En pidä timanteista ja kivistä

yksinkertainen sileä?

Sormuksesta on muodostunut ongelma :(
Sitä paitsi käyttää loppuelämä, mutta en pidä timanteista enkä muista jalokivistä. Ahdistaisi sellainen sormus, joka ei ole "osa minua". Kivistä tykkään ainoastaan graaniitista ja sitähän ei tunnetusti vihkisormuksissa ole :D Timanteista en tykkää lainkaan.

Mutta osaisiko joku kertoa onko ainut vaihtoehto sitten ihan sileä kultainen rinkula vai onkohan jostain päin Suomea saatavilla esim. kulta plus joku muu metalli-sormuksia jotka on vähän hienompia kuin se tavallinen sileä perussormus? Kotikaupungissa on vain kolme kultasepän liikettä ja niissä ei ainakaan ole muita vaihtoehtoja kuin joko kivellä tai ihan sileä ilman koristuksia.

9

1748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veitikka

      tuonne alaspäin nuita keskusteluaiheita--- ehkä kymmenes ylhäältäpäin on "koruliikkeiden linkkejä?". Josko sieltä löytyis apua sinullekin?! Hope so.

    • teetätys

      Ainahan voi teetättää itselleen mieluisan sormuksen, esim. juuri graniitilla.. 'Viis veisaa' perinteistä, jos et niistä pidä, olet yksilö ja teet niinkuin itseltä parhaalta tuntuu.

      • Hospsotti

        Hei!

        Me teetätettiin Helsingissä kultasepällä sormukset, joihin tuli graniittia. Itse valittiin kivi kesällä rannalta, ja kultaseppä tilasi leikkauksen ja hionnan sovittuun malliin.

        Mun sormus tehtiin hopeasta alusta asti, eli sain itse piirtää oman sormukseni, miehelle istutettiin kivi olemassaolevaan sormukseen. Kehuja on sormuksista kuultu ja itsekin tykätään edelleen.

        Koko lysti maksoi n 300eur. Suosittelen, saa juuri sellaiset kuin itse haluaa.


    • Löytänyt
    • kyllä..

      Löytyyhän niitä ainaki sellasia. joissa on keltakultaa ja valkokultaa, esim. niin että menee keskellä se valkokultainen "raita". Nehän on ainaki pikkasen erilaisia kuin tavallinen sileä sormus, ja kauniita.

    • karita

      Titaanista ja titaani-kulta-yhdistelmistä (siis esim. titaanisormus, jossa kultainen "raita") tehtyjä sormuksia on ainakin saatavilla... Itsekin miellyin tuohon titaaniin (ihan tummanharmaata), kokeilemani sormus oli matta-titaania (en edes tiedä saako sitä kiiltävänä), jossa mattakultainen raita keskellä ja siinä vielä yksi timantti... Ja "miesten" sormuksessa (oltiin siis kihloja katsomassa mieheni kanssa) ei tuota kiveä ollut. Ainoa mikä itseä arvelutti, oli se että niitä titaanisia sormuksia ei sitten kuulema voida pienentää/suurentaa, kun tuo titaani on niin kovaa... Eli jos sattuu esim. laihtumaan, niin ei saa sormusta pienennettyä.

    • lispe
    • keino

      minä en pidä timantti- tai kivisormuksista, en koe niitä omakseni. Omasta vihkisormuksestani tulee sileä tai muulla tavalla erilainen sormus.

    • vaihtoehto

      Sama homma täällä, en juurikaan timanteista piittaa. Juuri löysin sopivan sormuksen keltakultaa, jossa timanttihionnalla tehty valkokullasta keskellä "raita", hieno oli ja halpa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe