Hei,
onkohan tämä normaali kokemus: heräsin yöllä omituiseen kipuun. Olin nukkumassa kyljelläni (yleensä niin on paras olla) ja varmaankin kääntymässä selälleni, kun yhtäkkiä alavatsa "kramppasi", oli tosi vahva kipu, tuntui kuin koko alavatsa olisi ollut ihan tiukka. Tuntemus vaikutti melkein joltain "sähköiskun" tapaiselta. Pelästyin ja havahduin kokonaan hereille ja en pystynyt olemaan selälläni, vatsassa tuntui kipua. Sain oltua jotenkin kyljelläni jalat koukussa, mutta pitkään oli kurja olo ja vatsa oli vielä aamullakin tosi aran tuntuinen.
Onko tämä ihan normaalia? Miltä harjoitussupistukset tuntuvat? Olen rv 19 6 ja vauvan liikkeitä en ole vielä tuntenut kertaakaan. Odotan esikoista eli minulla ei ole aavistustakaan, millaisia tuntemuksia voi olla...
"Kramppi" vatsassa yöllä
5
7199
Vastaukset
- Pikkumasuinen
Ihan säikähdin lukiessani tarinaasi. Minä suosittelisin, että soitat tältä istumalta neuvolaan ja kerrot tuon. Ei kai noin kovat vatsakivut kuulu raskauteen...? En toki tiedä..
Harjoitussupistuksien ei käsittääkseni pitäisi sattua.
Kipaiseppas sinne neuvolaan, ettei vain ole jotain vialla.
Mukavaa ja leppoisaa odotusta sinulle! - Niina
Itselläni viikkoja 29 2 ja kärsin myös öisin ilmaantuvista "kivuista" varsinkin kun käännyn yms liikun.Pari päivää sitten kävin ultrassa ja kaikki ok.Olen itse ollut myös hieman peloissani että mistä moinen kipu johtuu,mutta ilmeisesti kuuluu asiaan.
Onnellista odotusta! - rv 20
Noista vatsakrampeista sen verran, että minulla yleensä alkaa vatsa kramppaamaan seksin jälkeen ja varsinkin, kun nousee ylös, muttei sillonkaan kovin kivuliaasti, mutta tuntuu, kuinka koko alavatsa olisi maitohapoilla tai jotain. Tätä ei yleensä kestä kauan.
Kerroit, ettet ole tuntenut vielä vauvan liikkeitä, tiedätkö onko sinulla istukka etuseinämässä? Itselläni nimittäin on näin ja vaikka toista odotan, liikkeitä on hädin tuskin tuntunut ja jos onkin, niin hyvin hentoja ja nekin tunnistanut juuri ja juuri, kun toista odotan. Väkisinkin välillä vähän huolettaa, kun on niin hiljainen vauva masussa! Mutta kärsivällisyyttä...
Mutta noista sinun krampeista, käy lääkärissä, jos toistuvat ja jos sinua jäi huolettamaan asia, nehän voivat hyvin olla noita asiaan kuuluvia kasvu/venymiskipuja, mutta eivät kyllä mielestäni kovin kivuliaiksi pitäisi mennä! Tsemppiä! :) - täälläkin
Hei!Minulla on ollut jo useamman kuukauden ajan (olen nyt rv 28, odotan esikoistamme) välillä erittäin kovia vatsakipuja ja kouristuksia.Olen herännyt yöllä samankuuloiseen kipuun kuin sinäkin. Välillä kipu on ollut niin kovaa, etten ole pystynyt liikkumaan yhtään..lähinnä vain itkemään ja toivomaan, että kipu menisi ohitse.Onhan se aina hellittänyt - joskus noin 15 min.päästä, joskus kestänyt lähemmäs tunninkin. Olen käynyt lääkärissä ja totesivat (onneksi!), että vauva voi hyvin ja kovasti liikkuu.Potkuja olenkin tuntenut kovasti jo viikolta 17.Minulla on herkkä vatsa ja lääkärin diagnoosi onkin ollut, että vatsa on nyt vaan entistä herkempi ja olen syönyt jotain, joka ei nyt sovi vatsalleni.Myös ilmaa on ollut suolistossa runsaasti ja se ei yöllä ollut päässyt kiertämään normaalisti suolistossa, kun nukuin kyljelläni, vaan oli jäänyt jotenkin "jumiin" ja aiheutti myös kipuja. Kannattaa kuitenkin aina soittaa neuvolaan / lääkärille asiasta ja käydä tarkistamassa asia, ihan oman mielenrauhan vuoksi :) Toivon sinulle kaikkea hyvää ja onnellista odotusaikaa!
- myös
Minulla on viikkoja vasta 13, ja on ollut joitakin kuvaamiasi kramppeja. Viimeksi eilen aamulla mieheni joutui auttamaan kääntymisessä, kun ei voinut itse liikkua ilman tuskaa. Jonkin verran on ollut myös pieniä vatsankovettumisia.
Kaikki kuitenkin näyttää olevan kunnossa, vauva on ultrassa virkeä ja liikkuvainen, eikä tulehduksiakaan ole löytynyt.
Itselläni tämä raskaus on kolmas, takana kaksi sektiota. Aikaisemmin nämä oireet ovat alkaneet noin 20 viikolla, jääneet sitten pois n.30 viikolla, eikä sen jälkeen ole minkäänlaisia supistuksia ollutkaan sitten, synnytykset eivät ole edes käynnistyneet, vaikka yli 42 viikkoa oli jo molemmilla kerroilla mittarissa.
Itse en jaksa olla hirveän huolissani, kävin kyllä lääkärissä. Kuulemma on kovin aikaista nämä viikot, mutta ei mahdotonta. Kun ei mitään vuotoja ole, ja voin muuten hyvin, niin voi kuulemma olla yksilöllisiä eroja raskauksissa.
Voimia sinulle! Käy lääkärissä mielenrauhasi vuoksi kuitenkin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782