Alangon ypyrässä

Anonyymi

Siinä Tiitun kohdalla olevat kolme kivikasaa tuntuu ärsyttävän toisia ihmisiä. Siinä pitäis olla heti valmiit kukkapellot ym ym. Miten ihmiset jaksaa purnata joka prkl asiasta. Mielestäni ne kivikasat ollu kivat heti aluasta alkaen. Vaikkei tulis kukan kukkaa niin vihreä nurmikko ja ne kivet ihan jeeeeees !

14

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo taitaa sun äidinkielen opit olla hakuses

      • Anonyymi

        pimpelipom, ootko muistanut hassutella


    • Samaa mieltä, se on hienointa Lapualla. Lapsille labyrintti ja vaikka aikuisille, jos kontaten kulkee. 😅

      Asiasta toiseen, missä viipyy sairaalan risteyksen kiertoliittymä? Se olisi syytä olla valmis ennen kuin uusi koulu valmistuu.

    • Anonyymi

      Meirän lapuasta vois sanoitella yhtä hiprakasta touhuu ja hauskaa muutenkin

      Kallavesj
      Kallavesj, Kallavesj, järviij järvi, siinä pesj
      äet mun paetanj monta kertoo, isä särillep pitj mertoo,
      veljmies salloo tuulastelj, tiirustelj, riijustelj.

      Kallavesj, Kallavesj, kallis kaeslarantonesj!
      Siellä päevät puikkelehtii, siellä kuikat, laevat tehtii
      purjehtimmaa mualimaa, avaraa, merriin taa.

      Kallavesj, Kallavesj, suarinesj ja salaminesj!
      Tokko suanen koskaa ennee kierteep Puijonsarven nennee,
      missä laevat huuteloo: Kuopijoo, Kuopijoo!

      Savolaisen laulu
      Mun muistuu mieleheni nyt
      suloinen Savonmaa,
      sen kansa kaikki kärsinyt,
      ja onnehensa tyytynyt,
      tää armas, kallis maa!


      Jos kielin voisi kertoa
      näkönsä vanhat puut,
      ja meidän vaarat virkkoa,
      ja meidän laaksot lausua,
      sanella salmensuut.


      Niin niistäpä useampi
      hyv' ois todistamaan:
      "Täss' Savon joukko tappeli
      ja joka kynsi kylmeni
      edestä Suomenmaan!”

    • Anonyymi

      Sairaalan kiertoliittymästä ei taida tulla mitään. Valittajat taas jaksaa valittaa !!!!!!! Niin prkl perinteistä Lapuaa !!!!!!!!

    • Anonyymi

      Eiköhän ole sovittavissa sairaalan ympyrän kaava.

      • Varmasti on sovittavissa pienen keskustelun jälkeen kuten koulukeskustelukin. Pitäisikö rakentaa, vai annetaanko olla? Millainen koulu tehdään ja minne? Kun on saatu kaava ja päätös, niin kaikki pannaan uusiksi ja tehdäänkin kauppakeskus. Muutaman vuoden päästä jo päätetään, että tehdään monta pientä koulua sinne tänne. 🤣

        Onneksi Pöntinen sai Koveron liittymän näinkin nopeasti rakennettavaksi. Kiitos hänelle, nyt on Shellillä tuoreempaa kahvia, kun sieltä pääsee jonottamatta lähtemään taas tien päälle. 🙂


    • Anonyymi

      Kovero ei tullut nopeasti. Vaarallinen risteys taisi olla yli 30 vuotta käytössä.

      • Taisi olla lähempänä viittäkymmentä vuotta ja vaati useita ihmishenkiä. Sairaalan risteys on aivan kamala, eikä siinä ole edes suojatietä. Uudessa suunnitelmassa on kevyen liikenteen alikäytävä kt 66:n ali, mikä on ainoa turvallinen tapa pienten koululaisten päästä tien toiselle puolelle.
        Pankaa siis vauhtia tähän kiertoliittymän tekemiseen, ettei siinä mene viittäkymmentä vuotta! 😐
        Tässä valmis suunnitelma, ei tarvitse kuin tehdä. https://aijaa.com/b5xZHJ


    • Anonyymi

      -> J Ruonansuu - Enkeleitä toisillemme <-

      Näin LAPUALAISTEN kesken, noin helppoa se tosiaan on toisen hyväksyntä !

      Voisihan noista kiviläjista muodostua lapuan sympolit ja aina tarvitaessi sinne pieni kivi vietäisiin muistona haaveena ja rukouksena elämän hetkellisyyksistä

      • Juutalainen tapa viedä haudalle pieni valkoinen kivi merkiksi käynnistä ja liiton kestävyydestä, joka on kova kuin kivi.
        En ole oikein varma tuon muistamisen sopivuudesta tässä yhteydessä. Ennemmin kannattataisi viedä monivuotisia niittykukkien siemeniä, mikäli puutarhuri antaa luvan. 🌺


      • Anonyymi
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Juutalainen tapa viedä haudalle pieni valkoinen kivi merkiksi käynnistä ja liiton kestävyydestä, joka on kova kuin kivi.
        En ole oikein varma tuon muistamisen sopivuudesta tässä yhteydessä. Ennemmin kannattataisi viedä monivuotisia niittykukkien siemeniä, mikäli puutarhuri antaa luvan. 🌺

        Eläs mieltäs vain esitä,
        -kivi tuo on yleistä ja kertoo kestävästä viestistä liitosta
        Kivi kestää aina ja ikuisesti sen enempi sitä tässä valaisematta


    • Anonyymi

      Kiärrelkää sitä pylpyrää, älkääkä vaharakko sitä kivikasaa.

    • Taas liikaa lapualaisille tekemistä

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe