Varaohjaus veneeseen

Anonyymi

Olisi ajatuksissa katsastaa oma vene ja ankarasti mietityttää tuo pakollinen varaohjaus joka ilmeisesti olisi toteutettava niin että pitäisi olla pääsy peräsinakselille, ja siihen joku systeemi että saisi esim. jonkun paakan josta ohjata.

Noh minulla tuo peräsinakseli on hieman haasteellisessa paikassa melkeen saunan seinän ja lattian alla ja on melkoisen sepityksen takana siihen jotain systeemeitä rakentaa ja tietysti sen siihen saa tehtyä mutta kysymys kuuluukin että kelpaako tuohon mikään muu systeemi ja itselle tulisi mieleen esim. joku uimatasoon laitettava josta näkisikin jotain toisinkuin saunasta.

Kyseessä siis 11m teräsvene jossa 2piste hydrauliohjaus ja kaipaisinkin hieman vinkkejä miten olette noita toteuttaneet hyväksyttävällä tavalla.

2

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos aiot pitää hydraulijärjestelmän komponentit kiinni varaohjaustilanteessakin joudut laittamaan systeemiin työsylinterin ohitusventtiilin. muuten et saa peräsintä käännettyä.

    • Anonyymi

      Kyllä siihen pitää kelvata mikä tahansa systeemi jolla voit venettä turvallisesti ohjata.

      Omasaa veneessä on varaohjausjärjestely suoraan peräsimessä (kaksi ohjauspistettä, hydrauliikka). Joudun ohjaamaan peräruumasta. Ruuman luukku on toki auki, mutta sieltä ei kyllä näe ulos mitään eli ei voi tähystää. On kuitenkin se, mitä katsastuksessa vaaditaan eli täyttää normit. Oma varaohjaus vaattii erilisen tähystäjän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe