Onko bipoille tyypillistä päättää suhteet ilman minkäänlaista selitystä? Ensin pari kuukautta on mukavaa ja sen jälkeen aivan yhtäkkiä ei saa enää vastausta viesteihin eikä puheluihin, vaikka edellisenä päivänä kaikki on ollut hyvin. Lopulta kun viikon päästä radiohiljaisuudesta saa jonkinlaisen yhteyden, tulee hyökkäys, ettei ole mitään selitystä velkaa. En ole koskaan aiemmin törmännyt tällaiseen käytökseen ihmissuhteissa.
Jälkeenpäin ajatellen vaikuttaa siltä, että tutustuin tähän bipoon, kun hän oli maniassa / hypomaniassa ja vaipui kai myöhemmin ahdistukseen.. Yritän kovasti ymmärtää tapahtunutta, mutta silti olen aivan ymmälläni.
Bipon tunnekylmyys
7
2329
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tuumit salaisesta dbs "hoidosta"?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15535251/paholaisen-tekniikoista#comment-96615769 - Anonyymi
No voi herrajumala. Etkö keksi mitään muuta tapaa yrittää ymmärtää läheistäsi, kuin joku diagnoosileima? Ikään kuin "bipot" tai jotkut muut psykiatriset keinotekoisesti ryhmitellyt ihmiset olisivat kaikkinensa täysin erilaisia kuin muut, ja se yksi kaikenratkaiseva ominaisuus ("bipous", "skitsofrenia", "masennus", "narsismi"...) kertoisi kaiken hänestä.
Ehkä hän suhtautuikin sinuun tuolla tavoin kylmästi ja epämääräisesti, huonosti, osittain siksikin ettet yrittänyt oikeasti tutustua häneen. Kun tiesit hänestä jo alussa niin paljon, siis että hän on "bipo" eikä kuka tahansa tavallinen ihminen, jolla on persoonallisuus ja käytöstavat, ja taipumukset ja luonne ja menneisyys ja nykytilanne ja siinä kaikenlaista meneillään, mitä muillakin yleensä voi olla.
Pipo päähän pakkasella.- Anonyymi
Heh heh tavallisimmin ovat näitä kutsuneet narsisteiksi. Nytkö ne onkin "bipoja"?
- Anonyymi
Minun kohdalla sukulainen tarkertui liikaa, viestitteli ja soitteli jatkuvasti päivittäin ja viestejä tuli lukuisia. Kun en jaksanut tai ehtinyt koko ajan vastailla viesteihin niin soitti perään. Töistä kotiin tullessa oli mm. ruoanlaittoa lapsille ja ei ekana tullut mieleen kyllä niihin viesteihin vastailla.
Lopulta väsyin tuon takertujan käytökseen ja teinimäiseen kiukutteluun niin, että oli pakko estää viestit ja puhelut. Eli olenko tulkintasi mukaan bibo, niinkö? Kun ei hyvällä mennyt perille niin katsoin parhaimmaksi suojella itseäni ja katkaista yhteydet. - Anonyymi
Tunnekylmiä on kaikki ihmiset sen mielestä joka ei heihin saa kontaktia.
- Anonyymi
Sellaista sairautta kuin bipo ei ole lääketieteellisesti olemassa. On olemassa vain itsekkäitä ihmisiä. Mistä itsekkyys kenenkin kohdalla ja missäkin tilanteessa johtuu on yksilöllistä ja haastavampi asia selvittää.
Tiedetään, että bipoksi leimatuille annetaan pakottaen tai ottavat omasta tahdostaan psykiatrisia aineita, jotka tekevät tunteettomiksi. Se onko tässä tapauksessa tästä ilmiöstä kysymys, vaikkapa osaltaan, on mahdotonta sanoa ilman tuntematta kyseistä henkilöä tarkemmin. - Anonyymi
Tuttavani oli ollut innostunut, kun kävin kylässä ja meillä oli ihan kivaa kyllä, mutta tuo tuttavani vauhti oli käsittämättömän lujaa etten tahtonyt perässä pysyä. Rahaa häneltä paloi, uusia projekteja pilvin pimein.
Kerran sitten menin käymään toiesta kaupungista hänen luonaan, niin siellä tyyppi makasi peiton alla vuoteessa. Ihmettelin et mikäs nyt on? Itkuisena sanoi ettei mikään maistu mukavalle. Sitten huomasin niin hän puheli vähän outoja, itseasiassa psykoottisia. Koiratkin olivat kakkineet sisälle keittiön lattialle.
Tiesin kyllä hänen sairastavan kaksisuuntaista häiriötä, mutta en tiennyt asian olevan näin vakava. Hän oli vahvasti myöskin lääkitty.
Hän takertui minuun niinkuin moniin muihinkin ihmisiin. Tosin nyt tässä tapauksessa sairaalla oli mielenterveyspotilaita ystävinään. Minä en ole mielenterveyspotilas, vaikka kirjoitankin täällä.
Oli pakko tehdä pesäeroa. Lopetin tuon tuttavuussuhteen.
No tuo ihminen kuoli sitten jokin aika takaperin. Saattohoidossa oli pitkän aikaa, siis syöpä. Voivatko vahvat kaksisuuntaisen saiirauden lääkkeet aiheuttaa vuosikymmeninä käytettynä jotakin syöpää? Kertokaa, jos teillä on samanlaisia tapauksia tiedossa. kun niistä lääkkeiden haitoista ei niin tarkkaan puhuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72183Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32703Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637