Hapkido ja Combat Hapkido

Jusa

Mitä mieltä olette Hapkidon eri tyyleistä.
Kuinka suuria eroavaisuuksia niissä on toisiinsa nähden. John Pellegrinin kehittämää Hapkidoa (In sun seon oppilas) pidetään perinteisestä Hapkidosta kehitettynä itsepuolustuslajina. Miten "perinteisen" Hapkidon (mikä on perinteistä Hapkidoa) harrastajien mielestä Combat Hapkido eroaa muista tyyleistä.
Linkki Combat Hapkido tekniikasta:
http://www.budointernational.com/html/hapkido/hapkido7.htm

Mielipiteitä Hapkidon harrastajilta kiitos.

4

1428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gkghlhohjopjoo

Vaikea tuohon vastata tarkasti kun pitäisi tuntea jokainen tyyli erikseen. Hapkido on peräsin koreasta ja saanut siellä alkunsa japanilaisesta jujutususta.
      Hapkido on jakaantunut eri tyyleihin niin kuin monet muutkin lajit.
      Kaikissa hapkidoissa päädytään yleensä lukkoihin ja laji mielletään itsepuolustuslajiksi.

• kwan nyom

mä harrastan sellasta tyylisuuntaa ku kwan nyom hapkido. Se on mun mielestä iha hyvä ja tositilanteisiin soveltuva laji.. tietysti siinä on myös sellaisia liikkeitä joita luultavasti kukaan ei tekisi tositilanteessa. Tosin on mun ymmärtääkseni kaikissa lajeissa sellasia liikkeitä.. enemmän tai vähemmän. Mutta tosiaan on aika vaikea alkaa vertailemaan Hapkidon tyylisuuntia toisiinsa.. maalaisjärjellä ajatellen ne ovat melko samoja. Mutta en osaa sanoa, kun en ole harrastanut kuin yhtä tylisuuntaa ;)

• zorro

mä harrastan kanssa kwan nyom lajia ja se on mun mielestä ihan hyvä laji mut mä oon samaa mieltä et ne jotku lukot on ihan liian monimutkasia, ei niitä voi mitenkään toteuttaa tositilanteessa.mun mielestä niitä pitäis karsia. mitä mieltä?

• shamaani
        zorro kirjoitti:

mä harrastan kanssa kwan nyom lajia ja se on mun mielestä ihan hyvä laji mut mä oon samaa mieltä et ne jotku lukot on ihan liian monimutkasia, ei niitä voi mitenkään toteuttaa tositilanteessa.mun mielestä niitä pitäis karsia. mitä mieltä?

mäkin harrastan kwan nyomii ja mun mielestä
        siin on tosi vaikeita lukkoja jos ne pitäis tehdä käytännössä. Mut sit mä oon tullu siihen tulokseen ettei niitä oo tarkotettukaan kaikkia sinänsä käyttöön vaan ne edes auttavat myöhemmin omien lukkotekniikkojen tekemisessä. toivottavasti oon oikeilla jäljillä?
        Kertokaa viisaammat lisää aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6908
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1238
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      954
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe