Reseptit ulkomailla

Anonyymi

Reseptit ulkomailla. Onko nämä miten laillisia tuoda suomeen? Läheiseni sai reseptin eu:n alueelta ja lääkkeet paikallisesta apteekista. Reseptissä tosin ei lue kuin henkilön nimi, syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot. Lisäksi lääkärin nimi, kuittaus ja yleiset tiedot liittyen annostukseen jne. Mitään sotuja ei ole. Apteekki on täysin laillinen. Voiko lääkkeet hyvillä mielin tuoda suomeen? Suomessa apteekkiin resepti ei ilmeisesti käy.?

7

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laillista pitäisi olla kaikkiin suuntiin.
      Eräs järjestö neuvookin Saksan lääkärien puheille kun Suomessa ei haluta diagnosoida selviäkään tapauksia.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Usean vuoden ajan sain Espanjalaisesta tk:sta reseptit suomalaisia reseptejä vastaan vastaaville lääkkeille, maksutta.
      Sain 3kk:n rohdot kolmella peräkkäisellä käynnillä.

Sitten ne alkoivat niuhottamaan määristä. Seuraavassa vaiheessa oli maksettava niiden iva.
      Viime vuodet tilanne on ollut se, että lääkkeet saa mutta täyteen hintaan. KELAn kompensatio olisi haettava erikseen Suomessa joten olen lopettanut tuon täysin.

Tilanteen vaatiessa otan apteekista suoraan tarvitsemani resptilääkkeen ilman mitään reseptiä ja tietenkin maksan täyden hinnan. Suomeen palatessa minulla ei ole mitään tullin kelpuuttamaa dokumenttia mutta eipä sitä ole kysyttykään.
      Suomessa ostettujen droppien reseptikopiot minulla tietenkin on mukana. Niitäkään en ole tarvinnut.

• Anonyymi

Tuuria!

AINA pitää olla mukana reseptit kun liikutaan rajojen yli. Ellei reseptiä löydy, lääkkeet takavarikoidaan ja lisäksi voi saada sakot salakuljetuksesta.

Espanja on muuttanut käytäntöjään reseptilääkkeiden jakelusta eikä niitä enää saa enää ilmaiseksi muiden EU maiden kansalaiset, vain oman maan kansalaisille jakelu toimii ennallaan.

On hölmöyttä ettei osta lääkkeitä Espanjasta reseptillä kun silloin ei tarvitse pelätä tullitarkastusta ja saa vielä Suomessa niistä kelakorvauksen.
        Pitää myös tarkistaa Tullin sivuilta minkä verran lääkkeitä saa kerralla tuoda Suomeen omaan käyttöön (muille ei saa tuoda lainkaan).

Tulevaisuudessa suomalainen e-resepti kelpaa muuallakin EU:ssa, nyt se kelpaa vain Virossa (annettava valtuutus omakannassa).

• Anonyymi

Asun ulkomailla pysyvästi ja asunut jo 23 vuotta. Käytössä kilpirauhaslääke, joka täällä määrätty. Milloinkaan tullissa ei minkäänlaista vaikeutta sen kanssa. Kerran näytin turvatarkastuksessa, huitaisivat kättä - ei ole tarpeen.
      Resepti pitää kuitenkin varalta olla, ja lääkkeet alkuperäispakkauksessa, varmuuden vuoksi.

• Anonyymi

Lääkärit kevytmielisesti leikkivät ihmisten terveydellä estäessään 200 tuhannelta kaiken kilpparilääkityksen ja 50 tuhannelta välttämättömän T3-lääkityksen.

Tällaisen virallisen terveysterrorin rinnalla lääkkeen salakuljetus Suomeen on myymälänäpistystä pienempi rikkomus.
      Vähän kyselemällä saa selville maat, mistä lääkkeitä saa ilman reseptiä.

• Anonyymi

Pitää muistaa, että jos liikkuu Euroopassa maasta toiseen psykotroopisten (rauhoittavat tai unilääkkeet jne.) aineiden kanssa, kyeisellä henkilöllä pitää olla mukanaan ns. Schengen -todistus.
      Pelkkä resepti ei periaatteessa ole laillinen asiakirja näiden lääkkeiden kohdalla, vaan aina pitää olla lääkkeen myyneen apteekin kirjoittama "Schengen -todistus".

Itse olen aina ulkomaille lähtiessäni tuon todistuksen pyytänyt apteekkia kirjoittamaan (se on maksullinen, tosin halpa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      129
      1548
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1451
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1243
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      55
      1200
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1014
    6. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      198
      996
    7. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      991
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      935
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      850
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      838
    Aihe