Eli siis onko kenelläkään ollut Timanttitetroja jo jonkin aikaa?? Nättejä ovat, mutta mitä muuta, onko jotain erityistä? Ovatko lauhkeita lampaita vai jotakin muuta??
Onko kokemuksia
4
374
Vastaukset
- nico
Lue täältä jossa harrastaja kertoo niistä:
http://www.sarinakvaario.net/timanttitetra.html
PH luvultaan ne näyttää viihtyvän vedessä joka on hapanta eli sun pitää joko tehdä turvevettä niille tai sitten laittaa jotain PH lukua alentavaa nestettä. Täällä näyttäisi olevan myynnissä PH-miinus nestettä:
http://kotisivu.mtv3.fi/water_world/myynti.htm
Kaupasta voit ostaa sellasta kuin SERA PH alentaja mutta se on hirveän pieni pullo ja mulla kuluu sitä veden vaihdossa monta korkillista :( Kun se loppuu niin ostan tilalle jotain muuta.
Mustakin noi timantti tetrat ovat kauniita kaloja!- timanteista
Akvassani on ph hiukan alle 7, vesi on pehmeätä 5-6 dh, joten sen puolesta varmaankin ok. Sinne muuttaa myös 2 lehtikalaa ja 1 partaimumonni. Litroja 250, kokeilen , kunhan saan akvan kunnolla kypsytettyä.
- Ainomieli1981
timanteista kirjoitti:
Akvassani on ph hiukan alle 7, vesi on pehmeätä 5-6 dh, joten sen puolesta varmaankin ok. Sinne muuttaa myös 2 lehtikalaa ja 1 partaimumonni. Litroja 250, kokeilen , kunhan saan akvan kunnolla kypsytettyä.
Minulla on ollut vuoden verran timanttitetroja. Niitä on nyt kuusi mutta aion ottaa lisää keväällä kunhan saan isomman akvaarion. Ne ovat paitsi kauniita, niin myös käytökseltään mielenkiintoisempia kuin monet muut tetrat. Jatkuvasti meno päällä varsinkin koiraitten kesken. Silti kilttejä muita kaloja kohtaan, eivät esim. nypi muiden eviä.
Aluksi ne ovat todella mitäänsanomattoman näköisiä, mutta kotiutuessaan ja kasvaessaan ne alkavat suorastaan "loistaa". Eivät ne silti minun altaassani vielä ihan tältä näytä:
Jos muuten otat niitä täysikasvuisten lehtikalojen kanssa niin kannattaa kaupassa valita vähän isommat yksilöt, etteivät joudu lehtisten ruokalistalle... Naaraita kannattaa myös ottaa enemmän kuin koiraita. - timanteista
Ainomieli1981 kirjoitti:
Minulla on ollut vuoden verran timanttitetroja. Niitä on nyt kuusi mutta aion ottaa lisää keväällä kunhan saan isomman akvaarion. Ne ovat paitsi kauniita, niin myös käytökseltään mielenkiintoisempia kuin monet muut tetrat. Jatkuvasti meno päällä varsinkin koiraitten kesken. Silti kilttejä muita kaloja kohtaan, eivät esim. nypi muiden eviä.
Aluksi ne ovat todella mitäänsanomattoman näköisiä, mutta kotiutuessaan ja kasvaessaan ne alkavat suorastaan "loistaa". Eivät ne silti minun altaassani vielä ihan tältä näytä:
Jos muuten otat niitä täysikasvuisten lehtikalojen kanssa niin kannattaa kaupassa valita vähän isommat yksilöt, etteivät joudu lehtisten ruokalistalle... Naaraita kannattaa myös ottaa enemmän kuin koiraita.Ajattelin kanssa ottaa noin 10 timanttia. Enpä tullut edes ajatelleeksi tuota kokoa, tosin lehtikalat ovat tähän asti olleet neontetrojen kanssa, ja ovat parhaita kavereita. Välillä kyllä neontetrat nyppivät niitä evistä, jolloin lehtikalat pakenevat paikalta. Isompi lehtikala on noin 12cm korkea, joten ei vielä ollenkaan täysikasvuinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1559127Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492779Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312547- 572521
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971905- 971847
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231783Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481326Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 281191