Löytyykö langaton verkko?

Meillä on Lenovon n. 4 -5 vuotta vanha, erittäin kovatehoinen pöytäkone joka on ollut modeemilla yhdistettynä taloyhtiön verkkoon, toiminut siis kaapelin kautta.
Nyt olemme muuttaneet ja tarttis pärjätä mobiilimodeemilla.
En löydä mistään verkkojutskista wifiyhteyksien-tarjontaa.

Onko mahdollista ettei konetta voi kytkeä langattomasti verkkoon?
Vai onko minussa vikaa?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä teho lenovoissa on wlan ja useissa jopa kännykkäverkko modemikin.

      • Kiitos asiallisesta vastauksesta, kehtaan siis kutsua asentajan . Olen yrittänyt erinäisistä verkkoasetuksista niitä langattomia verkkoja löytää mutta en löydä.
        En ole pöytäkoneiden kanssa touhunnut enää moniin vuosiin, joten pakko nostaa kädet pystyyn.


    • Anonyymi

      Jos kertosis lennus tyypin, niin osais kertoakkin.
      Taas näitä kristallipallo avauksia!

      • Olen pahoillani etten pysty antamaan tarkempia tietoa, kysyin yleisellä tasolla. Kiitos v*ttuilusta.


      • Anonyymi
        skaippi kirjoitti:

        Olen pahoillani etten pysty antamaan tarkempia tietoa, kysyin yleisellä tasolla. Kiitos v*ttuilusta.

        No ei olut bittuilua, Yleisellä tasolla lenovon läppäreissä on ollut 20 vuotta wlan kortit. Pöytäkoneissa vaihtelevasti, mutta voit joutua hankkimaan usb tikku wlanin tai kortin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei olut bittuilua, Yleisellä tasolla lenovon läppäreissä on ollut 20 vuotta wlan kortit. Pöytäkoneissa vaihtelevasti, mutta voit joutua hankkimaan usb tikku wlanin tai kortin.

        Hyvä tietää! Asentaja voi sitten varautua ja tuoda sen tullessaan. Kiitti vinkistä! Tuollaisesta usb-mahiksesta en tiennyt.


    • Anonyymi

      Avaa laitehallinta ja kurkista sieltä Verkkosovittimet -osiosta löytyykö Wireless Adapteria.

    • Anonyymi

      Ainakaan yritys pöytäkoneissa ei ole wlania.
      Kulutajapöytäkoneissa niitä alko olla noin 5 vuotta siiten, mutta varmaksi asiaa ei voi sanoa,

      • Ei ole yrityskone, ihan kotikäyttöön ostettu mutta ilmeisen tehokas.
        Saa asentaja tulla, omat taidot käytetty.


    • Anonyymi

      Kyllä asian pitäisi selvitä kurkistamalla koneen takapuolelle ja sisälle.

      WLANia ei välttämättä tarvita jos 3G/4G-mobiilimodeemissa on LAN-liittimiä.

      • Ei auta LAN-liittimet, meillä on iso asunto eikä modeemi sijaitse ko koneen lähellä. Pakko toimia langattomasti tai sitten saa olla toimimatta ollenkaan. Samaa modeemia käyttää robottipölynimurista lähtien moni muukin kotimme kone.


      • Anonyymi
        skaippi kirjoitti:

        Ei auta LAN-liittimet, meillä on iso asunto eikä modeemi sijaitse ko koneen lähellä. Pakko toimia langattomasti tai sitten saa olla toimimatta ollenkaan. Samaa modeemia käyttää robottipölynimurista lähtien moni muukin kotimme kone.

        Riippuen asunnon koosta ja seinien paksuudesta ja materiaalista ei sitten toimi välttämättä WLANikaan.

        Mutta ei selviä muuten kuin asentamalla koneeseen se sisäinen WLAN-kortti tai USB WLAN-tikku. Ja parasta valitakin sellainen joka on koneen käyttöjärjestelmän tukema.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuen asunnon koosta ja seinien paksuudesta ja materiaalista ei sitten toimi välttämättä WLANikaan.

        Mutta ei selviä muuten kuin asentamalla koneeseen se sisäinen WLAN-kortti tai USB WLAN-tikku. Ja parasta valitakin sellainen joka on koneen käyttöjärjestelmän tukema.

        Hankittiin sellainen ulkoinen tikku. Nyt toimii kuin enkeli! Kotimme nopein ja paras kone.
        Kiitos avusta!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      945
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe