...myyntiin 2008 tulleesta Laguna III:sta. Tämä on minun käsitykseni, koska Renault ilmoitti tuolloin julkisesti alkavansa panostaa laatuun enemmän. Sen jälkeen markkinoille tulleet mallit myös luotettavia.
Itsellä on ollut Megane III 1.4 TCE farmari vm. 2010. Auto on toiminut luotettavasti. Ajettu tosin vasta 150 000 km. Autolla on miellyttävä ajaa ja ketjulla toimiva moottori käy pehmeästi. Renaultien ruostesuojaushan on ollut tutkimusten mukaan markkinoiden parasta jo vuosikausia. Sähkölaitteet ovat toimineet moitteetta, vaikka autossa on sähköikkunat, etu- ja takatutkat, sähköisesti kääntyvät peilit, navigaattori yms. Ainoastaan yhden talven jälkeen kuskin sähköikkuna ei ensin meinannut lähteä toimimaan, mutta seuraavana aamuna lähti ja on toiminut sen jälkeen. Kulutus voisi olla hieman pienempi ja sähköinen ohjaustehostus ei ole niin hyvä kuin ennen vanhaan.
Aiempi autoni, vanha Renault Scenic I 1.6 16v vm. 2001 ei myöskään koskaan tielle jättänyt. Oli tosin ns. Facelift -malli, joten mahdolliset ongelmakohdat oli varmaan korjattu. Tosin joitakin vikoja oli, kuten sytytyspuolat piti vaihtaa kaikki, kun auto kävi huonosti ja sähköikkunan nostin vaijeri meni rikki. Ajoin sillä kilometrit 60 000 - 220 000. Möin auton jo 2013, mutta näkyy pyörivän vielä liikenteessä nyt 2019 tässä samassa kaupungissa .
Huom! Saksan ADACIN mukaan mm. Renault Kadjar on yksi tielle vähiten jättäneistä autoista, toisin kuin sisar -merkkinsä Nissan Qashqai, jolla ollut ongelmia akkujen kanssa.
Renaultien parempi laatu alkaa...
57
205
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni melko uusi 140 tce automaatti ja kulutus on hämmästyttävän pientä n5.1 l/100 km, siis koko vuoden keskiarvo. En aja mitenkään tientukkona säästellen.
Auto on hiljainen ja mukava, kävin koeajamassa useita merkkejä mutta moni karsiutui pois juuri meluisuuden vuoksi.
Itselleni laadukkaan auton tärkeimpiä ominaisuuksia on juurikin hiljaisuus. - Anonyymi
Renault on eritäin hyvä ja laadukas auto hintaluokassaan ja kovin huoleton ja edullinen omistaa.
Suomalainen on vaan niin pitkä muistinen ja kun joskus on jotain kuullut, niin se muistetaan, eikä osata päivittää tietoja nykyaikaan. Ei kait muuten kukaan ostaisi esim. Toyotaa joka menestyy meillä autoilun oudossa maassa vain ja ainoastaan perimätiedon voimalla.- Anonyymi
Itsekin aikoinaan vierastan rellua juurikin Esson baarin tietotoimiston vuoksi. Oli sellainen käsitys että ongelmia riittää mutta sitten tuli vuosia sitten vähän vahingossa hankittua muutaman vuoden vanha rellu ja käsitys on kokemusten myötä muuttunut. Nyt menossa kolmas rellu ja ainoat viat olleet pari palanutta polttimot ja yksi vuotava takajarruvalon tiiviste(ns tyyppivika, korjattu silikonilla).
Aikaisemmin ollut kaiken merkkisiä autoja mutta minulla rellut on olleet kaikkein viattomampia. Kun lisäksi ovat mukavia ajaa, niin ei oikein löydy toista autoa, jossa yhtä hyvä hinta-laatu suhde.
- Anonyymi
"...myyntiin 2008 tulleesta Laguna III:sta. "
Tulihan se myyntiin, mutta ei sitä juurikaan kukaan ostanut.
Varmasti hyvä auto, olisi kiva jos parilla tonnilla löytyisi käytettynä bensakoneinen mutta kun ei tahdo löytyä.- Anonyymi
Edullinen käyttöauto josta ei haluta eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edullinen käyttöauto josta ei haluta eroon.
tuokin voi olla yksi selitys tottakai, mutta ei niitä kovin usein vastaan tule
asun espoossa tapiolassa ja täällä suunnalla tiedän yhden ainoan kolmos lagunan
audia bemaria ja mersua niin pirusti mutta se nyt ehkä selittyy alueen vauraudella - Anonyymi
Renault loossin propagandaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuokin voi olla yksi selitys tottakai, mutta ei niitä kovin usein vastaan tule
asun espoossa tapiolassa ja täällä suunnalla tiedän yhden ainoan kolmos lagunan
audia bemaria ja mersua niin pirusti mutta se nyt ehkä selittyy alueen vauraudellaSaksan romutuonti on tehnyt mersusta volkswagenin. Vaurauttaan on nykyään osoitettava muilla merkeillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksan romutuonti on tehnyt mersusta volkswagenin. Vaurauttaan on nykyään osoitettava muilla merkeillä.
No mitäs ne merkit sitten on?
tesla on ihan tavis täälläpäin, audi on jokatoisella, bemari ei heilauta... bentley on vaan luksusvolkkari jne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs ne merkit sitten on?
tesla on ihan tavis täälläpäin, audi on jokatoisella, bemari ei heilauta... bentley on vaan luksusvolkkari jneKokeilkaapa joskus vähän suurempaa Lexusta. Ei tunnu vastaava Bemari tai Mersu miltään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs ne merkit sitten on?
tesla on ihan tavis täälläpäin, audi on jokatoisella, bemari ei heilauta... bentley on vaan luksusvolkkari jneTosi rahamieshän voisi ostaa uuden erivärisen Talismanin parin kuukauden välein, ihan vaan kaikkien Essom paarim miästen kiusaksi. Näyttäisi että rahaa ja makua on ;).
- Anonyymi
Muualla euroopassahan rellut on hyvinkin arvostettuja, eikä eri maiden foorumeita lukemalla löydy juurikaan mitään ihmeempiä vikoja.
Suomesshan ostetaan jostakin syystä aina mieluiten sellainen auto, joita on parkkipaikat täynnä.- Anonyymi
Kun ostaa auton joka on kaikilla, siitä pääsee myös tarvittaessa eroon aika helposti.
Mitsubishi ja rellu nyt on sellaisia merkkejä alfa romeon kanssa joita ei meinaa saada kaupaksi. - Anonyymi
Hyvin kelpaa aina vaihdossa.
- Anonyymi
Olen sekä myynyt itse, että vienyt vaihdossa ja hyvin on kelvanneet.
Parissa viikossa myyty entinen vaihtoauto liikkeestä pois.
Vaihtohyvitykset ovat olleet ihan täysin linjassa vastaavien muiden merkkien kanssa.
- Anonyymi
Euroopassa Renault on myy eniten sähköautoja, Clio suosituimpia pikkuautoja ja captur luokkansa myydyimpiä katumaastureita. Kuluttajat arvostavat merkkiä.
- Anonyymi
Ja tosiaan tutkimuksen .mukaan parhaiten ruosteelta suojattu (ViBilägare)
- Anonyymi
Taas paljon plötinää tässä ketjussa, onkohan jokin renault-myyjien syyskampanja menossa, ei onnistu enää Suomessa roskan myynti, kunhan päästään eroon entisistä romu renuista, niin parempaan päin silloin elonkehruu, kaikki tyyni. Toisaalta ihan hyvä, että vanhoja renuja joku ostaa ja ajaa loppuun, mutta uusien ostoa pitäisi valvoa yhteiskunnan taholta eli jonkinlainen renu valvonta olisi paikallaan, valistus ja tiedoittaminen esim. bensiini kuppiloiden kööri toimikunnissa olisi saatava parempaan arvoon ja nousuun, elämänkokemus taistelijat, heitä pitäisi kuunella ja ei patsaskaan heistä olisi liikaa esim. johonkin nelostien varteen. Jos on esim. taistellut 10-vuotta renun kanssa ja selvinnyt hengissä jatkokaudelle, niin ilman, että lyötäisiin renulla päähän lisää ja lisää, rangaistuksen omaisesti, niin olisi suotavaa auttaa elämässä nyrjähtänyt läheisemme kupposelle virkistävää kahvia valtuutettun Toyota asiamiehen luokse, voi tietenkin olla muukin bulju, kunhan elämänkatsomus vain on Japsittunut, eikä renunraatoja makaa nurkissa. Pahin skenaario on, että tälläistä renuttunutta rauniota vielä lyödään Arevalla takaraivoon, pois se meistä, olkaamme ystävällisiä hyville tavoille, niin silloin valaisemme ja huokumme hyvää ympäristöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas paljon plötinää tässä ketjussa, onkohan jokin renault-myyjien syyskampanja menossa, ei onnistu enää Suomessa roskan myynti, kunhan päästään eroon entisistä romu renuista, niin parempaan päin silloin elonkehruu, kaikki tyyni. Toisaalta ihan hyvä, että vanhoja renuja joku ostaa ja ajaa loppuun, mutta uusien ostoa pitäisi valvoa yhteiskunnan taholta eli jonkinlainen renu valvonta olisi paikallaan, valistus ja tiedoittaminen esim. bensiini kuppiloiden kööri toimikunnissa olisi saatava parempaan arvoon ja nousuun, elämänkokemus taistelijat, heitä pitäisi kuunella ja ei patsaskaan heistä olisi liikaa esim. johonkin nelostien varteen. Jos on esim. taistellut 10-vuotta renun kanssa ja selvinnyt hengissä jatkokaudelle, niin ilman, että lyötäisiin renulla päähän lisää ja lisää, rangaistuksen omaisesti, niin olisi suotavaa auttaa elämässä nyrjähtänyt läheisemme kupposelle virkistävää kahvia valtuutettun Toyota asiamiehen luokse, voi tietenkin olla muukin bulju, kunhan elämänkatsomus vain on Japsittunut, eikä renunraatoja makaa nurkissa. Pahin skenaario on, että tälläistä renuttunutta rauniota vielä lyödään Arevalla takaraivoon, pois se meistä, olkaamme ystävällisiä hyville tavoille, niin silloin valaisemme ja huokumme hyvää ympäristöön.
tulihan se areva sieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas paljon plötinää tässä ketjussa, onkohan jokin renault-myyjien syyskampanja menossa, ei onnistu enää Suomessa roskan myynti, kunhan päästään eroon entisistä romu renuista, niin parempaan päin silloin elonkehruu, kaikki tyyni. Toisaalta ihan hyvä, että vanhoja renuja joku ostaa ja ajaa loppuun, mutta uusien ostoa pitäisi valvoa yhteiskunnan taholta eli jonkinlainen renu valvonta olisi paikallaan, valistus ja tiedoittaminen esim. bensiini kuppiloiden kööri toimikunnissa olisi saatava parempaan arvoon ja nousuun, elämänkokemus taistelijat, heitä pitäisi kuunella ja ei patsaskaan heistä olisi liikaa esim. johonkin nelostien varteen. Jos on esim. taistellut 10-vuotta renun kanssa ja selvinnyt hengissä jatkokaudelle, niin ilman, että lyötäisiin renulla päähän lisää ja lisää, rangaistuksen omaisesti, niin olisi suotavaa auttaa elämässä nyrjähtänyt läheisemme kupposelle virkistävää kahvia valtuutettun Toyota asiamiehen luokse, voi tietenkin olla muukin bulju, kunhan elämänkatsomus vain on Japsittunut, eikä renunraatoja makaa nurkissa. Pahin skenaario on, että tälläistä renuttunutta rauniota vielä lyödään Arevalla takaraivoon, pois se meistä, olkaamme ystävällisiä hyville tavoille, niin silloin valaisemme ja huokumme hyvää ympäristöön.
Olipa lapsellista rekstiä. Samoissa tutkimuksissa joissa Renaultin ruostesuojausta kiitellään, juuri japanilainen tohota on hännänhuippuna. Ja niinhän se on muissakin testeissä. Toyotaa ajaneena ja sellaisen omistaneenakin totean että ei koskaan wnääa
- Anonyymi
Siinä jo, edellisessä kommentissa näkyy rekstiä ja wnääa, että renu on päässyt saastuttamaan, ehkä hyvinkin kehityskelpoisen yksilön. Harmillista ja surullista kehitystä, tai pikemminkin baskeripäistä taantumuksellisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tulihan se areva sieltä
Yrjö-poikahan on vaan yks "reva" mieheksi.
- Anonyymi
En usko renaultien parempaan laatuun. Ainahan ne on semmosta öyhöttäneet mutta aina niissä on eniten ongelmia ja typeriä ratkaisuja esim. niinkin pieni asia kun polttimon vaihto vaatii TYÖKALUJA!!! WTF??? Kyllä mulle ei koskaan tule sellaista autoa joka vaatii työkaluja polttimon vaihtoon se on ilman muuta onnistuttava 10-30sekunnissa muuten siinä kestää liikaa aikaa ja kertoo valmistajan välinpitämättömyydestä kuluttajaa kohtaan ja se on sitten selvä että myöskin muissa kohteissa on ajateltu samoin eli huolto työlästä jne jne... Merkki joka ei arvosta kuluttajaa ei ansaitse myöskään ostajia. Jokainen kunnon merkki ottaa kuluttajan huomioon erittäin tarkasti jokaisessa pienessäkin asiassa ja se herättää luottamusta ja kunnioitusta.
- Anonyymi
Niin polttimon vaihto han onnistuu alle 30s hyvinkin uusissa renuissa.
Ja ydinvoimaloita puheenollen Fukushima pahinta mitä sattunut zernobilin jälkeen! - Anonyymi
Japanilaiset tekivät arviointi virheitä tsunamin osalta se on totta ja ongelma tilanne Fukushimassa jatkuu yhä, ongelmia on ratkottavana vielä tulevaisuudessakin. Arvailujen varaan jää miten olisi ranskalaiselle voimalalle käynyt ja saatu tilanne jotenkin rauhoittumaan, ilman lisä katastrofeja. Itse Fukushiman onnettomuudesta ei olla vielä selvitty eli mistään selviämisestä ei voida puhua.
Suomelle syntynyt valtavat rahalliset tappiot Arevan vuoksi, eikä vieläkään varmaa koska valmistuu ja miten alkaa toimimaan. Vaarallista ja kallista toimintaa yleisesti, eikä kukaan voi, pysty vastuuta kantaa, jos ja kun onnettomuus tapahtuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanilaiset tekivät arviointi virheitä tsunamin osalta se on totta ja ongelma tilanne Fukushimassa jatkuu yhä, ongelmia on ratkottavana vielä tulevaisuudessakin. Arvailujen varaan jää miten olisi ranskalaiselle voimalalle käynyt ja saatu tilanne jotenkin rauhoittumaan, ilman lisä katastrofeja. Itse Fukushiman onnettomuudesta ei olla vielä selvitty eli mistään selviämisestä ei voida puhua.
Suomelle syntynyt valtavat rahalliset tappiot Arevan vuoksi, eikä vieläkään varmaa koska valmistuu ja miten alkaa toimimaan. Vaarallista ja kallista toimintaa yleisesti, eikä kukaan voi, pysty vastuuta kantaa, jos ja kun onnettomuus tapahtuu.Yrjö-poika se ei näemmä erota edes ydinvoimalaa autosta. Siksi miehen puheet voi sivuuttaa tyypillisenä perussuomalaisena tyhjänä öyhötyksenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin polttimon vaihto han onnistuu alle 30s hyvinkin uusissa renuissa.
Ja ydinvoimaloita puheenollen Fukushima pahinta mitä sattunut zernobilin jälkeen!Eikä Fukushima ole edes ainoa ihmishenkiä vaatinut ydinvoima onnettomuus Japanissa.
- Anonyymi
Mitä hittoa nuo ydinvoimala jutut autoihin liittyy?
Terv: OSUI JA UPPOSI ILMEISESTI!!! - Anonyymi
Se ranskalainen ajatus/toiminta/suunittelu liittyy renuun, muuhun heidän tuotoksiin ja Suomessa on katkerasti saatu kokea Arevan kautta, että kusessa ollaan, kun on otettu ranskalaiset tekemään, suunittelemaan ydinvoimalaa Suomeen. Renun osalta monella Suomalaisella ollut, on parhaillaan samankaltainen tilanne kuin nyt tämän voimalan kanssa eli monenlaista kiusaa, haittaa, rahan kulua. Yhdistävä tekijä kummassakin ranskalainen tapa suunitella ja toimia, tapa ei toimi Suomessa, eikä heidän tuotokset ole laadukkaita, kestäviä, renu tästä tunnetuin esimerkki.
Selvenikö nyt miten kaikki liittyy kaikkeen? Esim. taivaalla oleva kuukin liittyy renuun ja autoiluun, auringosta puhumattakaan ja jos ei meillä olisi haarukkaa ja veistä puuttuisi ranskalainen sivistys maailmasta, sen kanssa myös renuroska. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ranskalainen ajatus/toiminta/suunittelu liittyy renuun, muuhun heidän tuotoksiin ja Suomessa on katkerasti saatu kokea Arevan kautta, että kusessa ollaan, kun on otettu ranskalaiset tekemään, suunittelemaan ydinvoimalaa Suomeen. Renun osalta monella Suomalaisella ollut, on parhaillaan samankaltainen tilanne kuin nyt tämän voimalan kanssa eli monenlaista kiusaa, haittaa, rahan kulua. Yhdistävä tekijä kummassakin ranskalainen tapa suunitella ja toimia, tapa ei toimi Suomessa, eikä heidän tuotokset ole laadukkaita, kestäviä, renu tästä tunnetuin esimerkki.
Selvenikö nyt miten kaikki liittyy kaikkeen? Esim. taivaalla oleva kuukin liittyy renuun ja autoiluun, auringosta puhumattakaan ja jos ei meillä olisi haarukkaa ja veistä puuttuisi ranskalainen sivistys maailmasta, sen kanssa myös renuroska.Reva mieheksi tämä Yrjö -poika. Tyhmä öyhöttäjä jolla ei ole mitään asiaa/totuuspohjaa. Kokee ilmeisesti saaneen "pyhän tehtävänsä" haukkua kaikkea ranskalaiseen vähänkin viittaavaa toiselta Yrjöltä (l. "Tupsu" tyhmemmältä).
- Anonyymi
Mutta selvenikö nyt tämä liittymis kysymys?
- Anonyymi
Remun laatu nyt vaan omassa Hintaluokassaa ylivoimanen ja on alkanut niin harmittamaan jotakin .
Ehkä naapuri hinannut renaultillaa se. Mika niin laadukkaan auton korjaamolle.
Tai vaimo ollut naapurin rellun kyydissä ja kehunut kyytejä hyväksi.
Jostakinhan se kumpuaa tämä pakkomielle luetella vikoja, joita itse keksinyt. Ehkä ollut 30 vuotta sitten parin tonnin käytetty Renu, jossa ollut vikaa. No tästä on sitten hankkinut elämän tehtän. - Anonyymi
Eli ei selvennyt.
- Anonyymi
Kirjoittaa saa mitä tykkää. Kansan syvät rivit tietävät kuitenkin paremmin. Renault on vikaisin ja epäluotettavin merkki, siinä puhuu pitkä kokemus suurelta joukolta, ei jokin yksilökohtainen poikkeus.
Kun enemmistö tietää merkin sähköviat, ruosteherkkyyden ja muut harmit, niin siinä on tilastoa ihan tarpeeksi. - Anonyymi
Onko sinulla muuta tekemistä kuin yrittää ärsyttää asiallisia tyyppejä Suolen palstoilla?? Olet surkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaa saa mitä tykkää. Kansan syvät rivit tietävät kuitenkin paremmin. Renault on vikaisin ja epäluotettavin merkki, siinä puhuu pitkä kokemus suurelta joukolta, ei jokin yksilökohtainen poikkeus.
Kun enemmistö tietää merkin sähköviat, ruosteherkkyyden ja muut harmit, niin siinä on tilastoa ihan tarpeeksi.On se kova paikka Essom paarim miähelle myöntää olevansa täysin väärässä. Renault on ruostuva ja epäluotettava vain näiden persujen saduissa.
- Anonyymi
Tunnetuista automerkeistä Renault kaikkein huonoin. Syy: Ranskan omaperäinen ja omahyväinen kulttuuri. Standardit eivät yhteensopivia muiden kanssa, vaikuttaa korjaamiseen. Metalli usein heikkoa, mm. laakereissa, jotka särkyvät usein, myös lukot, ikkuna mekanismit jne. ala-arvoista laatua, verrattuna esim. japanilaisiin. Yleisilme löysä ja hutera. Ei suositella ammattikäyttöön, eikä renuja myöskään ammattilaisilla näy. Suositus: plantaasi käyttö, lyhyet matkat, yleinen renuaminen ja turha elämöinti, naisilla myös sutee munamuuraaminen, hupsuttelu, muu keimaelämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnetuista automerkeistä Renault kaikkein huonoin. Syy: Ranskan omaperäinen ja omahyväinen kulttuuri. Standardit eivät yhteensopivia muiden kanssa, vaikuttaa korjaamiseen. Metalli usein heikkoa, mm. laakereissa, jotka särkyvät usein, myös lukot, ikkuna mekanismit jne. ala-arvoista laatua, verrattuna esim. japanilaisiin. Yleisilme löysä ja hutera. Ei suositella ammattikäyttöön, eikä renuja myöskään ammattilaisilla näy. Suositus: plantaasi käyttö, lyhyet matkat, yleinen renuaminen ja turha elämöinti, naisilla myös sutee munamuuraaminen, hupsuttelu, muu keimaelämä.
Yrjö-poika se taas vahvisti oksennuksellaan että jopa hän pitää Renaulttia hyvänä autona ja merkkinä ja ranskalaista kulttuuria täysin ylivoimaisena kaikkiin muihin nähden.
- Anonyymi
Autoissa ja juomissa:RENAULT
- Anonyymi
Mukava ja rento kulttuuri tuottaa tietysti myös mukavia autoja. Renault on ehdottomasti mukava, hyvä ja laadukas auto, laadukkaan kulttuurin maasta.
On olemassa myös jäykkiä ja hyvin auktoriteettisiä kulttuureja, niistä tulee sitten toisenlaisia autoja, jäykkämieliset niistäkin tykkää.
- Anonyymi
Tunkkanen ja huono happinen toimistoilma jossa renut suunitellaan tuottaa sekavaa piirustusta ja pajalla kokoonpanossa joudutaan improvisoimaan jotta tekele saadaan kasattua ja tämä ns. kuvotus on sitten uusi renault. Usein menee juomat ja mäskit sekaisin, mutta siihen on totuttu, tuskin edes nenää nyrpistetään, vaan jatketaan työpäivää ravintolaan ranskalaisten herkkujen pariin, siellä jo onkin ravintolakokki valmistanut herkullisen kuovi aterian, (tästä oli uutinen viikko pari sitten, että suomalaisia kuoveja metsästetään Ranskassa herkkusuille, kuovit ovat sen vuoksi harvinaistuneet mm. Suomessa, meidän rakkaat kuovimme). Kotiin tullaan tietenkin nokka maata viistäen, kuin matoja etsien, aamulla annetaan ylen ja nokka pyyhitään, kuttaperkka sammio odottaakin jo hämmentäjää.
Renault ei kelpaa Ranskan presitentille, vaikka merkki on valtion suojeluksessa. Citroen on käyttöauto, toki sekin lähes renua vastaava hempuli.- Anonyymi
Yrjö-pojan mieletä Renault on edelleen maailman paras auto ja ranskalainen kulttuuri ja tekniikka ovat täysin ylivoimaisia kaikkeen muuhun verrattuna.
Mutta perussuomalainen kateus johtaa siihen että tämä ihannointi pitää ilmaista ylläolevalla tavalla. - Anonyymi
Aivan, ei tuolla Toyotahörhöllä oikein kuso kulje yläkotelossa normaalisti. Pudokkaan pitää keksiä päiviksi tekemistä ettei tylsisty.
- Anonyymi
Perus ranskalaisella kuovin syöjällä kuso kulkee normaalisti yläkotelossa, tästä todistuksena ripuli, jonka haju korjataan hajuvedellä sivistyneesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perus ranskalaisella kuovin syöjällä kuso kulkee normaalisti yläkotelossa, tästä todistuksena ripuli, jonka haju korjataan hajuvedellä sivistyneesti.
Kommentista päätellen, arvio osui oikeaan, tojotahörhöllä pään kusi on juuttunut paskapatoihin ja tuloksena juuri mikään ei liiku korvien välissä.
- Anonyymi
Tojotaa muuten myös valmistetaan paljon Ranskassa, vieläpä samassa tehtaassa kuin ranskalaisia autoja.
- Anonyymi
Aloitusviestiin suhtaudun todella epäilevästi. Saattaa mennä todella pitkään, jotta tuo aloituksen utopia toteutuu silmin nähtäväksi. Nythän renault on täynnänsä sähkövikoja!
------- Toyotalla mennään ------ Anonyymi
Mistä tiedät varmasti että renault on täynnänsä sähkövikoja, kun ajat toyotalla?
Jos sähkövikojen vähäisyys on se, mihin pitää pyrkiä niin autosi on T Ford ajalta ennenkuin siihen tuli starttimoottoria. - Anonyymi
Papat tietty ajaa aina tojitalla kun niin on tehty ennenkin. Pappa kehuu kovasti että Japanissa tehty mutta pappa voisikin vähän yllättyä, sillä hänen tijota saattaakin olla Ranskassa tehty ja pääosin eurooppalaisista osista, niistä samoista joita renaultissakin on. Saattaisi pappa ihan mielensä pahoittaa.
- Anonyymi
Talisman on erittäin laadukas ja suuri auto, mutta siinä on pikkuautomainen kojelauta ja muutenkin turhan pelkistetyt sisäpinnat. Harmillista, että tämä hieno ja laadukas auto ei ole saanut arvoistaan sisustusta. Lagunassa oli tyylikkäämpi sisämuotoilu.
Scenic voittaa kaikki kilpailijansa mukavuudessa ja melutasossa, eikä ole niitä huonompi yleisessä laadussa. Vain tilankäytössä Scenic ei voita kilpailijoitaan, ja Grand Scenicin ahtautta voi pitää jo lievänä suunnitteluvirheenä. Scenicissä on monia ominaisuuksia, jotka antavat esimakua sitä suuremmasta Espacesta. VW:n, BMW:n ja monen muun valmistajan vastaavassa mallissa huomaat nopeuden kasvun pian tuulen suhinasta ja tien terävöityneistä iskuista, mutta Scenicissä et.
Espace on aivan omaa luokkaansa joka suhteessa. Sitä on vaikea kuvailla tai verrata muihin, sillä se on niin edellä niitä lähes kaikessa. Se on tavattoman hienostunut ja teknisesti edistynyt kulkine, jolla ei ole kilpailijaa ylellisyydessään samassa hintaluokassa ja paljon sen ylikin. Sitä on turha arvioida tai arvostella, jos ei ole kokenut sitä.
Mutta eihän suomijuntti näitä usko. Hänellä on yli 200 000 km ajettu entinen taksi, yleensä Passat. Passatin perä kukkii, moottori nykii, ja pyöränlaakereita menee yksi vuodessa ja kaksi parhaassa, mutta tämäkin kaikki johtuu hänen mielestään naapurin Lagunasta, joka pysyy kunnossa, koska se tartuttaa viat hänen rakkaaseen Passatiinsa. Ja että pitääkin sen kirotun Lagunan käynnistyä joka pakkasella yhdellä yrittämällä! Ei kuitenkaan Renua suomijuntille, ei koskaan! Suomijuntti ei ymmärrä Renaultin omistajia, mutta hän ei ymmärrä mitään muutakaan.- Anonyymi
sähkölasit on nois relluissa täyttä skeidaa ja kallis korjata.
- Anonyymi
"Scenic voittaa kaikki kilpailijansa mukavuudessa ja melutasossa, eikä ole niitä huonompi yleisessä laadussa. "
Pitää paikkansa. Entinen auto oli japanilainen, jossa istuttiin suunnilleen takamus tiessä. Melu oli melkoinen, jousitus kova, ja kaikki oli sellaista jäykän tuntuista. Vuonna 2013 vaihtui Sceniciin ja oli se ero aikamoinen. Sceniciin noustaan eikä panna maata, ulos näkyy ylhäältä hyvin, meno on hiljaista ja hallintalaitteet kevyet.
Vaihto Ranskalaiseen oli pääasiassa oma ideani ja yritin sitä mukavuusargumenttia vaimollekin mainostaa. Piti kyllä ensin ns. "automiesten höpinänä" (vaikka en kummoinen automies olekaan) eikä juurikaan noteerannut mutta ei kuitenkaan vastustanut Scenicia. Ja sitten kun itse pääsi ensimmäisen kerran rattiin niin oikein naamasta näki sen ihmetyksen ja ihastuksen tunteen.- Anonyymi
Hei urpo, on japseissakin ihan samalla tapaa korkeita autoja. Ja lähes kaikilla valmistajilla. Ei vain reilulla.
Minullakin on pullo rellua kaapissa vielä arvaamattomana. Parasta mitä Ranskasta saa. - Anonyymi
Huomaa ettet tiedä Ranskasta paljoakaan, jos tuo Alkon pullottama litku on sinusta parasta, mitä Ranskasta saa.
- Anonyymi
Euroopassa rellu on luokkansa myydyin sekä Clio että captur. Odottelen jo tulevaa lataushybri capturia. Renaultin mukavuus ja hiljaisuus yhdistettynä edullisiin kilometreihin on sellaista mitä vielä ei ole tarjolla markkinoilla järkevään hintaan.
Renault myy jo nyt eniten sähköautoja Euroopassa. Kun on merkin parissa paljon omaa kokemusta, niin onkin ihan sama mitä joku peräkammarin poika Esson paatosta huutelee netti palstoilla. Jonkun verran olen mielenkiinnosta lukenut nettikeskusteluja eri merkkifoorumeilla, myös ulkomaisia ja huomannut ettei renaulttiin liittyen ole oikein mitään erityistä tyyppivikaa tai laatuongelmia. Monissa muissa ns. Esson paarin hyväksymistä merkeissä löytyy ongelmia palstakilometreittäin.- Anonyymi
Plötinää, mikä mahtanee olla syy, että pitää puolustaa renu roskaa. Varmaankin henkilökohtainen syy, pelko, että menettää loisviran renumyyjänä tai maahantuonti henkilönä. Veitsen terällä urheilee renault, ei edes Ranskan presidentti huoli renua virka-autoksi, täysin hylky tavaraa,
kertakäyttökulttuurin luomus. Ei ole ihme, että maailmassa on moni asia tuhon partaalla tai jo tuhoutunut, kun keskuudessamme on vaikuttamassa esim. tämän kaltaisia renault vaikuttajia häiriöitä ja sotkuja luomassa, tuottamassa. Pitäisi viedä maailmaa positiiviseen suuntaan, mutta toisilla näyttää olevan synnynnäinen tarve sekasorron ja kaaoksen aikaansaamiseksi, oli sitten kysymyksessä vaikka kulkuväline, niin se pitää valmistaa mahdollisimman haitalliseksi niin yksilöille kuin myös ympäristölle ja levittää jatkuvasti soopa propagandaa hyvästä, vaikka tosiasia on päinvastainen. - Anonyymi
Tämä mielenvikainen kommentoija luulee, että hänen kommenteilla olisi jotakin merkitystä, no eipä ole, hullujen horinoita kukaan noteeraa. Sääli sinänsä, ettei mielenterveyspotilaat saa nykyään enään oikeaa hoitoa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822