Palstan tarkoitus??

Anonyymi

Mikä sinun mielestäsi on tämän palstan tarkoitus?

Onko tavoite tarjota keskustelupaikka aborttiin liittyen vai ainoastaan toimia patoumien purkupaikkana ihmiselle, joka on ilmiselvästi ahdistunut joko teetättämästään abortista tai abortista, jota ei teetättänyt?

Jokainen ketju täällä täyttyy nimittelyistä ja haukkumisista. Normaali keskustelu on kadonnut. Epäselvät sotkut ovat korvanneet tavallisen suomen kielen. Tätäkö Suomi24 haluaa?

71

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun ihmisellä on vaikeaa niin se sitten näkyy. Ei elämäänsä tyytyväinen, mielenterveydeltään tasapainossa oleva ihminen pura raivoaan muihin täällä joka päivä.

    • Anonyymi

      Eräille palstan tarkoitus on viekotella naisia kalmankohduiksi.
      Joillekin palstan tarkoitus on olla paikka, jossa purkaa tuntojaan, koska elämä on abortin jälkeen muuttunut helvetiksi.
      Kolmannen porukan keskustelijoista muodostaa elämän puolustajat, jotka haluavat oikoa viekottelijoiden valeita ja varoittaa ettei yksikään nainen erehtyisi viekottelijoiden uhriksi.
      Viekottelijoiden uhrista helposti tulee itse viekottelija, kun alkaa päässä ahdistamaan ikuisuuteen kaikuva hirmutyönsä.
      Pahuuden verkko siten levittäytyy ja tuhoaa naisia ennenkuin näistä tulee Oikeita Naisia.
      Siksi tälläkin palstalla nämä "auttavaiset" vihaavat termiä Oikea Nainen, koska tietävät, että itse olisivat voineet kuulua tähän ylevään muttei ylpeään ihmisryhmään.
      Tähän ryhmään ei voi koskaan päästä takaisin. Asia on kerrasta selvä.
      Sekös elämää halveksuvia kiehuttaa.

      • Antaisitko esimerkkejä noista ryhmistä?

        Minusta täällä on paikalla abortinvastustajia 1-2.

        Abortin teetättäneitä ja sen vuoksi masentuneita täällä on vähän. Itse asiassa, en sitä ihmettele. Sinun palautteesi on niin tylyä, että vähänkään masentunut ihminen ei sitä viitsi lukea. Oikeastaan siis pelaat itseäsi vastaan karkottamalla ne keskustelijat, jotka tukisivat teorioitasi.

        En ole nähnyt yhdnkään kirjoittajan kehoittavan ketään aborttiin.

        Juttusi niistä Oikeista Naisista ovat äärettömän lapsellisia. Jos ne ovat jonkinlaista parodiaa, vitsisi on jo vanhentunut pahasti.


      • Anonyymi

        Kutsutko myös luonnollisen keskenmenon kokenutta naista kalmankohduksi? Entä vielä pahempaa eli lähes täysaikaisen kuolleen sikiön synnyttämään joutuvaa naista kalmankohduksi?

        Olettepa empaattista porukkaa te uskovaiset abortinvastustajat. (Tämä oli ironiaa.)


      • Anonyymi

        "En ole nähnyt yhdnkään kirjoittajan kehoittavan ketään aborttiin."
        "te uskovaiset abortinvastustajat."

        Näissä tekstin pätkissä ilmenee se, kuinka pih. alla olet. Suodatat näkö piiristäsi kaiken eb.ä miel.uisan, joka on muille ilmi selvää, ja toisaalta hoet omia pintt.yneitä mutujasi, jossa ei edes yleisellä tasolla ole mitään järc.eä, saati todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsutko myös luonnollisen keskenmenon kokenutta naista kalmankohduksi? Entä vielä pahempaa eli lähes täysaikaisen kuolleen sikiön synnyttämään joutuvaa naista kalmankohduksi?

        Olettepa empaattista porukkaa te uskovaiset abortinvastustajat. (Tämä oli ironiaa.)

        Tämä on käsitelty tuhannen kertaa. Yksikään abortinvastustaja ei syytä luonnollisen keskenmenon kokenutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En ole nähnyt yhdnkään kirjoittajan kehoittavan ketään aborttiin."
        "te uskovaiset abortinvastustajat."

        Näissä tekstin pätkissä ilmenee se, kuinka pih. alla olet. Suodatat näkö piiristäsi kaiken eb.ä miel.uisan, joka on muille ilmi selvää, ja toisaalta hoet omia pintt.yneitä mutujasi, jossa ei edes yleisellä tasolla ole mitään järc.eä, saati todisteita.

        Sinä et ole IKINÄ kyennyt nostamaan esille edes yhtä (!) sellaista julkisuudessa esiintyvää aborttien vastustajaa, joka EI olisi uskovainen. Lopeta siis päänaukomisesi ja anna tulla nimiä esiin vain!

        Kun olet sen tehnyt, nosta esiin niitä aborttiin viekoittelijoita, jotka koettavat saada muut tekemään abortin. Nimiä esiin siitäkin aiheesta vain ja esimerkkejä teksteistä!

        Onko muuten tuo termi "Oikea Nainen" hyvinkin virallinen? Onko kenties YK käyttänyt sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on käsitelty tuhannen kertaa. Yksikään abortinvastustaja ei syytä luonnollisen keskenmenon kokenutta.

        Kyse ei ole syyttämisestä, vaan nimittelystänne. Kuolemahan se vierailee näissäkin tapauksissa. Todella törkeää käytöstä teiltä, ette tajua näköjään edes hävetä noloa käytöstänne. En ole ikinä törmännyt yhtä huonokäytöksiseen sakkiin kuin te abortinvastustajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole syyttämisestä, vaan nimittelystänne. Kuolemahan se vierailee näissäkin tapauksissa. Todella törkeää käytöstä teiltä, ette tajua näköjään edes hävetä noloa käytöstänne. En ole ikinä törmännyt yhtä huonokäytöksiseen sakkiin kuin te abortinvastustajat.

        "Kyse ei ole syyttämisestä, vaan nimittelystänne. Kuolemahan se vierailee näissäkin tapauksissa. Todella törkeää käytöstä teiltä, ette tajua näköjään edes hävetä noloa käytöstänne. En ole ikinä törmännyt yhtä huonokäytöksiseen sakkiin kuin te abortinvastustajat."

        Verrataanpa aika ajoin reippaampien kielikuvien käyttöä muksun mu*haamiseen..
        Hmm..
        Valitsen reippaan kielenkäytön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyse ei ole syyttämisestä, vaan nimittelystänne. Kuolemahan se vierailee näissäkin tapauksissa. Todella törkeää käytöstä teiltä, ette tajua näköjään edes hävetä noloa käytöstänne. En ole ikinä törmännyt yhtä huonokäytöksiseen sakkiin kuin te abortinvastustajat."

        Verrataanpa aika ajoin reippaampien kielikuvien käyttöä muksun mu*haamiseen..
        Hmm..
        Valitsen reippaan kielenkäytön.

        Ei ole uutta, että valitset. Ei tosiaankaan.

        Sinusta ihmisiä voi 24/7 nimitellä ja haukkua, Ja kaikki siksi, että Sinun omat normisi Sinulle luvan siihen antavat. Voit ihan itse miettiä, mitä seuraisi siitä, jos kaikki samoin toimisivat. Olet oikeastaan kuin koulukiusaaja, jonka mielestä kaikki on muiden syytä, koska he "aloittivat".


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ei ole uutta, että valitset. Ei tosiaankaan.

        Sinusta ihmisiä voi 24/7 nimitellä ja haukkua, Ja kaikki siksi, että Sinun omat normisi Sinulle luvan siihen antavat. Voit ihan itse miettiä, mitä seuraisi siitä, jos kaikki samoin toimisivat. Olet oikeastaan kuin koulukiusaaja, jonka mielestä kaikki on muiden syytä, koska he "aloittivat".

        Lässytyksenne ei merkitse minulle mitään.
        On turha tulla hyveilemään ja moralisoimaan parista kielikuvasta, kun itsellänne on kädet veressä ainakin välillisesti.
        Teidän puoleltanne pilkataan anonyymivalintaa käyttäen kaikkia erimieltä olevia.
        Sitten vaihdatte rekatun valinnan päälle ja alatte hyvesäteilemään.
        Ei mene läpi valheenne.
        Siten metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
        Taidat itse olla melkoinen koulukiusaaja eri mieltä oleville oppilaillesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lässytyksenne ei merkitse minulle mitään.
        On turha tulla hyveilemään ja moralisoimaan parista kielikuvasta, kun itsellänne on kädet veressä ainakin välillisesti.
        Teidän puoleltanne pilkataan anonyymivalintaa käyttäen kaikkia erimieltä olevia.
        Sitten vaihdatte rekatun valinnan päälle ja alatte hyvesäteilemään.
        Ei mene läpi valheenne.
        Siten metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
        Taidat itse olla melkoinen koulukiusaaja eri mieltä oleville oppilaillesi.

        Jutullasi olisi jonkinlainen uskottavuusaste, jos edes joskus kirjoittaisit rekattuna.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jutullasi olisi jonkinlainen uskottavuusaste, jos edes joskus kirjoittaisit rekattuna.

        Ei ole rekkinimimerkkiä. Se ei ole pakollinen. Sinä taas tuuttaat herjat anona ja hyvesäteilet sinisillä kirjaimilla. Se toki sallittua mutta kyseenalaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole rekkinimimerkkiä. Se ei ole pakollinen. Sinä taas tuuttaat herjat anona ja hyvesäteilet sinisillä kirjaimilla. Se toki sallittua mutta kyseenalaista.

        Annatko esimerkkejäsiitä, mitkä tekstit ovat minun anona tuottamiani? Lukisin mielenkiinnolla?


      • Anonyymi

        "Joillekin palstan tarkoitus on olla paikka, jossa purkaa tuntojaan, koska elämä on abortin jälkeen muuttunut helvetiksi."

        Eikö sitä saisi sallia? Tuntojen purkamista? Joillekin elämä on muuttunut pahaksi lapsiperhehelvetissä tai yksinhuoltajana kun ei jaksa vaikeuksissa. Tiedän masennustukiryhmästä niitä joilla masennus iskee uupumuksen takia kun perheen elämä on liika rankkaa ja voimat ja rahat ei riitä. Saahan niistäkin puhua eiks nii? Itse vierailen enimmäkseen masennus palstalla koska olen ollut masentunut. Abortista ei ole kokemusta mutta keskenmenoista, enkä saakaan enää lapsia ja se on suuri tragedia koska haluaisimme todella. Mutta kun olen nähnyt miten vaikeaa joidenkin elämä on vaikka olis minun unelma elämä eli niitä lapsia niin en ole kateellinen. Adoptiota odotetaan mutta voi olla että masennustaipumus voi olla esteenä. Mieheni on muutoin terve. Mutta lapsettomuutemme syy hänessä. Emme oikein innostu lainasiittiöiden käytöstä. Jokainen uupuu ja masentuu eri asioista. Mulla on taipumus masentua vastoinkäymisissä. Joku masentuu kun ei saa elämänkumppania. Näitä kertomuksia on täällä masennus ja yksinäisyys foorumilla. Lueskelen niitä kun tuntuu vaikealta niin tajuan että en ole yksin. Ja sitten olen iloinen ainakin siitä että mulla on hyvä mies. Kaikilla naisilla ei sitä todella ole ja yksinolo masentaa sekin. Siksi minusta aloituksen moite on väärin ettei saisi purkaa tuntojaan. Purkaahan täällä tuntojaan nekin joita kiukuttaa ja raastaa jonkun tekemä abortti tai se että Suomessa on aborttiin oikeus. Jokaisella on mielenpäällä tuntoja joita purkaa täällä näillä keskustelufoorumeilla. Eikö ne ole sitä varten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joillekin palstan tarkoitus on olla paikka, jossa purkaa tuntojaan, koska elämä on abortin jälkeen muuttunut helvetiksi."

        Eikö sitä saisi sallia? Tuntojen purkamista? Joillekin elämä on muuttunut pahaksi lapsiperhehelvetissä tai yksinhuoltajana kun ei jaksa vaikeuksissa. Tiedän masennustukiryhmästä niitä joilla masennus iskee uupumuksen takia kun perheen elämä on liika rankkaa ja voimat ja rahat ei riitä. Saahan niistäkin puhua eiks nii? Itse vierailen enimmäkseen masennus palstalla koska olen ollut masentunut. Abortista ei ole kokemusta mutta keskenmenoista, enkä saakaan enää lapsia ja se on suuri tragedia koska haluaisimme todella. Mutta kun olen nähnyt miten vaikeaa joidenkin elämä on vaikka olis minun unelma elämä eli niitä lapsia niin en ole kateellinen. Adoptiota odotetaan mutta voi olla että masennustaipumus voi olla esteenä. Mieheni on muutoin terve. Mutta lapsettomuutemme syy hänessä. Emme oikein innostu lainasiittiöiden käytöstä. Jokainen uupuu ja masentuu eri asioista. Mulla on taipumus masentua vastoinkäymisissä. Joku masentuu kun ei saa elämänkumppania. Näitä kertomuksia on täällä masennus ja yksinäisyys foorumilla. Lueskelen niitä kun tuntuu vaikealta niin tajuan että en ole yksin. Ja sitten olen iloinen ainakin siitä että mulla on hyvä mies. Kaikilla naisilla ei sitä todella ole ja yksinolo masentaa sekin. Siksi minusta aloituksen moite on väärin ettei saisi purkaa tuntojaan. Purkaahan täällä tuntojaan nekin joita kiukuttaa ja raastaa jonkun tekemä abortti tai se että Suomessa on aborttiin oikeus. Jokaisella on mielenpäällä tuntoja joita purkaa täällä näillä keskustelufoorumeilla. Eikö ne ole sitä varten?

        Tulkitsen avauksen toisin kuin Sinä. Minusta se on suunnattu aggressiivisia abortista syyttelijöitä ja nimittelijöitä kohtaan. Hehän täältä ovat ajaneet pois esim. abortin kokeneet ja ihmiset, jotka haluaisivat vaikkapa puhua tapahtuneesta.


      • Anonyymi

        "Jäi aiemmassa mainitsematta, että aborddöörinaisoletettujen lisäksi on muutamia tohvelisankareita jotka raakkuvat pirttihirmujensa käskystä Oikeiden Naisten vastaisia töräytyksiä. "

        Halveksitko miehiä ja heidän kykyään pystyä ilmaisemaan omaa mielipidettään? Eikö mies sun mielestä pysty siihen? Tai et pidä mahdollisena vapaata tahtoaan ja vapaasta tahdosta ylläpitämäänsä ihmissuhdetta? Eikö joku mies voi loukkaantua siitä että nimität hänen vaimoaan pirttihirmuksi? Tai väität että hänen abortin salliva mielipide onkin jonkun muun hänen kalloonsa istuttama? Minusta aliarvioit miehiä. Eihän kenenkään ole pakko elää alistavan ihmisen kanssa. Sen takia helppo avioero on plussaa kaikille. Jos on kovin erilainen mielipide arvoasioista niin ei sellanen suhde oo mahdollinenkaan. Sama arvomaailma on aika perus asia koko suhteelle.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jutullasi olisi jonkinlainen uskottavuusaste, jos edes joskus kirjoittaisit rekattuna.

        Ai että sin.ä voisit taas häir.icöidä ilmiantamalla senkin "asiattomaksi"? :)

        "Annatko esimerkkejäsiitä, mitkä tekstit ovat minun anona tuottamiani? "

        Turh.aa vaivaa. Ethän sinä niitä kuitenkaan kosk.aan myöntäisi.

        "Hehän täältä ovat ajaneet pois"

        Ja sin.ä yrität ciiv.aasdi, yIIä pidonkin suosiollisella avustuksella ajaa pois kaikki "väär.ää" mieltä olevat, eli kannaltasi cius.alliset totuuden cerdojat.

        "Halveksitko miehiä ja heidän kykyään pystyä ilmaisemaan omaa mielipidettään? Eikö mies sun mielestä pysty siihen? "

        Näinhän se juuri on suosijasakin mielestä, jos mies sattuu vastustamaan abottia. ;)


      • Huom huom huom!!!!
        Jälleen cerran abortin suosija ALOITTI henc.ilöön käyvän äl.yä
        halv.endavan dörc.y solv.aus nälv.innän!!

        Eb.ä toivosen sääl.iddävyyden huibbu se hääm.öttää aina kun m***asakin
        hud.erat argumentit on jälleen cerran rys.ähdäneet kasaan ja panii.cci
        jyllää...

        Todella vakuuttavan cum.oovaa argumentointia taas m***an suosijalta
        ;-D Eikö mieli cuvid.ukses tai älycc.yydes muuhun taaskaan riitt.äny? X-D D


      • Luonn.ollisestikin, kun joku vastustaja cerd.oo olevansa heti ensimmäinen esimerkki ei-usc.ovasta, et usc.o sitäkään, koska tiedät toki paremmin muiden ajatukset kuin he ids.e!

        Mutta cerro heti ycs.ikin usc.ovainen, joka kann.attaa chuol.eman tuom.ioita ja eutanasiaa. Tuleeko? Vai jadc.adco tuota samaa puhci kulunutta mutu indd.ämistäsi?

        Suosija sakki syydd.elee ja nim.ittelee täällä taas täysin perädd.ömiään.
        Todella dörc.eää käytöstä teiltä, ette tajua näk.öjään edes häv.etä nol.oa käydöstänne. En ole ikinä törm.ännyt yhtä huono käytöksiseen sakkiin kuin te abortin ylisd.äjät.


      • murhia kirjoitti:

        Luonn.ollisestikin, kun joku vastustaja cerd.oo olevansa heti ensimmäinen esimerkki ei-usc.ovasta, et usc.o sitäkään, koska tiedät toki paremmin muiden ajatukset kuin he ids.e!

        Mutta cerro heti ycs.ikin usc.ovainen, joka kann.attaa chuol.eman tuom.ioita ja eutanasiaa. Tuleeko? Vai jadc.adco tuota samaa puhci kulunutta mutu indd.ämistäsi?

        Suosija sakki syydd.elee ja nim.ittelee täällä taas täysin perädd.ömiään.
        Todella dörc.eää käytöstä teiltä, ette tajua näk.öjään edes häv.etä nol.oa käydöstänne. En ole ikinä törm.ännyt yhtä huono käytöksiseen sakkiin kuin te abortin ylisd.äjät.

        Suomessa ei ole kuolemantuomiota. Maassamme ei liene kovin monia sitä kannattavia uskoviakaan. Nykypäivänä tosin ei tiedä. USA:ssa tilanne on toinen.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Suomessa ei ole kuolemantuomiota. Maassamme ei liene kovin monia sitä kannattavia uskoviakaan. Nykypäivänä tosin ei tiedä. USA:ssa tilanne on toinen.

        Miten tuo nyt vastasi siihen mitä kysyttiin? Voihan sitä sin.un ja sakikisi tavoin vapaata aborttiakin kannattaa, vaikkei sitä täällä ole.
        Eli tästä on pääteltävissä, ettei löydy yhtäkään usc.ovaista, joka kannattaisi chuol.eman tuom.iota tai eutanasiaa.


      • "edes yhtä (!) sellaista julkisuudessa esiintyvää aborttien vastustajaa, joka EI olisi uskovainen."
        "Nimiä esiin siitäkin aiheesta vain"

        Cerr.o nyt jo siltä jancc,.aukselta ja hädä cilj.ulta, MITÄ h--v.eddiä sinä sellaisella tiedolla tekisit? Jollain nim.illä? Ja mitään hyöd.yähän mistään ei ole, koska kun todisteet läv.ähdää ruutuun, menee silm.äsi umb.i subb.uun jotta mitään eb.ä miell.yddävää et näc.isi. Kuten viec.odd.eluja joita vil.isee palstan lähes joka keskustelussa. Sitten jadc.at socch.ona vastaan indd.ämistä kuinka muc.a mitään todisteita ei cosc.aan ole annettukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo nyt vastasi siihen mitä kysyttiin? Voihan sitä sin.un ja sakikisi tavoin vapaata aborttiakin kannattaa, vaikkei sitä täällä ole.
        Eli tästä on pääteltävissä, ettei löydy yhtäkään usc.ovaista, joka kannattaisi chuol.eman tuom.iota tai eutanasiaa.

        Älä viitsi höpöttää. Suomeenkin on pesiytynyt jonkin verran amerikkalaislähtöistä uskonnollista äärioikeistoa. Voit esimerkiksi tutustua avoimesti USA:ta ihailevan Patmoksen Juha Ahvion ajatuksiin. Kyllä siellä sektorilla kelpaa monikin meille vieras ajatus.

        Suomessa on kuules uskovaisiakin moneen lähtöön. Enpä usko Sinun tuntevan kovin suurta osaa heistä.


      • murhia kirjoitti:

        "edes yhtä (!) sellaista julkisuudessa esiintyvää aborttien vastustajaa, joka EI olisi uskovainen."
        "Nimiä esiin siitäkin aiheesta vain"

        Cerr.o nyt jo siltä jancc,.aukselta ja hädä cilj.ulta, MITÄ h--v.eddiä sinä sellaisella tiedolla tekisit? Jollain nim.illä? Ja mitään hyöd.yähän mistään ei ole, koska kun todisteet läv.ähdää ruutuun, menee silm.äsi umb.i subb.uun jotta mitään eb.ä miell.yddävää et näc.isi. Kuten viec.odd.eluja joita vil.isee palstan lähes joka keskustelussa. Sitten jadc.at socch.ona vastaan indd.ämistä kuinka muc.a mitään todisteita ei cosc.aan ole annettukaan.

        Minä en "tekisi" sillä tiedolla mitään. Kyse on siitä, kun täälllä annetaan ymmärtää Suomessa olevan suurin joukoin aborttia jyrkästi vastustavia ihmisiä. Kummallista kyllä, heitä ei oikein millään näytä löytyvän julkisuuteen asti uskonnollisten ryhmien ulkopuolelta.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Älä viitsi höpöttää. Suomeenkin on pesiytynyt jonkin verran amerikkalaislähtöistä uskonnollista äärioikeistoa. Voit esimerkiksi tutustua avoimesti USA:ta ihailevan Patmoksen Juha Ahvion ajatuksiin. Kyllä siellä sektorilla kelpaa monikin meille vieras ajatus.

        Suomessa on kuules uskovaisiakin moneen lähtöön. Enpä usko Sinun tuntevan kovin suurta osaa heistä.

        "Enpä usko Sinun tuntevan kovin suurta osaa heistä. "

        Ahaa, nyt en sitten tunne usc.ovaisia (mikä on totta), vaikka jadcuvasti mutuilet että olen ids.e sellainen? :) Noin se logiikka vaihtelee tilanteen mukaan.

        "annetaan ymmärtää Suomessa olevan suurin joukoin aborttia jyrkästi vastustavia ihmisiä"

        Äläs höb.ise taas, on vain vastattu niihin sin.un lob.uttomiini väitteisiisi kuinka valtavat kansan enemmistöt on muca sinun ja sakkisi kanssa samalla kannalla. Koskaan mitään vacuuddavia todisteita, saati kansan äänestystä tällekään mutulle vain ei ole nähty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Enpä usko Sinun tuntevan kovin suurta osaa heistä. "

        Ahaa, nyt en sitten tunne usc.ovaisia (mikä on totta), vaikka jadcuvasti mutuilet että olen ids.e sellainen? :) Noin se logiikka vaihtelee tilanteen mukaan.

        "annetaan ymmärtää Suomessa olevan suurin joukoin aborttia jyrkästi vastustavia ihmisiä"

        Äläs höb.ise taas, on vain vastattu niihin sin.un lob.uttomiini väitteisiisi kuinka valtavat kansan enemmistöt on muca sinun ja sakkisi kanssa samalla kannalla. Koskaan mitään vacuuddavia todisteita, saati kansan äänestystä tällekään mutulle vain ei ole nähty.

        Minä en tosiaankaan tiedä, oletko uskova ihminen vaiko et. Sen tiedän, että kun katson OIKEAA julkista keskustelua, jossa ihmiset esiintyvät omilla nimillään eivätkä huutele täysin anonyymeinä, aborttia vastustavat julkisesti lähinnä uskovaiset eri ryhmittymistä. Jos Sinulla on esittää erilaista tietoa aiheesta, luen mielelläni. Ikinä vastaukseksi vain ei Sinulta mitään asiaan liittyvää tule!" Sama kirjainsotku on aina lopputuloksena. Miksi?

        Kuten Sinullekin olen MONTA kertaa todennut, erilaiset yhteiskunnassa vallalla olevat trendit kyllä näkyvät jotenkin. Minä en ole kyennyt viime vuosina näkemään merkkejä sellaisesta trendistä, että vallalla olisi suuri aborttivastaisuus. Oletko SINÄ nähnyt sellaisen olevan kehittymässä? Suomessa?

        Minun logiikkani on se, että jos jotakin keskustelua ei julkisuudessa näy, asia ei kovin ajankohtaiselta monille tunnu. Oliko aborttiasia jotenkin esillä eduskuntavaaleissa? Eurovaaleissa? Oliko paljonkin ehdokkaita, joille asia oli vaaliteemana?

        Näyttikö Sinusta siltä, että esim. Soini sai aborttikantoineen paljonkin kannatusta? Huomasitko, miten koville monille kansanedustajille otti äänestää luottamusta Soinille, joka ovelasti liittikin näkemyksensä hallituksen luottamukseen? Olivatko kadut täynnä Soinin kannattajia? Mielenosoituksia aiheesta?

        Jos kansalaisista moni on kanssasi samaa mieltä taannoisesta tutkimuksesta aborttimielipiteistä, MISSÄ ne joukot ovat näkyvissä? Miksi he eivät julkisesti kerro, että tutkimuksen tulos oli väärä?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Minä en tosiaankaan tiedä, oletko uskova ihminen vaiko et. Sen tiedän, että kun katson OIKEAA julkista keskustelua, jossa ihmiset esiintyvät omilla nimillään eivätkä huutele täysin anonyymeinä, aborttia vastustavat julkisesti lähinnä uskovaiset eri ryhmittymistä. Jos Sinulla on esittää erilaista tietoa aiheesta, luen mielelläni. Ikinä vastaukseksi vain ei Sinulta mitään asiaan liittyvää tule!" Sama kirjainsotku on aina lopputuloksena. Miksi?

        Kuten Sinullekin olen MONTA kertaa todennut, erilaiset yhteiskunnassa vallalla olevat trendit kyllä näkyvät jotenkin. Minä en ole kyennyt viime vuosina näkemään merkkejä sellaisesta trendistä, että vallalla olisi suuri aborttivastaisuus. Oletko SINÄ nähnyt sellaisen olevan kehittymässä? Suomessa?

        Minun logiikkani on se, että jos jotakin keskustelua ei julkisuudessa näy, asia ei kovin ajankohtaiselta monille tunnu. Oliko aborttiasia jotenkin esillä eduskuntavaaleissa? Eurovaaleissa? Oliko paljonkin ehdokkaita, joille asia oli vaaliteemana?

        Näyttikö Sinusta siltä, että esim. Soini sai aborttikantoineen paljonkin kannatusta? Huomasitko, miten koville monille kansanedustajille otti äänestää luottamusta Soinille, joka ovelasti liittikin näkemyksensä hallituksen luottamukseen? Olivatko kadut täynnä Soinin kannattajia? Mielenosoituksia aiheesta?

        Jos kansalaisista moni on kanssasi samaa mieltä taannoisesta tutkimuksesta aborttimielipiteistä, MISSÄ ne joukot ovat näkyvissä? Miksi he eivät julkisesti kerro, että tutkimuksen tulos oli väärä?

        "Sama kirjainsotku on aina lopputuloksena. "

        Muistutetaan taas cerr.an, että cucaan ei sin.ua pac.ota lukemaan mitään "sodc.uja" täältä, ja toisekseen, voit edelleen idc.eä sille botti cam.ullesi miksi vastustajat joutuvat nykyisin käyttämään näitä hank.alia ja aikaavieviä muocc.auksia teksteissään. Muutoin täällä ei "väär.ää" mieltä olevien sananvapaus toteutuisi juuri lainkaan.

        Luuletko siis että kun joku asia ei ole yleisesti kokoajan pinnalla, se tarkoittaa myös sitä, että se on automaattisesti enemmistön hyväksymä ja kannattama?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sama kirjainsotku on aina lopputuloksena. "

        Muistutetaan taas cerr.an, että cucaan ei sin.ua pac.ota lukemaan mitään "sodc.uja" täältä, ja toisekseen, voit edelleen idc.eä sille botti cam.ullesi miksi vastustajat joutuvat nykyisin käyttämään näitä hank.alia ja aikaavieviä muocc.auksia teksteissään. Muutoin täällä ei "väär.ää" mieltä olevien sananvapaus toteutuisi juuri lainkaan.

        Luuletko siis että kun joku asia ei ole yleisesti kokoajan pinnalla, se tarkoittaa myös sitä, että se on automaattisesti enemmistön hyväksymä ja kannattama?

        "Muistutetaan taas cerr.an, että cucaan ei sin.ua pac.ota lukemaan mitään "sodc.uja" täältä, ja toisekseen, voit edelleen idc.eä sille botti cam.ullesi miksi vastustajat joutuvat nykyisin käyttämään näitä hank.alia ja aikaavieviä muocc.auksia teksteissään. Muutoin täällä ei "väär.ää" mieltä olevien sananvapaus toteutuisi juuri lainkaan."

        Höpön höpön. Kirjoita normaalisti ja asiallisesti, niin tekstisi pysyvät täällä. Kokeile vaikkapa kirjoittaa niin, että et loputtomasti nimittele toisia.

        "Luuletko siis että kun joku asia ei ole yleisesti kokoajan pinnalla, se tarkoittaa myös sitä, että se on automaattisesti enemmistön hyväksymä ja kannattama?"

        En luule. Asia vain on niin, että jos jokin asia ylipäätään ottaen edes kohtuullista kansanosaa kiinnostaa tai vaivaa, se kyllä ennemmin tai myöhemmin nouseen jotakin kautta julkisuuteen. Aborttilakien kiristystys ei - kuten HYVIN tiedät - ole ollut esillä juuri lainkaan taannoista omantunnonvapauskeskustelua lukuunottamatta. Sekään aihe ei hirveitä intohimoja herättänyt - kuten SENKIN hyvin tiedät.

        Olen pyytänyt useita eri kertoja, että te aborttia vastustavat aktivistit nostaisitte esille edes jonkinlaisia esimerkkejä pinnan alla kytevästä aktiivisuudesta ja edes jonkin kokoisista ihmisryhmistä, jotka tavoittelevat aborttilakien kiristystä. Ei ole tullut. Vastaukset ovat vain kitinää siitä, miten jonkin mystinen kansan suuri enemmistö varmasti ei halua lapsiaan murhata. Niinpä niin.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        "Muistutetaan taas cerr.an, että cucaan ei sin.ua pac.ota lukemaan mitään "sodc.uja" täältä, ja toisekseen, voit edelleen idc.eä sille botti cam.ullesi miksi vastustajat joutuvat nykyisin käyttämään näitä hank.alia ja aikaavieviä muocc.auksia teksteissään. Muutoin täällä ei "väär.ää" mieltä olevien sananvapaus toteutuisi juuri lainkaan."

        Höpön höpön. Kirjoita normaalisti ja asiallisesti, niin tekstisi pysyvät täällä. Kokeile vaikkapa kirjoittaa niin, että et loputtomasti nimittele toisia.

        "Luuletko siis että kun joku asia ei ole yleisesti kokoajan pinnalla, se tarkoittaa myös sitä, että se on automaattisesti enemmistön hyväksymä ja kannattama?"

        En luule. Asia vain on niin, että jos jokin asia ylipäätään ottaen edes kohtuullista kansanosaa kiinnostaa tai vaivaa, se kyllä ennemmin tai myöhemmin nouseen jotakin kautta julkisuuteen. Aborttilakien kiristystys ei - kuten HYVIN tiedät - ole ollut esillä juuri lainkaan taannoista omantunnonvapauskeskustelua lukuunottamatta. Sekään aihe ei hirveitä intohimoja herättänyt - kuten SENKIN hyvin tiedät.

        Olen pyytänyt useita eri kertoja, että te aborttia vastustavat aktivistit nostaisitte esille edes jonkinlaisia esimerkkejä pinnan alla kytevästä aktiivisuudesta ja edes jonkin kokoisista ihmisryhmistä, jotka tavoittelevat aborttilakien kiristystä. Ei ole tullut. Vastaukset ovat vain kitinää siitä, miten jonkin mystinen kansan suuri enemmistö varmasti ei halua lapsiaan murhata. Niinpä niin.

        Höp.ön löp.öt. Luuletko tosiaan ettei kaikkea olisi kokeiltu? Miksi ihmeessä joku huv.icseen kirjoittaisi niin että joutuu muokkaamaan viestinsä vaiv.alloisesti ja aikaa vievästi niin kuin vastustavissa viesteissä joutuu nykyään tekemään? Ei mitään järkeä...
        Jos joskus seuraisit muitakin palstoja kuin tätä, tajuaisit, että se botti cam.usi poistaa aivan mitä sattuu, ja vähintään 90%ssa poistetuista ei ole ollut mitään asiatonta.

        " Sekään aihe ei hirveitä intohimoja herättänyt "

        Kyse on taaskin pelkistä mutuistasi. Kuten hyvin tiedät. Aloite on kuitenkin niitä harvoja jotka on päätyneet eduskunnan käsittelyyn, mutta vähäteltävähän sitäkin on "intohimottomaksi" jne. parhaan mukaan. :) Kertoo vain siitä, kuinka et koskaan mitään eb.ä miel.uisaa halua ympärilläsi havaita.

        Ce.rro sinä nyt ensin, mitä joidenkin piiloaktivistien ym. toiminta hyödyttäisi tässä edustuksellisen demokratian maassa, jossa laeista päättää kuitenkin joku parinsadan trendiliberaalihurmoc.sellinen, suvaid.sevaiston p**seitä nuoleva, aiv.obesty lammaslauma (toki muutamia järc.eviä tolc.un ihm.isiä lukuun ottamatta)?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höp.ön löp.öt. Luuletko tosiaan ettei kaikkea olisi kokeiltu? Miksi ihmeessä joku huv.icseen kirjoittaisi niin että joutuu muokkaamaan viestinsä vaiv.alloisesti ja aikaa vievästi niin kuin vastustavissa viesteissä joutuu nykyään tekemään? Ei mitään järkeä...
        Jos joskus seuraisit muitakin palstoja kuin tätä, tajuaisit, että se botti cam.usi poistaa aivan mitä sattuu, ja vähintään 90%ssa poistetuista ei ole ollut mitään asiatonta.

        " Sekään aihe ei hirveitä intohimoja herättänyt "

        Kyse on taaskin pelkistä mutuistasi. Kuten hyvin tiedät. Aloite on kuitenkin niitä harvoja jotka on päätyneet eduskunnan käsittelyyn, mutta vähäteltävähän sitäkin on "intohimottomaksi" jne. parhaan mukaan. :) Kertoo vain siitä, kuinka et koskaan mitään eb.ä miel.uisaa halua ympärilläsi havaita.

        Ce.rro sinä nyt ensin, mitä joidenkin piiloaktivistien ym. toiminta hyödyttäisi tässä edustuksellisen demokratian maassa, jossa laeista päättää kuitenkin joku parinsadan trendiliberaalihurmoc.sellinen, suvaid.sevaiston p**seitä nuoleva, aiv.obesty lammaslauma (toki muutamia järc.eviä tolc.un ihm.isiä lukuun ottamatta)?

        Mikä Sinut pakottaa vaikkapa sanan "huvikseen" kirjoittamaan sotkulla? Tai "kerro"? Tai "järkeviä"? "ihmisiä"? Arveletko noiden sanojen olevan hyvinkin arveluttavia botin mielestä?

        Jos minä saisin päättää, ihan kaikki tuollaiset sotkut poistuisivat heti. Pystyt keskustelemaan tavallisestikin halutessasi. Haluat vain sotkea palstaa.

        Se, että eduskunta käsitteli lakialoitteen omantunnonvapaudesta, ei merkitse sitä, että kyseessä olisi ollut äänestys aborttilaeista. Kai käsität sen? Käsitätkö?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mikä Sinut pakottaa vaikkapa sanan "huvikseen" kirjoittamaan sotkulla? Tai "kerro"? Tai "järkeviä"? "ihmisiä"? Arveletko noiden sanojen olevan hyvinkin arveluttavia botin mielestä?

        Jos minä saisin päättää, ihan kaikki tuollaiset sotkut poistuisivat heti. Pystyt keskustelemaan tavallisestikin halutessasi. Haluat vain sotkea palstaa.

        Se, että eduskunta käsitteli lakialoitteen omantunnonvapaudesta, ei merkitse sitä, että kyseessä olisi ollut äänestys aborttilaeista. Kai käsität sen? Käsitätkö?

        Minkähän takia? Koska muokk.aamattomina sellaiset viestit tuppaa lähtemään pica vauhtia. Botin asiattomiksi tulkinnoissa ei ole loogisen järj.en häivää, kuten hyvin tiedät. Ajan mittaan on vain huomannut, mitkä sanat on parempi muokata jo ensimmäiseen versioon.

        "Pystyt keskustelemaan tavallisestikin halutessasi. Haluat vain sotkea palstaa."

        Jäc.ä jäc.ä. Varmasti poistaisit oikein miel.uusti aivan kaikki vastustavat viestit. Enköhän kuitenkin tiedä ihan kokemukseta hiukan paremmin, miten täällä nykyisin kannattaa kirjoittaa, että edes jotakin säästyisi botin poistosab.otaasilta. Edelleen, voit valittaa sinne yIIä pidolle, joka näin miel.ipuolista käytäntöä haluaa toteuttaa. Ja cerr.ohan, MIKSI ihmeessä joku mieluummin kirtjoittaisi hankalia "sodc.uja" kuin tavallisesti, jos ei olisi vähän pacc.o tehdä näin? Arvatenkin kih.ertelet vain tyytyväisyyttäsi, että jollekin toiselle kirjoittaminen on tehty näin vaiv.alloiseksi, ja vielä pääset v*dd.uilemaan siihen päälle, niinkuin et muka ymm.ärtäisi miksi joku joutuu tekemään jadcuvasti näin..

        "Se, että eduskunta käsitteli lakialoitteen omantunnonvapaudesta, ei merkitse sitä, että kyseessä olisi ollut äänestys aborttilaeista."

        Missä kuk.aan sellaista on edes väittänyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän takia? Koska muokk.aamattomina sellaiset viestit tuppaa lähtemään pica vauhtia. Botin asiattomiksi tulkinnoissa ei ole loogisen järj.en häivää, kuten hyvin tiedät. Ajan mittaan on vain huomannut, mitkä sanat on parempi muokata jo ensimmäiseen versioon.

        "Pystyt keskustelemaan tavallisestikin halutessasi. Haluat vain sotkea palstaa."

        Jäc.ä jäc.ä. Varmasti poistaisit oikein miel.uusti aivan kaikki vastustavat viestit. Enköhän kuitenkin tiedä ihan kokemukseta hiukan paremmin, miten täällä nykyisin kannattaa kirjoittaa, että edes jotakin säästyisi botin poistosab.otaasilta. Edelleen, voit valittaa sinne yIIä pidolle, joka näin miel.ipuolista käytäntöä haluaa toteuttaa. Ja cerr.ohan, MIKSI ihmeessä joku mieluummin kirtjoittaisi hankalia "sodc.uja" kuin tavallisesti, jos ei olisi vähän pacc.o tehdä näin? Arvatenkin kih.ertelet vain tyytyväisyyttäsi, että jollekin toiselle kirjoittaminen on tehty näin vaiv.alloiseksi, ja vielä pääset v*dd.uilemaan siihen päälle, niinkuin et muka ymm.ärtäisi miksi joku joutuu tekemään jadcuvasti näin..

        "Se, että eduskunta käsitteli lakialoitteen omantunnonvapaudesta, ei merkitse sitä, että kyseessä olisi ollut äänestys aborttilaeista."

        Missä kuk.aan sellaista on edes väittänyt?

        Höpön höpön. Ihmeen paljonkin noita sotkujasi täällä saa olla.

        Jos äänestys omantunnonvapaudesta hoitohenkilökunnalle ei liity mitenkään aborttilainsäädäntöön, älä itsekään jankuta siitä aiheesta.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Höpön höpön. Ihmeen paljonkin noita sotkujasi täällä saa olla.

        Jos äänestys omantunnonvapaudesta hoitohenkilökunnalle ei liity mitenkään aborttilainsäädäntöön, älä itsekään jankuta siitä aiheesta.

        Ja lisää vääristelyä, jopa ids.e aloittamistasi höb.inöistä. Äänestää aborttilaista ei ole yhtä kuin liittyä aborttilakiin. Niin ikään tämä otv-aloitekin heijastaa aborttiin liittyviä asenteita kansan syvissä riveissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisää vääristelyä, jopa ids.e aloittamistasi höb.inöistä. Äänestää aborttilaista ei ole yhtä kuin liittyä aborttilakiin. Niin ikään tämä otv-aloitekin heijastaa aborttiin liittyviä asenteita kansan syvissä riveissä.

        Kuten huomasit, omantunnonvapaus ei toteutunut. Jos Sinun logiikkaasi käyttäisi, voisi sanoa sen kannatuksen jääneen pieneksi. Asiantuntijat eivät ihastuneet, kuten huomasit.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kuten huomasit, omantunnonvapaus ei toteutunut. Jos Sinun logiikkaasi käyttäisi, voisi sanoa sen kannatuksen jääneen pieneksi. Asiantuntijat eivät ihastuneet, kuten huomasit.

        Koska eduskunnan vassarifem.akoiden ym. trendiliberaalien aiv.opesemä huuh.aa lauma ei halua toimia kansan tahdon mukaisesti. Se pyyhkii p-rseensä "väärämielisten" aloitteilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska eduskunnan vassarifem.akoiden ym. trendiliberaalien aiv.opesemä huuh.aa lauma ei halua toimia kansan tahdon mukaisesti. Se pyyhkii p-rseensä "väärämielisten" aloitteilla.

        Miksiköhän aborttiasia ei sitten laajemmin esiin nouse? Sehän olisi "kansan tahto"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska eduskunnan vassarifem.akoiden ym. trendiliberaalien aiv.opesemä huuh.aa lauma ei halua toimia kansan tahdon mukaisesti. Se pyyhkii p-rseensä "väärämielisten" aloitteilla.

        "Koska eduskunnan vassarifem.akoiden ym. trendiliberaalien aiv.opesemä huuh.aa lauma"

        Niin onkos se sama eduskunta joka äänesti Soinin ministeriluottamuksen puolesta? Huuhaalaumakos se? Oijjoi. Okkei.


      • Anonyymi

        Onn.eksi huuh.aa laumasta löytyi tuossa kohtaa edes sen verran järj.en ripp.eitä, etteivät kehdanneet alentua nöyr.istelemään suvaits.evaiston herkkähip.iäisiä hyss.yttelijöitä, ja ryhtyneet riisd.ämään kansalaisten mielipiteen vapauttakin.


    • Palstalla pitäisi mielestäni tukea abortin tekijöitä eikä tuomita heitä.

      • Anonyymi

        Niin munkin mielestä koska kukaan ei mielellään tee aborttia. Elämä vaan järkkää ikäviä yllätyksiä mitä kellekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin munkin mielestä koska kukaan ei mielellään tee aborttia. Elämä vaan järkkää ikäviä yllätyksiä mitä kellekin.

        "En ole tehnyt aborttia mutta aion hankkiutua raskaaksi, jotta saan abortoitua sen".

        Eihän kukaan halua aborttia, eihän?


      • Eihän tok.ikaan saisi vastata tähänkään mitään eb.ä mieluisaa. Yht.ikäs mitään asiatontahan ei tässäkään ollut. Joten muocc.ailut cehiin sitten vaan, ids.ebbä hing.uitte taas cerran.

        Palsta on tarc.oitettu kaikenlaisia mieli piteitä varten aiheesta, vaikka suosija sakki toki miel.uiten näcisicin tämän pelcc.änä m-rh.aajia baab.ovana sil.i silidd.ely baij.aavan "vertais tuki" läss.ydycsen tyyss.ijana. Onn.ecsi sin.ä et kuitenkaan päätä cedcä täällä saa kirjoittaa ja mitä, eikä siihen auta vaikka kuinka yritetään sav.usdaa jadc.uvalla poisto sab.otaasilla ulos tiettyjä ic.äviä tosi asioita cerd.ovia ym. "väär.ää" miel.dä olevia.


      • murhia kirjoitti:

        Eihän tok.ikaan saisi vastata tähänkään mitään eb.ä mieluisaa. Yht.ikäs mitään asiatontahan ei tässäkään ollut. Joten muocc.ailut cehiin sitten vaan, ids.ebbä hing.uitte taas cerran.

        Palsta on tarc.oitettu kaikenlaisia mieli piteitä varten aiheesta, vaikka suosija sakki toki miel.uiten näcisicin tämän pelcc.änä m-rh.aajia baab.ovana sil.i silidd.ely baij.aavan "vertais tuki" läss.ydycsen tyyss.ijana. Onn.ecsi sin.ä et kuitenkaan päätä cedcä täällä saa kirjoittaa ja mitä, eikä siihen auta vaikka kuinka yritetään sav.usdaa jadc.uvalla poisto sab.otaasilla ulos tiettyjä ic.äviä tosi asioita cerd.ovia ym. "väär.ää" miel.dä olevia.

        Kaikki mielipiteet ovat mielestäni kyllä ihan tervetulleita kunhan keskustelu säilyy asiallisena.


      • Anonyymi
        Sillei kirjoitti:

        Kaikki mielipiteet ovat mielestäni kyllä ihan tervetulleita kunhan keskustelu säilyy asiallisena.

        Joidenkin mielestä 'asiallisena säilyminen' on yhtä kuin että "väär.ät" mielipiteet on ciell.etty. Myöskään tiettyjä tosiasioita ei saisi todeta, koska se on "tuom.itsemista".


    • Aborttia suunnittelevia, sen tehneitä ja abortista luopuneita ei sivistä yhtään erilaiset muka-kuvitelmat, mutu-ajatukset eikä myöskään aborttiin kielteisesti suhtautuneiden mollaus ja nimittely. Aborttihan on ihan oikeesti ihmisyksilön elämän lopettaminen aivan elämänsä alussa, mikä tietysti abortin tarkoituskin on, kun mennään sitä varten lääkäreiden puheille. Ei sinne mennä poistamaan jotain solumöykkyä kuin luomea tms. Siksi ketään ei auta se, että muutama suuriääninen propagandisti julistaa omia mutu-infoaan tutkituista biologisista faktoista. Se ei auta edes niitä, jotka miettii omaa toimintaansa suunnitteematonta raskauttaan kauhistellessaan. Ei siinä auta myöskään se, että osaa keksiä kaikensorttista propagandaa ja nimityksiä ihmiselämän ainutkertaisuutta puolustavista.

      Koska palsta on paljon siistiytynyt nimittelijöiden kirjoituksista, toivonkin, että ihmiset osaisivat aikuisen oikeesti keskustella niiden kanssa, joita asia aidosti mietityttää ja miettiä niitä kysymyskiä yhdessä. Aloittajan kysymys on todella aiheellinen "Onko tavoite tarjota keskustelupaikka aborttiin liittyen vai ainoastaan toimia patoumien purkupaikkana ihmiselle....?" Jokaisen aikuisen tulisikin miettiä näppistä naputellessaan, mitä minä oikeesti teen täällä ja mikä on fokukseni.

      • Anonyymi

        "Ei sinne mennä poistamaan jotain solumöykkyä kuin luomea tms."

        Solumöykkyä mennään poistamaan jos ei pidä sitä alkiota muuna kuin Solumöykkynä. Riippuu miten asian arvottaa.


      • Anonyymi

        Sinähän vitsin heitit. Mahtoi naurattaa, kun tuollaisen trollauksen puuhasit?

        Ihmiselämää ja ihmisyksilöä koskeviin tuttuihin juttuihisi en viitsi ottaa kantaa. Eivätköhän ihmiset itsekin näe, mitä kukin sanoo ja miten kukin juttunsa perustelee.

        Höpöttelysi palstan kirjoittajista taas menevät lähinnä tahattoman (?) komiikan puolelle. Täällä julistaa kovimpaan ääneen pari kirjoittajaa, joiden sanoman ydin ovat epämääräiset kirjainsotkut, loputtomat nimittelyt ja typerät sössötykset Oikeista Naisista. Jos nuo Sinun mielestäsi edustavat keskustelutaidon huippua, olet aika erikoinen tapaus. Toki on mahdollista sekin, että Sinä itse tuotat noitakin juttuja. Viitteitä siitä on nähtävissä.

        Loppuosa tekstistäsi menee pelleilyn puolelle. Täällähän ei lopulta keskustella abortista paljoa. Enimmän osan patoumistaan purkaa yksi, aggressiivinen nimittelijä, jonka teksteistä leijonanosa koostuu hänen mielestään välttämättömistä kirjainmuokkauksista ja murhasyyttelyistään. Ilmeisesti nämä kuitenkin ovat Sinusta täysin tarpeellisia ja asiallisia. Yllä hyviä näytteitä.

        IR


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän vitsin heitit. Mahtoi naurattaa, kun tuollaisen trollauksen puuhasit?

        Ihmiselämää ja ihmisyksilöä koskeviin tuttuihin juttuihisi en viitsi ottaa kantaa. Eivätköhän ihmiset itsekin näe, mitä kukin sanoo ja miten kukin juttunsa perustelee.

        Höpöttelysi palstan kirjoittajista taas menevät lähinnä tahattoman (?) komiikan puolelle. Täällä julistaa kovimpaan ääneen pari kirjoittajaa, joiden sanoman ydin ovat epämääräiset kirjainsotkut, loputtomat nimittelyt ja typerät sössötykset Oikeista Naisista. Jos nuo Sinun mielestäsi edustavat keskustelutaidon huippua, olet aika erikoinen tapaus. Toki on mahdollista sekin, että Sinä itse tuotat noitakin juttuja. Viitteitä siitä on nähtävissä.

        Loppuosa tekstistäsi menee pelleilyn puolelle. Täällähän ei lopulta keskustella abortista paljoa. Enimmän osan patoumistaan purkaa yksi, aggressiivinen nimittelijä, jonka teksteistä leijonanosa koostuu hänen mielestään välttämättömistä kirjainmuokkauksista ja murhasyyttelyistään. Ilmeisesti nämä kuitenkin ovat Sinusta täysin tarpeellisia ja asiallisia. Yllä hyviä näytteitä.

        IR

        Toistan taas: "Koska palsta on paljon siistiytynyt nimittelijöiden kirjoituksista, toivonkin, että ihmiset osaisivat aikuisen oikeesti keskustella niiden kanssa, joita asia aidosti mietityttää ja miettiä niitä kysymyskiä yhdessä. Aloittajan kysymys on todella aiheellinen "Onko tavoite tarjota keskustelupaikka aborttiin liittyen vai ainoastaan toimia patoumien purkupaikkana ihmiselle....?" Jokaisen aikuisen tulisikin miettiä näppistä naputellessaan, mitä minä oikeesti teen täällä ja mikä on fokukseni."


      • Anonyymi

        Vainoharhasi pahenevat. Ihan tavallista aborttiagitaattorille.
        Mitä sinulla on Oikeita Naisia vastaan? Edcai aio daas vasicoida joncun abortinvastustajan tiliä perusdeeddomasdi, cuten uhcailit?


      • Wikipedia: "Agitaatio tarkoittaa yleiskielessä voimakasta yritystä vaikuttaa muihin ihmisiin jonkin asian tai aatteen puolesta. Usein sellainen tapahtuu vetoamalla tunteisiin eli kiihotuksena ja yllytyksenä. Agitaatiossa käytetään monia keinoja, muun muassa julkisia puheita, lentolehtisiä ja tiedotusvälineitä sekä nykyään myös enenevässä määrin Internetiä.
        Agitaation harjoittajaa kutsutaan agitaattoriksi.
        Termi propaganda tarkoittaa usein samaa mutta sanat ovat leimautuneet eri käyttäjätahoihin niin, että usein agitaation tai propagandan harjoittajat mieltyvät jompaankumpaan termiin jättäen toisen sanan tarkoittamaan vastustajien harjoittamaa toimintaa. Esimerkiksi natsi-Saksassa harjoitettiin mieluummin propagandaa, kun agitaatio katsottiin vasemmistolaiseksi toiminnaksi.
        Sana agitaatio tulee alun perin latinan sanasta agitare, joka tarkoittaa liikkeelle saattamista, innokasta työskentelyä jonkin puolesta, kehittämistä ja kiihottamista johonkin."

        "Agitaattori" on siten aivan perusteltu määritelmä niistä, jotka kiivailevat ihmiselämän lopettamisen edistämiseksi valheellisilla perusteilla tarkoituksenaan hyväksyttää raskauden keskeytys eli sikiön elämän päättäminen normaalina inhimillisenä toimintamallina. Ei siitä pidä vetää hernettä nenään, jos sen tuo esille.

        Onko tavoite tarjota keskustelupaikka aborttiin liittyen vai ainoastaan toimia patoumien purkupaikkana, olikin varsin aiheellinen kysymys jo vastaustesi laadun vuoksi. Jatkokysymyksenä voisi vielä kysyä, miksi yleensä tulet tänne haukkumaan muita ihmisiä ja heidän perusteltuja mielipiteitään? Eikö sinulla ole ainuttakaan muuta purkautumiskanavaa päästäksesi ahdistuksistasi?


      • Anonyymi
        kunhan_vastaan kirjoitti:

        Wikipedia: "Agitaatio tarkoittaa yleiskielessä voimakasta yritystä vaikuttaa muihin ihmisiin jonkin asian tai aatteen puolesta. Usein sellainen tapahtuu vetoamalla tunteisiin eli kiihotuksena ja yllytyksenä. Agitaatiossa käytetään monia keinoja, muun muassa julkisia puheita, lentolehtisiä ja tiedotusvälineitä sekä nykyään myös enenevässä määrin Internetiä.
        Agitaation harjoittajaa kutsutaan agitaattoriksi.
        Termi propaganda tarkoittaa usein samaa mutta sanat ovat leimautuneet eri käyttäjätahoihin niin, että usein agitaation tai propagandan harjoittajat mieltyvät jompaankumpaan termiin jättäen toisen sanan tarkoittamaan vastustajien harjoittamaa toimintaa. Esimerkiksi natsi-Saksassa harjoitettiin mieluummin propagandaa, kun agitaatio katsottiin vasemmistolaiseksi toiminnaksi.
        Sana agitaatio tulee alun perin latinan sanasta agitare, joka tarkoittaa liikkeelle saattamista, innokasta työskentelyä jonkin puolesta, kehittämistä ja kiihottamista johonkin."

        "Agitaattori" on siten aivan perusteltu määritelmä niistä, jotka kiivailevat ihmiselämän lopettamisen edistämiseksi valheellisilla perusteilla tarkoituksenaan hyväksyttää raskauden keskeytys eli sikiön elämän päättäminen normaalina inhimillisenä toimintamallina. Ei siitä pidä vetää hernettä nenään, jos sen tuo esille.

        Onko tavoite tarjota keskustelupaikka aborttiin liittyen vai ainoastaan toimia patoumien purkupaikkana, olikin varsin aiheellinen kysymys jo vastaustesi laadun vuoksi. Jatkokysymyksenä voisi vielä kysyä, miksi yleensä tulet tänne haukkumaan muita ihmisiä ja heidän perusteltuja mielipiteitään? Eikö sinulla ole ainuttakaan muuta purkautumiskanavaa päästäksesi ahdistuksistasi?

        Taaskaan et itse asiassa ota mitään kantaa väitteisiini. Lähdet vain selittelemään ilmiselvästi asiatonta toimintaasi. Tuttu juttu.

        Abortin vastustajat ilmeisesti eivät Sinusta ikinä agitaattoreita ole? Kaikki tekstit täynnä tiukkaa analyysiä ja faktaa vain?

        Tekstisi itse asiassa todisti vain hypoteesini oikeaksi.

        IR


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taaskaan et itse asiassa ota mitään kantaa väitteisiini. Lähdet vain selittelemään ilmiselvästi asiatonta toimintaasi. Tuttu juttu.

        Abortin vastustajat ilmeisesti eivät Sinusta ikinä agitaattoreita ole? Kaikki tekstit täynnä tiukkaa analyysiä ja faktaa vain?

        Tekstisi itse asiassa todisti vain hypoteesini oikeaksi.

        IR

        Keskitypä nyt itse asiaan eikä TAAS toisten mollaamiseen, minkä kyllä hallitset!


      • Anonyymi

        Keskitypä nyt itse asiaan eikä TAAS UUDELLEEN toisten mollaamiseen, minkä kyllä hallitset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taaskaan et itse asiassa ota mitään kantaa väitteisiini. Lähdet vain selittelemään ilmiselvästi asiatonta toimintaasi. Tuttu juttu.

        Abortin vastustajat ilmeisesti eivät Sinusta ikinä agitaattoreita ole? Kaikki tekstit täynnä tiukkaa analyysiä ja faktaa vain?

        Tekstisi itse asiassa todisti vain hypoteesini oikeaksi.

        IR

        Helppohan lukijoiden on havaita ketkä ovat agitaattoreita.
        Sinä olet yksi niistä.
        Mikähän maku sinulle jäi elämästä suuhusi, kun pohdit elämääsi vanhuuden yksinäisinä loppuvuosina? Vuosia aktiivisesti, kun olet pyrkinyt maksimoimaan pienten muksujen elämän nopeaa lopettamista.
        Saattaa tulla orpo olo, kun alitajuisesti tiedät, että Elämä on päättämässä kummassa osoitteessa vietät iankaikkisuuden.
        Tässä mietittävää jokaiselle, joka vihaa sitä ihanaa lahjaa joka kasvaa oikeiden naisten kohduissa.

        Miten kohtelet itseäsi heikompia, siten sinua kohdellaan.


      • Anonyymi

        "olet täysi trolli. Tai sitten harvinaisen suhteellisuudentajuton ihminen, joka valehtelee"

        Sieltähän se taas lähti.. kuinka oledcin niin ennalta arv.addava. Dr.olli syydd.ää muita siitä mitä näcee beil.issään käänt.ääkseen huomion pois omasta toiminnastaan.
        Ole.dde kyllä niin häb.eäcsi femin.isdeille ja abortin suosijoille tuolla jadc.uvalla v-lehd.elullanne ja muiden haucc.umisellanne. Tee.tte enemmän hall.aa kuin hyvää ids.ellenne, mikä sin.änsä sataa lasten oic.heucsien buol.ustajille. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "olet täysi trolli. Tai sitten harvinaisen suhteellisuudentajuton ihminen, joka valehtelee"

        Sieltähän se taas lähti.. kuinka oledcin niin ennalta arv.addava. Dr.olli syydd.ää muita siitä mitä näcee beil.issään käänt.ääkseen huomion pois omasta toiminnastaan.
        Ole.dde kyllä niin häb.eäcsi femin.isdeille ja abortin suosijoille tuolla jadc.uvalla v-lehd.elullanne ja muiden haucc.umisellanne. Tee.tte enemmän hall.aa kuin hyvää ids.ellenne, mikä sin.änsä sataa lasten oic.heucsien buol.ustajille. :)

        "Ole.dde kyllä niin häb.eäcsi femin.isdeille ja abortin suosijoille tuolla jadc.uvalla v-lehd.elullanne ja muiden haucc.umisellanne. "

        Varmastikin olen, koska en ole feministi. Ihme selityksiä Sinulla.

        "Tee.tte enemmän hall.aa kuin hyvää ids.ellenne, mikä sin.änsä sataa lasten oic.heucsien buol.ustajille. :)"

        Siltäkö näyttää?


      • Anonyymi

        Miten niin puolesta? Kyllä täällä käsittääkseni saa kommentoida ihan cuc.a vaan mihin tahansa, sin.ulta lupaa cys.ymättä. En ole cosc.aan käyttänyt "kunhan_vastaan" nicc.iä.

        "koska en ole feministi."

        Ol.et tai et (vai hävedd.ääcö myöntää?), ainakin aborttien suosiminen on ilmeistä, ja muuta on turh.a sel.itellä.

        "Siltäkö näyttää? "

        Voit luul.otella ids.ellesi mitä tah.ansa, ehkä se edes jotenkin help.ottaa oloasi.


      • Anonyymi

        Kyllä minä osaan ilmaista mielipiteeni aivan itse, joten en todellakaan tarvitse muita nikkejä siihen. Joskus olen kyllä turhan laiska ja vaatimatonkin, kun en viitsi kirjautua. Paranoidisuus taitaa sinua vaivata, kun toisten tekstit näet minun kirjoituksinani.
        k_v


      • Anonyymi

        "Oikeastaan kaikkinainen juttujesi kommentointi on turhaa. Pelleilysi täällä on jatkunut jo pitkään ja loppua ei näy. Työssä käyvänä ihmisenä minulla ei riitä mielenkiintoa jankuttaa joutavia kanssasi. Tehköön sen joku muu.

        IR"

        Loistava uutinen. Taas yksi agitaattori heittää pyyhkeen kehään.
        Lupaathan pysyä pois?


      • Ja TAAS lähti, jo toisen kerran TUNNIN sisään tämäkin aivan liian yli cib.erä viesti!! Vastustajien viestit lähtee taas pica rync.yllä. :) Cov.illehan se krit.iikki eräällä ottaa. Et ids.e ilmeisesti näe tuossa mitään sääl.iddävän nol.oa?

        "minulla ei riitä mielenkiintoa jankuttaa joutavia kanssasi."

        Monesc.ohan cerd.a tämänkin janc.udus taas on. Jadc.at kuitenkin aina vaan, se on nähty jo vuosien ajan. Tämä palstahan on el.ämäsi b.ää asiallinen (vai pitäisikö sanoa asiaton) sisältö. Nyt ol.et joutunut kirjoittelemaan anon.yyminä, kun tulit uh.oilleecsi jälleen kerran poistumisella vac.io nic.illäsi. Ja parin tunnin päästä sama jaar.idus jadc.uu taas.


      • murhia kirjoitti:

        Ja TAAS lähti, jo toisen kerran TUNNIN sisään tämäkin aivan liian yli cib.erä viesti!! Vastustajien viestit lähtee taas pica rync.yllä. :) Cov.illehan se krit.iikki eräällä ottaa. Et ids.e ilmeisesti näe tuossa mitään sääl.iddävän nol.oa?

        "minulla ei riitä mielenkiintoa jankuttaa joutavia kanssasi."

        Monesc.ohan cerd.a tämänkin janc.udus taas on. Jadc.at kuitenkin aina vaan, se on nähty jo vuosien ajan. Tämä palstahan on el.ämäsi b.ää asiallinen (vai pitäisikö sanoa asiaton) sisältö. Nyt ol.et joutunut kirjoittelemaan anon.yyminä, kun tulit uh.oilleecsi jälleen kerran poistumisella vac.io nic.illäsi. Ja parin tunnin päästä sama jaar.idus jadc.uu taas.

        Hmm... Yllättävän paljon täällä pikemminkin on näitä Sinun "ylikiperiä" tekstejäsi... Minun tekstini täältä hävisi ja sisältö oli tämä:

        Olettaisin Sinun huomaavan tekstini luettuasi, että se oli suunnattu vain yhdelle tietylle kirjoittajalle. Ehkäpä pienen tutkiskelun jälkeen sitten käsität tekstini sisällön ja merkityksen?

        On aika koomista, kun esität väitteitä oletetusta toisten anoina kirjoittelusta.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Hmm... Yllättävän paljon täällä pikemminkin on näitä Sinun "ylikiperiä" tekstejäsi... Minun tekstini täältä hävisi ja sisältö oli tämä:

        Olettaisin Sinun huomaavan tekstini luettuasi, että se oli suunnattu vain yhdelle tietylle kirjoittajalle. Ehkäpä pienen tutkiskelun jälkeen sitten käsität tekstini sisällön ja merkityksen?

        On aika koomista, kun esität väitteitä oletetusta toisten anoina kirjoittelusta.

        Agitaattorin lupaukset ovat näköjään yhtä tyhjän kanssa. Vasta hetki sitten lupasit poistua, vaan siinähän taas olet.
        Ei sinänsä yllätä. Tuolla tiellä kulkevia ei moraali ja etiikka huoleta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agitaattorin lupaukset ovat näköjään yhtä tyhjän kanssa. Vasta hetki sitten lupasit poistua, vaan siinähän taas olet.
        Ei sinänsä yllätä. Tuolla tiellä kulkevia ei moraali ja etiikka huoleta.

        Sinuakaan ei näytä kyky ymmärtää lukemaasi vaivaavan. Se on aina yhtä surullista huomata.

        IR


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuakaan ei näytä kyky ymmärtää lukemaasi vaivaavan. Se on aina yhtä surullista huomata.

        IR

        Ei vaivaa ei. Kykyni on täydellinen. Sehän sinua harmittaa ettei kaikki ole unessa.


      • Ja JÄLLEEN hät.ä rääc.y käynyt, kuinkas muutenkaan.

        "Lupaathan pysyä pois? "

        Cud.en yllä cerr.oddu, sen lub.aucset ovat yhtä tyhj.än kanssa. Kumpa jonakin päivänä vielä järc.evöidyisi edes sen verran että oic.easdi ymm.ärtäisi heittää pyyhkeen kehiin palstan lob.uddomassa häir.iccö dr.ollailussa.

        "kolmeen palstalla olevaan oman totuutensa julistajaan"

        Minkä "oman" totuuden? Sen mikä löytyy maailman laajuisesti kaikilta tiedesivuilta, oppikirjoista jne.?
        Suosija sakkihan täällä yrittää omilla julisd.ucsillaan cum.ota vastustajien cerd.omia totuuksia, mikä on tietenkin täysin toiv.oddomana tuom.iddu eb.ä onn.istumaan.

        "perusteluja pyytävään asialliseen keskustelijaan."

        Sellaisten suosijoiden yleisyys on vain samaa luokkaa kuin palmu puilla näillä leveys asteilla. Ids.estäsi cuv.aus on ainakin mahdollisimman cauc.ana.

        "Yllättävän paljon täällä pikemminkin on näitä Sinun "ylikiperiä" tekstejäsi... "

        Miten niin "yllättävän"? Vai tulitkohan nyt palj.astaneeksi kuka näitä oikein ilmoitteleekaan..

        "Agitaattorin lupaukset ovat näköjään yhtä tyhjän kanssa."

        Juurikin näin. :D Mutta hy.s h.ys, eihän tätä saa todeta, vaikka kaikki sen näkeekin..

        Ja nyt taas uic.udi uic.un ciir.uusdi sinne cilj.u pan.iicci nabillesi.. ;D senhän osaat parhaiten, edcä mit.ään muuta.


      • murhia kirjoitti:

        Ja JÄLLEEN hät.ä rääc.y käynyt, kuinkas muutenkaan.

        "Lupaathan pysyä pois? "

        Cud.en yllä cerr.oddu, sen lub.aucset ovat yhtä tyhj.än kanssa. Kumpa jonakin päivänä vielä järc.evöidyisi edes sen verran että oic.easdi ymm.ärtäisi heittää pyyhkeen kehiin palstan lob.uddomassa häir.iccö dr.ollailussa.

        "kolmeen palstalla olevaan oman totuutensa julistajaan"

        Minkä "oman" totuuden? Sen mikä löytyy maailman laajuisesti kaikilta tiedesivuilta, oppikirjoista jne.?
        Suosija sakkihan täällä yrittää omilla julisd.ucsillaan cum.ota vastustajien cerd.omia totuuksia, mikä on tietenkin täysin toiv.oddomana tuom.iddu eb.ä onn.istumaan.

        "perusteluja pyytävään asialliseen keskustelijaan."

        Sellaisten suosijoiden yleisyys on vain samaa luokkaa kuin palmu puilla näillä leveys asteilla. Ids.estäsi cuv.aus on ainakin mahdollisimman cauc.ana.

        "Yllättävän paljon täällä pikemminkin on näitä Sinun "ylikiperiä" tekstejäsi... "

        Miten niin "yllättävän"? Vai tulitkohan nyt palj.astaneeksi kuka näitä oikein ilmoitteleekaan..

        "Agitaattorin lupaukset ovat näköjään yhtä tyhjän kanssa."

        Juurikin näin. :D Mutta hy.s h.ys, eihän tätä saa todeta, vaikka kaikki sen näkeekin..

        Ja nyt taas uic.udi uic.un ciir.uusdi sinne cilj.u pan.iicci nabillesi.. ;D senhän osaat parhaiten, edcä mit.ään muuta.

        Kun itseään komppaaniin omiin juttuihinsa alkaa uskoa?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kun itseään komppaaniin omiin juttuihinsa alkaa uskoa?

        IR on (muka) opettaja, siis viisaampi kuin kaikki maailman tutkijat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        IR on (muka) opettaja, siis viisaampi kuin kaikki maailman tutkijat!

        Niinkö? KAIKKI maailman tutkijatko ovat Sinun linjoillasi?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niinkö? KAIKKI maailman tutkijatko ovat Sinun linjoillasi?

        En tiedä, kun en tunne kaikkia maailman tutkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kun en tunne kaikkia maailman tutkijoita.

        Selität sitten varmaankin ylempänä olevaa lausuntoasi?

        IR


    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe