Onko kokemuksia

timanteista

Eli siis onko kenelläkään ollut Timanttitetroja jo jonkin aikaa?? Nättejä ovat, mutta mitä muuta, onko jotain erityistä? Ovatko lauhkeita lampaita vai jotakin muuta??

4

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nico

      Lue täältä jossa harrastaja kertoo niistä:
      http://www.sarinakvaario.net/timanttitetra.html

      PH luvultaan ne näyttää viihtyvän vedessä joka on hapanta eli sun pitää joko tehdä turvevettä niille tai sitten laittaa jotain PH lukua alentavaa nestettä. Täällä näyttäisi olevan myynnissä PH-miinus nestettä:
      http://kotisivu.mtv3.fi/water_world/myynti.htm
      Kaupasta voit ostaa sellasta kuin SERA PH alentaja mutta se on hirveän pieni pullo ja mulla kuluu sitä veden vaihdossa monta korkillista :( Kun se loppuu niin ostan tilalle jotain muuta.

      Mustakin noi timantti tetrat ovat kauniita kaloja!

      • timanteista

        Akvassani on ph hiukan alle 7, vesi on pehmeätä 5-6 dh, joten sen puolesta varmaankin ok. Sinne muuttaa myös 2 lehtikalaa ja 1 partaimumonni. Litroja 250, kokeilen , kunhan saan akvan kunnolla kypsytettyä.


      • Ainomieli1981
        timanteista kirjoitti:

        Akvassani on ph hiukan alle 7, vesi on pehmeätä 5-6 dh, joten sen puolesta varmaankin ok. Sinne muuttaa myös 2 lehtikalaa ja 1 partaimumonni. Litroja 250, kokeilen , kunhan saan akvan kunnolla kypsytettyä.

        Minulla on ollut vuoden verran timanttitetroja. Niitä on nyt kuusi mutta aion ottaa lisää keväällä kunhan saan isomman akvaarion. Ne ovat paitsi kauniita, niin myös käytökseltään mielenkiintoisempia kuin monet muut tetrat. Jatkuvasti meno päällä varsinkin koiraitten kesken. Silti kilttejä muita kaloja kohtaan, eivät esim. nypi muiden eviä.

        Aluksi ne ovat todella mitäänsanomattoman näköisiä, mutta kotiutuessaan ja kasvaessaan ne alkavat suorastaan "loistaa". Eivät ne silti minun altaassani vielä ihan tältä näytä:

        http://www.sarinakvaario.net/timanttitetra.html


        Jos muuten otat niitä täysikasvuisten lehtikalojen kanssa niin kannattaa kaupassa valita vähän isommat yksilöt, etteivät joudu lehtisten ruokalistalle... Naaraita kannattaa myös ottaa enemmän kuin koiraita.


      • timanteista
        Ainomieli1981 kirjoitti:

        Minulla on ollut vuoden verran timanttitetroja. Niitä on nyt kuusi mutta aion ottaa lisää keväällä kunhan saan isomman akvaarion. Ne ovat paitsi kauniita, niin myös käytökseltään mielenkiintoisempia kuin monet muut tetrat. Jatkuvasti meno päällä varsinkin koiraitten kesken. Silti kilttejä muita kaloja kohtaan, eivät esim. nypi muiden eviä.

        Aluksi ne ovat todella mitäänsanomattoman näköisiä, mutta kotiutuessaan ja kasvaessaan ne alkavat suorastaan "loistaa". Eivät ne silti minun altaassani vielä ihan tältä näytä:

        http://www.sarinakvaario.net/timanttitetra.html


        Jos muuten otat niitä täysikasvuisten lehtikalojen kanssa niin kannattaa kaupassa valita vähän isommat yksilöt, etteivät joudu lehtisten ruokalistalle... Naaraita kannattaa myös ottaa enemmän kuin koiraita.

        Ajattelin kanssa ottaa noin 10 timanttia. Enpä tullut edes ajatelleeksi tuota kokoa, tosin lehtikalat ovat tähän asti olleet neontetrojen kanssa, ja ovat parhaita kavereita. Välillä kyllä neontetrat nyppivät niitä evistä, jolloin lehtikalat pakenevat paikalta. Isompi lehtikala on noin 12cm korkea, joten ei vielä ollenkaan täysikasvuinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3239
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1158
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe