mies loisii, en voi häätää?!

help!!!

mieheni on asunut jo vuoden kanssani nimelläni vuokratussa asunnossa eikä ole maksanut vuokraa kuin ekat 3kk. nyt erosimme ja haluan hänet pois asunnosta, koska hän ei oikeastaan koskaan ole maksanut juuri mistään muustakaan siellä. olin rakkaudesta niin typerä ja sokea, että elätin häntä.

lain mukaan en voi häätää häntä, koska hänen nimensä on alivuokralaisena vuokrasopimuksessa ja myös talonkirjoissa.

MITÄ TEEN? EN KESTÄ HÄNTÄ ENÄÄ PÄIVÄÄKÄÄN! HÄN KÄYTTÄÄ TAVAROITANI JA ASUU MAKSAMASSANI ASUNNOSSA, JA MINÄ MAKSAN KULUT!

AUTTAKAA!

19

4270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emma

      Jos se on alivuokralainen niin eikö sen sopimuksen voi purkaa? Etenkin jos ei ole maksanut vuokraansa. Eikö sillä ole kirjallinen alivuokrasopimus kuitenkin? Ainakin pitäisi olla...

      Sitten mieleeni tuli se vaihtoehto, että muuttaisit itse pois sieltä. Irtisanot vuokrasopimuksen ja jätät loisen omilleen. Toimiskohan se?

    • Raimo

      Anteeksi ihmettelyni, mutta jos hän on alivuokralaisena, niin mitä ihmettä hänen nimensä tekee varsinaisessa vuokrasopimuksessa.
      Ja minä vielä hämärästi muistan ne ajat, kun asukkaiden nimet piti olla talonkirjoissa ja ne piti tarkistaa aina vuodenvaihteen jälkeen. Itse en ole muuttanut asunnossani asuvien tietoja taloyhtiölle muuten, kuin lukumäärän silloin kun vaihtelua on ollut ja sekin vain vesivastiketta varten.
      Vähän vaikuttaa että nimimerkki on satutäti.

      • alkup.

        muutimme yhdessä asumaan, mutta miehen menetettyjen luottotietojen takia häntä ei voitu laittaa vuokralaiseksi, joten sopimukseen tuli vain maininta siitä, että hänkin asuu siellä., mutta siis MINÄ olen vastuussa asunnosta ja maksan yksin vuokraa.


      • Tarkista tietosi ensin.
        alkup. kirjoitti:

        muutimme yhdessä asumaan, mutta miehen menetettyjen luottotietojen takia häntä ei voitu laittaa vuokralaiseksi, joten sopimukseen tuli vain maininta siitä, että hänkin asuu siellä., mutta siis MINÄ olen vastuussa asunnosta ja maksan yksin vuokraa.

        "menetettyjen luottotietojen takia häntä ei voitu laittaa vuokralaiseksi"
        Suksi kuuseen, menetetyillä luottotiedoilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Samalla tavalla nimensä vuokrasopimukseen saa jos jonkun kanssa yhteen muuttaa.


      • alkup.
        Tarkista tietosi ensin. kirjoitti:

        "menetettyjen luottotietojen takia häntä ei voitu laittaa vuokralaiseksi"
        Suksi kuuseen, menetetyillä luottotiedoilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Samalla tavalla nimensä vuokrasopimukseen saa jos jonkun kanssa yhteen muuttaa.

        vuokralaisten luottotiedot tarkistettiin, ja vuokraisäntä ei suostunut ottamaan häntä vuokralaiseksi kuten alunperin kaavailimme. siksi otin asunnon omaan nimeeni.

        anteeksi jollen tiennyt miten asiat oikeasti menee, mutta tuskinpa alan väittelee vuokraisännän kanssa jos asunto on unelma?


      • laita toimeksi
        alkup. kirjoitti:

        vuokralaisten luottotiedot tarkistettiin, ja vuokraisäntä ei suostunut ottamaan häntä vuokralaiseksi kuten alunperin kaavailimme. siksi otin asunnon omaan nimeeni.

        anteeksi jollen tiennyt miten asiat oikeasti menee, mutta tuskinpa alan väittelee vuokraisännän kanssa jos asunto on unelma?

        Alivuokrasuhde: Alivuokralainen

        Asutko alivuokralaisena?
        Alivuokrasuhteen osapuolet ovat alivuokranantaja ja alivuokralainen. Alivuokrasuhde syntyy, kun vuokralainen luovuttaa osan vuokraamastaan huoneistosta toisen käytettäväksi vastiketta vastaan.

        Alivuokrasuhteena pidetään myös kaksi asuinhuoneistoa käsittävästä omakotitalosta toisen huoneiston vuokraamista, jos omakotitalon omistaja tai koko talon vuokralle ottanut itse asuu toisessa huoneistossa. Alivuokralainen saa omakotitalossa käyttää vuokrahuoneistoa yhteisenä asuntona puolisonsa ja perheensä kanssa.

        Alivuokralainen: Alivuokralaisen irtisanomisaika

        Kuinka lyhyellä varoitusajalla alivuokralainen voidaan irtisanoa?
        Alivuokranantaja saa irtisanoa alivuokralaisensa kolmen kuukauden irtisanomisajalla, jos alivuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden. Muussa tapauksessa alivuokranantajan irtisanomisaika on yksi kuukausi. Alivuokralaisen irtisanoessa alivuokrasopimuksen irtisanomisaika on 14 päivää. Tiettynä ajankohtana päättyväksi sovittua alivuokrasuhdetta ei erikseen tarvitse irtisanoa. Muuttopäivä alivuokrahuoneistosta on alivuokrasopimuksen päättymispäivää seuraava arkipäivä


      • Kommentoija
        alkup. kirjoitti:

        vuokralaisten luottotiedot tarkistettiin, ja vuokraisäntä ei suostunut ottamaan häntä vuokralaiseksi kuten alunperin kaavailimme. siksi otin asunnon omaan nimeeni.

        anteeksi jollen tiennyt miten asiat oikeasti menee, mutta tuskinpa alan väittelee vuokraisännän kanssa jos asunto on unelma?

        Luonasi asuva mies oli avokumppanisi ja nyt välinne ovat purkaantuneet. Hän asuu siis luonasi vieraana eikä ole alivuokralainen jos tällaista sopimusta ei ole tehty. Silloin sinun ei tarvitse tehdä mitään häätöä vaan riittää että estät hänen tulemisensa kotiisi vaihtamalla lukot ja pakkaamalla hänen tavaransa kotisi ulkopuolelle. Jos ilmoitat etukäteen suunnitelmistasi niin hän voi tietysti käydä hankalaksi. Liika pitkämielisyys on haitaksi näissä asioissa.


      • nipsu
        Kommentoija kirjoitti:

        Luonasi asuva mies oli avokumppanisi ja nyt välinne ovat purkaantuneet. Hän asuu siis luonasi vieraana eikä ole alivuokralainen jos tällaista sopimusta ei ole tehty. Silloin sinun ei tarvitse tehdä mitään häätöä vaan riittää että estät hänen tulemisensa kotiisi vaihtamalla lukot ja pakkaamalla hänen tavaransa kotisi ulkopuolelle. Jos ilmoitat etukäteen suunnitelmistasi niin hän voi tietysti käydä hankalaksi. Liika pitkämielisyys on haitaksi näissä asioissa.

        Olen itse samassa tilanteessa, olen yli puoli vuotta pyytänyt miestä joka elää 70% kustannuksellani häipymään, mutta ei lähe....itse teen älyttömästi töitä, mutta tuo yksi laiskimus vaan pelaa kaiket päivät ja lusmuaa omistamassani kodissa. Vihaan tuota miestä(syitä paljon) Millä hemmetillä saan sen ulos?????


      • 2345678
        nipsu kirjoitti:

        Olen itse samassa tilanteessa, olen yli puoli vuotta pyytänyt miestä joka elää 70% kustannuksellani häipymään, mutta ei lähe....itse teen älyttömästi töitä, mutta tuo yksi laiskimus vaan pelaa kaiket päivät ja lusmuaa omistamassani kodissa. Vihaan tuota miestä(syitä paljon) Millä hemmetillä saan sen ulos?????

        Kaulimella


    • §§§

      Puolison olipa naimisissa tai ei, saa vuokra-asunnosta ulos hakemalla yhteiselämän lopettamista käräjäoikeudelta.

      • lain tuntija

        Jos ja kun sinulla on vuokrasopimus, olet huoneiston haltija. Voit hakea häätöä normaalisti käräjäoikeudelta, vedoten ettei kumppani ole maksanut sovittuja vuokria, ei tarvitse olla sopimusta.


      • §§§
        lain tuntija kirjoitti:

        Jos ja kun sinulla on vuokrasopimus, olet huoneiston haltija. Voit hakea häätöä normaalisti käräjäoikeudelta, vedoten ettei kumppani ole maksanut sovittuja vuokria, ei tarvitse olla sopimusta.

        Aviopuoliso ei voi häätää puolisoaan asunnosta sillä perusteella, ettei puoliso maksa vuokraa. Aviopuolisoiden välillä sovelletaan lain asuinhuoneiston vuokrauksesta 48 §:ää, joka koskee yhteiselämän lopettamista.

        Lain asuinhuoneiston vuokrauksesta 48 §:
        "Jos aviopuolisot ovat vuokranneet tai toinen heistä on vuokrannut yhteisenä kotina käytettävän huoneiston, tuomioistuin voi määrätessään heidän yhteiselämänsä lopetettavaksi tai tuomitessaan heidät avioeroon samalla määrätä sen aviopuolison, joka enemmän on asunnon tarpeessa, jatkamaan vuokrasuhdetta ja vapauttaa toisen aviopuolison vuokrasuhteesta taikka vapauttaa molemmat aviopuolisot vuokrasuhteesta."

        Joten tietämättömien ei tulisi oikoa asiantuntijan tietämystä!


    • qwdouiwou

      Muuta itse pois siitä osoitteesta muualle.

    • Antti

      Jos mies on asunnossa alivuokralaisena ja tästä on olemassa sopimus voidaan vuokrasopimus purkaa välittömästi jos sopimuksen mukaista vuokraa ei kuulu. Soita haastemiehelle ja pyydä toimittamaan häätökirje, maksaa 25€.

    • piipaa mies

      Joo ehkäpä olis helpointa kun käyt irtisanomassa vuokrasopimuksen ja hommaat toisen kämpän. Niin pääset varmimmin ja kätevimmin eroon hyypiöstä.
      Kun mulle tuli aikoinaan ero niin kävin itse sanomassa vuokra sopimuksen omalta osalta irti ja häivyin määräaikaan mennessä. Ja sen koommin sitä idioottia ei ole tarvinnut katella;-)

    • Anonyymi

      Moni housuunkuseva aikamiespoika loisii äidillään harva se päivä.

      Vanha äiti pesee pyykit.

      • Anonyymi

        Moni pitää silti omaa asuntoa vaikka todellisuudessa siipeilee äitinsä helmoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni pitää silti omaa asuntoa vaikka todellisuudessa siipeilee äitinsä helmoissa.

        Jossain vaiheessa vanha äiti pääsee pääsee hoivakotiin lepäämään.
        Vässykki joutuu pärjäämään yksin.


    • Anonyymi

      Annat potkun perseelle, muuttakoon loisimaan äidilleen kuten muutkin vässykät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe