Omistan Audi Avant 80 -92 2.0 ja auto toisinaan nykii. Pystyy kyllä ajamaan, mutta etenkin alakierroksilla nykiminen voimakkaampaa. Voi toimia kuukauden tai pari ilman mitään ongelmia. On käytetty merkkiliikkeessä. Eivät osanneet paikantaa vikaa, kun ei silloin nykinyt. Onko kellä tietoa kyseisestä viasta. Autolla ajettu 215000km.
Audi 80 -92 nykii toisinaan
13
2407
Vastaukset
- lambada
Vaihdapa lambda-anturi. Jos ei vika ollut siinä, niin säästät ainakin nopeasti sijoitetun rahan polttoainekulutuksen tippuessa.
- Ei vika
Tuo nykiminen kuuluu kasikymppi-audin ominaisuuksiin, sitä ei saa pois kun se kerran on tullut... Olen kuullut kertomuksia, mitan ihmiset ovat käyttäneet tällöin autojaan kalliissa huolloissa, mutta koskaan vikaa ei ole osattu paikallistaa.
Omassa -89 Audissakin on sama ominaisuus. Paras pika-apu on vetää ryyppyä päälle yhden pykälän verran, niin nykiminen lakkaa. - ruoska
Minulla on Audi 80 2.0 E sedan -92 ja nykii kylmällä ilmalla. Näitä epäily:
-Hall-anturi
-Lambda-anturi
-ilmamäärämittari
-määräjakaja
-bensapumppu
-pakoputki halki
-pakoputkessa sisuskaluja irti
Monesti olen huollossa käyttänyt jopa merkkiliikkeessäkään, mutta ei mitään johtolankaa että missä vika voisi olla.- Artsi
Jos saat vien selville niin kerrotko, laitan myös tietoja sivuille jos vika selviää. Tiedätkö muuten paljon kuluttaa kyseinen auto. Itsellä menee seka-ajossa talvella noin 10l/100km. Minusta aika paljon eli olisikohan syytä vaihtaa tuo lambda-anturi jos se kerran kulutukseen vaikuttaa oleellisesti. Kiitoksia.
- ruoska
Artsi kirjoitti:
Jos saat vien selville niin kerrotko, laitan myös tietoja sivuille jos vika selviää. Tiedätkö muuten paljon kuluttaa kyseinen auto. Itsellä menee seka-ajossa talvella noin 10l/100km. Minusta aika paljon eli olisikohan syytä vaihtaa tuo lambda-anturi jos se kerran kulutukseen vaikuttaa oleellisesti. Kiitoksia.
Ilmoitan heti kun/jos vika saadaan selville. Rikkinäinen lambda näkyy kuulemma päästöissä ja minun autossa on ihn normaalit päästöt. Kulutus on varmaan jotain 6-7/100 km.
- lambada
ruoska kirjoitti:
Ilmoitan heti kun/jos vika saadaan selville. Rikkinäinen lambda näkyy kuulemma päästöissä ja minun autossa on ihn normaalit päästöt. Kulutus on varmaan jotain 6-7/100 km.
Jos tosiaan pääset 2litraisella koneella 6 litran kulutukseen, niin liian laihalla varmasti kone käy? Itsellä sama kone, eikä alle 7 ole koskaan matka-ajossa mennyt kulutus!
- ruoska
lambada kirjoitti:
Jos tosiaan pääset 2litraisella koneella 6 litran kulutukseen, niin liian laihalla varmasti kone käy? Itsellä sama kone, eikä alle 7 ole koskaan matka-ajossa mennyt kulutus!
En tosiaan tiedä tarkkaa, mutta heitin vain arvion. Ohjekirjastahan sen suurinpiirtein näkisi ja uskon että tuo kuluttaa juuri sen verran kuin pitääkin.
- ruoska
ruoska kirjoitti:
En tosiaan tiedä tarkkaa, mutta heitin vain arvion. Ohjekirjastahan sen suurinpiirtein näkisi ja uskon että tuo kuluttaa juuri sen verran kuin pitääkin.
Autossa oli toissapäivänä hieman vajaa 16 l bensaa ja 200 km ajon jälkeen bensamittari oli ihan vähän punaisen yläpuolella eli olisiko jotain 7 paikkeilla se keskikulutus satasella matka-ajossa.
- eeropy
mulla rupes 260000km paikkeilla nykimään kylmänä just tuo 2,0E ja löysin heti vika oli polttoaineen määräsäätimen letku se ohut noin kymmenen senttiä pitkä imusarjan taka päästä siihen ruiskunjakotukin päähän menevä putki painui ruttuun alipaineesta ja kun taas painoi kaasua oikeni kun alipaine pienenee kannattaa vaihtaa tuo ainaski viläki kehrää ku kissa eikä nykytä enää
- Rob
1.6:ssani (-91 kaasarilla) ilmeni nykimistä isoilla kierroksilla niin, että kone lopulta sammui aina nykimisen alettua, eikä lähtenyt sammumisen jälkeen helpolla käyntiin enää. Asiaa tutkittiin ja hutkittiin melko kalliilla hintaa ja kauan ja loppujen lopuksi löytyi syy: väsähtänyt bensapumppu, joka vaihdettiin.
- Heppunen
"Porukan" 91-mallisessa 80:ssä (2.0 16 V) oli nykimisongelmia, joiden takia autoa käytettiin useampaan kertaan VAG-merkkihuollossa. Merkkihuollossa ei osattu tehdä asialle mitään muuta kuin arvailla vikaa ja vaihtaa tuloksetta "mutu"-tuntumalla eri osia. Sitten auto vietiin yksityiselle korjaamolle, jota hoitaa kyseisellä merkkikorjaamolla aikaisemmin työskennellyt henkilö. Tämä korjaaja osasi hommansa, ja nykiminen loppui siihen. Syy nykimiseen oli hajonnut katalysaattori (kennosto tuhannen murusina - mekaaninen hajoaminen) ja viallinen bensapumppu.
- Audisti
Totta on, että merkkikorjaamolle vienti on riski. Pilataan hyvän auton maine vaihtelemalla kaikki osat ja korjaamatta vikaa. Ihmeellistä, että joku on saanut esim. A4:n 90 tkm huoltoon menemään yli 1000 euroa, kun saman asian saa hoidettua 400:lla eurolla ja leiman kirjaan.
- Audisti
Kaasuläpän tunnistinanturi viallinen "ehkä"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839