Voiko asumistuen saaja varata vuokrataloyhtiöltä autopaikan tai jopa -tallipaikan kelan kustannuksella? Saisiko edes omistaa autoa?
Tuensaajan oikeudet
13
279
Vastaukset
- Anonyymi
Ei voi ja ei saa.
Kela voi myöntää toimeentulotukea autopaikkaan erityisyillä, kyseeseen tulee lähinnä terveydelliset syyt. Mikään ei estä hakemasta toimeenulotukea vaikka autotallipaikkaankin mutta ihme on jos sen saa.
Lisää aiheesta Kelan toimeenulotukiohjeissa sivulla 99
https://www.kela.fi/documents/10192/3464829/Toimeentulotuki.pdf- Anonyymi
Kelpaako masennus/ahdistus syyksi?En uskalla olla ihmisten ilmoilla juuri ollenkaan joten pääsisin viinakauppaan nopeammin jos auto olisi pihalla parkissa eikä tienvarressa...
- Anonyymi
Nykyään kun demokratia syö itseään, pisimmälle äänestetyt voi hävitä, muttei katoa. Autotalli piste kom, sinne kaikki tallit menneet on.
Minun autotalli ei ole mennyt minnekkään, kun äsken katsoin keittiön ikkunasta niin siellä se naapuritontilla seisoo, ollut siinä jo 37 vuotta.
Talli on kaupungin vuokratontilla ja sekös oli Kela-raukalle mahdoton ymmärtää. Hain autotallin edustan aurauskuluihin toimeentulotukea ja varsinaisessa päätöksessä puhuttiin autopaikkamaksusta vaikka laskussa luki selvästi että autotalli ja hylky tuli.
Oikaisuvaatimuspäätöksessä väitettiin että talli on vuokrattu ja siksi tuli hylky. Hallinto-oikeus ei ottanut kantaa siihen onko talli vuokrattu vai onko se oma, hylkäsi valituksen epämääräisillä perusteilla.
Ennen kun tuo hallinto-oikeuden päätös tuli niin oli vuosi vaihtunut ja tullut uusi aurauslasku, senkin määrä oli alle 10 euroa. Taas tuli hylkypäätös ilman minkäänlaisia perusteluja.
Oikaisuvaatimuspäätöksessä taas valehdeltiin että talli on vuokralla vaikka siitä oli sellaiset asiakirjat ettei tuollaista tulkintaa voinut tehdä. Vieläpä väittivät että minä olin antanut sellaista selvitystä jonka mukaan talli on vuokrattu. Taas mentiin hallinto-oikeuteen jossa juttu on nyt ollut käsiteltävänä n. 5 kuukautta.
Halpaa ei ole eikä lystiäkään, nyt tuohon riitelyyn on mennyt veronmaksajien rahaa varmaan niin paljon että sillä tuon autotallin edustan auraisi satoja vuosia. En ehkä olisi valittanut noista päätöksistä jos niissä olisi ollut asianmukaiset perustelut mutta noin härski valehtelu aiheutti sen että valitin. Jos nyt vielä häviän hallinto-oikeudessa niin voipi olla että valitan KHO:een. Jollekin Kelan virkanilkeille voi olla vielä tiedossa virkarikoskäräjätkin kun valehtelivat hallinto-oikeudelle.
- Anonyymi
Olisit laiskuri kolannut lumet. Taas pitää tuokin laittaa betaalasmaa yhteiskunta piikki.
Ei onnistu kun on 7 tallin "kolhoosi" joista minulla on keskimmäinen. Mitähän järkeä olisi nostaa linko ilmaan minun tallin kohdalla ja millainen show siitä tulisi jos vaikka joka toinen kolaisi ja joka toinen maksaisi aurauksesta 😁
Olen mieluummin laiska kun idiootti
- Anonyymi
Auton voi siirtää toisen henkilön nimiin ja kela ei voi mitään eikä nille tarvii kertoa.
- Anonyymi
Itse saan työmarkkinatukea, asumistukea ja rahaa jää niin miksi ei voisi saada autopaikkaa? Tai omistaa jopa autoa. Auto helpottaa joissain tapauksissa työnsaantia ja autopaikka tietysti pitää olla.
Toki saa mutta nyt kyse on siitä maksaako Kela nuo autopaikka- tai autotallikulut toimeentulotukena.
Esim. meillä maksaa autopaikka 3,50€/kk. Autotalleja on myynnissä parilla tonnilla ja aurauskulut siitä on vuodessa alle kympin, oma sähkömittari jossa maksu kulutuksen mukaan 7 senttiä kwh kun tupasähkö maksaa kaikkineen kuluineen n. 30 senttiä kwh. Kysymys onkin enemmäm periaatteesta ja silloin ei sen kustannuksista välitetä varsinkin kun tuon riitelyn maksaa veronmaksajat.- Anonyymi
167-176 kirjoitti:
Toki saa mutta nyt kyse on siitä maksaako Kela nuo autopaikka- tai autotallikulut toimeentulotukena.
Esim. meillä maksaa autopaikka 3,50€/kk. Autotalleja on myynnissä parilla tonnilla ja aurauskulut siitä on vuodessa alle kympin, oma sähkömittari jossa maksu kulutuksen mukaan 7 senttiä kwh kun tupasähkö maksaa kaikkineen kuluineen n. 30 senttiä kwh. Kysymys onkin enemmäm periaatteesta ja silloin ei sen kustannuksista välitetä varsinkin kun tuon riitelyn maksaa veronmaksajat.Ei se mistään periaatteesta ole vaan rahasta. Sinä vatipää tappelisit centistäkin ja et paljoa suuremmasta summasta nytkään näe vaivaa. Vanhat ihmiset ovat ahneita.
"kaikki on kotiinpäin sama paljon aikaa tärvääntyy".
- Anonyymi
Mitenkä jos häviät kun oikeutta käyt? Tyyriiksi, joku kympin lasku? eikö tämmöiset pikkukulut jotka on omia- ns muuta kuin perustoimeentulo-asioita, ole parempi kärsiä ihan omissa nahoissaan jo maalaisjärjellä ajatellen.
Ei ole halpaa eikä lystiäkään veronmaksajille tuo Kelan virkanilkkien valehtelu. En ehkä olisi edes valittanut hallinto-oikeuteen ellei virkanilkit olisi noin härskisti valehdelleet ja vielä moneen kertaan, lopulta muuttivat sitten perusteita. Voittoprosentti minulla on noissa n. 90%. Toimeentulotuki- ja työttömyysturva- sekä joissain muissakin asioissa ei mene oikeudenkäyntimaksua. Teen itse nuo valitukset ja kyllä siinä aikaa ja sähkötupakkia kuluu mutta molempia minulla on riittävästi ja kuluisi niitä muutenkin. Postimaksujakaan ei minulta mene kun lähetän asiakirjat sähköisesti.
Nykyisin varsin moni asia on sähköistä, em. lisäksi on vielä sähköhammasharjakin mutta vessapaperia ostin ison kollin viime viikolla, paljon muuhun en juuri paperia tarvitse 😁
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346