Hiihtoasuista

Ilman vaatteita

Hiihtoasua etsin kuntoilijalle ihan vauhdikkaaseenkin menoon.

Onko Rukan WindStopper hiihtoasu hyvä kaikilla keleillä vai onko se liian kuuma nollakelillä?

Mitä suosittelette hintaluokassa 100...250e?

13

4832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takki

on minulle aina(myös pakkasella) liian kuuma, elikkäs hengittää huonosti, housuina olleet hyvät. Yläosaan esim. juoksutakkityyppinen kalvoton nailonpusakka, nekin pitävät tuulen.

• rukka

Itellä on Rukan windstopper asu nyt toista vuotta ja hyvä on ollut. Ei ainakaan liian kuuma. Tosin olen lainaillut joskus siskolta Futuren pukua ja se on ainakin minun päälleni istunut vielä paremmin. Oli tosin hintavampi. Kevätaleista saattaisi onnistaa.

• keskusteluja

Näistä kalvoista Gore yms. vs. kalvottomat puvut käytiin kovasti vääntöä vain muutamia kuukausia sitten. Riippuu ihan siitä mitä haet. Hiihtelyyn Rukka sopii muttei hiihtoon (siis vakamapaan sellaiseen).

• fdr

Ostin viime keväänä Futuren hiihtopuvun ja olen ollut todella tyytyväinen.Ei ole kylmä eikä kuuma ja istuu todella hyvin.Paras urheiluasusteostos pitkään aikaan.

• Solina

Missään nimessä ei kannata ostaa tavallista tuulipukua. (Niitä tulee vaan huonolle tuulelle...) Vaan ihan kunnollinen lämmittelypuku. Takana jonkin näköistä "verkkapuvun" kangasta ja edessä jonkin verran vettä hylkivää ja tuulen läpäisemätöntä kangasta. Housuissa kannattaa olla henkselit. (ei tarttee huolehtia siitä että housut tippuu)

Puvussa ei mielellään saisi olla kahta "irtonaista" kangas kerrosta, koska muuten hihat ja lahkeet menee pihalle ja se jos mikä on ärsyttävää. (Tulee mieleen oman seurani hiihtopuvut...)

Siitä ei tarttee huolestua, vaikka puku tuntuisi ohuelta, sinne alle voi laittaa useamman hikikerraston. Varmasti pysyy lämpimänä.

Rukka ja Future on tosi hyviä. Toivottavasti täst on jotain apua...

• Rukka Madonna

Ostin tuossa jokin aika sitten Rukka Madonna Windstopper puvun. Olen ollut pukuun todella tyytyväinen, mutta henkselit heitin siitä jo pois. Ongelmani on nimittäin se, että henkselit lähtevät valumaan hartioilta. KOkeilin runsaasti eri kireysvaihtoehtoja - jos tuntui hyvältä, ne valuivat. Jos laittoi kireämmälle, ne tuntuivat painavan hartioita ja valuivat silloinkin pois. Nousut pysyvät ainakin mulla ilman henkseleitäkin jalassa. Mulla on ollut aina tämä sama ongelma, jopa suurin osa rintaliiveistäkin karsiutuu tämän ongelman takia. Ainoastaan Triumphin Triactionit ovat pysyneet menossa mukana! Hartiani eivät ole ryhdittömät lysyt, vaan lihaksikkaat, ryhti hyvä.

• Pullonmalli minäkin
        Rukka Madonna kirjoitti:

Ostin tuossa jokin aika sitten Rukka Madonna Windstopper puvun. Olen ollut pukuun todella tyytyväinen, mutta henkselit heitin siitä jo pois. Ongelmani on nimittäin se, että henkselit lähtevät valumaan hartioilta. KOkeilin runsaasti eri kireysvaihtoehtoja - jos tuntui hyvältä, ne valuivat. Jos laittoi kireämmälle, ne tuntuivat painavan hartioita ja valuivat silloinkin pois. Nousut pysyvät ainakin mulla ilman henkseleitäkin jalassa. Mulla on ollut aina tämä sama ongelma, jopa suurin osa rintaliiveistäkin karsiutuu tämän ongelman takia. Ainoastaan Triumphin Triactionit ovat pysyneet menossa mukana! Hartiani eivät ole ryhdittömät lysyt, vaan lihaksikkaat, ryhti hyvä.

henkselit ristiin, niin ei valu alas.

• xcm
        Pullonmalli minäkin kirjoitti:

henkselit ristiin, niin ei valu alas.

Rukan housuissa joutuu tosiaan laittamaan henkselit edestäkin ristiin. Futuren housuissa henkselit ovat "kunnon henkselit" joten niitä voi siirtää edestä ja säätää kuten tavallisiakin henkseleitä.

• hopeasompaaja

satsaa laatun ja osta craft

• Julli

Windstopper-asut kyllä jakaa mielipiteitä. Omana kokemuksena voisin mainita: taannoin halusin hankkia hieman pro-maisemman hiihtoasun. Olin aiemmin käyttänyt näitä tuulipuvun näköisiä, siis kuitenkin hiihtoon tarkoitettuja asuja ja alla finn-svalan tuulisuoja-alusasuja. Yhdistelmä toimii ihan jees, mitä nyt lahkeet lepattaa :-)
      Tilasin sitten Löfflerin ns. lämmittelyasun, joka oli "parasta mitä rahalla saa". Winstopper edessä, takana täysinläpäisevä kangas ym.
      Tapahtui se mitä hieman pelkäsin, kuuma tuli.
      Kyllä sillä hiihtää voi, mutta pelkällä craftin alusasulla vielä 15 asteen pakkasessa kyllä kosteudensiirtokyky pettää pidemmällä lenkillä eli asu kastuu takaa läpimäräksi.

Jos kuntotasosi on sellainen, että hiihdät, etkä "hiihtele", niin kyllä joku ohuempi hiihtoasu voisi olla suositeltava. Esim. Futurella on hyvin malleja, www.future.fi
      Varmaa on vaikea sanoa, mutta tämä huomioonotettavaksi.Sitten voi alusasun ottaa tuulisuojatun esim. www.finnsvala.com.
      Ja sitten kelin mukaan lisätä mahdollisesti välikerrokseen jotain.
      Mielenkiintoinen huomio oli tuossa edellä mainittu: sama kokemus mulla, housut tuntuu olevan ookoo, mutta takki on vähän turhan kuuma.

Ja tosiaan, tästä on keskusteltu tällä palstalla aiemmin, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=662&posting=22000000006125863

• tämä

Jullin kanssa tiedetään, yläkropassa ei saa olla minkäänlaista kalvoa jos meinaat oikeasti hiihtää, hiihtelyyn nyt tietysti ihan sama mitkä.

• Hiihdosta
        tämä kirjoitti:

Jullin kanssa tiedetään, yläkropassa ei saa olla minkäänlaista kalvoa jos meinaat oikeasti hiihtää, hiihtelyyn nyt tietysti ihan sama mitkä.

En tiedä Windstoppereista kun ei kokemusta. Mutta tänään -8 asteessa oli hyvä rukan champion harjoitus asu ja haltin alusasu. Yläpuolelle tarvitsin lyhythihaisen T-paidan joka kerää kosteutta koska alusasu luovuttaa sitä ja pitää ihoa kuivana. Ei ollut kylmä.

• Hiihtelijä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe