Norwegian asetettava lentokieltoon

Anonyymi

30 kommenttia

Vastaukset

  • Ja fani vastaa kyllä. Ymmärsitkö noita linkkeja ollenkaan? Miten on Norwegianin syy jos sen käyttämästä koneesta hajoaa moottori? Yleensä sormi osoittaa koneen valmistajaa, ei käyttäjää. Sama tilanne kuin MAX 8 tapauksessa, onko tämäkin Norwegianin syy? Onko mun syy jos mun autosta hajoaa moottori?
    Toinen linkkisi. Kone työnnettiin perä edellä aitaa vasten. Taas Norwegianin syy?

    Miksi mollaat norskia? Toisin kuin finski sillä on modernit koneet, joiden co2 päästöt jotain ihan muuta kuin finskillä ja hinnoittelu kohdallaan. Tosin voisivat nostaa hintoja siten että saavat operatiivisen toiminnan voitolliseksi.

    • Arvasin jo etukäteen kuka vastaa esnimmäisenä ja puolustuskannalla, ja arvaus osui oikeaan.
      Rooman onnettomuudessa varemaankin Norwegianin puutteelinen lentokoneiden huolto.
      Norwegian on ainoa yhtiö jolla vielä ongelmia B-787 koneiden kanssa.
      Lontoossa Norwegian käyttää huonointa maapalvelua, aivan samoin kuin Suomessa ja muuallakin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Arvasin jo etukäteen kuka vastaa esnimmäisenä ja puolustuskannalla, ja arvaus osui oikeaan.
      Rooman onnettomuudessa varemaankin Norwegianin puutteelinen lentokoneiden huolto.
      Norwegian on ainoa yhtiö jolla vielä ongelmia B-787 koneiden kanssa.
      Lontoossa Norwegian käyttää huonointa maapalvelua, aivan samoin kuin Suomessa ja muuallakin.

      Hyvä että tunnetaan jo, joten ihan turha jauhaa paskaa täällä. Jos puhut paskaa finskistä tai jostain muusta yhtiöstä ja tiedän palturiksi, korjaan senkin. Kerrotko vielä motivaatiosi väärän tiedon levittämiseen?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Arvasin jo etukäteen kuka vastaa esnimmäisenä ja puolustuskannalla, ja arvaus osui oikeaan.
      Rooman onnettomuudessa varemaankin Norwegianin puutteelinen lentokoneiden huolto.
      Norwegian on ainoa yhtiö jolla vielä ongelmia B-787 koneiden kanssa.
      Lontoossa Norwegian käyttää huonointa maapalvelua, aivan samoin kuin Suomessa ja muuallakin.

      Kiinnostavaa, voisitko vastata seikkaan että suomessa ylipäätään on tarjolla huonointa maapalvelua ja mitä se pitää sisällään?

      Olen maapalvelun esimies ja terveisiä äidillesi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kiinnostavaa, voisitko vastata seikkaan että suomessa ylipäätään on tarjolla huonointa maapalvelua ja mitä se pitää sisällään?

      Olen maapalvelun esimies ja terveisiä äidillesi.

      Huonointa maapalvelua tarjoaa Airpro, joka tarjoaa työntekijöillensä alan huonointa työtä/työsopimuksia.


    • Aurinkokuningas kirjoitti:

      Hyvä että tunnetaan jo, joten ihan turha jauhaa paskaa täällä. Jos puhut paskaa finskistä tai jostain muusta yhtiöstä ja tiedän palturiksi, korjaan senkin. Kerrotko vielä motivaatiosi väärän tiedon levittämiseen?

      Jakamani tieto ei ole väärää, en myöskään käytä asiatonta kieltä kuten sinä ja puhu "paskan jauhamisesta".
      Ymmärrän että lähiöissä puhutaan käyttämääsi kieltä.
      Myöskään sanaa "Finski" ei ole käytetty enää sen jälkeen kun se levisi moukkien keskuuteen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Huonointa maapalvelua tarjoaa Airpro, joka tarjoaa työntekijöillensä alan huonointa työtä/työsopimuksia.

      Airpro ei huolla koneita, taas meni ääliöllä pieleen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jakamani tieto ei ole väärää, en myöskään käytä asiatonta kieltä kuten sinä ja puhu "paskan jauhamisesta".
      Ymmärrän että lähiöissä puhutaan käyttämääsi kieltä.
      Myöskään sanaa "Finski" ei ole käytetty enää sen jälkeen kun se levisi moukkien keskuuteen.

      Jos jakamasi tieto ei ole väärää, niin mitä se on, koska paikkaansa se ei pidä. Jaat omia mielipiteitäsi faktana.
      Ja voi herran jestas jos termi "paskan puhuminen" on sinun mielestä asiatonta. Missä herran kukkarossa sut on kasvatettu. Finski on yleinen kutsumanimi niiden keskuudessa, jotka lentävät paljon. Mitä tekemistä norskilla on AirPro:n työehtosopimuksen kanssa? Ja kyllä, asun Helsingin ydinkeskustassa "lähiössä".


    • Anonyymi kirjoitti:

      Airpro ei huolla koneita, taas meni ääliöllä pieleen.

      Kukaan ei ole sanonut Airpro´n huoltavan lentokoneita, vaan että Airpro on huono maapalveluja tarjoava yhtiö.
      Tämän allekirjoittaa kuka tahansa Airpro`lla työskennellyt.


    • Aurinkokuningas kirjoitti:

      Jos jakamasi tieto ei ole väärää, niin mitä se on, koska paikkaansa se ei pidä. Jaat omia mielipiteitäsi faktana.
      Ja voi herran jestas jos termi "paskan puhuminen" on sinun mielestä asiatonta. Missä herran kukkarossa sut on kasvatettu. Finski on yleinen kutsumanimi niiden keskuudessa, jotka lentävät paljon. Mitä tekemistä norskilla on AirPro:n työehtosopimuksen kanssa? Ja kyllä, asun Helsingin ydinkeskustassa "lähiössä".

      Norski ja Finski, moukkien käyttämiä termejä molemmat.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Norski ja Finski, moukkien käyttämiä termejä molemmat.

      Tässä meillä on sitten herra asiallinen, joka moukaksi toisia kutsuu. Katkeruus paistaa läpi kirjoituksistasi.
      Termit finski tai esim. kelmi olivat jo 80-luvulla käytössä lentokentällä kun kesätöissä siellä olin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Huonointa maapalvelua tarjoaa Airpro, joka tarjoaa työntekijöillensä alan huonointa työtä/työsopimuksia.

      Kenenkään ei ole pakko työskennellä siellä, pois pääsee varmaankin yleensä kahden viikon irtisanomisajalla.


    • Aurinkokuningas kirjoitti:

      Tässä meillä on sitten herra asiallinen, joka moukaksi toisia kutsuu. Katkeruus paistaa läpi kirjoituksistasi.
      Termit finski tai esim. kelmi olivat jo 80-luvulla käytössä lentokentällä kun kesätöissä siellä olin.

      Miksi kutsut naista "herraksi" ? Olisi soveliampaa käyttää sanontaa rouva.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kenenkään ei ole pakko työskennellä siellä, pois pääsee varmaankin yleensä kahden viikon irtisanomisajalla.

      Niinhän ihmiset irtisanoutuvatkin Airpro`lta.
      Kirjoitinkin että Airpro`n huonon tason allekirjoittaa jokainen siellä työskennellyt, joten he ovatkin lopettaneet ja hakeutuneet paremmille työnantajille.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Miksi kutsut naista "herraksi" ? Olisi soveliampaa käyttää sanontaa rouva.

      Maailma jaksaa aina yllättää. Rouva on hyvä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kukaan ei ole sanonut Airpro´n huoltavan lentokoneita, vaan että Airpro on huono maapalveluja tarjoava yhtiö.
      Tämän allekirjoittaa kuka tahansa Airpro`lla työskennellyt.

      Rouva aloittaja sanoi.
      "Rooman onnettomuudessa varemaankin Norwegianin puutteelinen lentokoneiden huolto.
      Norwegian on ainoa yhtiö jolla vielä ongelmia B-787 koneiden kanssa.
      Lontoossa Norwegian käyttää huonointa maapalvelua, aivan samoin kuin Suomessa ja muuallakin. "


    • Norwegian tosiaan vaihtoi ulkomaisesta kotimaiseen, Finavian omistamaan maapalveluyhtiöön. Maapalvelun siis hoitaa sama yhtiö joka käytännössä myös pyörittää lentoasemaa.

      Näitä katkeria kaarinoita näyttää riittävän, todennäköisesti yksi potkut saaneista, kun Norwegian vaihtoi parempaan, suomalaiseen firmaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Norwegian tosiaan vaihtoi ulkomaisesta kotimaiseen, Finavian omistamaan maapalveluyhtiöön. Maapalvelun siis hoitaa sama yhtiö joka käytännössä myös pyörittää lentoasemaa.

      Näitä katkeria kaarinoita näyttää riittävän, todennäköisesti yksi potkut saaneista, kun Norwegian vaihtoi parempaan, suomalaiseen firmaan.

      Finavia todellakin omistaa Airpro`n ja on todellakin hämmästyttävää että valtion omistava yhtiö polkee työehtosopimuksia ja pikkupomoilla Airprolla on Napoleon-Syndrooma.
      En ole Katkera-Kaarina, en myöskään ole koskaan työskennellyt vuokratyöfirmassa joka vuokraa henkilökuntaa Norwegianin käyttöön.
      Mehän kaikki tiedämme että kukaan ei ole Norwegianilla suoraan palkattuna ja edut myös sen mukaiset, toisin sanoen ei mitään kunnon etuja.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Finavia todellakin omistaa Airpro`n ja on todellakin hämmästyttävää että valtion omistava yhtiö polkee työehtosopimuksia ja pikkupomoilla Airprolla on Napoleon-Syndrooma.
      En ole Katkera-Kaarina, en myöskään ole koskaan työskennellyt vuokratyöfirmassa joka vuokraa henkilökuntaa Norwegianin käyttöön.
      Mehän kaikki tiedämme että kukaan ei ole Norwegianilla suoraan palkattuna ja edut myös sen mukaiset, toisin sanoen ei mitään kunnon etuja.

      Ärsyttävä mikromanageeraus on yleinen ongelma liiketoimintasta riippumatta, vaikuttaa enemmän liittyvän yrityksien henkilöstön ikärakenteisiin. Pahimpia ovat 30-45 vuotiaat itselleen ns. uraa rakentavat nousukkaat.
      On erittäin yleinen käytäntö, että yritykset ulkoistavat ydintoimintojensa ulkopuolisia toimintoja enemmän tai vähemmän mahdollistaakseen nopean ja kivuttoman reagoimisen erilaisiin taloustilanteisiin. Se ei tee yrityksestä huonoa.
      Summa summarium. Nyt kun tätä keskustelun kulkua seuraa, niin syy miksi mollaat Norwegiania, on se, että he käyttävät AirProta, joka tarjoaa työntekijöillensä alan huonointa työtä/työsopimuksia, ja pomot pikku- Napoleoneja. Lisäksi Norwegian käyttää vuokratyövoimaa, joilla huonot edut.

      Miten tämä koskettaa minua loppukäyttäjänä? Lentoni lähteneet ajallaan, ruumalaukut tulleet perille ja palvelut toiminut hyvin koneessa. Olen lentänyt nyt vuoden sisään 12 lentoa Norwegianilla ja lisää tulee ennen kuin vuosi päättyy, joten voisi sanoa kokemusta löytyvän. Toki tullut lentoja myös muilla yrityksillä, myös Finnairilla, eikä siinäkään palvelussa valittamista ollut. Ainoastaan juomien pienempi koko aiheutti kummastusta kun hinta sama kuin muilla maksullisten juomien lennoilla.
      Huomasitko, käytin yritysten oikeita nimiä. Btw. mollaatko esim S-ryhmän tai Keskon vähittäiskauppoja, koska ne myös ovat ulkoistaneet kaiken mahdollisen ja kyykyttävät tuottajia pillinsä mukaan?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Finavia todellakin omistaa Airpro`n ja on todellakin hämmästyttävää että valtion omistava yhtiö polkee työehtosopimuksia ja pikkupomoilla Airprolla on Napoleon-Syndrooma.
      En ole Katkera-Kaarina, en myöskään ole koskaan työskennellyt vuokratyöfirmassa joka vuokraa henkilökuntaa Norwegianin käyttöön.
      Mehän kaikki tiedämme että kukaan ei ole Norwegianilla suoraan palkattuna ja edut myös sen mukaiset, toisin sanoen ei mitään kunnon etuja.

      Ei mitään kunnon etuja? Vaikka työntekijät eivät ole suoraan Norwegianin palkkalistoilla, on edut aivan samat, kuin olisivat. Vapaa-ajan työsuhde-edut todella hyvät ja työehtosopimus suomessa paras. Faktatietoa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei mitään kunnon etuja? Vaikka työntekijät eivät ole suoraan Norwegianin palkkalistoilla, on edut aivan samat, kuin olisivat. Vapaa-ajan työsuhde-edut todella hyvät ja työehtosopimus suomessa paras. Faktatietoa.

      Kertoisitko meille muillekin kuinka hyvät esim. lippuedut "Norwegian" / OSM Aviation antaa henkilökunnallensa?
      Vastaustasi odotellessa :D


  • Nimenomaan, AirProlla homma toimii, eikä esimerkiksi koneessa tarvitse odotella, että joku jaksaa saapua portille päästämään ihmisiä koneesta, niinkuin usein Finnairilla - IAU:laisten työmoraali ei oikein vakuuta. Ei ihme että kaarinat valittavat AirProsta, jossa ihmiset tekevät töitäkin.

    Tsekkasin äsken, Norwegianilla on reilut 10 000 omaa työntekijää, kasvua viime vuonna 6%.

    • Norwegianilla ei ole omia työntekijöitä palkkalistoilla, no ehkä Oslossa pääkonttorissa maatöissä.
      Kaikki lentävä henkilökunta eri maissa on palkattu välitysfirmojen kautta, niin lentäjät kuin lentoemännät ja stuertit.
      Siinäkin Norwegian pessyt kätensä kaikesta vastuusta.


    • Ei pidä paikkaansa. Tosin ei esimerkiksi Finnairillakaan ole ulkoasemilla omaa (maa)henkilökuntaa, ja osa lennoista on ulkoistettu halpalentoyhtiölle.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa. Tosin ei esimerkiksi Finnairillakaan ole ulkoasemilla omaa (maa)henkilökuntaa, ja osa lennoista on ulkoistettu halpalentoyhtiölle.

      Kaikki Finnairin lentohenkilökunta on palkattuna suoraan lentoyhtiöön.
      Norwegian käyttää OSM Aviation välitysfirmaa.
      Tomas Cook käyttää Airpro välitysfirmaa, kuten teki Tui Fly.
      Jet Time palkkaa henkilökunnan suoraan, kuten myös Norra.

      Nämä kaikki tiedot voi myös lukea netistä, tosin ei aina välttämättä suomeksi.


    • Myös Finnair näkyy OSM Aviationin asiakaslistalla.


    • Oho, en tiennytkään että Finnair on ulkoistanut Hong Kongin, Singaporen ja Delhin reittiensä matkustamopalvelut OSM:lle. Varmaan ihan hyvä alku ulkoistuksille.

      https://osmaviation.com/osm-aviation-and-finnair-announce-new-cooperation-to-india/


    • Onhan se nyt varma ettei suomalaisilla ehdoilla pärjätä enää alalla, jos lentomatkan verot ja lentokenttämaksut ovat n. 33..00eur nykypäivänä ja shorthaul peruslipun hinta 99,90eur. Mitäs seuraavaksi tehdään, aletaan maksamaan näille vinkuville matkustajille 10 euroa lento että ne matkustaa, ja tottakai 600 eur päälle yhtiön omasta taskusta puhtaasti hömppäkorvauksia jos sattuu tekninen vika?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaikki Finnairin lentohenkilökunta on palkattuna suoraan lentoyhtiöön.
      Norwegian käyttää OSM Aviation välitysfirmaa.
      Tomas Cook käyttää Airpro välitysfirmaa, kuten teki Tui Fly.
      Jet Time palkkaa henkilökunnan suoraan, kuten myös Norra.

      Nämä kaikki tiedot voi myös lukea netistä, tosin ei aina välttämättä suomeksi.

      No ei todellakaan. Finnair käyttää esim. Hong Kongissa OSM Aviationia aivan samaan tapaan ota suomilasit päästä. Juuri ohjeistivat OSM:än teroittamaan henkilökuntaa olemaan käyttämättä nimeään poliittisissa mielenosoituksissa.


    • Ainoa, joka tässä taitaa vinkua on IAU-Kaarina.


Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.