Kompensoitko lentosi ?

Anonyymi

Ilmastovouhotus on aloitettu väärästä päästä, eli syömisten rajoittamisesta ja mökin mummojen puun polton kyttäämisestä. Autoilijoita pelotellaan , mutta lentomatkailu saa rehottaa. Kuitenkin päästölaskelmien perusteella yhden ihmisen etelän lentomatkan päästöillä voi ajella perheen koko vuoden työajot ja kaupassakäynnit ja mummolavierailutkin. Maalla asuva harvemmin voi joukkoliikennettä käyttää. Ruotsissa on lennoissa pieni kompensointimaksu, Suomessa ei mitään.
Mikä pyhä lehmä se lentomatkailu oikein on ?

https://yle.fi/uutiset/3-10140993

108

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hki-Bryssel-Hki
      Hki-Strasbourg-Hki

      • Anonyymi

        Hki- Pariisi- Lissabon- Hki

        Hki- Atlanta- New Jersey- Hki

        Hki- Tukholma- Berliini- Tukholma- Hki

        Hki- tokio- Hki

        Hki- Rooma- Hki

        Hki- Tukholma- Oslo- Hki

        Hki- Sanghai- Hki

        Hki- Milano- Hki

        Näitä lentoja tuulee tehtyä vuosittain ja näin on hyvä, maailma pelastuu. Onhan meillä hyvät koneet ajella.


      • Anonyymi

        Hyvä, yksiselitteinen kannanotto!


    • Ruotsissa kotimaan lento kallistuu 6 eurolla ja ulkomaan lento 40 eurolla.

      En usko lentoveron vaikuttavan omiin lentoihini. Lennän seuraavan kerran lokakuussa, sitten marraskuussa, joulukuussa ja tammikuussa.

      Lihansyönnin lopetuksella tuen ilmastonmuutostalkoissa.

      • Anonyymi

        Kerro ihmeessä tarkemmin noista tulevista lennoistasi ? Ovatko kaikki eri matkoja eri puolille maailmaa ?


      • Anonyymi

        Oletko tietoinen, niin lihansyönnin vouhotuksella ei ole mitään hyötyä luontoa ajatellen, jos lihansyönti lopetetaan. Kysymys on globaaleista asioista, joita pitäisi kaikkia muuttaa todella paljon ja ihmiset eivät niin suuria muutoksia hyväksy ( autoilu pois, tehtaat kiinni, kaivokset kiinni, lentäminen pois, kemianteollisuus minimiin tässä muutama asia ).
        Saivarrellaan pikku asioilla ja ristiriitaisesti suurista muutoksista ei mainintaa. Eli todellisuudessa tilanne on niin, ettei ihminen oikeasti halua luonnon puolesta tehdä yhtään mitään, ainoastaan kerätä rahaa omiin tarkoitusperiinsä.
        Voidaan esittää kysymys, minne lentolippujen hinnannousun rahat menevät? Ilmeisesti se asia ei kiinnosta ketään.
        Meidänkin suvussa on ekonomiihmisiä, jotka eivät milloinkaan anna mitään, hohkivat vaan itselleen.

        Kapitalistisessa yhteiskunnassa eläminen tarkoittaa aina oman edun tavoittelua tavalla tai toisella. On mielenkiintoinen tuokin mainos soodamasterista, jolla tehdään hiilihappovettä ihan ilmastonmuutoksen nimissä. Eli kun ostat soodamasterin niin säästät maapalloa.

        Muotijuttuna on käyttää kaikessa kauppaamisessa ja mainonnassa sanaa ILMASTONMUUTOS, enää ei tehoa tuo vanha sanonta " Luonto pelastuu".

        Mutta vanha kettu ei mene retkuun. Vanha kettu popsii liharuokia niinkuin ennenkin, vanha kettu käy kerran vuodessa etelässä , vanha kettu ostaa sen minkä tarvitsee, ei juokse mainonnan perässä.

        Vanha kettu on viisas kettu ja näkee asioita järkevät puolet, ei vouhota niinkuin nuoret, joilla aivot ovat usein narikan puolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tietoinen, niin lihansyönnin vouhotuksella ei ole mitään hyötyä luontoa ajatellen, jos lihansyönti lopetetaan. Kysymys on globaaleista asioista, joita pitäisi kaikkia muuttaa todella paljon ja ihmiset eivät niin suuria muutoksia hyväksy ( autoilu pois, tehtaat kiinni, kaivokset kiinni, lentäminen pois, kemianteollisuus minimiin tässä muutama asia ).
        Saivarrellaan pikku asioilla ja ristiriitaisesti suurista muutoksista ei mainintaa. Eli todellisuudessa tilanne on niin, ettei ihminen oikeasti halua luonnon puolesta tehdä yhtään mitään, ainoastaan kerätä rahaa omiin tarkoitusperiinsä.
        Voidaan esittää kysymys, minne lentolippujen hinnannousun rahat menevät? Ilmeisesti se asia ei kiinnosta ketään.
        Meidänkin suvussa on ekonomiihmisiä, jotka eivät milloinkaan anna mitään, hohkivat vaan itselleen.

        Kapitalistisessa yhteiskunnassa eläminen tarkoittaa aina oman edun tavoittelua tavalla tai toisella. On mielenkiintoinen tuokin mainos soodamasterista, jolla tehdään hiilihappovettä ihan ilmastonmuutoksen nimissä. Eli kun ostat soodamasterin niin säästät maapalloa.

        Muotijuttuna on käyttää kaikessa kauppaamisessa ja mainonnassa sanaa ILMASTONMUUTOS, enää ei tehoa tuo vanha sanonta " Luonto pelastuu".

        Mutta vanha kettu ei mene retkuun. Vanha kettu popsii liharuokia niinkuin ennenkin, vanha kettu käy kerran vuodessa etelässä , vanha kettu ostaa sen minkä tarvitsee, ei juokse mainonnan perässä.

        Vanha kettu on viisas kettu ja näkee asioita järkevät puolet, ei vouhota niinkuin nuoret, joilla aivot ovat usein narikan puolella.

        Olet tuhannen oikeassa. Minä vanha kettu en syö punaista lihaa enkä juo maitoa, muutenkin kontrolloin mitä syön. Ja vain itseni takia, oman terveyteni takia, en kenenkään muun takia, mutta onpahan jotain millä puolustaa muuta luonnon pilaamistekojani ; )


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet tuhannen oikeassa. Minä vanha kettu en syö punaista lihaa enkä juo maitoa, muutenkin kontrolloin mitä syön. Ja vain itseni takia, oman terveyteni takia, en kenenkään muun takia, mutta onpahan jotain millä puolustaa muuta luonnon pilaamistekojani ; )

        Omaa terveyttään kannattaa ajatella. Ne on ne kovat rasvat kuulemma vaarallisia. Minäkin yritän väistellä täysmaitoa, voita ja lihan rasvaa. Kyllä maistelen hyvällä ruokahalulla vähärasvaista lihaa. Ja nyt on melkein rasvattomia juustojakin ( noin 5 % Rasvaa ), rasvatonta maitoa käytän myös. Kahvi kerman kanssa oli hyvää, mutta liian rasvaista minulle. Se on se korkea kolesteroli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omaa terveyttään kannattaa ajatella. Ne on ne kovat rasvat kuulemma vaarallisia. Minäkin yritän väistellä täysmaitoa, voita ja lihan rasvaa. Kyllä maistelen hyvällä ruokahalulla vähärasvaista lihaa. Ja nyt on melkein rasvattomia juustojakin ( noin 5 % Rasvaa ), rasvatonta maitoa käytän myös. Kahvi kerman kanssa oli hyvää, mutta liian rasvaista minulle. Se on se korkea kolesteroli.

        Käytän kahvissa Oatlyn kahvikermaa. Ruoanlaitossa myös kaurakermoja.

        Jaa, taas joku lentää, nyt on kuopus vuorossa. Hän on lähdössä lomamatkalle. Kesätyöt tehty, opiskelu odottaa, mutta ensin lomailua Keski Euroopassa.

        Alan kohta seuraamaan flighradalla pojan lentoa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Käytän kahvissa Oatlyn kahvikermaa. Ruoanlaitossa myös kaurakermoja.

        Jaa, taas joku lentää, nyt on kuopus vuorossa. Hän on lähdössä lomamatkalle. Kesätyöt tehty, opiskelu odottaa, mutta ensin lomailua Keski Euroopassa.

        Alan kohta seuraamaan flighradalla pojan lentoa.

        Meidän pojat ja pojanpojat luottaa lentokapteeniin ja lennonjohtoon. Ovat niin tottuneita lentomatkoihin, ei tarvii äitimuorin tehdä numeroa niistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meidän pojat ja pojanpojat luottaa lentokapteeniin ja lennonjohtoon. Ovat niin tottuneita lentomatkoihin, ei tarvii äitimuorin tehdä numeroa niistä.

        Ymmärsin, että keskustelu koskee lentämistä. Minä äitinä seuraan rakkaita lapsiani maailman tuulissa.

        Tapanani on lähettää viesti heti kun laskeutuvat määränpäähän. Myös viestittelemme aina ennen lähtöä.

        Meidän perveessä ollaan kaikki mukana seuraamassa toistemme matkoja.

        Kun me starttamme, pojat seuraavat meitä.

        Toista se oli ennen vanhaan. Nykyään lasten elämässä mukana olo käy realiajassa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ymmärsin, että keskustelu koskee lentämistä. Minä äitinä seuraan rakkaita lapsiani maailman tuulissa.

        Tapanani on lähettää viesti heti kun laskeutuvat määränpäähän. Myös viestittelemme aina ennen lähtöä.

        Meidän perveessä ollaan kaikki mukana seuraamassa toistemme matkoja.

        Kun me starttamme, pojat seuraavat meitä.

        Toista se oli ennen vanhaan. Nykyään lasten elämässä mukana olo käy realiajassa.

        Perveessä tosiaan :))

        En usko poikiesi pitävän siitä, kun ikäloppu äiti seuraa heidän tekemisiään. He kyllä ilmoittavat näin älypuhelimien aikakaudella, jos heillä on jotain kerrottavaa. Helppo kuvitella kommentti: "Voi EI, mutsilta tulee taas kyselyviestejä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perveessä tosiaan :))

        En usko poikiesi pitävän siitä, kun ikäloppu äiti seuraa heidän tekemisiään. He kyllä ilmoittavat näin älypuhelimien aikakaudella, jos heillä on jotain kerrottavaa. Helppo kuvitella kommentti: "Voi EI, mutsilta tulee taas kyselyviestejä"?

        Josko poikalapset on enemmän kiinni äitinsä helmoissa ja kaipaavat niitä viestejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josko poikalapset on enemmän kiinni äitinsä helmoissa ja kaipaavat niitä viestejä?

        tai äiti on kiinni pojissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perveessä tosiaan :))

        En usko poikiesi pitävän siitä, kun ikäloppu äiti seuraa heidän tekemisiään. He kyllä ilmoittavat näin älypuhelimien aikakaudella, jos heillä on jotain kerrottavaa. Helppo kuvitella kommentti: "Voi EI, mutsilta tulee taas kyselyviestejä"?

        Minun lapset ja lapsenlapset veis kyllä mummon hourulaan, jos niitten matkoja jollain palstalla selostaisin, meidän perheessä kommunikoidaan suoraan . On tietenkin kaikki laitteet sähköiseenkin kommunikointiin. Teineillä kännyssä paikannusmahdollusuus. Meillä rakkautta ja rakkautta ei vakuutella palstoilla ventovieraille. Kaikkia matkoja ei minulle tarvitse edes tiedottaa, lentävät niin paljon työasioissa ja heillä on omat perheet . Tietysti omat perheenä pidetään ajan tasalla aina. En minäkään lapsille kaikkia menojani tilitä. Rakkauteen kuuluu luottamus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai äiti on kiinni pojissaan.

        Eikö ne poikalapset 70kymppisillä jo 40-50 vuotiaita, jos nuo semmosia peräkammarin poikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lapset ja lapsenlapset veis kyllä mummon hourulaan, jos niitten matkoja jollain palstalla selostaisin, meidän perheessä kommunikoidaan suoraan . On tietenkin kaikki laitteet sähköiseenkin kommunikointiin. Teineillä kännyssä paikannusmahdollusuus. Meillä rakkautta ja rakkautta ei vakuutella palstoilla ventovieraille. Kaikkia matkoja ei minulle tarvitse edes tiedottaa, lentävät niin paljon työasioissa ja heillä on omat perheet . Tietysti omat perheenä pidetään ajan tasalla aina. En minäkään lapsille kaikkia menojani tilitä. Rakkauteen kuuluu luottamus.

        Taisi aloituksen teema mummolta haihtua alkavan dementian usvaan. En ihmettele, jos lastenlapsesi veisivät isomummin hourulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi aloituksen teema mummolta haihtua alkavan dementian usvaan. En ihmettele, jos lastenlapsesi veisivät isomummin hourulaan.

        Näin taisi käydä, joku alkoi taas poikansa lentoja kertomaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin taisi käydä, joku alkoi taas poikansa lentoja kertomaan.

        Lapseni laskeutui juuri Berliiniin. Laskeutuminen oli kuulemma tuulen vuoksi heipakkaa. Nyt voin taas keskittyä ikkunapokien maalaukseen.

        Mutta....

        Toisaalta kun hiilijalanjäljestä keskustellaan kertomasi mukaan lapsesi ja lapsenlapsesi lentävät työkseen. sain mielikuvitusrikkaana hauskan mielleyhtymän MTV.n hiilijalanjälki mainokseen, jossan nuoren parin jalkoterät hikkarannalla levisivät rumiksi läpysköiksi.

        Tarkistapas lastesi ja lastenlastesi jalkaterät ; )


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Lapseni laskeutui juuri Berliiniin. Laskeutuminen oli kuulemma tuulen vuoksi heipakkaa. Nyt voin taas keskittyä ikkunapokien maalaukseen.

        Mutta....

        Toisaalta kun hiilijalanjäljestä keskustellaan kertomasi mukaan lapsesi ja lapsenlapsesi lentävät työkseen. sain mielikuvitusrikkaana hauskan mielleyhtymän MTV.n hiilijalanjälki mainokseen, jossan nuoren parin jalkoterät hikkarannalla levisivät rumiksi läpysköiksi.

        Tarkistapas lastesi ja lastenlastesi jalkaterät ; )

        Vastasit minun viestiini, joten oikaisen tietosi. En ole sanaakaan kirjoittanut lapsieni ja lastenlapsieni lentämisestä. Heidän elämänsä ei kuulu tälle palstalle.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Lapseni laskeutui juuri Berliiniin. Laskeutuminen oli kuulemma tuulen vuoksi heipakkaa. Nyt voin taas keskittyä ikkunapokien maalaukseen.

        Mutta....

        Toisaalta kun hiilijalanjäljestä keskustellaan kertomasi mukaan lapsesi ja lapsenlapsesi lentävät työkseen. sain mielikuvitusrikkaana hauskan mielleyhtymän MTV.n hiilijalanjälki mainokseen, jossan nuoren parin jalkoterät hikkarannalla levisivät rumiksi läpysköiksi.

        Tarkistapas lastesi ja lastenlastesi jalkaterät ; )

        Ihan aikuisen oikeasti, ei kukaan täällä ole kiinnostunut lapsesi Berliinin laskeutumisesta. Jos sinun on pakko retostella hänen asioistaan, kerro sitten kun hän tekee mummelin onnelliseksi saadessaan aikaiseksi jälkikasvua. Eihän sinua ennen voi mummuksi kutsuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan aikuisen oikeasti, ei kukaan täällä ole kiinnostunut lapsesi Berliinin laskeutumisesta. Jos sinun on pakko retostella hänen asioistaan, kerro sitten kun hän tekee mummelin onnelliseksi saadessaan aikaiseksi jälkikasvua. Eihän sinua ennen voi mummuksi kutsuakaan.

        Ihan AIKUISTEN oikeasti, eiköhän olisi syytä jättää tuollaiset jälkikasvusta maininnat pois.

        Lapsettomuus voi olla toisilla vakava asia, (en nyt tarkoita korppiksen jälkikasvua)
        Minä tiedän niin monta nuorta paria, jotka yrittää ja yrittää, vaan ei tärppää.

        Miltä luulet heistä tuntuvat, jos kyselet heiltä, että missä jälkikasvu viipyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perveessä tosiaan :))

        En usko poikiesi pitävän siitä, kun ikäloppu äiti seuraa heidän tekemisiään. He kyllä ilmoittavat näin älypuhelimien aikakaudella, jos heillä on jotain kerrottavaa. Helppo kuvitella kommentti: "Voi EI, mutsilta tulee taas kyselyviestejä"?

        Rahat loppuvat niin yhteys otetaan äitiin tai mummiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan AIKUISTEN oikeasti, eiköhän olisi syytä jättää tuollaiset jälkikasvusta maininnat pois.

        Lapsettomuus voi olla toisilla vakava asia, (en nyt tarkoita korppiksen jälkikasvua)
        Minä tiedän niin monta nuorta paria, jotka yrittää ja yrittää, vaan ei tärppää.

        Miltä luulet heistä tuntuvat, jos kyselet heiltä, että missä jälkikasvu viipyy?

        Nyt tuli asiaa. Sain ikkunapokarempan valmiiksi. Aurinkokin tuli esiin pilvien välistä.

        Tykkään syödä ulkona joten nautin porrasterassilla tomaatti-valkosipuli soijasuikalekastiketta ja riisiä. Oman maan salaattia lisuna sekä puolukoita.

        Tähän mielipiteitään kirjoittanut on tämä.yksi ja sama. Viestit toistuvat hänen sairaassa mielessään. Hänhän on lapseton mummo itse.

        On se pöljö ; )

        korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli asiaa. Sain ikkunapokarempan valmiiksi. Aurinkokin tuli esiin pilvien välistä.

        Tykkään syödä ulkona joten nautin porrasterassilla tomaatti-valkosipuli soijasuikalekastiketta ja riisiä. Oman maan salaattia lisuna sekä puolukoita.

        Tähän mielipiteitään kirjoittanut on tämä.yksi ja sama. Viestit toistuvat hänen sairaassa mielessään. Hänhän on lapseton mummo itse.

        On se pöljö ; )

        korppis

        Minä en ainakaan ole lapseton enkä lapsenlapseton, olen yksi noista kirjoittajista. Ainakin toinen on, koska kirjoitin vain yhden viestin. Kuka tässä pöljö oikein on ? Voi miten sairasta vainoharhaa haudot, koeta nyt rauhottua, juo vaikka kamomillateetä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ainakaan ole lapseton enkä lapsenlapseton, olen yksi noista kirjoittajista. Ainakin toinen on, koska kirjoitin vain yhden viestin. Kuka tässä pöljö oikein on ? Voi miten sairasta vainoharhaa haudot, koeta nyt rauhottua, juo vaikka kamomillateetä .

        Jatkan vielä. Minun viesti oli se jossa sanoin että lapseni luottaa lennonjohtoon. Tuo tuhkamunaviesti oli ikävä, se pitäisi poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä. Minun viesti oli se jossa sanoin että lapseni luottaa lennonjohtoon. Tuo tuhkamunaviesti oli ikävä, se pitäisi poistaa.

        kirjoitit siis...

        "Meidän pojat ja pojanpojat luottaa lentokapteeniin ja lennonjohtoon. Ovat niin tottuneita lentomatkoihin, ei tarvii äitimuorin tehdä numeroa niistä"

        Ei kai kukaan nousisi lentokoneeseen jos ei luottaisi lentokapteeniin 😁 Yksikään lentokone ei nousisi ilmaan tai laskeutuisi jos ei olisi lennonjohtoa.

        Kaikilla näitä töitä tekevillä ja heidän kyydissään olevilla on äiti.

        Numeroa teitte itse lentämisistänne. Minä totesin lapseni lennosta kun aloitus käsittelee lentomatkailua. Voi kuinka ihanaa on olla mukana omien lasten elämässä ja minä heidän elämässään.

        Jos pojan pojat jo lentelevät eihän he mummoa halua mukaan.

        Korppis


      • Anonyymi

        Johan taas päästiinkin asiaan, eli haukkumaan asiattomasti Korppista. Tosi rumaa ja ala-arvoista tekstiä nämä kateelliset ihmiset vääntävät asian vierestä, eli asiahan oli kompensoitko lentomatkasi.
        Itse matkustan nykyään todella vähän, joskus käyn etelässä, mutta en joka vuosi edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan taas päästiinkin asiaan, eli haukkumaan asiattomasti Korppista. Tosi rumaa ja ala-arvoista tekstiä nämä kateelliset ihmiset vääntävät asian vierestä, eli asiahan oli kompensoitko lentomatkasi.
        Itse matkustan nykyään todella vähän, joskus käyn etelässä, mutta en joka vuosi edes.

        Eiköhän korppis ole vuosien saatossa retostellut matkoistaan liiankin kanssa, samoin pojistaan. Ei se nyt palstalaisten syy ainakaan ole, jos korppiksesta ei tule mummua. Turha puolustella ja turha selitellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johan taas päästiinkin asiaan, eli haukkumaan asiattomasti Korppista. Tosi rumaa ja ala-arvoista tekstiä nämä kateelliset ihmiset vääntävät asian vierestä, eli asiahan oli kompensoitko lentomatkasi.
        Itse matkustan nykyään todella vähän, joskus käyn etelässä, mutta en joka vuosi edes.

        Pöljä mikä pöljä, kirjoitti ristiin, en minä, mutta ...🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän korppis ole vuosien saatossa retostellut matkoistaan liiankin kanssa, samoin pojistaan. Ei se nyt palstalaisten syy ainakaan ole, jos korppiksesta ei tule mummua. Turha puolustella ja turha selitellä.

        Ehkä he ovat huomanneet, ettää tätä sukuhaaraa ei kannata jatkaa. Liian vähä-älyisiä pöllypäitä ja tomppeleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä he ovat huomanneet, ettää tätä sukuhaaraa ei kannata jatkaa. Liian vähä-älyisiä pöllypäitä ja tomppeleita.

        Helevetti että jaksatte ja viitsitte, vanhat akat🤨 ootte pahimmanlaatuisia nalkuttajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän pojat ja pojanpojat luottaa lentokapteeniin ja lennonjohtoon. Ovat niin tottuneita lentomatkoihin, ei tarvii äitimuorin tehdä numeroa niistä.

        Luottavat kyllä,....mutta kerran kun putoaa, tulee sähköhäiriö tai jotain niin luotto menee samantien.


    • Anonyymi

      Ei mitään vouhotusta, on hyvä että tuodaan esiin tarvittava keinot kuitenkin toimenpiteet tapahtuvat hitaasti, ehkä liian hitaasti.

    • Anonyymi

      Kaiken vouhotuksen takana on rahankeruu ihmisiltä. Mitään todellista hyötyä ei koidu maailman pelastamiseksi lentohintojen korotuksilla. Eli siis. Lennon hinta 120 euroa. Kerosiinia palaa tietty määrä. Lentomatka sama, mutta hinta noussut 160 euroon kerosiinia kulunut sama määrä kuin 120 euron saman pituisella matkalla. Kysymys kuuluu. Mitä hyötyä luonnolle oli tästä korkeammasta lentohinnasta? Toinen kysymys kuuluu. Mitä haittaa ihmiselle oli tästä korotetusta lentohinnasta?

    • Anonyymi

      Pariisin ilmastosopimuksen allakirjoitti 175 maata,
      Trumppi irtaantui sopimuksesta koska se oli Obaman hyväksymä ja piti liian kalliina mutta kaikki osavaltiot eivät ole hyväksyneet Trumpin päätöstä.

    • Anonyymi

      Ihmiset ovat menneet vouhotuksissaan sekaisin. Aivan järjettömiä lihansyöntiin ja muuhun liittyvää horinaa. Kuitenkaa ei mitään järkeä noissa vouhotuksissa eikä mitään merkillisiä tuloksia., jos maapalloa kokonaisuutena katsotaan.

      Vegaanit ovat vouhottaneet jo aikoja sitten kuinka vaarallista lihansyönti on. Nyt on tullut ajan mittaan aspektina myöskin tuo turhanpäiväinen metaanihöpinä. Kaiken takana vegaaneilla on itsetarkoitus vaikuttaa lihansyönnin lopettamiseen se, että eläimiä heidän mielestään kohdellaan huonosti. Se on tietynlainen nuorisokulttuuri, jossa on oma ideologiansa. Voi verrata vaikka hippiliikkeeseen.

      Mutta me jatkamme lihansyöntiä, meillä on ajan mittaan kehittynyt oma ideologiamme, jota noudattamalla kaikilla on fyysisesti ja henkisesti hyvä olla.

    • Trumppilainen rasistinen ajatusmaailma tuhoaa ihmissuhteet ja viisvälittää ympäristöstä ja ilmastosta, ihmettelen kuinka hänellä liikenee aikaa riitelyyn yksityisten ihmisten kanssa käyttämällä hirveän törkeää kieltä.

      Meidän presitentti ei vouhota ilmastosta vaan pitää sitä yhtenä pahimpana ihmiskuntaa uhkaavana jonka eteen on toimittava.

      • Anonyymi

        Ihmissuhteita ei pidä tuhota,....ilmasto tottai saastuu, koska ihmiset lisääntyvät. Montako ihmistä syntyy vuorokaudessa maapallolle ja montako kuolee? Näyttää sille niin syntyvyys on paljon suurempi tottakai. On heitä, jotka siittävät kaiken aikaa ja heitä jotka tyytyvät hoitamaan jälkeläisiään yli puolet elämästään. Huomioitavaa niin tuollainen elämäntapa on sangen yksinkertainen.


    • Anonyymi

      On vähän huvittavaa ja turhaa tuo "pahantekemisen" hyvittäminen rahalla tai muulla kompensaatiolla:
      Jos maksan "synnistäni", niin saan tehdä sitä.
      Jos maksan lentämisen hiilijalanjäljestä, saan lentää hyvällä omallatunnolla.

      Ei mitkään haitat rahaa maksamalla häviä.

      Ihmiset huijaavat itseään.
      Ostavat hyvän omantunnon rahalla.

      • Anonyymi

        Totta puhut. Tuo puolustelu jotain kaurakermaa juomalla on naurettavaa . Mutta pääseehän sen varjolla tänne mainostamaan lentomatkojaan. Mitä ihmeen hohtoa on istua lentsikassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut. Tuo puolustelu jotain kaurakermaa juomalla on naurettavaa . Mutta pääseehän sen varjolla tänne mainostamaan lentomatkojaan. Mitä ihmeen hohtoa on istua lentsikassa ?

        Jälleen päästiin kaupallisuuteen. Kaura on kova sana ja vielä kovempi sana on nyhtökaura. Miksi? Koska joku on ideoinut tuon kauran ihmeaineeksi ihan vaan siksi, että saa kerättyä rahat omiin taskuihinsa.
        Eikös tämä kapitalistinen yhteiskunta olekin mielenkiintoinen sisältäen paljon hölmöjä asioita. Nyhtökaura, nyhtöpossu jne ihan vaan myynnin takia.

        Rahaa ihmiset haluavat kaupallisuuden muodossa ryöstää toisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen päästiin kaupallisuuteen. Kaura on kova sana ja vielä kovempi sana on nyhtökaura. Miksi? Koska joku on ideoinut tuon kauran ihmeaineeksi ihan vaan siksi, että saa kerättyä rahat omiin taskuihinsa.
        Eikös tämä kapitalistinen yhteiskunta olekin mielenkiintoinen sisältäen paljon hölmöjä asioita. Nyhtökaura, nyhtöpossu jne ihan vaan myynnin takia.

        Rahaa ihmiset haluavat kaupallisuuden muodossa ryöstää toisilta.

        Juuri näin ja on niitä, jotka ovat rikastuneet Made in China roinilla ja perustaneet kauppaketjuja ympäriinsä. Halpahallien ja muiden Made in China- liikkeiden roinat hajoavat niin tyhmyri ostaa samaisesta liikeketjusta uuden. Näin on rahanryöstöketju valmis ja rikkauden lakeuksilla elävät tuskin huomaavat köyhempiä sukulaisiaan, eivät ainakaan pidä yhteyttä.


    • Anonyymi

      En ole nähnyt miten noilla kompensaatiorahoilla korjataan lentojen aiheuttamia tuhoja. Istutetaanko puita vai kehitelläänkö päästöttömiä lentoja.
      Ainoa keino olisi rajoittaa lentomatkoja globaalisti. Olisiko se sitten yksi vai useampi meno-paluulento, joka saa sisältää vain tietyn kilometrimäärän vuodessa/henkilö.

    • Anonyymi

      Lentomatkustus on yksi päästöihin vaikuttava, liikenne kokonaisuudessa johon kuuluu mm. merenkuliikenne ja maalla oleva liikenne plus muu fossiilisten käyttö.

    • Anonyymi

      Haittavero on kuin aneitten myynti, maksoit kirkolle vanhoista synneistäsi
      "synninpäästörahan", aneen,
      ja sait taas lähteä tekemään uusia.
      Haittavero on anekauppaa.

    • Anonyymi

      Olen kompensoinut useiden vuosien ajan.
      En ole koskaan ostanut lentorahtina tuotuja leikkokukkia.
      Tietääkseni ainakin esimerkiksi Keniasta lennätetään meille laikkoruusuja vaimoväen iloksi.
      Voiko turhempaa enää olla?

      • Anonyymi

        Ne kukat voi olla matkustajakoneen ruumassa paluurahtina, ei kannata puolityhjää konetta lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kukat voi olla matkustajakoneen ruumassa paluurahtina, ei kannata puolityhjää konetta lentää.

        Eikös noiden täydellisten turhuuksien asemesta voisi lennättää jotain järkevämpää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös noiden täydellisten turhuuksien asemesta voisi lennättää jotain järkevämpää?

        Juu kyllä, vaikka matuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kukat voi olla matkustajakoneen ruumassa paluurahtina, ei kannata puolityhjää konetta lentää.

        No lisäähän kaikenmoinen turhanpäiväinen rahti koneen painoa hurjastikin. Suuremmasta massasta ja sen liikuttamisesta tässä tapauksessa lennättämisestä maasta toiseen kerosiinia kuluu paljon / monin verroin enemmän. Eli siis ruumaa ei kannata täyttää millään, vain tarvittavat matkustajien tarpeelliset ja välttämättömät tavarat mukaan, ei muuta turhaa.


    • Anonyymi

      Se on ikävää että Suomi on niin kaukana lomakohteista joista haemme lämpöä ja kesää.
      Jos on työssä, junamatka Etelä-Euroopankin kohteisiin vie liian suuren ajan lomasta,
      ja ensin mentävä laivalla yli Viroon tai Ruotsiin.

      Sitten kun suurimmat saastuttajamaat Kiinasta alkaen alkavat tehdä ympäristötekoja, ehkä jonkun yksittäisen70 ihmisenkin kannattaa harkita.
      Sellaista päivää käytännössä ei tule 70 ihmisen elämässä.

      Omalta kohdaltani on hyvin vähän tehtävissä, matkusteluni rajoittuu nykyään oman kinkeripiirini asiointipaikkoihin, kauppaan ja kirjastoon kolmen kilometrin säteellä kerran viikossa.

      Lentäminen on lisääntynyt ilmastoahdistuksesta huolimatta.
      En itse koe ilmastoahdistusta. Miksi kokisin ?
      Tiedostan asiat, mutta en voi asioille mitään.
      Voi olla että huomenna "tuuli käy ylitseni".

      • Anonyymi

        Suomalaiset eivät osaa ottaa iloa irti neljästä vuodenajastaan. Olkaa kiitollisia näistä vuodenajoista. Kyllä marraskuu, joulukuukin on kaunista, kun sen oikein oivaltaa. Itse nautin suuresti harmaista päivistä muutaman kuukauden ajan ja toisekseen niin aurinkokin pilkahtaa vähän jopa marras- joulukuussa. Nautin suuresti tuikkujen polttamisesta ja takkatulesta, ihanista villasukista.

        Mikäli joku kärsii valon puutteesta niin sitä valoa kyllä myydään kaupoissa vaikka kuinka monen laista. Ostakaa hyvät Led- valot joka nurkkaan niin ei kaamos vaivaa.

        Matkatoimistot ovat vaan saaneet mainostettua itsensä läpi. Kaiken takana on myynti. Että sekin vielä.

        Kaunis kevät alkaa oikeastaan jo helmikuussa. On ihana seurata kevään tuloa. Jopa kaunis keväthanki virvoittaa mieltä, kun ottaa sukset pakkauksesta ja hiitelee hangilla.

        Syys ihanine väreineen piristää.

        Kesällä uusi väriloisto kattaa maan.

        Kuka haluaisi asua paikassa, jossa on ikuinen kesä. En minä ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset eivät osaa ottaa iloa irti neljästä vuodenajastaan. Olkaa kiitollisia näistä vuodenajoista. Kyllä marraskuu, joulukuukin on kaunista, kun sen oikein oivaltaa. Itse nautin suuresti harmaista päivistä muutaman kuukauden ajan ja toisekseen niin aurinkokin pilkahtaa vähän jopa marras- joulukuussa. Nautin suuresti tuikkujen polttamisesta ja takkatulesta, ihanista villasukista.

        Mikäli joku kärsii valon puutteesta niin sitä valoa kyllä myydään kaupoissa vaikka kuinka monen laista. Ostakaa hyvät Led- valot joka nurkkaan niin ei kaamos vaivaa.

        Matkatoimistot ovat vaan saaneet mainostettua itsensä läpi. Kaiken takana on myynti. Että sekin vielä.

        Kaunis kevät alkaa oikeastaan jo helmikuussa. On ihana seurata kevään tuloa. Jopa kaunis keväthanki virvoittaa mieltä, kun ottaa sukset pakkauksesta ja hiitelee hangilla.

        Syys ihanine väreineen piristää.

        Kesällä uusi väriloisto kattaa maan.

        Kuka haluaisi asua paikassa, jossa on ikuinen kesä. En minä ainakaan.

        Hyvä kirjoitus, arvoisa anonyymi ! Suomeen tultiin jo tänä kesänä kuumuutta ja tungosta pakoon. Meillä saa juoda hanavettä, munissa ei ole salmonellaa eikä huoneissa luteita. On puhdas luonto jonne pääsee jokainen ilmaiseksi ja paljon nähtävää omissa kaupungeissa, monenlaista kulttuuriakin. Mikä ilo on istua ahtaassa lentokoneen penkissä tuntikausia , koneen vessat on ylikuormitettu ja tulee veritulppa jalkaan. Perillä jossain suurkaupungissa vaanii varkaat ja rannalla saa melanooman. Menkää te vaikka tukka putkella ( jos sellaista nyt sattuu vielä olemaan )joilla on kurjat kotiolot, maisemia voi katsella vaikka isosta telkkarista oman kodin puhtaudessa ja turvassa. Jos kaipaan lämmintä uimavettä, menen suomalaisen kylpylään.


      • Anonyymi

        Kiina ei pysty mihinkään ympäristötekoihin, tuskin edes haluaa, koska ainut tehtävä Kiinalla on valmistaa halpatuotteita maailman kauppaketjuille.

        Ja HALPA on HUONOA.

        Joku rikastuu siis tässäkin tapauksessa ja melko nopeasti, koska HALVAT tuotteet hajoavat muutaman käyttökerran jälkeen ja niin ihminen yksinkertaisuudessaan menee ja ostaa uuden HALVAN tuotteen.

        Ei ainakaan tällaisella menolla maailma pelastu. Kiitos vaan niille kaikille suurille kauppaketjuille, jotka tilaavat HALVAT roinansa KIINASTA. On aikoihin ahneudessa eletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiina ei pysty mihinkään ympäristötekoihin, tuskin edes haluaa, koska ainut tehtävä Kiinalla on valmistaa halpatuotteita maailman kauppaketjuille.

        Ja HALPA on HUONOA.

        Joku rikastuu siis tässäkin tapauksessa ja melko nopeasti, koska HALVAT tuotteet hajoavat muutaman käyttökerran jälkeen ja niin ihminen yksinkertaisuudessaan menee ja ostaa uuden HALVAN tuotteen.

        Ei ainakaan tällaisella menolla maailma pelastu. Kiitos vaan niille kaikille suurille kauppaketjuille, jotka tilaavat HALVAT roinansa KIINASTA. On aikoihin ahneudessa eletty.

        Kiinassa on paljon pieniä sormia riisikulhon palkalla.


    • Anonyymi

      En laita tikkuakaan ristiin ilmaston ja maailman pelastamiselle, niin kauan kuin ilmastosaarnaajat lentelevät yksityiskoneilla ympäri pallon levittämässä valheitaan. Söin juuri lihaa ja vielä tänään ja huomenna lisää ja lisää.

      • Anonyymi

        Sama täällä en edes lajittele roskia ilmaston takia, kun tiedän ettei sillä ole mitään merkitystä asiaan.
        Tuolla noita taloyhtiön ostamia roskiksia seisoo odottamassa minunkin lajitteluani. On niitä jo niin monta että huvittaa tuo roskisbuisness. Perustelen miksi en lajittele. Lajitelluista roskista ja jätteistä valmistetaan kuitenkin uusia tuotteita eli niihin tarvitaan jopa energiaa, tehtaita ja vastaavia laitoksia, jolloin sähköä kuluu rutkasti ja samoin kemian tuotteita kuluu uusien tuotteiden valmistukseen. Kun nämä jätteet puhdistetaan ja muutetaan uusiotuotteiksi, niistä valutetaan myös jäteliemiä, mutta minne siitä en tiedä mitään, jonnekkin.
        Mitään uutta ei voi valmistaa ilman energiaa ja sitä energiaa pitää myös tehdä jossakin.
        Olen myös huomannut niin uusiotuotteet ovat heikompia ja kuluvat ja hajoavat nopeammin kuin alkuperäinen tuote, joten tästä asiasta seuraa lisää tuotteita ja pakkauksia maailmalle. Ei siis ainakaan vähene jätteet vaan pikemminkin, koska kulutus tuolloin nousee ja kauppa käy lisääntyvästi, ( tarkoitus ei siis ole luonnon suojelua tai vastaavaa, vaan jälleen kerran rahan keräämistä tietyille tahoille. )
        Uusiotuotteet ovat vain kaupan lisääntymistä varten. Nythän on niin, että automarkkettien hyllyille on tullut jatkuvasti lisää uusia ja uusia tuotteita ja pakkauksia pilvin pimein. Mitään hyvää en ole lajittelussa vielä nähnyt. No oikeastaan sen hyvän, niin roskapönttöjen valmistajat ovat saaneet miljoonia sijoittaakseen minne sitten ovat halunneet taloyhtiöiden ja yksityisten taskuista. Se ei vaadi muuta kuin lain säätämisen ja sen jälkeen kaikkien taloyhtiöiden niinkuin muidenkin on ostettava lajitteluroskiksia vaikka kahdeksan, niin kuin täällä nyt on jo ja lisää tullaan ideoimaan, mitä lajitellaan niin saadaan taas pakotettua ihmiset ostamaan uusia roskiksia lisää.

        Näin se menee ja kunhan tarkemmin itse kukin ajattelee, niin turhaan lajittelette,. Kova kuumuus sulattaa lasinkin. Pienempi saaste on polttaa jätteet kerralla jossakin polttolaitoksessa kuin tosiaan valmistaa sadoissa tehtaissa uusia, joista sadat piiput puhaltavat savut ja noet ilmaan.


      • Anonyymi

        Liha on maukasta ja hyvää. Nautin minäkin tänään kunnon naudan lihasta. Hyvin maustettua ja uusia perunoita padassa, ai ai, on hyvää.


      • Ehkä kyse ei ole valheista, Anonyymi 13.8/13.46. Eiköhän tuo ilmastonmuutos ääri-ilmiöineen ole jo kaikkien nähtävissä ja koettavissa, mutta oikeassa olet siinä, että kukaan meistä ei taida olla ihan synnitön ja kuten tuossa alempana kirjoitettiin, toimenpiteet ilmastomuutoksen torjumiseksi ovat olleet aika tuloksettomia ihan jo meidän oman maamme kohdalla puhumattakaan siitä, miten vähän ne vaikuttavat globaalisti.
        Minusta kuitenkin toivon ylläpitäminen ja omat valinnat ovat tärkeitä oli niillä
        sitten merkitystä tai ei.
        Mieluummin hölmö ja höynäytetty kuin välinpitämätön ja ylimielinen..))


    • Anonyymi

      Alan syömään lihaa, toivottavasti Argentiinasta.

    • Anonyymi

      Mitä tulee Ruotsiin ja kaikkiin lisä maksuihiin--- maahanmuutto maksaa. Maksuja on hyvin monenlaisia ei haittaa tänään tulee muutama tuhat tilille näkyy 19.30.

    • En kompensoi lentämistä, kun en lennä. En ole lentänyt viiteenkymmeneen vuoteen, enkä koe menettäneeni mitään oleellista elämästäni.

      Tuo lentoliikenteen "pyhyys" pistää tosiaan silmään. Sen vaikutuksia yritetään vähätellä kaikin keinoin nimeämällä sitäkin suurempia saastuttajia. Milloin se on ruokahävikki, milloin tekstiiliteollisuus.

      Tuolla ylempänä, Anonyymi 13.8. klo 14.54, kuvasi ansiokkaasti niitä keinoja, jolla yritämme puuttua ilmastomuutoksen hillitsemiseen. Vähän tuli mieleen hölmöläisten peiton leikkaaminen: kun se on liian lyhyt, leikataan yläpäästä ja siirretään alapäähän.

      Kyllä kai tässä "vouhottamisessa" on kuitenkin kyse meidän koko elämäntapaamme tarkastelusta. On korostettu vain yksilön "oikeuksia" ja unohdettu velvollisuudet, joihin kai nyt pitäisi lukea myös yhteisvastuullisuus siitä, että elämisen edellytykset täällä säilyvät, emmekä jätä kohtuutonta taakkaa tuleville sukupolville.

    • Heh, ilmastomuutoksen hillitsemiseen ei taida kannattaa puuttua, hillitseminen riittäisi..))

      • Anonyymi

        Ihan ovat samanlaiset säät täällä kuin oli 50 vuotta takaperin. Jotkut kesät olivat kuumia, toisinaan oli talvella kovemmat pakkaset ja niin vaihtelivat säät samalla tavalla kuin ne vaihtelevat nytkin.
        Maapallo pitää huolen siitä että tasapaino säilyy ja siksi tuuletkin puhaltavat vaihtelevasti eri suunnista.
        Kyseenalaistan puheet ilmastonmuutoksesta, koska se millä torvella tuota toitotetaan, ei pidä paikkansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ovat samanlaiset säät täällä kuin oli 50 vuotta takaperin. Jotkut kesät olivat kuumia, toisinaan oli talvella kovemmat pakkaset ja niin vaihtelivat säät samalla tavalla kuin ne vaihtelevat nytkin.
        Maapallo pitää huolen siitä että tasapaino säilyy ja siksi tuuletkin puhaltavat vaihtelevasti eri suunnista.
        Kyseenalaistan puheet ilmastonmuutoksesta, koska se millä torvella tuota toitotetaan, ei pidä paikkansa.

        Hyvä jos noin koet, Anonyymi 15.48.

        Minulla on erilaiset kokemukset. Aurinko on pitkään ollut pistävä, ei samalla tavoin lämmin kuin aikaisemmin. Ilma ei ole raikas, edes ukonilman jälkeen, maaseudulla se on kyllä huomattavasti raikkaampaa kuin täällä ruuhkasuomessa. Talvet ovat vähälumisia, lämpötilat sahaavat edestakaisin sekä kesällä että talvella. Parina kesänä kuivuus on ollut ennätyksellistä. Kimalaiskato ? Onko sitä ennen ollut ? Tai tuttujen lintulajien katoamista ?
        Nämä ovat siis vain minun kokemuksiani ja ne voi tietysti nähdä "yksittäishavaintoina", mutta kyllä niitä on laajemminkin havaittu ja julkistettu.

        Toivon tietenkin, että puheet ilmastomuutoksesta olisivat turhia ja me havaintoihimme ja tilastoihin uskovat olisimme väärässä. Aika näyttää...


    • Poimintoja

      Lentoliikenteen osuus ihmisen aiheuttamasta ilmaston lämpenemistä arvioidaan nyt olevan noin 3,5 5%.

      Kesälomakausi on lentomatkailun kulta-aikaa ja elokuussa onkin eniten ruuhkaa yläilmoissa. Tälläkin hetkellä maailmalla on ilmassa keskimäärin noin 10 000 lentokonetta, joissa matkustaa yli 1,2 miljoonaa ihmistä?

      Kuluttajan elämä on täynnä arjen valintoja. Yksi on kasvissyöjä, toinen välttää yksityisautoilua ja kolmas suosii lähimatkailua, kun taas joku on intohimoinen lentomatkustaja.

      Sitran ja Suomen ympäristökeskuksen yhteishankkeessa etsitään vastauksia Lentomatkustuksen päästöihin liittyviin kysymyksiin.

      Tuloksia luvassa tänä syksynä.

      • Anonyymi

        Siinä tuli tietoisku suoraan Puutteenperän tietotoimistosta!


      • Ei se taida mennä ihan noin, korppis. Jos on kasvissyöjä, voi lentää sen sijaan.

        Kai tässä on kyse yhden ihmisen, jokaisen meistä, tuottamista kokonaispäästöistä. Hiilijalanjälki on ratkaiseva.


      • Anonyymi

        Koeta nyt deme ymmärtää, että lentokoneessa kökötys on eräille ELÄMÄÄ SUUREMPI juttu. Niin suuri, että äitivanhus seuraa sitä joka hetki ja lapsukaiset sitten vuorostaan kun äitiparka lentää. Niin suuri, että täytyy vielä tämä suurenmoinen tapahtuma viestittää maailmalle suomi24 välityksellä. Yritetään siis ymmärtää.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ei se taida mennä ihan noin, korppis. Jos on kasvissyöjä, voi lentää sen sijaan.

        Kai tässä on kyse yhden ihmisen, jokaisen meistä, tuottamista kokonaispäästöistä. Hiilijalanjälki on ratkaiseva.

        Etkö osannut sisäistää Sitran sivustolta keräämäni koostetta. Kysehän ei ollut minun ajatuksistani. Suoraa kopiointia ja jos haluat voin lisätä linkin.

        Ps.

        Pöljä aktivisoitu tälle päivälle 😁

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koeta nyt deme ymmärtää, että lentokoneessa kökötys on eräille ELÄMÄÄ SUUREMPI juttu. Niin suuri, että äitivanhus seuraa sitä joka hetki ja lapsukaiset sitten vuorostaan kun äitiparka lentää. Niin suuri, että täytyy vielä tämä suurenmoinen tapahtuma viestittää maailmalle suomi24 välityksellä. Yritetään siis ymmärtää.

        No ainahan se on ollut niin. että toiset, kuten minä, eivät ymmärrä tai osaa sisäistää sitä viestien varsinaista tarkoitusta, sitä isompaa totuutta..))
        Myönnän pöljyyteni...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        No ainahan se on ollut niin. että toiset, kuten minä, eivät ymmärrä tai osaa sisäistää sitä viestien varsinaista tarkoitusta, sitä isompaa totuutta..))
        Myönnän pöljyyteni...

        En pöljyyttä kohdallasi tarkoittanut. Vaan tätä jonka saan aktivoitua aamuisin ekalla viestilläni. Sen jälkeen hän pitää palstaa pystyssä Korppis sitä ja korppis tätä.

        Korppis nyt mökillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En pöljyyttä kohdallasi tarkoittanut. Vaan tätä jonka saan aktivoitua aamuisin ekalla viestilläni. Sen jälkeen hän pitää palstaa pystyssä Korppis sitä ja korppis tätä.

        Korppis nyt mökillä.

        En sitä suoraan itseeni sovittanutkaan, tuota pöljyttä..)) Mutta eiköhän se ole hyvä ilmoittautua varmuuden vuoksi... Ei tarvitse muiden vaivautua..))
        (Anonyymi 11.54)


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        En sitä suoraan itseeni sovittanutkaan, tuota pöljyttä..)) Mutta eiköhän se ole hyvä ilmoittautua varmuuden vuoksi... Ei tarvitse muiden vaivautua..))
        (Anonyymi 11.54)

        Demeterillä onkin hyvä ratkaisu tähän yleissyntipukkiin nimeltä pöljä. Kaikki korppista miellyttämättömät kommentoijat ovat nyt yhteisnimikkeellä PÖLJÄ.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demeterillä onkin hyvä ratkaisu tähän yleissyntipukkiin nimeltä pöljä. Kaikki korppista miellyttämättömät kommentoijat ovat nyt yhteisnimikkeellä PÖLJÄ.

        Ei muuten ole, älä taas ala...pöljä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demeterillä onkin hyvä ratkaisu tähän yleissyntipukkiin nimeltä pöljä. Kaikki korppista miellyttämättömät kommentoijat ovat nyt yhteisnimikkeellä PÖLJÄ.

        Heh, olisko ikääntymisen myötä pehmennyt tuo korppis. Ennen oli nimitys olmi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, olisko ikääntymisen myötä pehmennyt tuo korppis. Ennen oli nimitys olmi.

        Menit sitten puskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, olisko ikääntymisen myötä pehmennyt tuo korppis. Ennen oli nimitys olmi.

        Juu. Olisiko se olmi sukua takarivin tyynelle ? ..)) Ei heitä kannata ottaa lukuun. Pöljä saattaa olla vähän kiusallisempi ja heitä tuntuu olevankin nyt paljon liikkeellä, vai onko vain se yksi ainoa ?...))


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Menit sitten puskaan.

        Olen aina puskassa ollut ja olen vastakin. Keneksi minua luulit?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Juu. Olisiko se olmi sukua takarivin tyynelle ? ..)) Ei heitä kannata ottaa lukuun. Pöljä saattaa olla vähän kiusallisempi ja heitä tuntuu olevankin nyt paljon liikkeellä, vai onko vain se yksi ainoa ?...))

        Ei pöljempi kommentti ;)


      • Hauskaa lukea kuinka haluatte muodostaa jonon. Olmi veti aikoinaan jonoon nostuneita ryhmämatkalaisia samoin takarivin tyyne. Nyt haluatte olla pöljiä. Katsotaan kuinka pitkä jono syntyy.

        Ollaan me kaikki omituisia herran muurahaisia. Minä en tykkää jonotuksesta. Kaupassakin jos on jonoja, valitsen automaattikassan.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Hauskaa lukea kuinka haluatte muodostaa jonon. Olmi veti aikoinaan jonoon nostuneita ryhmämatkalaisia samoin takarivin tyyne. Nyt haluatte olla pöljiä. Katsotaan kuinka pitkä jono syntyy.

        Ollaan me kaikki omituisia herran muurahaisia. Minä en tykkää jonotuksesta. Kaupassakin jos on jonoja, valitsen automaattikassan.

        Niin. Sinullahan on se tekniikka hallussa. Toista se on meillä takarivin tyyneillä..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ei se taida mennä ihan noin, korppis. Jos on kasvissyöjä, voi lentää sen sijaan.

        Kai tässä on kyse yhden ihmisen, jokaisen meistä, tuottamista kokonaispäästöistä. Hiilijalanjälki on ratkaiseva.

        Kohta oksennan tuon sanan hiilijalanjälki, tulee tosiaan jo huono, kun se ei ole edes totta.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hauskaa lukea kuinka haluatte muodostaa jonon. Olmi veti aikoinaan jonoon nostuneita ryhmämatkalaisia samoin takarivin tyyne. Nyt haluatte olla pöljiä. Katsotaan kuinka pitkä jono syntyy.

        Ollaan me kaikki omituisia herran muurahaisia. Minä en tykkää jonotuksesta. Kaupassakin jos on jonoja, valitsen automaattikassan.

        Varmaan pääset lentokentilläkin ohi kaikkien jonojen . Tietysti olet VIPhenkilö ja saat sen mukaisen palvelun. . Eihän Eturivin Eevan sovi takariviläisten kanssa samassa jonossa jonottaa missään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohta oksennan tuon sanan hiilijalanjälki, tulee tosiaan jo huono, kun se ei ole edes totta.

        No voi, jos hiilijalanjälki oksettaa. Mikä siinä ei ole totta ? Laskentaperuste vai ?


      • demeter1 kirjoitti:

        No voi, jos hiilijalanjälki oksettaa. Mikä siinä ei ole totta ? Laskentaperuste vai ?

        MTV:n mainoksessa se on kauniiden nuorten sopusuhtaiseen vartaloon liitetyt isot jalkaterät rantahiekassa ; )


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        MTV:n mainoksessa se on kauniiden nuorten sopusuhtaiseen vartaloon liitetyt isot jalkaterät rantahiekassa ; )

        Ethän sinä katso telkkaria! Niin olet ainakin monasti julistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä katso telkkaria! Niin olet ainakin monasti julistanut.

        Milloin niin olen väittänyt, että en katso telkkaria ollenkaan?

        No, minäpä selvennän kun et ymmärrä ja senkin minä ymmärrän, että et ymmärrä.

        Katson toki uutisia ja jotain mielenkiintoisia dokumentteja esim. matkakertomuksia.

        Odotin jo tällaista kommenttia sinulta .......

        Korppis


    • Anonyymi

      Kun lennän lomalle etelään ja maksan sen kompensointimaksun niin miten ihmeessä se vähentää luonnolle aiheutuvaa saastekuormaa???

      Eihän se ole mikään ratkaisu että vain harvat ja valitut (hyvätuloiset) saavat luvallisesti saastuttaa myös "köyhien" ihmisten edestä!

      Jos joku asia ihan oikeasti todetaan haitalliseksi ja saastuttavaksi niin sehän kielletään eikä niin että maksamalla "jotain veroa" voit edelleen saastuttaa vanhaan malliin. Kyllähän tämä "paskalakikin" tuli voimaan kaikille eikä niin että jos maksan "kompensointimaksun" niin voin rauhassa paskoa "pihanurmelle".

      • Anonyymi

        Ei ole kyse vain varakkuudesta. Tunnen monia, jotka ovat lentomatkat lopettaneet, muistakin syistä kuin ilmastollisista. Kaikki kiinnostava maailmalla alkaa olla jo nähty. Ei haluta uhrata aikaa lentokentillä odotteluun ja ahtaissa koneissa istumiseen, saada pöpöjä . Sitten turistilaumat töllistelevät paikallisten koteja ja kameroineen rikkovat yksityisyyttä. Fiksut sijoittavat omaan kotiin, kodin viihtyisyyteen ja taide-elämyksiin. Suomessa on sitä paitsi puhtaampi luonto kuin missään muualla, ei ole joka paikka vielä turistien raiskaama.
        Minustakin kompensointimaksut ja lihalakot ovat itsensä huijaamista. Hallitusten pitää kuitenkin ensin näyttää itse esimerkkiä ja sitten vasta syyllistää kansaa. Ja jos Brysseliin hinkuu, asukoon sitten siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse vain varakkuudesta. Tunnen monia, jotka ovat lentomatkat lopettaneet, muistakin syistä kuin ilmastollisista. Kaikki kiinnostava maailmalla alkaa olla jo nähty. Ei haluta uhrata aikaa lentokentillä odotteluun ja ahtaissa koneissa istumiseen, saada pöpöjä . Sitten turistilaumat töllistelevät paikallisten koteja ja kameroineen rikkovat yksityisyyttä. Fiksut sijoittavat omaan kotiin, kodin viihtyisyyteen ja taide-elämyksiin. Suomessa on sitä paitsi puhtaampi luonto kuin missään muualla, ei ole joka paikka vielä turistien raiskaama.
        Minustakin kompensointimaksut ja lihalakot ovat itsensä huijaamista. Hallitusten pitää kuitenkin ensin näyttää itse esimerkkiä ja sitten vasta syyllistää kansaa. Ja jos Brysseliin hinkuu, asukoon sitten siellä.

        Vain Vihreät puolueena syyllistävät suomalaisia.
        Hallitus puhuu niinkuin se odottaa kansalaisten haluavan sen puhua,
        eli yrittää vaikuttaa olevansa huolissaan.

        Suomalainen itse on itsensä pahin syyllistäjä,
        menee mukaan joukkohysteriaan, koska luulee että kuuluu olla kamalan huolissaan muuten luullaan että on ihan jälkeenjäänyt ilmastoasioissa.

        Mitä ihmeen esimerkkiä hallitus voisi näyttää ?
        Politiikka on tehtävä ja se edellyttää joskus matkustamista.
        Ulkomaankauppaministeri, joka ei koskaan matkusta ei ole kauan ulkomaankauppaministeri.

        Mepit voisivat pysyä hoitamassa asiansa Brysselissä ja lopettaa Strasbourgiin muuton välillä.
        Mepit jos jotkut voisivat olla esimerkkinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain Vihreät puolueena syyllistävät suomalaisia.
        Hallitus puhuu niinkuin se odottaa kansalaisten haluavan sen puhua,
        eli yrittää vaikuttaa olevansa huolissaan.

        Suomalainen itse on itsensä pahin syyllistäjä,
        menee mukaan joukkohysteriaan, koska luulee että kuuluu olla kamalan huolissaan muuten luullaan että on ihan jälkeenjäänyt ilmastoasioissa.

        Mitä ihmeen esimerkkiä hallitus voisi näyttää ?
        Politiikka on tehtävä ja se edellyttää joskus matkustamista.
        Ulkomaankauppaministeri, joka ei koskaan matkusta ei ole kauan ulkomaankauppaministeri.

        Mepit voisivat pysyä hoitamassa asiansa Brysselissä ja lopettaa Strasbourgiin muuton välillä.
        Mepit jos jotkut voisivat olla esimerkkinä.

        "Suomalainen itse on itsensä pahin syyllistäjä,
        menee mukaan joukkohysteriaan, koska luulee että kuuluu olla kamalan huolissaan muuten luullaan että on ihan jälkeenjäänyt ilmastoasioissa", kirjoittaa Anonyymi. klo 15.18.

        Ei kai syyllisyyden tunteminen ole pahasta eikä "joukkohysteriakaan" jos se on kokonaisuuden kannalta hyvä asia. Eikö tuossa "hysteriassa" voi olla kyse siitäkin, että suomalainen tahtoo hoitaa oman tonttinsa eikä halua lintsata ? Ilmastoasiassakaan.
        Brysselin ja Strasbourgin välisistä lennoista ovat monet mepit itsekin halunneet päästä eroon. Entäs ne satelliitit, jotka kuulemma mahdollistaisivat monet neuvottelut ilman matkustamista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Vihreät puolueena syyllistävät suomalaisia.
        Hallitus puhuu niinkuin se odottaa kansalaisten haluavan sen puhua,
        eli yrittää vaikuttaa olevansa huolissaan.

        Suomalainen itse on itsensä pahin syyllistäjä,
        menee mukaan joukkohysteriaan, koska luulee että kuuluu olla kamalan huolissaan muuten luullaan että on ihan jälkeenjäänyt ilmastoasioissa.

        Mitä ihmeen esimerkkiä hallitus voisi näyttää ?
        Politiikka on tehtävä ja se edellyttää joskus matkustamista.
        Ulkomaankauppaministeri, joka ei koskaan matkusta ei ole kauan ulkomaankauppaministeri.

        Mepit voisivat pysyä hoitamassa asiansa Brysselissä ja lopettaa Strasbourgiin muuton välillä.
        Mepit jos jotkut voisivat olla esimerkkinä.

        Euroopan Unionihan on talousliitto. Siksi se suosii maapallon saastuttamista. Mitään lentokieltoja eikä autoilukieltoja ole säädetty. Mitään halpatuotteita Kiinasta ei ole estetty. Rastilaivat saavat suuremmissa määrin liikkua vapaasti merillä ja kuljettaa sitä roinaa jne. Se vaan on outoa, kun EU säätää lakeja, joihin se tarvitsee jatkuvasti lisää rahaa jäsenmailtaa. Kuten nyt nuo vihreät ajatukset???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan Unionihan on talousliitto. Siksi se suosii maapallon saastuttamista. Mitään lentokieltoja eikä autoilukieltoja ole säädetty. Mitään halpatuotteita Kiinasta ei ole estetty. Rastilaivat saavat suuremmissa määrin liikkua vapaasti merillä ja kuljettaa sitä roinaa jne. Se vaan on outoa, kun EU säätää lakeja, joihin se tarvitsee jatkuvasti lisää rahaa jäsenmailtaa. Kuten nyt nuo vihreät ajatukset???

        Justnäin. Suomesta saastuttava tehdas siirretään Kiinaan ja niin on sädekehä taas kiillotettu. EU-maiden roskat kuljetetaan jonnekin Kambodsaan ja siellä lapset tonkivat löytääkseen vaikka muovipullon.


    • Minunkin matkustelevat tuttuni kertovat lentojen viivästymisistä, jonoista ja siitä, että kaikissa kohteissa (esim Venetsia) turistit eivät ole tervetulleita heidän aiheuttamiensa ympäristöhaittojen vuoksi.

      Ja onhan siinä vielä moraalinenkin puoli. Meidän herrakansamme menee köyhiin maihin (Thaimaa ?) passattaviksi välittämättä lainkaan niistä epäkohdista, siitä sorrosta ja riistosta mitä tietää maassa harjoitettavan. Kaikki on hyvin kun palvelu pelaa, ruoka on hyvää ja viina halpaa, vai miten ?

      • Anonyymi

        Saa nuorilta naisilta sänkypalveluja, että sekin vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saa nuorilta naisilta sänkypalveluja, että sekin vielä.

        Sekin vielä, niin. Äidit myyvät tyttäriään saadakseen rahaa ja meillehän kelpaa...
        Dokumentteja sentään tehdään...


    • Anonyymi

      Lennot on niin halpoja nykyisin, että eivät ne elintasosta mitään kerro, saati elämisen tasosta. Turvallisiakin ovat, muistuu mieleen kun eka Kanarian lennoilla 70-luvulla matkustajat taputtivat käsiään kun laskeutuminen onnistui. Jos jonkun mielestä on hienoa seurata jonkun sovelluksen kautta toisten lentoja, siitä vaan . On ainakin halpa ja ilmeisesti saastuttamaton huvi.

      • Hienoako seurata flighradar-sovellutusta?

        Jos haluaa ymmärtää, että tämäkin keskustelu on turha, kannattaisi tutustua flightradar-ohjelmaan.

        Meitä suomalaisia on vajaa viisimiljoonaa. Heistäkin osa ei liiku paikkakuntaansa kauemmaksi.

        Kirjoitin tuonne ylemmäksi.

        "Tälläkin hetkellä maailmalla on ilmassa keskimäärin noin 10 000 lentokonetta, joissa matkustaa yli 1,2 miljoonaa ihmistä?"

        Hienoako?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hienoako seurata flighradar-sovellutusta?

        Jos haluaa ymmärtää, että tämäkin keskustelu on turha, kannattaisi tutustua flightradar-ohjelmaan.

        Meitä suomalaisia on vajaa viisimiljoonaa. Heistäkin osa ei liiku paikkakuntaansa kauemmaksi.

        Kirjoitin tuonne ylemmäksi.

        "Tälläkin hetkellä maailmalla on ilmassa keskimäärin noin 10 000 lentokonetta, joissa matkustaa yli 1,2 miljoonaa ihmistä?"

        Hienoako?

        Niin. Tuossa 5 milj. ihmisen joukossa on jonkin verran sivistyneitä ja välittäviä ihmisiä. Kyllä niitä on muissakin maissa. Muutoin tuo 10 000 lentokonetta olisi 100 000 tai enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tuossa 5 milj. ihmisen joukossa on jonkin verran sivistyneitä ja välittäviä ihmisiä. Kyllä niitä on muissakin maissa. Muutoin tuo 10 000 lentokonetta olisi 100 000 tai enemmänkin.

        Sinun tarkoittamillesi, sivistyneille ja välittäville ihmisille on myös toinen määritelmä. Suuruudenhullut, henkistä onaniaa harjoittavat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tarkoittamillesi, sivistyneille ja välittäville ihmisille on myös toinen määritelmä. Suuruudenhullut, henkistä onaniaa harjoittavat!

        Ei nyt sentään ole suuruudenhulluutta välittää ilmastonmuutoksesta ja armaasta Telluksestamme.

        Asiasta toiseen. Nainen pystyy saamaan orgasmin ajatuksen voimalla, pystyykö mies?


    • Anonyymi

      En ole koskaan matkustanut lentäen, mutta jos nyt ensi keväänä matkustaisi edes kerran elämässäni.

    • Anonyymi

      Minulla on tosi ihana koti ja siippakulta täällä kainalossani. Saatiin maksettua velattomaksi tämäkin, kahden vanhenevan ihmisen tuliterä kerrostalo-osake kaikkien palvelujen ääreltä ja järvinäköala isolta parvekkeelta pisteenä iin päällä. Talo on esteetön , samoin kaikki asunnot, pääsee suihkuun vaikka pyörätuolilla. Toivottavasti se aika on kaukana, ennakoidaan vaan kaiken varalta. Rahat on sijoitettu tähän ja kesämökkiin , ei ole tarvis lähteä mihinkään ahtaisiin lentokoneisiin istumaan ja ruuhkaisiin turistirysiin. Luontoretkeilyä harrastetaan, tehdään jalanjälkiä vain luontopoluille. Lentäkää te jotka ette muuta keksi !

      • Huomenta Pöljä, muista touus, ei sinulla ole kuin pyörätuoli, jota lykkäät vanhainkodissa sekä kaksio kunnan vanhustentalossa. mutta lentokoneista löytyy erilaisia tuoleja ja matkustusluokkia, lisämaksusta.

        Hyvää päivän jatkoa koneella.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta Pöljä, muista touus, ei sinulla ole kuin pyörätuoli, jota lykkäät vanhainkodissa sekä kaksio kunnan vanhustentalossa. mutta lentokoneista löytyy erilaisia tuoleja ja matkustusluokkia, lisämaksusta.

        Hyvää päivän jatkoa koneella.

        Toivottavasti tuo helpottaa oloasi, kun voit kuvitella jonkun ilmeisesti entisen tuttusi kirjoittajaksi. Minulla on oikeus omia valintojani kertoa, kuten muillakin. Säästämme rahaa ja luontoa, kun emme lennä lomamatkoille. En jatka päivääni koneella, hyvin harvoin käyn. Olen vaan kiinnostunut ilmastoasioista ja siksi tähän vastasin. Itse voit toivottaa itsellesi hyvää jatkoa koneella, minulle on turha vastata. En tule tänne enää, kun tuollaisia hörhöjä on vastassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tuo helpottaa oloasi, kun voit kuvitella jonkun ilmeisesti entisen tuttusi kirjoittajaksi. Minulla on oikeus omia valintojani kertoa, kuten muillakin. Säästämme rahaa ja luontoa, kun emme lennä lomamatkoille. En jatka päivääni koneella, hyvin harvoin käyn. Olen vaan kiinnostunut ilmastoasioista ja siksi tähän vastasin. Itse voit toivottaa itsellesi hyvää jatkoa koneella, minulle on turha vastata. En tule tänne enää, kun tuollaisia hörhöjä on vastassa.

        Ajatella, että sinun piti maksaa kahdeksan euroa neljän euron lääkkeistä. Joudut nyt säästämään ruoasta.

        Mutta kai se aurinko sinne vuokrakaksion partsille paistaa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe