OMA VOINTI

Anonyymi

jos ahdistaa tai on psykoottinen niin muutamasta kolmeen viikkoon hoitojakso psykiatrisella ja avoterapiaa osastolla ja sopiva lääkitys niin mieli kummasti tasaantuu, ja alkaa tulevaisuuden näkymät taas kirkastua. jokasella on itsemääräämisoikeus ja lääkitystä ei ole vaikeiden vaiheiden jälkeen pakko jatkaa mikä perustuu omaehtoiseen näkemykseen - pidemmällä aikavälillä psyykenlääkkeistä on pahoja haittavaikutuksia : riippuu mielentasaajista :, lihomista-nestepöhö- ihottumaa- , kieli roikkuu ulkona suusta, rytmihäiriötä, laahustamista ajatusten kuolettumista....tietysti sairauden luonteesta johtuen kestää aikansa ennenkuin löytyy sopiva lääkitys mutta kyllä muut avohoitoterapiat jatkossa parantaa yksilön mielenlaatua kun löytyy sitä päiville sopivaa pientä puuhastelua joka ei perustu liika pakollisuuteen . muutama tunti ja silleen... ja lääkitys voi olla ihan pienikin ns. kontrollitabletti--- rauhoittaa hoitohenkilökuntaa kummasti kun ailahtelevainen ja psyyke ihme sen ottaa.

1

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä on kirjoiteltu paljon negatiivisia juttuja psyk. hoidosta mut minulla ei ole kuin positiivista juttua omasta hoidostani. Olin aikoinani ahdistunut ja syvästi masentunut erohässäkän takia ja viikko osastolla nosti minut takaisin maan pinnalle. En sitä kuitenkaan itse hoksannut ennenkuin kahden viikon päästä lääkityksen aloituksesta. Siinä meni varmaan kolme tai neljä viikkoo niin vein kukkia minua hoitaneelle osastolle. Kesäkuulla oli romahdus ja lääkityksen lopetin lokakuulla. Sisareni sanoi että nyt saat syödä loppuiän noita lääkkeitä vaan hän erehtyi. Alkoholi on jäänyt sen jälkeen hyvin vähälle käytölle ja jos otan niin pari paukkua korkeintaan. Aikoinaan join viinaa pahaan olooni vaan päätin romahduksen jälkeen että juon ainoastaan silloin kun on juhlalle perusteita ja silloinkin kohtuudella. Univaikeudet jäi muistoksi tuosta kriisistä ja siihen olen välillä joutunut hakemaan apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      63
      3884
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      205
      3466
    3. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      238
      2932
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      71
      2499
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1879
    6. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      4
      1542
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      12
      1537
    8. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      1
      1492
    9. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      50
      1444
    10. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1408
    Aihe