Chrysler Sebring 2.7 -01: Onnistuuko jarrupalojen vaihto ilman erikoistyökaluja? Peukalo ei ole keskellä kämmentä, autoja on tullut rempattua enemmän kuin tarpeeksi.. En vain ole ehtinyt avata ja katsoa, onnistuuko vaihtaa tässä vehkeessä itse. Onko jotain erityisjippoja?
Eli jos jollakulla kokemusta, heittäkää viestiä.
Kiitos.
Sebring jarrupalanvaihto
2
815
Vastaukset
- Jani
Kuulemma (mutta vain kuulemma - en ole itse vaihtanut) on ihan vakiokamaa eikä erikoistyökaluja tarvita.. jos niiksi ei lasketa Torx kantaan sopivia vääntötyökaluja. Noita Torx kantaisiahan Sebringissä piisaa mutta onneksi ovat ihan normaaleja avonaisia malleja.
- jussi_
Itse itselleni vastaten..Vaihdoin palat viikonloppuna.
Takapalat oli helppo ja nopea vaihtaa: 2 liukupulttia (10 mm kannalla, ei tiukassa) auki ja kelkka irti. Palat irti, liukuosien notkistaminen, uudet palat paikalle. Aikaa 10 min/puoli renkaanvaihdon yhteydessä.
Etupalat oli hiukan kenkkumaisempi. 2 isoa pulttia auki, kelkka irti. Vanhat palat pois. Kelkan liikkuvuuden tarkastus. Helppoa tähän asti. Uusien palojen asennus hiukan työläämpi, koska sisemmässä palassa oli aika jäykkä jousi, joka meni männän sisään. Kun palat paikoillaan, kelkka kiinni ja valmis. Aikaa meni 20 minuuttia/puoli.
Kaiken kaikkiaan siis otti aikaa noin tunnin, kun renkaat oli valmiiksi pois. Työkaluja oli 18 ja 10 mm hylsyt, sekä iso vipu, jolla sai kangettua männät sisään, jotta uusi paksu pala mahtui.
Autokeskus olisi veloittanut tuosta töineen 283 euroa (tarvikepalat) tai 410 eruoa (alkuperäiset). Nyt minulla meni 68 euroa ja tunnin oma työ..etupalat asensin alkuperäiset, takapalat tarvike, syystä että hessumobiililla sattui nuo löytymään hyllystä.
-Juha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179