Aattelin harkita muuttoa Kuopioon, koska sopiva työpaikka on juuri siellä haettavana. Kertokaapa, kannattaako muuttaa? Onko hyvä kaupunki asua ja tutustuuko helposti uusiin ihmisiin? Pitääkö väitteet savolaisesta lupsakkuudesta paikkaansa? Asun itse juuri eteläisessä Suomessa ja täällä touhu on aika jäykkää.
Kannattaako Kuopioon muuttaa?
21
2541
Vastaukset
- Jokuvaan
Noh, mitäs täällä kuopiossa. Rumia taloja. Kaupunkirakenne aivan repaleinen, eli ilman omaa autoa ei oikein pärjää. Mutta kai täällä niitä hyviäkin puolia on.
- Entinen asukas
Ei tullut mistään mitään. Selvään kysymykseen ei saa vastausta, asemakaavaa ei käytännössä ole. Kummallinen ja ihmeen rikollinen kaupunki. Lienee sitä 'lupsakkuutta' jota puretaan yän hiljaisina hetkinä. Myös edunvalvonnassa olevaa väkeä suhteessa väkilukuun nähdän paljon. Tutkikaapa myös tilastoja.
- savossa jumissa
Entinen asukas kirjoitti:
Ei tullut mistään mitään. Selvään kysymykseen ei saa vastausta, asemakaavaa ei käytännössä ole. Kummallinen ja ihmeen rikollinen kaupunki. Lienee sitä 'lupsakkuutta' jota puretaan yän hiljaisina hetkinä. Myös edunvalvonnassa olevaa väkeä suhteessa väkilukuun nähdän paljon. Tutkikaapa myös tilastoja.
olen ihan samaa mieltä, Kuopiossa ja Siilinjärvellä on ihan liikaa edunvalvonnan alaista sakkia vapaalla jalalla, Siilinjärvi entinen mielisairaalapaikkakunta. Sairaala lakkautettiin ja potilaat asutettiin "avohoitoon" tavallisten ihmisten sekaan häiriköimään! Mielisairaalaarakennukseen on nyt sitten muuttanut yrityksiä, ettei se tuottaisi kunnalle/sairaanhoitopiirille tappiota!
Ja asuminen on yhtä helvettiä täällä kun sitä sairasta puliukkoa sun muuta hörhöä vierailee taloon asutettujen edunvalvonnan potilaiden "vieraina"!
Näin savossa...
- XxX
Moneskohan sadas "kannattaako Kuopioon muuttaa", "Onko Kuopio hyvä paikka asua" keskustelunavaus tämä jo on..ottakaa silmä käteen ja selatkaa niin kysymykseen on vastattu jo ihan tarpeeksi. Ikävä kyllä vastaajat ovat vaan suurimmaksi osaksi olleet hyvin ahdasmielisiä ihmisiä mutta jotka onneksi ovat suurimmalti osin muuttaneet pois.
- Tyytyvä
Niinpä on aiemminkin kysytty tuota, se on totta.
Itselleni se oli elämäni toiseksi paras päätös, paras varmaan vaimon otto. Molemmista olen iloinen. - Kaarina
Itse muutin Kuopioon itäisesta Suomesta ja hyvin olen viihtynyt, Kuopio on nätti kaupunki, ihmiset on lupsakoita jos itsekkin on "lupsakka" ;) niitä kierojakin ihmisiä on, mutta eikö niitä ole kaikkialla.
- rockmissu
Ehdottomasti kannattaa Kuopioon muuttaa!
Väitteet pitävät paikkaansa, savolaeset ovat tosijaa lupsakkaa porukkaa! Immeisiin tutustuu heleposti! Tervetuloa kalakukkokaupunkiin! 8) - äläkytämäläkytä
Tänne vuan. Torille turisemaan. Rillumareit meillä on joka päevä. Oma kontti mukaan. Ja virsut.
- Oh Boy
Kesällä täällä on kivaa, talvella aika kuollutta.
Kaupunki on hyvä, kaupungin ihmisissä vain on paljon siivottomia törkimyksiä, jotka viskelevät roskat ja tupakantumpit ja kaljapullot minne sattuu.
Savolainen lupsakkuus on sitä että päin naamaa hymyillään ja puhutaan selän takana paskaa.
Ja jäykkyys on täälläkin, vain eri muodossa.- muuttaa
Ei kannata muuttaa. Tulee vain turhia kustannuksia ja harmeja.
- että
muuttaa kirjoitti:
Ei kannata muuttaa. Tulee vain turhia kustannuksia ja harmeja.
muualta tänne muuttaneet ovat hyvin ahdasmielisiä. Ovat käyneet täälä hetken ahistuneena ja ahistuneena ovat lähteneet ja ahistuneena taivaltavat sielä missä ikinä ovatkaan. Sitten puhutaan ettei kannata ja sieltä seuraa harmeja?=) En voi käsittää tota. Eiköhän harmit seuraa siitä mitä itse menee tekemään!!!!!!!!!! Kuopio on melko kingi paikka ku vertaa esim. ouluun, kaatopaikkaan!
- Pata kattilaa soimaa
että kirjoitti:
muualta tänne muuttaneet ovat hyvin ahdasmielisiä. Ovat käyneet täälä hetken ahistuneena ja ahistuneena ovat lähteneet ja ahistuneena taivaltavat sielä missä ikinä ovatkaan. Sitten puhutaan ettei kannata ja sieltä seuraa harmeja?=) En voi käsittää tota. Eiköhän harmit seuraa siitä mitä itse menee tekemään!!!!!!!!!! Kuopio on melko kingi paikka ku vertaa esim. ouluun, kaatopaikkaan!
Tuota...Ensin sanot toista ahdasmieliseksi, koska hän ei satu pitämään Kuopiosta ja sitten itse haukut
Oulua...? HEH!
- Harkonnen
Itse muutin tänne Lahdesta vuosi sitten ja on ollut ihan jees. Aikansa tietenkin kestää ennen kuin saa sen oman porukan missä pyöriä.
Vuokrat ovat kyllä aika kalliita varsinkin keskustan alueella. Katukuvassa on yllättävän paljon torttupäitä/skinejä/hevareita väkilukuun verrattuna... Baareja löytyy jokaisen makuun lihatiskidancediskomestoista kunnon rokkibaareihin ja poketkin ovat ystävällisiä varsinkin henkassa :D Toissa viikonloppuna poke odotti kiltisti kun sinne sammunut setä napitti takkiaan viitisentoista minuuttia, hyvä ettei pusua poskelle antanut :D- Sipsu
...voisin sanoa, että Kuopiossa on paljon muualta tulleita opiskelijoita. Ja kieltämättä antavat värikkyyttä kaupunkiin. Eihän kaikkien tarvitse kulkea tuulipuku päällä?
- Sipsu
...kannattaa muuttaa. Kunhan muistat, että Savossa vastuu jää aina kuulijalle :) Ihmisiin tutustuminen on paljolti itsestä kiinni...
- siinäs kuulit
Savossa ei kannata puhua mistään eikä mitään, koska vastuu jää aina kuulijalle. Vastuuta savolaiset eivät suostu ottamaan mistään. Ihmeellistä porukkaa. Ei, en muuttaisi.
- nuo
muualla asuvat tulevat sitten ihmetelemään tänne meijän savolaisten palstalle? Kummasti näyttää muualla asuviakin kiinnostavan kalakukkokaupungin elämä ainaki näin tämän keskustelun pohjalta päätelltynä. Taitavat olla aika uteliasta porukkaa, mutta kyllä mä itsekkin utelias olisin tänne savon puoleen urkkimaan jos muualla asusin. On tämä sen verran kaunis kesärillumarei kaupunki ettei paremmasta väliä. täällä nautitaan elämästä täysin rinnoin! Tervetuloa=)
- Anonyymi
Sinne Kuopioon muuttaa? Korpimaiden takahikiään?
Ei kuulema edes virus viihdy korven keskellä ja siksi pitää meidänkin perhe sinne muutella.. Voi v.. etten paremmin sano. - Anonyymi
Hei vaan Kuopio!
Olisin muuttamassa työn perässä sinne ja asuntoa nyt kuumeisesti etsin. Vuokra-asuntoa olen nyt katsellut ja Lumolla ainakin näyttää olevan vapaita asuntoja. Yksityiseltä myös asuntoja katsellut, mutta mukanani muuttaa karvakavereita ja kaikkiin ei ole lemmikit sallittuja.
Olen ajatellut muuttaa keskustaan, jossa työt ja palvelut ovat lähellä, mutta toivoisin sieltä löytyvän myös luontoa ja lenkkeilymaastoja. Löytyisikö niitä keskustan läheisyydestä? Myös Puijonlaakso, Neulamäki ja Särkiniemi vaikuttaisi kivalta seudulta. En vaan tiedä ovatko nämä asuinalueena minkälaisia. Onko kenelläkään kokemusta Lumon taloista näillä kyseisillä alueilla?
Mitä asuinaluetta suosittelisit Kuopioon muuttavalle joka haluaa rauhallisen asuinalueen ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet luonnossa?
Oma auto tarvittaessa käytettävissä.
Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kiitos. - Anonyymi
Suunnittelen paluumuuttoa Riihimäeltä Kuopioon.
Mitä kaupungin alueita kannattaa välttää, missä on pahimmat moporalli ja autorallialueet.
Asunnon haluaisin ostaa 10-15min kävelymatkan päästä torilta. - Anonyymi
Hellurei! Suunnittelen muuttoa Kuopioon mutta en ole koskaan käynyt, millainen kulttuuritarjonta sielä on ja näkyykö katukuvassa laitapuolen kulkijat kuinka edustetusti?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst8910652- 2454566
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1633943Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1673439PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija713259Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,693020Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58322712Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i272280Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.651766Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1641510