Eikös sen auton voisi jo lopulta tehdä hyvin myös korin ja ruostesuojauksen osalta. Eihän tuo ole edes kokoluokkansa halvimpia. Kuraa ja kosteutta kerääviä rakenteita ja materiaaleja vuodesta ja mallista toiseen. Uusi 3 voisi olla jopa harkinnan arvoinen, jos...
Miksi hyvä auto pilataan ruostumisherkkyydellä?
21
86
Vastaukset
- Anonyymi
Suuri osa uuden auton ostajista pitää autoaan vain muutaman vuoden jolloin ruosteongelmia ei kerkeä tulla. Jos haluat pitää autoa sanotaan vaikkapa yli 10 vuotta, kannattaa harkita merkistä riippumatta ruosteenestokäsittelyä jos haluat välttyä ruosteongelmilta.
Ruostehan alkaa yleensä piilossa sisäpuolelta tehdä tuhojaan esim. takapyörän kaaren saumassa, kynnyskoteloiden takapäässä, alustan koteloissa jne. Sitten kun ruostetta näkyy jo ulkokuoressa ovat tuhot laajoja.- Anonyymi
Luulisi tuohon hintaan kuuluvan ruostesuojauksen jo vakiona. Vaikuttaa ruostuminen jälleenmyyntiarvoon joka tapauksessa.
Eikös nuo ruoste ongelmat ole vanhojen, ennen 2009 rekisteröityjen Mazdojen ongelma.
- Anonyymi
Ketä nuo vanhemmat kiinnostaa??
- Anonyymi
Japanilainen moraali ei riitä tehdä kestävää autoa joka ei ruostuisi nopeasti. Heitä kiinnostaa vain saada mahdollisen halpoja aitoja tehtyä ja saada niitä kaupaksi.
- Anonyymi
Hiukan outoa jo tuo hiukan vanhanaikainen korirakentaminen ilman mitään oikein sinkityksiä tai galvanointia ja perinteisesti ihan Japanissa valmistetuissa vahva romuraudan käyttö perinteisesti ruostutti pidemmän päälle.Myös tehdasvideoissa ihmeen vanhanaikaisia tehtaita työtavoiltaan verratuna eurooppalaisiin?
- Anonyymi
Kapitalistin salajuonia, jotta ei kestä sukupolvien ajan! Puusta veistetään seuraavat mallit niin on uusiutuvaa matskua!
- Anonyymi
Kuka pökkelö ajaa 10 vuotta vanhalla autolla? Merkistä riippumatta ne ovat tuossa iässä paalikamaa.
- Anonyymi
Äläpäs uhoa! Ei sulla kuitenkaan rahaa oo..
- Anonyymi
Se ihan peruspertti keskituloinen 30000-55000 e tienaava .
Eikä silti ole ylihinnoiteltua asuntokuplaa ylisuurella lainallaan maksava eikä alkoholivammainen vaan tavallinen seppo joka yrittää pärjätä omillaan ja ajaa siis ehkä 3000 euron nissanilla tai passatilla niin mitä onko se väärin.
Kultalusikkakansa ei ole koittanutkaan tulla oikeasti toimeen 1800/kk käteen jäävällä ostaen ensin ruokaa vaikka 300-400 e, maksamalla vastiketta 250-400e, maksamalla autolla ajamisestaan 150-300e puhelimet, netit ja muut ajankulut ja harrasteet vie usean satasen, asuntolainaakin voi tai pitää olla ettei maksa toisen asuntolainaa useamapi satku niin mitä jää autoon, ei palkasta ainakaan paljoo ja kun joku näppärä työelämäprofessori keksii mainita ammatinvalinta kysymyksistä ja ansiotasoista kun niin että kaikista vaan ei ole huijariksi, koijariksi, politiikkaan, asuntokauppiaaksi tai muuten vaan blokkaamalla olemaan parempi kuin muut tai trumppimaisesti keulimaan perinnöllään joka ei nähtävästikään saa aikaan viisauden perimistä ja kun kaikki ovat keskimäärin keskimäärää. - Anonyymi
Aamulla töihin mennessä näin autonkuljetusrekan mikä oli lastattu 90-luvun tojotilla. Oli varmaan lähdössä Afrikkaan. Siellä niillä ajetaan seuraavat 30 vuotta.
Siinä sinulle kestävyyttä.
- Anonyymi
Mazdan ruostumisongelma koskee vuosimalleja 2002-2013 joissa ei ole Skyactiv alustarakennetta ja tekniikkaa.
Otetaanpa esimerkiksi Mazda CX-5.
https://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mazda-cx-5-2012
Tuossa tutkittavana 100tkm ajettu CX-5. Videossa auto todettiin hyväkuntoiseksi ja hyvin suojatuksi ruostetta vastaan. Puretuissa osissakaan ei juurikaan näy ruostetta, paitsi vähän ruostetta löytyy jarrulevyistä mikä on täysin normaalia kaikkien muidenkin merkkien ja valmistusmaiden autoissa.
https://www.youtube.com/watch?v=EcZ64EB7eD0 - Anonyymi
Tärkein ohje kun ostaa japanilaisen/korealaisen käytetyn auton: Etsi AINA ensisijaisesti uutena ammattilaisella ruostesuojattua. Kannattaa käyttää aikaa tällaisen löytämiseen ja mielummin hakea suojatun toiselta puolelta maata kuin suojaamattoman samanhintaisen lähiseudulta, tulee kyllä kannattavammaksi.
Kun kävelet autoliikkeeseen, kysy ensimmäisenä löytyykö uutena suojattuja japseja/korealaisia. Jos ei löydy, kävele ulos ja siirry seuraavaan liikkeeseen. Samoin kun ostat yksityiseltä, kysy ensimmäiseksi onko uutena suojattu ja löyutyykö todistus. Jos ei löydy, pyydä 2000e hinnanalennusta ja unohda ellei suostu.
Jos kuitenkin käy niin että et löydä suojattua, vaadi aina vähintään 1000e hinnanalennus, jatka etsimistä jos myyjä ei suostu.
Näillä keinoin saadaan suojattujen jälleenmyyntiarvo nousemaan, autoliikkeet hyvittämään enemmän suojatusta ja uusien ostajat alkaa suojauttamaan.
Käytettyjen ostajthan ne loppupelissä määrävät kannattaako uuden suojaus. Jos suostutaan maksamaan hyvän hinnan suojaamattomasta käytetystä, niin silloin tietenkään kukaan uuden ostaja ei suojaa. Joten siksi älä koskaan maksa pyydettyä hintaa suojaamattomasta käytetystä.
Japsit korealaiset tehtaalla huonosti suojattuja koska siellä ei huomioida A) järkyttävää tiesuolan kylvemistä Suomessa B) Suomen viherkommaripolitiikkaa joka pakottaa ajamaan sen ikäisillä autoilla jotka muualla maailmassa olisi jo romutettu.- Anonyymi
Korean ja japanin autot ei sen kummemmin ruostu kuin muutkaan, toki kestävät mekaanisesti huomattavasti paremmin kuin euroopan romut..
Jenkeissä kymmeniä tuhansia vag leirin autoja käyttökiellossa...siinäpä finninaamoille ihmettelemistä - Anonyymi
Eikä nuo VAG leirin autot edes ruostu tuolla hylätyllä lentokentällä kaliforniassa, missä seisovat, kun siellä ei maantiesuolasta ole tietoakaan....
- Anonyymi
Kannattaa myös huomioida seuraavat seikat:
A) on myös autoja joiden ostaminen ei ole tuollaista ruostepelkoa
B) jälkeenpäin tehty ruostesuojaus ei ole lähelläkään hyvän sinkkisuojauksen tasoa
C) on autoja joissa on ruostesuojaus, parempi mukavuus, eikä luotettavuudessakaan juuri eroa, miksi ostaisin mazdan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korean ja japanin autot ei sen kummemmin ruostu kuin muutkaan, toki kestävät mekaanisesti huomattavasti paremmin kuin euroopan romut..
Jenkeissä kymmeniä tuhansia vag leirin autoja käyttökiellossa...siinäpä finninaamoille ihmettelemistäEikös niitä ollut satoja tuhansia huijausvokkeloita liikennekeljvottomina parkissa ja passatti todettiin ruotsalaisen bilägaren- tutkimuksessa 20 kertaisesti ruostuvammaksi kuin avensis ja fokuksiinkin vaihdettiin taannoin ruostuneita ovia kuin sukkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa myös huomioida seuraavat seikat:
A) on myös autoja joiden ostaminen ei ole tuollaista ruostepelkoa
B) jälkeenpäin tehty ruostesuojaus ei ole lähelläkään hyvän sinkkisuojauksen tasoa
C) on autoja joissa on ruostesuojaus, parempi mukavuus, eikä luotettavuudessakaan juuri eroa, miksi ostaisin mazdan?Kaikki autot ruostuu ennemmin tai myöhemmin, ei mikään tehdas huomioi 25v ajoa tiesuolassa koska Suomi harvoja maita missä autoja pidetään niin kauan ja suolataan näin paljon. Toki joissakin eurooppalaisissa parempi tehdassuojaus kuin aasialaisissa, mutta ei se tee euroista ruostumattomia.
Jälkeenpäin tehty suojaus on niin tehokas että oma Mazda 6 -03 joka pahiten ruostuvia autoja, on vielä alustaltaan täysin ehjä eikä edes huomautusta tullut katsastuksissa, iso määrä samanikäsiä on romuttamolla ruosteen takia.
Mazda eroaa luotettavuudessa todistetusti paljonkin euroihin verrattuna, mazda mm voittanut pari viimeistä euroopan suurinta laatututkimusta (autobild). Eurot ei pääse lähellekään Mazdan teknistä luotettavuutta tutkimusten mukaan.
Kyllä uutena suojattu Mazda on erittäin hyvä auto pitkäksi aikaa, ajettavuuskin samalla tasolla euro-etuvetojen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki autot ruostuu ennemmin tai myöhemmin, ei mikään tehdas huomioi 25v ajoa tiesuolassa koska Suomi harvoja maita missä autoja pidetään niin kauan ja suolataan näin paljon. Toki joissakin eurooppalaisissa parempi tehdassuojaus kuin aasialaisissa, mutta ei se tee euroista ruostumattomia.
Jälkeenpäin tehty suojaus on niin tehokas että oma Mazda 6 -03 joka pahiten ruostuvia autoja, on vielä alustaltaan täysin ehjä eikä edes huomautusta tullut katsastuksissa, iso määrä samanikäsiä on romuttamolla ruosteen takia.
Mazda eroaa luotettavuudessa todistetusti paljonkin euroihin verrattuna, mazda mm voittanut pari viimeistä euroopan suurinta laatututkimusta (autobild). Eurot ei pääse lähellekään Mazdan teknistä luotettavuutta tutkimusten mukaan.
Kyllä uutena suojattu Mazda on erittäin hyvä auto pitkäksi aikaa, ajettavuuskin samalla tasolla euro-etuvetojen kanssa.Kyllä Mazda on luotettava. Tuo ruostuminen on helppo estää kun auto viedään ruosteenestokäsittelyyn heti uutena. Japanin samoin kuin esimerkiksi Saksan autoteollisuus on niin vahva, että autojen pitää kiertää nopeasti. Muutoin uutta ei saa myytyä tarpeeksi nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Mazda on luotettava. Tuo ruostuminen on helppo estää kun auto viedään ruosteenestokäsittelyyn heti uutena. Japanin samoin kuin esimerkiksi Saksan autoteollisuus on niin vahva, että autojen pitää kiertää nopeasti. Muutoin uutta ei saa myytyä tarpeeksi nopeasti.
Ei uuden auton ostajan kannata ruostesuojausta tehdä kun ei saa mitään hyötyä siitä ellei pidä autoa 10 vuotta. Autokuume iskee salakavalasti ja uusi auto vaihtuu taas uuteen 2-5 vuoden päästä minkä kaikki autot kestää ruostumatta. Seuraava omistaja saa hyödyn siitä ruostesuojauksesta mistä itse maksanut pari tonnia eikä autoliike huomioi vaihtohinnassa ruostesuojausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uuden auton ostajan kannata ruostesuojausta tehdä kun ei saa mitään hyötyä siitä ellei pidä autoa 10 vuotta. Autokuume iskee salakavalasti ja uusi auto vaihtuu taas uuteen 2-5 vuoden päästä minkä kaikki autot kestää ruostumatta. Seuraava omistaja saa hyödyn siitä ruostesuojauksesta mistä itse maksanut pari tonnia eikä autoliike huomioi vaihtohinnassa ruostesuojausta.
Juuri siksi tuolla yllä olevassa viestissä selitettiin miksi käytettyjen ostajat kannattaa välttää suojaamattomia tai ainakin vaatia reilua hinnanalennusta ellei suojattu. Käytettyjen ostajat päättävät suojatun jälleenmyyntiarvon. Suojaamattomasta japsista/korealaisesta ei koskaan kannata maksaa pyydettyä hintaa.
Suosittelen käytettyjen ostajia suhtautumaan suojaamattomaan japsiin/korealaiseen kuin autoon johon ei vaihdettu moottoriöljyjä. Hitsaukset/maalaukset tulee helposti yhtä kalliiksi kuin joku pieni moottoriremppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822