Onko näin?
Ei tunnu ainakaan paljo ketään kiinnostavan ko auto täällä?
Onhan se nyt parempi ajaa ja mukavampi sekä hienompi(RS-levikkeillä piristettynä) kuin escort,fiesta,sierra,focus ja mondeo....puhumattakaan taunus:)
Mielestäni Scorpiot ovat aivan liian ali arvostettuja ajettavuuteen ja matkustusmukavuuteensa verrattuna.
Ja taatusti ovat turvallisempia kun muut Fordit(on nimittäin vähän massaa ja peltiä suojana verrattuna esim Focukseen tai Sierraan.
Lyhyesti sanottuna Scorpio on Euroopan Fordien kruunaamaton kuningas!!
(Tietty Cosworth mallit ovat asia erikseen)
Scorpio-ali arvostetuin Ford
30
5164
Vastaukset
- L
Eiköhän ne kaikki voortit ole yliarvostettuja....No oikei ei ihan kaikki...mitä nyt pari voorttia omistanut ja molemmat tuntu suht onnettomilta kilpailijoisen malleihin nähden (mondeo,escort..)
- Ford-Man
Kumma että niin edellinen kuin nykyinenkin Mondeo ovat ominaisuuksiltaan luokkansa kärkeä ainakin jos on uskominen autoalan ammattilaisiin. Kannattaisi ehkä tutustua nykymallistoon...kokemusta on.
- Erkki
Ja vitut olet omistanut yhtään fordia!Mee sinne hondapalstalles takasin,ja ole onnellinen.
- Fjord
Erkki kirjoitti:
Ja vitut olet omistanut yhtään fordia!Mee sinne hondapalstalles takasin,ja ole onnellinen.
Aivan hirveen näköinen fordin "lippulaiva", yritettiin elvyttää uudella mulkosilmä mallila, mutta perseellehän yritys meni. Voi niitä poloisia jotka tämän rakkineen ostivat hirveään ylihintaan. 2.3 litranen kone ja sellanen panssarivaunu, eihän se edes liiku mihinkään.
No taivas paikan saa kun on Fordilla jo maanpäällä niin paljon kärsinyt. - Erkki
Fjord kirjoitti:
Aivan hirveen näköinen fordin "lippulaiva", yritettiin elvyttää uudella mulkosilmä mallila, mutta perseellehän yritys meni. Voi niitä poloisia jotka tämän rakkineen ostivat hirveään ylihintaan. 2.3 litranen kone ja sellanen panssarivaunu, eihän se edes liiku mihinkään.
No taivas paikan saa kun on Fordilla jo maanpäällä niin paljon kärsinyt.En mäkään tule sinne hondapalstalle valittaan jostain vanhoista romuista.Ennen oli ennen ,nyt on nyt!
- joppe
Scorpio ei tiettävästi pärjännyt koskaan missään autoalan testissä omassa luokassaan, tosin eipä tainnut Sierrakaan oikein menestyä. Mondeo ja Escort ovat olleet Fordin tukijalka.
Scorpio voi olla hyvä auto verrattaessa 100tmk halvempiin autoihin, mutta jos sitä vertasi aikalaisiinsa samankokoisiin (Saab 9000, Volvo 740, Audi 100, Bmw 500 jne. niin kyllähän eron huomasi jo paperilla..)Nuo muut autot olivat autoja isolla A:lla, mutta Scorpio ei todellakaan.- Kuningas-Ford
Entäs tämä vanhemman Scorpion lippulaiva 2.9i neliveto Ghia?
0-100km 8.9s eli ei hirveen laiska.... - Fjord
Kuningas-Ford kirjoitti:
Entäs tämä vanhemman Scorpion lippulaiva 2.9i neliveto Ghia?
0-100km 8.9s eli ei hirveen laiska....No kyllähän 2.9 benziinillä pitääkin lähteä, mutta kyllä se 2.9 syö / söi aivan liikaa verrattuna samanlaisiin noin kolme litraisiin koneisiin verrattuna.
- Veke
Fjord kirjoitti:
No kyllähän 2.9 benziinillä pitääkin lähteä, mutta kyllä se 2.9 syö / söi aivan liikaa verrattuna samanlaisiin noin kolme litraisiin koneisiin verrattuna.
Onko 9l/100km muka liikaa tuon kokoiselta autolta??
Kaupunki-ajossa menee noin 10-14l/100
- S.C.O.R.P.I.O
Uskomatonta Ford-porukkaa!!
Jos Scorpio on ruma niin escortit,sierrat,fiestat vasta rumia onkin. Perustelkaapa miten sierra esim on paremman näköinen kuin scorpio?
Ja ajettavuus on scorpiossa aivan toista luokkaa kuin esim sierrassa.(olen testannut)
Nyky Mondeot ja Focukset on asia erikseen mutta onhan ikä eroakin päälle 10 vuotta.
Taidatte vaan olla karvalakkifordien omistajat kateellisia.....:)- Fjord
Itse en ole fjordia ikinä omistanut, enkä tule ikinä omistamaankaan. Ja taidan jättää nuo Volvotkin väliin, onhan Ford pilaamassa nekin.
Vai että kateellinen, kun ajaa Scorpparilla - pikemminkin alkaa itkettämään, kun tietää millä pommilla ajaa. Itse jatkan ajeluani tähtikeulalla... Hyvää keväänjatkoa kaikille. - Veke
Fjord kirjoitti:
Itse en ole fjordia ikinä omistanut, enkä tule ikinä omistamaankaan. Ja taidan jättää nuo Volvotkin väliin, onhan Ford pilaamassa nekin.
Vai että kateellinen, kun ajaa Scorpparilla - pikemminkin alkaa itkettämään, kun tietää millä pommilla ajaa. Itse jatkan ajeluani tähtikeulalla... Hyvää keväänjatkoa kaikille.Kuule ketään täällä ei sun mersus(huomaa pienellä kirjoitettu)kiinnosta.
Ja aikamoisia pommeja ovat jotkut niistäkin....
Taidat luulla olevas muita parempi kun ajat mersulla?
No niin taitaa melkein kaikki kyseisellä persoonattomalla koneella ajavat luulla.
Mua taasen alkaa aina naurattamaan kun joku tulee niin maan polleena vastaan ku on oikeen mersu alla!!
hahah!!
Ja muuten..jos et oo ikinä Scorpiolla ajanut niin mistä päättelet että ne kaikki olis pommeja....????
Omallani on ajettu jo 434000km eikä mitään ongelmia ole ollut.... - Feija
Fjord kirjoitti:
Itse en ole fjordia ikinä omistanut, enkä tule ikinä omistamaankaan. Ja taidan jättää nuo Volvotkin väliin, onhan Ford pilaamassa nekin.
Vai että kateellinen, kun ajaa Scorpparilla - pikemminkin alkaa itkettämään, kun tietää millä pommilla ajaa. Itse jatkan ajeluani tähtikeulalla... Hyvää keväänjatkoa kaikille.Ajat siekii mersull,no niihä miekii!Onk siul kans 89 mallin niinko miulkii?
- ovaali
Fjord kirjoitti:
Itse en ole fjordia ikinä omistanut, enkä tule ikinä omistamaankaan. Ja taidan jättää nuo Volvotkin väliin, onhan Ford pilaamassa nekin.
Vai että kateellinen, kun ajaa Scorpparilla - pikemminkin alkaa itkettämään, kun tietää millä pommilla ajaa. Itse jatkan ajeluani tähtikeulalla... Hyvää keväänjatkoa kaikille.Hmm... Mistäpä mies ketä ei ole koskaan fordia omistanut, tietää minkälaisia paskoja ne on??? Mielestäni on se merkki mikä hyvänsä, sopii toinen toisen "käteen" , paremmin kuin toinen.
Sen tiedän, itse mersun omistaneena, että ei nekään nyt niin helmiä ole. Mut voihan näistä merkeistä tapella ihan loputtomiin... Jokaisella on jotain merkkiä vastaan jotain...
Mut kumminkin, jos vielä sanoo ettei ole yhtään omistanut, niin ei voi kyllä tuomitakkaan.
- Ajelija
Kuningasko ?
No ainakin suurin viime vuosien Fordeista. Teknisesti hiukan vanhentunut, paitsi viimeisen mallin 2,3-kone joka on vieläkin käytössä Galaxyssa. Galaxyhan on tiloiltaan isompi, mutta sitä ei voitane pitää 'aitona' Fordina, senverran VW:n sukua siinä on. 2,8/2,9-kone oli kestävä, mutta kokoonsa nähden alitehoinen ja söi melko paljon, kilpailijat pääsivät vähemmällä. Lajissaan Scorpio oli oiva peli. Tilat olivat hyvät ja ajettavuus samoin, tosin pidän kyllä Mondeota parempana ajaa. Omistin Scorpion varustettuna Peugeotin 2,5 dieselkoneella. Kestävä laite se oli, 230 tkm matkalla ei ollut ongelmia. Nyt ajan Mondeon 1,8 TD:llä ja uusi 2,0 Tdci on jo tilattu.
Scorpiossahan oli aikoinaan ensimmäisenä sarjatuotantoautona vakiona ABS-jarrut, joten kyllä Fordillakin uusi tekniikka on ollut hallussaan.
Scorpion toisen mallin muotoilu ei sitten ollut ihan viimeisen päälle harkittu. Keúlan ja perän muotoilu erosivat liikaa toisistaan. Keulan ilme oli samantapainen kuin jonka mersu otti myöhemmin väyrys-mallissaan käyttöön, tosin hieman muutettuna.Perä taas toi (ainakin minulle) mieleen 60-luvun lopun Vauxhall Vivan.
Mielenkiintoista on muuten se, että jos jossain autossa nähdään hiukankin mersun piirteitä niin helposti ollaan sanomassa että onpa taas kopioitu mersua, mutta toisinpäin ei sitä huomatakaan. Esimerkkinä tästä nyky-Mondeon takavalot. Ne ovat samantapaiset kuin c-mersussa, mutta katsokaapa muutaman vuoden taakse Ford Cougarin perää. Ne muodot löytyvät jo sieltä.- Juha
"Scorpiossahan oli aikoinaan ensimmäisenä sarjatuotantoautona vakiona ABS-jarrut, joten kyllä Fordillakin uusi tekniikka on ollut hallussaan. "
- Tarkoitat kai ensimmäisenä sarjatuotanto-Fordina? Ensimmäinen sarjatuotantoauto vakio- ABS:llä se ei tokikaan ollut.
Mercedes kehitti ABSit vuonna 1970, myyntiin ne tulivat S- sarjassa 1978, ja vakiovarusteiksi 190 E2,3 - 16: een sekä SL-malleihin vuonna 1984. (Scorpio esiteltiin vasta seuraavana vuonna eli maaliskuussa 1985)
Vuodesta 1992 ABSit ovat olleet mallisarjasta riippumatta vakiona jokaisessa Mersussa sekä muutamassa muussakin merkissä (esim. Saab, Volvosta en ole varma oliko sama vuosi mutta viimeistään v.1994 alkaen siinäkin)
Nyt, kymmenen vuotta myöhemmin, Fordissa ei ole vieläkään ABSia vakiona kaikissa mallisarjoissa...
Fordilla on uusi tekniikka hallussaan, joopa joo... =) - Kake
Käypä tuulilasi.fi keskusteluissa lukemassa tdci kokemuksia, ei hyvältä vaikuta.
- perkeleseonscorppari
Juha kirjoitti:
"Scorpiossahan oli aikoinaan ensimmäisenä sarjatuotantoautona vakiona ABS-jarrut, joten kyllä Fordillakin uusi tekniikka on ollut hallussaan. "
- Tarkoitat kai ensimmäisenä sarjatuotanto-Fordina? Ensimmäinen sarjatuotantoauto vakio- ABS:llä se ei tokikaan ollut.
Mercedes kehitti ABSit vuonna 1970, myyntiin ne tulivat S- sarjassa 1978, ja vakiovarusteiksi 190 E2,3 - 16: een sekä SL-malleihin vuonna 1984. (Scorpio esiteltiin vasta seuraavana vuonna eli maaliskuussa 1985)
Vuodesta 1992 ABSit ovat olleet mallisarjasta riippumatta vakiona jokaisessa Mersussa sekä muutamassa muussakin merkissä (esim. Saab, Volvosta en ole varma oliko sama vuosi mutta viimeistään v.1994 alkaen siinäkin)
Nyt, kymmenen vuotta myöhemmin, Fordissa ei ole vieläkään ABSia vakiona kaikissa mallisarjoissa...
Fordilla on uusi tekniikka hallussaan, joopa joo... =)Ensimmäisen sukupolven Scorpio oli ensimmäinen eurooppalainen massatuotantoauto, jossa oli vakiona ABS-jarrut
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Scorpio - scorppapasi
perkeleseonscorppari kirjoitti:
Ensimmäisen sukupolven Scorpio oli ensimmäinen eurooppalainen massatuotantoauto, jossa oli vakiona ABS-jarrut
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Scorpioonha mullakin scorpio ja eikä oollu valttamista ja on ylimääräsiä osiakin
- Mondeomies
Jotain vikaa Scorpiossa pitää olla koska kauppa ei kertakaikkiaan käynyt. Suomen markkinoilla sen myynti tyrehtyi viimeisinä vuosina lähes kokonaan, vaikka Scorpio oli kokoluokkansa halvimpia, eikä se muissakaan maissa kehuttavasti käynyt kaupaksi, esim. Omegaan verrattuna, luksusmerkeistä puhumattakaan.
Käytettynäkin sitä ilmeisesti kartetaan, koska hintapyynnöt ovat todella alhaisia muihin samankokoisiin verrattuna, vaikkei kilometrimääräkää olisi paha.
Perustekniikka sinänsä oli varmasti kunnollinen ja luotettava, polveutuuhan se lähes sadan vuoden takaa T-mallin Fordista ja jatkaa nyt elämäänsä Jaguar S-typen nimellä.- Henry
Varmasti oli ihan hyvä auto,mutta kaikki mallit ei vain "puhuttele"ostajia samalla tavalla.Joitakin tuttavia on joilla oli skorpio eikä sitä ainakaan moitittu.Hintahan oli kuitenkin tuolloin 80-luvun puolessavalissä huomattavasti kalliimpi kuin sierran tai escortin.Escort muistaakseni maksoi jotain alle 55tmk.tuolloin.
- Scorpio<3
Mulla on 2.9i Ghia Scorpio -88, ja luotettavampaa peliä saa etsiä.
Lisäksi löytyy Cosworth Scorpio -91 ja tästäkään en ole keksinyt valittamista..
Ja tulossa Saksasta tällä viikolla yksi Cosworth Scorpio lisää. Tyytyväinen olen enkä ymmärrä miten joku ei näistä muka pidä. :D Nättejä autoja ja toimivat aivan helvetin hyvin. Pakkasilla kyllä ne uudemmat autot pihaan jäävät mutta vanhat voortit ne vaan käyntiin lähtee. :)
Pois en vaihtaisi enkä taida ikinä vaihtaa niin kauan kun näitä saa.- haloooo
Ajatuksena on ostaa Ford Scorpio -96 2,3 16v
Onko jollain kyseisestä autosta kokemuksia???? Onko mätä paska? Kestääkö kone?
Entinen autoni oli Scorpio -93 2,0 8v Ja se kone kyllä vei soppaa ja öljyä ja helmat sai korjata lattarudalla : ) - vanhemmat kunniaan
joo tuon ikänen sorpio onkin parempi ja paremman näkönen kuin se uudempi(ihan typerä).
- fehgefufue
haloooo kirjoitti:
Ajatuksena on ostaa Ford Scorpio -96 2,3 16v
Onko jollain kyseisestä autosta kokemuksia???? Onko mätä paska? Kestääkö kone?
Entinen autoni oli Scorpio -93 2,0 8v Ja se kone kyllä vei soppaa ja öljyä ja helmat sai korjata lattarudalla : )Hyvissä käsissä mikään auto ei ole paska, meneppä katsomaan www.fordscorpio.co.uk. Harvalla autolla on noin hyvät sivut, jos jotain sattuisi.
- kj
haloooo kirjoitti:
Ajatuksena on ostaa Ford Scorpio -96 2,3 16v
Onko jollain kyseisestä autosta kokemuksia???? Onko mätä paska? Kestääkö kone?
Entinen autoni oli Scorpio -93 2,0 8v Ja se kone kyllä vei soppaa ja öljyä ja helmat sai korjata lattarudalla : )pidän hyvänä, itse ajanut 85-94 -koppasella skorpilla 150tkm ja 95-98 -koppasella farkulla 180tkm, nyt 2.0 16v 100kw manuaalilaatikko. Pieni
- asiastakiinnostunut
kj kirjoitti:
pidän hyvänä, itse ajanut 85-94 -koppasella skorpilla 150tkm ja 95-98 -koppasella farkulla 180tkm, nyt 2.0 16v 100kw manuaalilaatikko. Pieni
Mitäs vikaa automaatissa on kun et suosittele?
- Fordin automaatti
asiastakiinnostunut kirjoitti:
Mitäs vikaa automaatissa on kun et suosittele?
Ainakaan tosiaan vanhemmassa mallissa ei laatikko kestänyt alkuunkaan. Jossain 100tkm tienoilla maantiellä ohituksessa laukesi kokonaan -> fordille, jossa kysyivät että halvempi vai kalliimpi remontti, sanoin halvempi ja muutaman sadan kilometrin sisään laatikko laukesi uudestaan, nyt tosin onneksi ykkönen toimi niin sai ajettua fordille eikä tarvinnut hinata.
Tosin tämän jälkeen laatikon osalta sai olla rauhassa (aina 250tkm asti jolloin myin pois). Ainut mikä on tietysti niin vaihtaessa töksähtää ja tämä ominaisuus ainakin löytyy muistaakseni uudemmastakin mallista.
Auto oli 2.0l koneella ja vm. 90. Aina se käyntiin lähti, ja muutenkin tekniikka perusvarmaa, mutta kaikenlaisia sähkövikoja kuitenkin oli aina maan ja taivaan välillä (esim. kuljettajan penkinlämmitin hajosi 3kk jälkeen eikä oikeastaan ikinä toiminut). Kerran muistan kesäkuumilla lämpöjen lähteneen nousuun. Rauhottui kuitenkin kun pääsi varjoon seisomaan.
Uutena ostin tosiaan 90 keväällä, jolloin Kuopioon oli juuri tullut tämä uusi Ford liike (joka vielä nykyäänkin, en nyt saa nimeä päähäni) ja sai niin saakelin halvalla kun piti liikkeen saada vaan myytyä. Olisko lähtöhinta ollu jotain 240 000mk niillä varusteilla mutta kaupat tehtiin jossain 150 000mk tienoilla. Hyvä auto ajaa, hyvä ja sopivan tehokas kone, ja kulutus oli aikanaan ihan ok (verrattuna edelliseen autooni, vm. 75 Granada ja 3l V6).
Mutta jos (käytettyä) Fordia lähtee ostamaan, ei kannata vikoja pelätä. - scorppapasi
kj kirjoitti:
pidän hyvänä, itse ajanut 85-94 -koppasella skorpilla 150tkm ja 95-98 -koppasella farkulla 180tkm, nyt 2.0 16v 100kw manuaalilaatikko. Pieni
samoista asioista kiinnostunu olen etkäi ole mun kaveri vesa ikonen..sekin diggaa näistä vanhoista fordeista terv.. pasi
- Ford Falcon
Vähän varttunut keskusteluketju mutta kerrottakoon kuitenkin että se eka Ford-
Granada malli ei ollut senajan autoksi ollenkaan pölhömpi peli, itsellä oli 89 luvun
alussa ekaksi perus Granada vm:75 suoralla 2,0 koneella sillä ajettiin 4 vuotta ja
etupäässä maantieajoa ilman suurempia murheita. Tämän jälkeen oli Granada
Ghia vm:76 Cosworthin 3,0 V6:a automaatti oli myös hulppea peli mutta kyllä
kului bensaakin joka on aina ollut hinnoissaan palkkoihin verrattuna.
Ja 90 luvun alussa oli Ford-Scorpio vähän aikaa se oi periaatteessa Granada
uudemmalla kopalla ei ole kokonaisuutena kovin pahaa sanottavaa edes sen
ajan Voortteista varsinkin kun ei vielä ollut niin paljon sähköhimmeleitä kun nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822