Omistan Audi Avant 80 -92 2.0 ja auto toisinaan nykii. Pystyy kyllä ajamaan, mutta etenkin alakierroksilla nykiminen voimakkaampaa. Voi toimia kuukauden tai pari ilman mitään ongelmia. On käytetty merkkiliikkeessä. Eivät osanneet paikantaa vikaa, kun ei silloin nykinyt. Onko kellä tietoa kyseisestä viasta. Autolla ajettu 215000km.
Audi 80 -92 nykii toisinaan
13
2414
Vastaukset
- lambada
Vaihdapa lambda-anturi. Jos ei vika ollut siinä, niin säästät ainakin nopeasti sijoitetun rahan polttoainekulutuksen tippuessa.
- Ei vika
Tuo nykiminen kuuluu kasikymppi-audin ominaisuuksiin, sitä ei saa pois kun se kerran on tullut... Olen kuullut kertomuksia, mitan ihmiset ovat käyttäneet tällöin autojaan kalliissa huolloissa, mutta koskaan vikaa ei ole osattu paikallistaa.
Omassa -89 Audissakin on sama ominaisuus. Paras pika-apu on vetää ryyppyä päälle yhden pykälän verran, niin nykiminen lakkaa. - ruoska
Minulla on Audi 80 2.0 E sedan -92 ja nykii kylmällä ilmalla. Näitä epäily:
-Hall-anturi
-Lambda-anturi
-ilmamäärämittari
-määräjakaja
-bensapumppu
-pakoputki halki
-pakoputkessa sisuskaluja irti
Monesti olen huollossa käyttänyt jopa merkkiliikkeessäkään, mutta ei mitään johtolankaa että missä vika voisi olla.- Artsi
Jos saat vien selville niin kerrotko, laitan myös tietoja sivuille jos vika selviää. Tiedätkö muuten paljon kuluttaa kyseinen auto. Itsellä menee seka-ajossa talvella noin 10l/100km. Minusta aika paljon eli olisikohan syytä vaihtaa tuo lambda-anturi jos se kerran kulutukseen vaikuttaa oleellisesti. Kiitoksia.
- ruoska
Artsi kirjoitti:
Jos saat vien selville niin kerrotko, laitan myös tietoja sivuille jos vika selviää. Tiedätkö muuten paljon kuluttaa kyseinen auto. Itsellä menee seka-ajossa talvella noin 10l/100km. Minusta aika paljon eli olisikohan syytä vaihtaa tuo lambda-anturi jos se kerran kulutukseen vaikuttaa oleellisesti. Kiitoksia.
Ilmoitan heti kun/jos vika saadaan selville. Rikkinäinen lambda näkyy kuulemma päästöissä ja minun autossa on ihn normaalit päästöt. Kulutus on varmaan jotain 6-7/100 km.
- lambada
ruoska kirjoitti:
Ilmoitan heti kun/jos vika saadaan selville. Rikkinäinen lambda näkyy kuulemma päästöissä ja minun autossa on ihn normaalit päästöt. Kulutus on varmaan jotain 6-7/100 km.
Jos tosiaan pääset 2litraisella koneella 6 litran kulutukseen, niin liian laihalla varmasti kone käy? Itsellä sama kone, eikä alle 7 ole koskaan matka-ajossa mennyt kulutus!
- ruoska
lambada kirjoitti:
Jos tosiaan pääset 2litraisella koneella 6 litran kulutukseen, niin liian laihalla varmasti kone käy? Itsellä sama kone, eikä alle 7 ole koskaan matka-ajossa mennyt kulutus!
En tosiaan tiedä tarkkaa, mutta heitin vain arvion. Ohjekirjastahan sen suurinpiirtein näkisi ja uskon että tuo kuluttaa juuri sen verran kuin pitääkin.
- ruoska
ruoska kirjoitti:
En tosiaan tiedä tarkkaa, mutta heitin vain arvion. Ohjekirjastahan sen suurinpiirtein näkisi ja uskon että tuo kuluttaa juuri sen verran kuin pitääkin.
Autossa oli toissapäivänä hieman vajaa 16 l bensaa ja 200 km ajon jälkeen bensamittari oli ihan vähän punaisen yläpuolella eli olisiko jotain 7 paikkeilla se keskikulutus satasella matka-ajossa.
- eeropy
mulla rupes 260000km paikkeilla nykimään kylmänä just tuo 2,0E ja löysin heti vika oli polttoaineen määräsäätimen letku se ohut noin kymmenen senttiä pitkä imusarjan taka päästä siihen ruiskunjakotukin päähän menevä putki painui ruttuun alipaineesta ja kun taas painoi kaasua oikeni kun alipaine pienenee kannattaa vaihtaa tuo ainaski viläki kehrää ku kissa eikä nykytä enää
- Rob
1.6:ssani (-91 kaasarilla) ilmeni nykimistä isoilla kierroksilla niin, että kone lopulta sammui aina nykimisen alettua, eikä lähtenyt sammumisen jälkeen helpolla käyntiin enää. Asiaa tutkittiin ja hutkittiin melko kalliilla hintaa ja kauan ja loppujen lopuksi löytyi syy: väsähtänyt bensapumppu, joka vaihdettiin.
- Heppunen
"Porukan" 91-mallisessa 80:ssä (2.0 16 V) oli nykimisongelmia, joiden takia autoa käytettiin useampaan kertaan VAG-merkkihuollossa. Merkkihuollossa ei osattu tehdä asialle mitään muuta kuin arvailla vikaa ja vaihtaa tuloksetta "mutu"-tuntumalla eri osia. Sitten auto vietiin yksityiselle korjaamolle, jota hoitaa kyseisellä merkkikorjaamolla aikaisemmin työskennellyt henkilö. Tämä korjaaja osasi hommansa, ja nykiminen loppui siihen. Syy nykimiseen oli hajonnut katalysaattori (kennosto tuhannen murusina - mekaaninen hajoaminen) ja viallinen bensapumppu.
- Audisti
Totta on, että merkkikorjaamolle vienti on riski. Pilataan hyvän auton maine vaihtelemalla kaikki osat ja korjaamatta vikaa. Ihmeellistä, että joku on saanut esim. A4:n 90 tkm huoltoon menemään yli 1000 euroa, kun saman asian saa hoidettua 400:lla eurolla ja leiman kirjaan.
- Audisti
Kaasuläpän tunnistinanturi viallinen "ehkä"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576