FTDNA tarjoaa y-dna-päivitystä 67:stä 111:een tarjoushintaan. Nykyisin minulla on vain yksi 25 markkerin osuma ja tuhansia 12:en markkerin osumia. 37:n ja 67:n osumia ei ole lainkaan.
Onko päivityksestä mitään hyötyä minulle? Toisiko se useamman markkerin (67:n ja 111:en) osumia? Tarkentaisiko se haploryhmää, joka nykyisin on aika ”lavea”?
Y-dna-päivitys
5
108
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän se tarkentaa, mutta samalla osumat vähenevät.... eli et saa tuolla niitä lisää, koska osumia ei ole Y67- eikä Y37-tasoilla. Nämä ovat STR-testejä. Jos nyt ei ole osumia, niin niitä voi tulla lähivuosina, kun testaus laajenee. - Voit kysyä neuvoa Family Treen Finland DNA-projetin keskusteluryhmässä; oman haploryhmäsi projektissa ja FB:n Suomi DNA projektissa. Kehottavat varmaan tilaamaan BigY700:n; se on snp-testi.
- Anonyymi
Varmasti kehottavat tilaamaan :) Niin saivat minutkin ilaamaan ja aivan hukkaan meni. Tulosten tultua ei saanut myöskään luvattua apua, mutta tulos kyllä kelpasi. Tuloksista ei kuulemma löydy mitään erityistä.
- Anonyymi
Kannattaa odottaa kunnes tulee osumia edes Y67-tasolle, Muuten ei ole mitään hyötyä. Snippitesteissä myös vain tuhlaa rahaa, jos ei oikeasti tiedä mistä on kyse.
- Anonyymi
Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen, joten tarpeeton lisätestien tyrkyttäminen testattaville, jotka eivät tiedä, onko lisätesteistä heille mitään hyötyä, on tietenkin ymmärrettävää. Joten: annetaanpa olla.
- Anonyymi
Tilasinkin Big Y:n. Maksoihan se jonkin verran, mutta kuten laulussa sanotaan, elät vain kahdesti.
Nyt kaikki laajimmat testit on tehty, ja tuon Big Y:n avulla saan tietää tarkemman haploryhmän.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418