Hei,
Itselle uusi auto ja ekat Xenonit, autolla ajettu noin 200tkm, umpiot on kellastuneet ja polttimot vaihdoin uusiin Philipseihin jokunen aika sitten.
Läheinen korjaamo saa hoitaa umpioiden kiillotuksen, laiskana itse jaksa.
Onko Xenoneille normaalia, että valot välähtää syttyessään paljon kirkkaammiksia ja hiipuvat heti vai onko jossain vikaa. Syttyessään valot syttyy selvästi kirkkaammiksia ja himmenevät samantein, ero on suuri.
Vaikuttaa johdotukset Xenonien jännitteisiin, samantyyliin kuin halogeneilla jännihäviöitä vanhemmissa autoissa?
WV 2012 mallinen bi-xenon kyseessä, eli lyhyet/pitkät samalla polttimolla. Valokuvio on kunnossa.
Xenon tekniikka?
Anonyymi
2
88
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhaa ja jo nykyisin hylättyä valotekniikkaa, mutta joudut selviytymään niillä.
Tuo väläys on normaalia, sillä valo synnytetään kvartsiputken sisällä olevassa xenonkaasussa. Syttymiseen tarvitaan normaalia palojännitettä (suurjännite sekin) suurempi jännitepulssi joka sytyttää valokaaren ja sen jälkeen se palaa pienemmällä jännitteellä ja siis himmenee siitä sytytyspulssista. - Anonyymi
Hei, kiitos todella nopeasta vastauksesta. Näin oletin asian olevan, joten näillä mennään, umpioiden "kiillotus" seuraavan pienen huollon yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663