Kovasti on puhuttanut ja kirjoitettu aina AKK julkaisuja myöten kuinka hyvin karting luokilla ja sarjoilla menee. Tässä yksittäisen harrastajan mielipide, joka on myös hiukan tutkinut osallistujia takavuosilta.
Yleisesti ottaen talous on noussut jo useamman vuoden, joten se on nostanut harrastaja määrää huomattavasti kaikissa luokissa ja sarjoissa.
Myös tieto MM kilpailusta Suomessa muutti monen suunnitelmia ja päätettiin vielä koittaa vuosi ajaa, et saataisiin elämyksenä ajettua edes 1MM kisa, hyvä niin! Tähän kilpailuun myös valmistaudutaan koko kesä, joka luonnollisesti järkevää. Eli ajetaan kaikki SM kisat, ehkä käyty Muutama testi kisa myös ulkomailla (OK/OKJ), ajettu myös merkkiluokkia kuten X30 (rataan tutustuminen) ja kisakokemusta muuten vaan esim. Rotax.
Jos viitsii hiukan selata esim. 2014 vuodesta alkaen erillaisia cup,alue,kansallisia ja SJM kisoja huomaa paljonko niissä on ollut pikkuluokissa osallistujia ja moniko niistä on jatkanut tähän päivään asti (tuloslistoilla nimet). Jos ottaa karkean arvion se vois olla 30%? Kuinka paljon on osallistujia jos katsoo tämän vuoden kaikki vastaavat pikkuluokkien kisat? Näistä jos ottaa sen 30% on osallistujat aika vähissä esim. 3 vuoden kuluttua.
SM okj ja ok luokat voivat siis ns. Kulta aikaa. Tämä määrä osallistujia ei saisi kuitenkaan sokaista päättäjiä/kirjoittajia.
Merkkiluokat touhuavat omillaan ja sen tehkööt vapaasti, vaikkakin siellä on jossain luokissa/kisoissa niin vähän osallistujia että ei niillä hirveästi kannata hehkuttaa kilpailijoiden/järjestäjien. Nämä on hyvä lisä, niin kauan kuin heidän bisnes jaksaa elää ja antaa vaihtoehtoja harrastajille.
Nyt ja jatkossa on oikeasti aihetta miettiä kuinka saadaan pikkuluokkien kilpailuja, harrastajia ja talkoolaisia tulemaan lajin pariin lisää. Hyvin paljon on nyt puhuttu ja kehuttu isojen autojen juttuja jolloin samassa on pikkuluokat unohtunut. Esim. Montako kansallista kisaa oli vuosina 2013-2015 ja montako on nyt? Ja jos on miksi siellä on niin vähän osallistujia tai paljon? Tämä Cadet auto kampanja oli oikein tosi hyvä ja toi niitä uusia kokeilijoita lisää, mutta onko niitä onnistuttu saamaan isossa mittakaavassa kilpailuihin? Samoin kannattais hiukan miettiä toimitsijoiden määrää ja niiden huomioimista (AKK rekisteri/koulutus). Akk kannattais tehdä jokin oma rekisteröinti polku ja samoin pohtia kannustavaa koulutusta
2021 tulee luokka mestaruudet kohtuu helposti jos sillä haluaa hehkuttaa. 😀
Karting harrastajat
Anonyymi
3
238
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin voi laji!!
- Anonyymi
Just katselin tuloksia vuodelta 2013. Ton kisan 22 pikkukuskista 15 ajaa edelleen.
- Anonyymi
Muuhun en ota kantaa, mutta talkoolaisilla tää ei enää kovin pitkään pyöri ainakaan vähän korkeammalla tasolla. Ehkä mm oli poikkeus? Ja siitä pisteet järjestäjille sekä suomalaisille kuskeille. Hieno tapahtuma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2554581Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412762Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741740Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061594Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn241485- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2061103- 471099