liki 100 %:sti kantasuomalaislta autoilijoilta. Otetaan niiltä keiden on pakko autoilla. Ulkomaalaisilta sakkoja ei peritä, tummat ja kummat ja rikolliset eivät maksa mitään.- Anonyymi
Hiukan tarkennusta:
Otetaan niiltä keiden on pakko autoilla liikennesääntöjä rikkoen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiukan tarkennusta:
Otetaan niiltä keiden on pakko autoilla liikennesääntöjä rikkoen.Sinäkö autoilet aina sääntöjä rikkomatta? Muistan kun 70-luvulla ajoin inssiä niin inssi sanoi että tämän ainoan kerran elämässäsi sinun nyt on ajettava virheettömästi, sen jälkeen et sitä koskaan tule tekemään. Oli minusta muuten aika hyvin ja kohdalleen sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö autoilet aina sääntöjä rikkomatta? Muistan kun 70-luvulla ajoin inssiä niin inssi sanoi että tämän ainoan kerran elämässäsi sinun nyt on ajettava virheettömästi, sen jälkeen et sitä koskaan tule tekemään. Oli minusta muuten aika hyvin ja kohdalleen sanottu.
Juuri näin! Mutta meillä suomessahan riittää joka lähtöön näitä kaikkitietäviä ja virheettömiä, "minä en koskaan aja kolaria, tai jos ajan niin se on jonkun muun syy" - autoilijoita...
- Anonyymi
Nykypäivänä on niin että autoa voi ajaa Suomessa ihan vaikka minkä maan kansalainen tahansa.Ajoneuvon haltija ja ajaja ovat kaksi eri asiaa.Et voi rekisterinumerosta päätellä kuka on kuljettajana.Siksi liikennesääntöjä on pyrittävä noudattamaan niin hyvin kuin osaa.On otettava huomioon että muut eivät ehkä osaa tai heillä on huono muisti.Sama se ovatko vanhoja tai vasta kortin saaneita.
- Anonyymi
Afrikkalainen ratin takana näkyy osaamattomana ja piittaamattomana liikennekäyttäytymisenä. Joensuussakin. Afrikassa ei ole liikennesääntöjä, eikä liikennemerkkejä. Ajokortin saa kun maksaa pääpoppamiehelle, joka tekee muutaman loitsun.
- Anonyymi
Sääli, että ne loitsut ovat kohdallasi menneet pieleen. No, peukku pystyyn vaan, saatan ottaa kyytiin. Tosin tuskin koskaan ajelen siellä kotiseuduillasi afrikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afrikkalainen ratin takana näkyy osaamattomana ja piittaamattomana liikennekäyttäytymisenä. Joensuussakin. Afrikassa ei ole liikennesääntöjä, eikä liikennemerkkejä. Ajokortin saa kun maksaa pääpoppamiehelle, joka tekee muutaman loitsun.
Aika moni lapsi ja nuori opiskelee englantia nykyään kaikkialla.Nykyisillä ajokortin haltijoilla melkein kaikilla on jonkinlainen käsitys englanninkielestä.Pitäisikö ajokorttikin suorittaa englanniksi - tulisi enemmän kansainvälisyyttä kehään ?
- Anonyymi
Minäpä olen kaikkitietävä liikennetaitaja enkä koskaan tee virheitä! Ajoin kortin 1970 luvulla ja siitä lähtien on taktiikkani ollut ajaa aina 90 km tunnissa vauhtia. Sama vauhti aina olipa rajoitus 100 tai 80. Ohituskaistalla ja kaksikaistaisellla ajan sitten 110 että voin sitten kirjoitella tänne ja moittia ohi kaahaajia. Joku roti se pitää olla liikenteessäkin.
- Anonyymi
Kyllä kun teidän poikain keskustelua seuraa, niin eipä voi kuin ihmetellä. Kauaksi on liikkumisen ilo ja helppous unohtunut ja tilalle on tullut kiusamisen ja vänkäämisen kulttuuri.
Taitaa loppujen lopuksi olla pahin nönnöttäjä se, joka noudattaa liikennesääntöjä. Jos näin on, minua voi kutsua jatkossakin nönnöttäjäksi.- Anonyymi
Ikävä kyllä pyllynsilmättömät naisetkin ja vanhemmat frouvatkin harrastaa sikailua jotkut vieläpä lapset kyydissä.
- Anonyymi
Tässä myös nönnöttäjä. Omiksi tarpeiksi on nähty kolareita ja rampautettuja ihmisiä, joten haukkukaa vaikka liikenteessä köllöttäjäksi. Suuri sallittu nopeus on suurin sallittu nopeus, sitä voi ajaa jos haluttaa, mutta myös sen alle. Nauttikaa ajamisesta. Nauttikaa, kun voitte selvitä kiperistä tilanteista myös huomioimalla toiset liikenteessä, myös ne mokaajat. Olette toiminallanne ehkä pelastaneet heidän henkensä, se on suurempi sankaruus kuin uhoaminen. Väistetään nopeammin ajavia, annetaan tilaa tulla väliin, mutta ei myöskään haistella takapuskuria, kiilata, hyökkyytellä kohti edellä ajavaa, osoiteta mieltä eri tavoin. Katsotaan, mikä on suurin sallittu nopeus, onko se kuitenkin 80 km/t eikä 100 km/t, kuten on kuvitellut. Jokaisen tieliikennelain tuntemuksessa on puutteita, joten henkäiskää syvään ja todetkaa tosiasia: tie on kaikkia varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä myös nönnöttäjä. Omiksi tarpeiksi on nähty kolareita ja rampautettuja ihmisiä, joten haukkukaa vaikka liikenteessä köllöttäjäksi. Suuri sallittu nopeus on suurin sallittu nopeus, sitä voi ajaa jos haluttaa, mutta myös sen alle. Nauttikaa ajamisesta. Nauttikaa, kun voitte selvitä kiperistä tilanteista myös huomioimalla toiset liikenteessä, myös ne mokaajat. Olette toiminallanne ehkä pelastaneet heidän henkensä, se on suurempi sankaruus kuin uhoaminen. Väistetään nopeammin ajavia, annetaan tilaa tulla väliin, mutta ei myöskään haistella takapuskuria, kiilata, hyökkyytellä kohti edellä ajavaa, osoiteta mieltä eri tavoin. Katsotaan, mikä on suurin sallittu nopeus, onko se kuitenkin 80 km/t eikä 100 km/t, kuten on kuvitellut. Jokaisen tieliikennelain tuntemuksessa on puutteita, joten henkäiskää syvään ja todetkaa tosiasia: tie on kaikkia varten.
>> tie on kaikkia varten.<<
Ajattelimme viestiemme kirjoitushetkellä samoja alueita yhtä aikaa toistemme tietämättä Tiet on todella kaikkia varten. Kuten tiedämme , niin liikennemerkit säännöksineen on laadittu tiellä liikkujien turvallisuuden parantamiseksi.
Mutta, yhtä aluetta lakisäädökset eivät ole huomioineet kuin myöskään poliisi valvojana. Tilannenopeus ja miten siihen liittyy - sen määrittämiseen repullinen eri tekijöitä. Luonnollisesti keli kuin myös auton rengastus jne.... Yleisesti tiedetty.
Taas ihmisen ikään ja mielentilaan liittyviä tekijöitä ei ole lainkaan huomioitu. Alueet, jotka kiistatta vaikuttavat reagoimistasoon / nopeuteen. Ihmisen ikääntyessä luonnollisesti havaintokyky ja reagoimisnopeus laskee ja liikenteessä turvallisuutta ajatellen ikääntyneellä ihmisellä - ainakaan - turvallinen tilannenopeus ei ole se suurin sallittu tiekohtainen nopeusrajoitus.
Samoin ihmisen mielentilalla / ahdistuksella / ajatusmaailmalla on erittäin suuri vaikutus reagoimisnopeuteen - alentavasti. Kun / jos ihmisen tunnemaailma on ylirasitteessa tilassa. Läheisen ihmisen kuolema, vakavasti sairastuminen ( itse tai läheisen) , avioero, taloudelliset huolet tai yleensä erittäin merkittävä tekijä, niin ihminen vaipuu hetkellisesti / tilapäisesti tilaan, joka vastaa jo yli promillen humalatilaa. Ihmisen sanotaan olevan syvissä ajatuksissaan,, jossa siten aistien toimintakin on alentunut.
Kun huomioimme, miten ihmisen elämä on kuitenkin jatkuttava ja siten on myös mukana liikenteessä, niin todelllisesti tilannenopeuden tulisi olla alle suurintasalllittua tienopeutta. Niin, oman ja muiden turvallisuuden tähden.
Huomioiden myös ihmisen stressiä / ahdistus tässä elämän vaiheessa, niin erittäin merkityksellinen tekijä "toipumisessa" on juuri antaa itselleen aikaa. Lisäkuormitus hidastaa toipumista ja siksi tielläliikkkujien tuisi huomioida jo asenteena;
>> tie on kaikkia varten.>>
m.l
- Anonyymi
Jos lain muutosta ei tule, niin itse olen ajanut ja tulen myös jatkossa ajamaan n 80km/h maksimi nopeudella, vaikka alueella olisi sen yli oleva nopeusrajoitus.
Motiivini tälle on, miten olen välttänyt mutaman kolarin autoiluni aikana. Samoin ylimääräinen auton remontoiminen ei innosta kuin myöskään polttoaineen kulutuksen lisääminen. Merkitäviä tekijöitä on myös saastepäästön minimoiminen ja eläminen muutoinkin alhaisessa stressitasossa.
Tietenkin on luonnollista huomioida ohitustilanteet ja edes auttaa turvalllisia ohituksia.Niin, kiireelllisimmille - korkeimmille stressitason omaaville autoilijoille.
m.l - Anonyymi
Useimmat osaavat painaa sitä kaasua kiihdytellessään ja silloinkin, kuin joku tulee / aikoo tulla sivutieltä siihen väliin. Silloin kyllä ollaan opettamassa, että katsopas miten pieneen rakoon tulit ja voi, kun oli lähellä. Monesti olen nähnyt päätien autoilijan kiihdyttävan silloin, kun joku tulee sivutieltä eteen. Haloo?
Yksi vaikeimmista asioista tuolla liikenteessä on kaasun höllääminen ennakoiden joku tuleva tilanne. Uskokaa pois ja kokeilkaa. Ennakoikaa tilanteita ja ajakaa jouhevasti. Ei ne muutamat säästyneet sekunnit tai minuutit elämää kaada, mutta kolari voi kaataa. Kolarivauriot voi paikata satasilla tai tonneilla, mutta ihmisvahingot ovatkin paljon kalliimpia.
Hyvin usein olen noista liittymistä poistuttuani katsellut alas pääväylälle ja huomannut, kuinka perässäni ajanut auto on kiihdyttänyt seuraavan auton takakonttiin taas kiinni ja jarruvalot vilkkuen jää taas kytikselle. Onkohan kyse jostain pakokaasukoukusta vai mistä?
Toinen havainto on, että tullessani esim. kohti kaupunkia nopeusrajoitus tietysti jossain kohdin pienenee. Jos ennakoit nopeusrajoituksen muuttumisen ja siinä 80-merkin kohdalla on (oikea) nopeutesi tuo 80 km/h:ssa, onkin takana tulija ihan kiinni takapuskurissasi. Onko se niin yllättävää, että joku noudattaa nopeusrajoituksia? Tulee joskus mieleen, että onkohan jossain makkaratarjoilu tai ilmaisia sankoja jaossa vai mihin näillä on oikein kiire? - Anonyymi
Mitä romumpi koppero, sen älyttömämpi ajotapa
- Anonyymi
Ei muuten pidä paikkaansa! Bemari ja audi kuskeista löytyy pahimmat liikenneöykkärit ja ihan uudenkarheiden ratin takaa.
Pistää miettimään ostavatko vain mulkvistit näitä merkkejä, vai tekeekö vasta näiden omistaminen ihmisestä mulkvistin...? - Anonyymi
Pakettiauton kuljettajat ajavat huonoimin. Vasta sen jälkeen audi- ja bmw-miehet.
- Anonyymi
Samaa mieltä edellisen kanssa,tänäänkin ennen Lidlin risteystä punaisissa valoissa oikealla puolellani oli uuden karhea Audi ja otti nopean äkkilähdön kiilatakseen edestäni vasemmalle puolelle aiheuttaen vaaratilanteen sekä tekemällä itsensä tolloksi öykkäröivällä ajotavallaan.Se vaan on ihan totta että Audi ja Bemari kuskien on todistettava kerta toisensa jälkeen olevansa kusipäitten kuninkaita.Kyllä me tiedetään että ne autot kulkee kovaa mutta so what!
- Anonyymi
Mitäs jäit risteykseen taikinoimaan!
Joensuulaiset lähtevät valoista kuin täit tervasta, mutta kyllä sitten vingutaan, kun joku lähteekin hieman nopeammin.
Kai sinunkin autossasi on kaasupoljin, jota käyttämällä lähdöistä saa tarvittaessa ripeitä?
- Anonyymi
Röyhkeät rehvastestelijat käyttävät invaparkkeja , vaikka eivät omaa invakorttia.
Samoilla jurpoilla onnistuu varmaan moni muukin asia liikennesääntöjen suhteen.- Anonyymi
Ihan kiva juttu tuo kuvaava kamera autossa. Tänäkin aamuna oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hieno ohitus yleisellä tiellä netissä, että vatsanpohjasta möyräytti. Katselkaapa netistä kuinka ajetaan reippaasti ja rohkeasti sekä ohitellaan kaiteen ja kaistalla olevan auton välistä vasemmalta puolelta. Ihan papukaijamerkin arvoinen suoritus! Nönnöttelijä havaitsi tilanteen, antoi tietä ja säästi ihmishenkiä.
- Anonyymi
Onkohan yhtään sakkoa kirjoitettu Joensuussa liikennerikkomuksesta koskien erkanemiskaistalle jo siirtyneiden autoilijoiden eteen ajaville vauhtiveikoille? Näkee usein vaikkapa noustaessa keskustasta päin Ilomantsintielle.
- Anonyymi
Itse otan kyllä sen sakkoriskin, että ajaessani 100:n alueella 100km/h:ssa en väistele pysäkeille tms. antaakseni takana tuleville tietä, ellei kyseessä ole hälytysajoneuvo. Joidenkin mielestä (keiden?) olen tuolloin nynnyttäjä.
Lieköhän miten paljon sakotettu 100:n alueella 100km/h:ssa ajavia? - Anonyymi
Hermohulluus on yleistä jokapäiväisessä liikeenteessä. Rangaistukset ovat aivan liian heppoisia suomessa. Kovemmilla rangaistuksilla saataisiin hermohulluutta vähentymään liikenteessä. Kovat rangaistukset on hyvä lääke hermohulluille.
- Anonyymi
Miten olet todennut tuon hermohulluuden olemassa olon? Miten se näkyy sinulke? Miten sakkojen suuruus voisi parantaa ? Eikö suuret sakot vain lisäisi hermohulluutta?
Tulisitko itse leppoisammaksi ja rauhoittuisit saadessasi suuremmat sakot? - Anonyymi
Jos se hermohulluus lisääntyy sakkojen myötä, niin eikö niitä sakkoja sitten rapsahda useammin. Luulisi jossain vaiheessa hermohullullakin tuntuvan jatkuvien sakkojen maksaminen lompakossa.
- Anonyymi
Ajelin tässä tovin eräs haalistuneen punainen Primeira kiinni peräkontissa tasan 100km tunnissa, mutta ei vaan älynnyt nuorekas kuski jättää turvaväliä, kuin yhden kerran. Se kerta oli silloin, kun tuli poliisiauto vastaan.
Olisiko siis hyvä, jos noita poliiseja lisättäisiin reilusti tuonne liikenteeseen? Auttaa ainakin kummasti muistamaan liikennesääntöjä.- Anonyymi
Ei ole luulo vaan tieto: Poliisi osaa ajaa siviiliautoakin. Totta on myös, että ainoa "naispuolinen" jota öykkäri kavahtaa on" Musta Maija". Maijan nähtyään hajurako tosiaan pitenee, jos tullaan perässä "pakokaasukoukussa". Hieno sanonta, kiitos siitä. Jospa haalistuneen Primeiran omistaja kyttäsi maksajaa autonsa korjaamiseen? Näitäkin on nähty, varsinkin kaupungissa, kytiksellä odottelemassa sopivaa uhria, jos vaikka paukauttaisi oikealta eteen. Liikennettä piristävät monenlaiset piristeet useammin kuin luullaankaan. Kolmiolääkkeetkään eivät estä ajamista. Kuka sivullinen niistä tietää, jos vaikka ottaa. Näiden lisäaineiden käyttäjien kanssa on tavallisen Taavin vaikea kilpailla, parempi antaa mennä suosiolla ohi.
- Anonyymi
Myös näitäkin innittäjiä on nähty kajaanintiellä välillä joensuu-kontiolahti. Esim jonossa jarrutellaan tahallaan ja sitten kun lähdet törttöä ohittamaan, niin kyllä siinä vaiheessa kyllä sitten löytyy se kaasupoljin hidastelijan autosta ja yrittää estää ohituksen kiihdyttämällä ja edessään olevan auton turvaväliä umpeen että siihen väliin ei edelle päässyt ohittaja mahtuisi. Sitten TOYOTA pelle soittaa torvea kun epäonnistuu ohituksen estämisessä ja pitkiä valojaan vilkuttelee. Seuraat taustapelistä mitä takana tapahtuu niin tämä törttö jonka hetki sitten ohitit joka yritti estää ohituksen niin jää taakse taas hidastelemaan ja varmaan yrittää taas seuraavan ohitusta estää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös näitäkin innittäjiä on nähty kajaanintiellä välillä joensuu-kontiolahti. Esim jonossa jarrutellaan tahallaan ja sitten kun lähdet törttöä ohittamaan, niin kyllä siinä vaiheessa kyllä sitten löytyy se kaasupoljin hidastelijan autosta ja yrittää estää ohituksen kiihdyttämällä ja edessään olevan auton turvaväliä umpeen että siihen väliin ei edelle päässyt ohittaja mahtuisi. Sitten TOYOTA pelle soittaa torvea kun epäonnistuu ohituksen estämisessä ja pitkiä valojaan vilkuttelee. Seuraat taustapelistä mitä takana tapahtuu niin tämä törttö jonka hetki sitten ohitit joka yritti estää ohituksen niin jää taakse taas hidastelemaan ja varmaan yrittää taas seuraavan ohitusta estää.
Laittakaahan tällaisista törtöistä tietoa poliisille. Mitä useampi ilmoitus, niin sitä enemmän todistajia. Vielä kun saisi kamerakuvaakin, niin aina parempi.
- Anonyymi
Itseasiassa laitoin poliisille tietoa että voisivat järjestää joensuu-kontiolahti välille kajaanintielle ajotapa valvontaa jossa valvottaisiin ajotapoja, turvavälejä, ajonopeuksia, mutta toivottavasti vieläpä siviiliautoilla :) niin nämä innittäjät jäisivät mahdollisesti kiinni silloin kun koittavat sillä ruosteen polttamalla toyotallaan estää ohittamistamista kiihdyttämällä, ja ikävä kyllä tämä ohittamisen estäminen on ihan laissakin kiellettyä :) siinä jollakin kontiolahtelaisella/enolaisella juntilla menisi herne väärään sieraimeen :) kun sattuisi leikkimään poliisin siviiliauton kanssa, tosin :) poliisin kohdalla tuo ohituksen estäminen saattaisi muuttua helposti murhan/tapon yritykseksi :) oikeudessa
- Anonyymi
Kyllähän se pitäisi saada kaikkiin kulkupeliin se ollilan siru jota anne bernerkin himoitsi.Loppuisi natina kuka sitä osaa ajaa ja miten
- Anonyymi
Sirunhan saa autoonsa jokainen, joka sellaisen haluaa.
Ei muuta, kuin menet kauppaan ja hankit sellaisen, jos uskot tarvitsevasi.
Mutta ole kiltti, äläkä tyrkytä tapojasi meille muille, jotka tulemme mainiosti toimeen ilmankin niitä siruja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sirunhan saa autoonsa jokainen, joka sellaisen haluaa.
Ei muuta, kuin menet kauppaan ja hankit sellaisen, jos uskot tarvitsevasi.
Mutta ole kiltti, äläkä tyrkytä tapojasi meille muille, jotka tulemme mainiosti toimeen ilmankin niitä siruja!Suosittelen että lopetat sen tekstarien lukemisen/kirjoittelun ja siirryt aikuisteen maailmaan oppimaan elämän realiteetit.Kiitos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sirunhan saa autoonsa jokainen, joka sellaisen haluaa.
Ei muuta, kuin menet kauppaan ja hankit sellaisen, jos uskot tarvitsevasi.
Mutta ole kiltti, äläkä tyrkytä tapojasi meille muille, jotka tulemme mainiosti toimeen ilmankin niitä siruja!Ai mut, hei mut... Sinäkö se olitkin se tunnollisesti nopeusrajoituksia noudattava, muut herpaantumatta huomioon ottava ystävällinen autoilija? Sinunlaisia on kaivattukin ja tulen aina niin onnelliseksi sinut nähdessäni.
Ei muuta kuin oikein hyvää jatkoa sinulla ja toivottavasti kohdallesi ei satu liikennesääntöjä rikkovia kanssa-autoilijoita, meitä kun on täällä pilvin pimein.
Tullaan siis toimeen ja toimesta pois tavallasi ja tarttukoon myönteinen, tilaa antava ajotyylisi meihin muihinkin, joskus säännöt unohtaviin liikkujiin.
Siruvapaata Suomea ajatellen: Tauno Tunari
- Anonyymi
Sakko tekee aina poikaa!
- Anonyymi
Sinäkin voit sellaisen saada ylivoimaisesta erinomaisuudestasi huolimatta, olehan varovainen!
Kun selaa tätäkin sivua ja kirjoittajien tuntoja, niin en ihmettele yhtään miksi sotemenot karkaavat käsistä. Miten vaikeaa ja stressaavaa onkaan ihmisen elämä ja tässä tapauksessa liikenteessä oleminen. Ihmisen keho on koetusella - suuressa rasitteessa. Väärän ajattelun tuloksena.
Iloisuus ja oellisuuden syrjässä pysyminen lie monelle irvikuva. Mielentasapainoisuus.- Anonyymi
Kyllä olet markku oikeassa. Uskon, että monen stressitaso on jo valmiiksi viimeisellä tasolla kun on kotoa päästy vaikkapa yksityistielle. Siellä väistykööt hitaammat ja nyhverömmät, kun kiireiset ovat lähteneet kotoa liian myöhään, kuten joka ikinen aamu ja nyt nuo kylän hitaat taunot pyörivät jaloissa. Tienvarsitaloissa tiedetään jo minuutteja aikaisemmin milloin kukakin on tulossa, kun kumu käy kilometrejä edellä ja kiirettä pukkaa. Uskallusta ja rohkeutta tämä kiire ei vaadi muilta kuin toisilta tiellä liikkujilta, sillä poliisi on paikalla vain silloin kun mätkähtää. Suuremmalla tiellä sitten voi jo kunnolla irroitella ja sadatella, kun suurin sallittu nopeus on liian vähän viritetylle autolle, joka kiihtyy isäntänsä mukana. Ja aina on joku edessä tai takana, yksin ei saa ajaa koskaan. Tuokin ukko ja mummo , joutaa jo eläkkeelle tai kuolemaan, mitä ne täällä yleisellä tiellä tekee. Menkööt korpeen asumaan. Onko tuo kuuro vai sokee, ei älyä, että minulla on kiire. Oma akka haukkuu kotona, päätä kiristää pipo, pois on päästävä ja kiireellä. Suurin sallittu nopeus. Mikä se on? Tämä auto kulkee kovempaa. Näytänkö?
Minulla on kyllä käsitys, että mitä romumpi auto, sitä älyttömämpi ajotapa. Silloin pitää "näyttää". Tulee mieleen vanha Porschen mainos. Porsche ajaa rajoituksen mukaan ja joku koppero menee ohi ylinopeudella käyttäen kaikkia muutamaa kymmentä hevosvoimaansa. Porschen omistaja hymyilee itsekseen tietäen, että hänellä on yli 300 hevosvoimaa reservissä.
Autossani on 600 hv ja se kiihtyy paikalta kolmeen sataan noin minuutissa, joten minun ei tarvitse rikkoa rajoituksia "näyttääkseen" luonnevikaisille.- Anonyymi
Itsellä ollut ajokortti pian 40 vuotta, eikä ylinopeussakkoja ja vieläpä9 ilman nynnyttämistä. Autojeni tehot ovat olleet välillä 70-150 hv ja kaikilla on päässyt liikenteen rytmiin, tehokkaimmilla tietysti nopeammin. Nykyinen autoni kiihtyy kolmeen... ööö... kahteen... ööö... sataan kilometriin tunnissa alle 11 sekunnissa. Sillä pärjää.
Ja uskokaa tai älkää: tunnen olevani ja olenkin se keskivertoa parempi autoilija. Tosin siihen ei kyllä paljoa Joensuun korkeudella tarvita:
-huomioi muut tiellä liikkujat
-kiihdyttää nopeasti siihen suurimpaan ajonopeuteen
-ilmoittaa muille aikomuksistaan eli käyttää vilkkua jne.
-jättää turvavälin
Autoilu on todella helppoa ja mukavaakin. Liikenteessä pitää vain keskittyä ajamiseen, varata riittävästi aikaa ja ottaa muut huomioon. Liikenteessä näkee liian paljon kimiräikkösiä, jotka ottavat liikenteen eräänlaisena kisana. Jättäkäähän se kisailu rallimiehille ja ajakaa ihmisiksi.- Anonyymi
Kollit kisailee, mutta vanhemmille äijille liikenne on reviiritaistelua ja kunniakysymys, jossa käyttäydytään kuin ukkometso pyrstöä levitellen ja muita nokkien. Minäminä asenne vallitsee ja röyhkein on kukko orrella, muka...
- Anonyymi
Vanhemmat vähäjärkiset äijät kuolivat silloin 60- ja 70-luvulla kun ei ollut nopeusrajoituksia.Raatoja vuodessa reilu 1100 jne.Nykyään parisataa.
Mittarissa reilu 3 miljoonaa ajokilometriä ja letkassa mennään.Jos samaan pystytte niin hyvä on- Anonyymi
Sivuteillä kuulee äänestä kenellä menee lujaa - poikkeuksetta.Meteli tulee kodin seinien sisäpuolellekin.
- Anonyymi
Vuodessa mittariin tulee 14-16 tkm ja letkassa mennään täälläkin. Pitäisi ajella 200 vuotta, mieli päästä samoihin miljooniin.
En silti koe olevani huonompi autoilija. Valintakysymys, viettääkö aikansa maanteillä, vai muualla. - Anonyymi
Harva myöntää olevansa huono autoilija, mutta tilastot todistaa huonoja olevan paljon. Itse vastaan omaan ajotaitooni politiikon sanoin, en kommentoi.
- Anonyymi
Itse kyllä myönnän olevani hyvä autoilija. Olen siinä mielessä varmaan tilastopoikkeus, että sekä sanon, että olen hyvä autoilija.
- Anonyymi
Auto on ainoa paikka monille miehille joissa voi olla oma herransa ja päteä tavalla tai toisella. Siellä ei yleensä pomo kuttuile, eukko mäkätä, eikä lapset vaadi. Toisilla tämä "hetkellinen herruus" ilmenee nyssyttämisenä muuta liikennettä hitaammin ja toiset taas ovat säätäneet vakkarinsa karvan verran sakkorajan alle ja kiroilevat sitten säädettyä nopeutta ajaviakin. Jotkut taas kaahaavat päättömästi millään lailla rajoituksista piittaamatta. Yhteinen tekijä kuitenkin näille kaikille visapäille on itsekeskeinen, muita tienkäyttäjiä huomioimaton piittaamattomuus, eikä heistä kukaan ole kelvollinen osoittamaan muita sormellaan.
- Anonyymi
Tässäpä se ero tuleekin. Lukeudun niihin autoilijoihin, jotka eivät kasva sen kummemmin herraksi, kuin nynnyttäjäksikään autooni istuessani. Ajan toki karvan jos toisenkin yli rajoituksen mittarivirhe huomioiden, mutta en tee itselleni siitä numeroa, jos joku paahtaa ohi.
Saavuttaessani sen suurimman sallitun nopeuden tarkkailen toki tapahtumia taustapeilistä, mutta en sen kummemmin kaartele bussipysäkeille avustaen ylinopeutta ajavia ohituksessa. Tässä en koe tekeväni suurtakaan rikosta enkä ole mielestäni "piittaamaton".
Ei se lujaa paahtaminen ole kovin vaikeaa tuolla liikenteessä. Vaikeinta on nopeuden sovittaminen niin, että muutkin kokevat liikkuvansa maantiellä turvallisesti.
- Anonyymi
Se taitaa olla usein santander-skoda, (pirkka-audi) kuski joka törttöilee ja hokee pienessä mielessä vittu olisipa mulla audi olisipa mulla audi, :) mutta kun ei ole ainostaan santander-skoda josta on vielä velkaa ja paljon kun luuli ostavansa premium laatua mutta ostikin täyttä kuraa ja ylihintaan
- Anonyymi
Toivottavasti et itse lukeudu yleisillä teillä liikkujiin, jos asenteesi autoihin ja autoilijoihin on kuvatunlainen. Vaikutat mielipiteinesi sanotaanko vielä kovin raakileelta tuonne liikenteeseen.
Käyhän ensin mopokortti ja aloita säästämään rahaa ajokorttiin. Onhan sinulla siihen aikaa vuosikausia.
Ps. En omista Audia, enkä Skodaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944