Yksitoikkostako tämä elämä?

No ei todella! Ajetelkaa aamuisin,kun avamme räpsyttimemme ja tietty senjälkeen tietolähteen TV:n saamme tietää,kuinka monta ihmistä on ammuttu eripuolilla maailmaa ja olemmeko saaneet osamme heistä paremmanelämäntoivossa maansa jättäneistä lähimmäisistämme?

Aman elämä mullistui todella eilen,olin lähdössä verkoille ja huomasin pusikossa heiluntaa? Ei mitään kaisikossa suhisee tyyliin?
No esille sieltä työntyi koira,pieni terrieri.
Olin aivan haltiossani! Jos sieltä olisi työntynyt esille mies,olisin kysynyt varmaankin,onko suuntavaisto pettänyt suunnistajalla?
No minä sain sen terrierin houkuteltua luokseni ja sidottua narunpäähän ja eikun tupaan.

No tietty soitto hätänumeroon,että mitä minä nyt teen,että jonkun rotukoira on nyt täällä.
Olin kerennyt katsomaan netistä,että tämä narttukoira oli saksalainen metsästysterrieri ja siitä se lähti.
Soitin lähikoirahoitoloihin,että täällä on piski,joka ei ole minun,mutta hyvän ruokahalun se omaa ja likomärkä se oli,että olisiko uimalla tullut:
Mitään ei tapahtunut,kunnes tajusin soittaa metsästysseuralle ja omistaja löytyi.
Kerkesin pesemään sen piskin,kun se haisi ulolle,oli nimittäin uinut yhden joen yli saavuttaakseen rantatilani?

Minustahan voisi tulla lähes kirjailija,no ei ainakaan Mauri Kunnasta
Se oli päivä,jolloin unohdin surra poikani väkivaltaista kuolemaa ama

48

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi, olisit tarvinnut tuon terrierrin seuraksesi, harmi, että omistaja löytyi. Ajatteles nyt, miten ihananasti se aamuisin herättäisi sinut avaamaan oven ulos päästäkseen, ja illalla rojahtaisi sänkysi viereen huokaisten onnesta ja tyytyväisyydestä.

      Entä venekaverina, sehän hyppäisi veneeseen intoa täynnä, ja pieni olematon häntä vipottaisi kuin tuulimylly kalan noustessa veneeseen. Kukaan ei lähestyisi asumustasi ilman ilmoitusta, ja aika ajoin saisit hellän pusun koko naamaasi kaupasta palattuasi !

    • Olen samaa mieltä kuin sinisirkku. Olisit pitänyt koiran. No, tietty teit oikein kun etsit omistaan. Koira voisi olla sinulle hyvä kaveri.

      Minun kaupunkiasustoni ohi kulkee päivittäin nainen koiransa kanssa. Jutustelemme aidan yli kuulumisiamme jos olen pihalla. Viimeksi hän tuli ilman koiraansa. Nainen tirautti kyyneleen ja kertoin koiransa kuolleen. Kysyin uuden hankinnasta, mutta hän ei halunnut perusteli ikäänsä. Koiran keski-ikä taitaa olla 13-vuoden tienoilla.

      Niin, olisiko kuitenkin jo muutaman vuoden vanha koira mahdollista ottaa seuraksi. Liekö sellaisia tarjolla.

      • Kiitos sini.sirkku ja korpikirjailija!
        Voi minä juttelin sille koiralle niinpaljon,että huomasin äänessäni käheyttä,kun joku soitti ja kyseli kuulumisia??
        Voi se koiruus oli kuin kotonaan.Kun hän oli saanut masunsa täyteen hyvää ruokaa,niin hän valtasi parhaan laiskanlinnan ja kävi maate.
        Kun minä rojahdin tuvansänkyyn hän tuli oitis vierihoitoon ja nuolemaan naamaani.


        Kaikesta kokemastani huolimatta,en halua enää sitoa itseäni nelijalkaisiin,senenenpää kuin kaksijalkaisiinkaan,joten ama porskuttaa näillä eväillä


      • Todella korpikirjailija!
        Minä tiedän,mitä on menettää se rakas nelijalkainen.
        Olin aikoinaan kolme päivää sairauslomalla,kun jouduin luopumaan sekuri bordercolliesta. Tehtaanlääkäri antoi sen loman,etten kepulikosteilla hakenut lomaa.

        Voi sitä kyynelten määrää,jota olen vuodattanut nelijalkaisten vuoksi.
        Kaiketi se häkkiinsuljettulapsuus oli se joka ohjeisti minut ylimiteitettuun eläinrakkauteen.
        Jäädessäni yksin,pakenin lammaskarsinaan ja ne ihanat uuhet toivat lämpöä "sotapakolaiselle"
        Nyt meni taas mustelukanavalle,mutta eikö sekin liene vielä sallittua,kun muistaa? Tosin sen sanotaan olevan dementiaa,kun muistaa paremmin lapsuuden,kun eilisen päivän? tiedä häntä?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Todella korpikirjailija!
        Minä tiedän,mitä on menettää se rakas nelijalkainen.
        Olin aikoinaan kolme päivää sairauslomalla,kun jouduin luopumaan sekuri bordercolliesta. Tehtaanlääkäri antoi sen loman,etten kepulikosteilla hakenut lomaa.

        Voi sitä kyynelten määrää,jota olen vuodattanut nelijalkaisten vuoksi.
        Kaiketi se häkkiinsuljettulapsuus oli se joka ohjeisti minut ylimiteitettuun eläinrakkauteen.
        Jäädessäni yksin,pakenin lammaskarsinaan ja ne ihanat uuhet toivat lämpöä "sotapakolaiselle"
        Nyt meni taas mustelukanavalle,mutta eikö sekin liene vielä sallittua,kun muistaa? Tosin sen sanotaan olevan dementiaa,kun muistaa paremmin lapsuuden,kun eilisen päivän? tiedä häntä?

        Rituliini hei!
        Onhan sinulla se Jämsänäijä! Minä sitä niin sympatiseeraan.
        Kirjoitit, että olit muuttanut rintamaille sieltä rantakodostasi, mutta kai nyt kuitenkin siellä käyt, kun sen koirankin tapasit kaislikosta.
        Voi hyvin.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Rituliini hei!
        Onhan sinulla se Jämsänäijä! Minä sitä niin sympatiseeraan.
        Kirjoitit, että olit muuttanut rintamaille sieltä rantakodostasi, mutta kai nyt kuitenkin siellä käyt, kun sen koirankin tapasit kaislikosta.
        Voi hyvin.

        Ajattela se Jämsänäijä toi jälkikasvunsa näytille tänään!
        Tämä oli todella päivä jota odotin?
        Kyllä sen selkälokinelämä kytkeytyy niin minuun,että joskus luulen,että olisinko ollut edellisessä elämässäni juuri toi lokki?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Ajattela se Jämsänäijä toi jälkikasvunsa näytille tänään!
        Tämä oli todella päivä jota odotin?
        Kyllä sen selkälokinelämä kytkeytyy niin minuun,että joskus luulen,että olisinko ollut edellisessä elämässäni juuri toi lokki?

        On se niin ihana tapaus. Ole onnellinen, kun sinulla on noin uskollinen ystävä!


      • Makriina2 kirjoitti:

        On se niin ihana tapaus. Ole onnellinen, kun sinulla on noin uskollinen ystävä!

        Nyt ovat ne jäähyväiset!
        Voi hitsi!
        Onhan se ihana rakkaustarina rengastetuunselkälokiin,joka taantuva laji.
        Ja kuinka kaikki tapahtuu,kuin edellisessäkin tapahtumassa.
        Ne tulevat hyvästelemään tämän rannan ja sen jälkeen lento Niilille,uskomaton suoritus.

        Kaipaukella jään odottamaan taas kevättä


    • Suomessa ei onneksi koiria juurikaan hylätä, kissojen kohdalla kaikesta valistuksesta huolimatta saatetaan taas syksyllä lukea surullisia, ihmisten julmuudesta kertovia kertomuksia kesäkissojen hylkäämisestä. Asian tekee erityisen tuomittavaksi se, että kissanpentu otetaan monasti lasten huviksi, lapset saavat näin väärän mallin suhtautua luomakunnan avuttomiin olentoihin.

      Hauskaa oli lukea koiran vierailusta luonasi, kyllä se hyvin vaistosi, missä on hyvä vastaanotto. Se sai luonasi turkin kuivaksi ja hellää huomiota. Kyllä Sinä varmaan kiinnostavia ja asiantuntevia koiratarinoita osaisit kirjoittaa, aikamoinen Koiramäki Sinullakin on ollut.

      Meillä oli ensimmäisenä koirana mäyräkoira, pieni, mutta erittäin rohkea ja itsevarma olento. Eihän me luolametsästystä sen kanssa tietenkään harrastettu, mutta metsälenkeillä se kyllä näytti luontonsa, aina sai varoa, ettei se ala pöllyttää sammalia ja kaivaa jotain riistaa kivenkolojen pesistä esille. Sileäkarvaisella mäyriksellä on ohut karva, pakkasella sille puettiin neulomiani villapaitoja . Se oli kova vahtimaan lapsia uimareissuilla, siksi itsekin ui mielellään. Muistan hyvin märän koiran ulon hajun. Mäyris kuivui hetkessä, mutta seuraavat kaksi schäferiä saivat kauan kuivatella turkkejaan. Niitä hierottiin froteepyyhkeillä ja föönattiin tukankuivaajalla. Ne vasta suojelunhaluisia olivat, hyvin koulutettuja kuitenkin, ei koskaan mitään sattunut ulkopuolistenkaan kanssa. Molemmat sakemannit olivat myös todellisia uimamaistereita, aina veneen keulalta ensimmäisinä maihin hyppäämässä. Meidän 15-vuotias tyttärentytär on pari vuotta tienannut taskurahaa dogsitterinä ja ulkoiluttajana, tuttavaperheiden pieniä koiria tosin. Voisitkohan ottaa hoitokoiria, jos omaa et enää halua tai voi harkita.

      Sydämelliset terveiset Sinulle täältä, voimaannuttavaa loppukesää ja syksyn alkua !

      • Anonyymi

        Voi hyväthyssykät teidän mummojen kanssa. Nythän on alkanut metsästyskausi ja koirat voi juoksennella irti, joten älkää ottako niitä hoitoonne ja viellä pesemään niiden luontaisen hajun pois.


      • Kiitos Ramoona!
        Minä voimaannuin tänä aamuna ja laitoin sementtimyllyn laulamaan.,tein neljä koneellista kuraa ja valoin karjakeittiönlattian.
        Voi se on niin ihana huone nyt lämpövuorattu,filmivaneerit seinissä.
        Se on kesähelteellä ihananviileä mummonkammari.
        Kaikkea se toi piru hullulla teettää sanoisi joku,mutta minun on pakko pysyä elämässä kiinni jotenkin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyväthyssykät teidän mummojen kanssa. Nythän on alkanut metsästyskausi ja koirat voi juoksennella irti, joten älkää ottako niitä hoitoonne ja viellä pesemään niiden luontaisen hajun pois.

        Koirien kiinnipitoaika päättyy vasta maanantaina 19.8.

        Jos sitä ennen näkee irrallaan juoksevia koiria, niin todennäköisesti ne ovat karanneet omistajaltaan.


      • Minä muistin mäyriksestä aina Yrjö Kokon kirjan, "Molli, maailman paras koira" - ainakin sinnepäin nimisen. Siinä hän kertoo koiristaan ja elämästään Lapissa.
        Erään kerran hänen mäyräkoiransa tapasi karhun selkosilla, ja Kokko näki, kuinka koiraparka lensi ilmassa kuin väkkärä, kun oli mennyt haukkumaan liian lähelle. Kokko huokaisi, ja ajatteli, että on mentävä hautaamaan uljas sankari, mutta juonpa tämän kahvini ensin. Eipä ehtinyt kahvitteluaan loppuun, kun mäyris tuli pystypäisenä ja ylpeänä Kokon eteen ja antoi ymmärtää, millainen sankari oli ollut ja ajanut karhun tiehensä.
        Mayristä ei alisteta.

        Itselläni ei ole ollut koiraa koskaan, En usko, että olisin osannut. Koirastani olisi varmasti tullut sohvalla köllöttävä paksukainen. Ulkoilutuskin olisi ollut työlästä. Kauhistus ajatellakin joka-aamuista lenkkiä satoi tai paistoi. Päinvastoin, mukavuutta rakastava meikäläinen tarvitsisi oman ulkoiluttajan!


      • Makriina2 kirjoitti:

        Minä muistin mäyriksestä aina Yrjö Kokon kirjan, "Molli, maailman paras koira" - ainakin sinnepäin nimisen. Siinä hän kertoo koiristaan ja elämästään Lapissa.
        Erään kerran hänen mäyräkoiransa tapasi karhun selkosilla, ja Kokko näki, kuinka koiraparka lensi ilmassa kuin väkkärä, kun oli mennyt haukkumaan liian lähelle. Kokko huokaisi, ja ajatteli, että on mentävä hautaamaan uljas sankari, mutta juonpa tämän kahvini ensin. Eipä ehtinyt kahvitteluaan loppuun, kun mäyris tuli pystypäisenä ja ylpeänä Kokon eteen ja antoi ymmärtää, millainen sankari oli ollut ja ajanut karhun tiehensä.
        Mayristä ei alisteta.

        Itselläni ei ole ollut koiraa koskaan, En usko, että olisin osannut. Koirastani olisi varmasti tullut sohvalla köllöttävä paksukainen. Ulkoilutuskin olisi ollut työlästä. Kauhistus ajatellakin joka-aamuista lenkkiä satoi tai paistoi. Päinvastoin, mukavuutta rakastava meikäläinen tarvitsisi oman ulkoiluttajan!

        "Molli, mailman viisain koira", eikö se ole.
        Muistan nuorena lukeneeni.


      • Tellukka kirjoitti:

        "Molli, mailman viisain koira", eikö se ole.
        Muistan nuorena lukeneeni.

        Ehkäpä olikin. En ole varma nimestä. Vuosikymmenet sitten minäkin sen kirjan luin, mutta oli kovin mieluista lukemista. Varmasti vieläkin kirjastoissa.


    • Se koira ei ollut metsästystehtävässä.
      Tässä lähellä on luolasto,jossa kettuja supeja,suojelin sitä koiraa joutumasta kettujenruuaksi.
      Omistaja oli todella kiitollinen.annoin vielä koko arsenaalin oman koirani tarveesineitä.
      Tämä koira oli poistunut pihaalueeltaan tuolta järventakaa,jonne linnuntietä noin nelisen kilometriä.

      Minulla itsellänikin on ollut metsästyskoiria aikoinaan beagle,ja suomenajokoira,sekä englanninsrigelsspanieli,joten jotain noista koirista tiedän.

      Kaiketi,kun miehiä en enää kiinni saa,ainakaan juoksemalla,täytyy tyytyä koiriin....ajattelee ama

      • Anonyymi

        Eipä taida koirat kuulua kettujen ruokalistalle. Teoriassa joku kääpiökoira ehkä voisi joutua ketun syömäksi, mutta saksanmetsästysterrieri ei varmasti. Ellei kettu älyä tai ajoissa huomaa lähteä karkuun niin huonosti sille käy, vähän tietysti riippuu siitä miten koira kohtaamistilanteen kulloinkin ottaa.

        Olen minäkin omilla retkillään oleviin koiriin törmännyt kerran jos toisenkin, mutta läheskään kaikkia en ole katsonut tarpeelliseksi ottaa tai yrittää ottaa kiinni. Oletan, että metsässä tai esim. kesämökkini pihalle, minua katsomaan tullut hyväkuntoinen ja 'kartalla olevalta' vaikuttava koira löytää takaisin kotiinsa/muuhun tukikohtaansa tai omistajansa luokse.

        Miksi ilmoitit jo kiinni ottamastasi koirasta hätänumeroon?!

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida koirat kuulua kettujen ruokalistalle. Teoriassa joku kääpiökoira ehkä voisi joutua ketun syömäksi, mutta saksanmetsästysterrieri ei varmasti. Ellei kettu älyä tai ajoissa huomaa lähteä karkuun niin huonosti sille käy, vähän tietysti riippuu siitä miten koira kohtaamistilanteen kulloinkin ottaa.

        Olen minäkin omilla retkillään oleviin koiriin törmännyt kerran jos toisenkin, mutta läheskään kaikkia en ole katsonut tarpeelliseksi ottaa tai yrittää ottaa kiinni. Oletan, että metsässä tai esim. kesämökkini pihalle, minua katsomaan tullut hyväkuntoinen ja 'kartalla olevalta' vaikuttava koira löytää takaisin kotiinsa/muuhun tukikohtaansa tai omistajansa luokse.

        Miksi ilmoitit jo kiinni ottamastasi koirasta hätänumeroon?!

        Bessie

        Sanoin,että tämä on poliisiasia ja hätänumero on ainoa,josta ohjataan poliisille,jos asia vaatii sitä.
        Ei polisille ole omaa linjaa,vai olenko aivan dille?

        Kyllä minä hätänumeroon soitin,kun mökkiläisen kissa hyökkäsi oman vanhan kissani kimppuun ja lähes tappoi sen vanhuksen.
        Sain poliisiin yhteyden ja homma hoitui.
        Onko Bessien elämä nyt jotenkin hahmottunut minun elämäni vanavetteen,vai onko sinulla vain kyselyikä?
        Oli niin tai näin,nyt pakko mennä hiertämään karjakeittiönlattiaa,jonka valoin aamulla tsau ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Sanoin,että tämä on poliisiasia ja hätänumero on ainoa,josta ohjataan poliisille,jos asia vaatii sitä.
        Ei polisille ole omaa linjaa,vai olenko aivan dille?

        Kyllä minä hätänumeroon soitin,kun mökkiläisen kissa hyökkäsi oman vanhan kissani kimppuun ja lähes tappoi sen vanhuksen.
        Sain poliisiin yhteyden ja homma hoitui.
        Onko Bessien elämä nyt jotenkin hahmottunut minun elämäni vanavetteen,vai onko sinulla vain kyselyikä?
        Oli niin tai näin,nyt pakko mennä hiertämään karjakeittiönlattiaa,jonka valoin aamulla tsau ama

        On se ihan oikein, että ilmoittaa poliisille, jos kiinnipitoaikana näkyy koira yksin liikkeellä ilman ketään omistajalta vaikuttavaa.
        Yleensähän omistajat ilmoittavat poliisille kadonneet koiransa ja sieltä kautta löytyy karkurin omistaja.

        Meillä paikallinen face toimii kadonneitten ja löytyneitten koirien ja kissojen yhteydenpitopaikkana. Mutta jos ei ole facea, niin poliisin kautta sitten.


      • Tellukka kirjoitti:

        On se ihan oikein, että ilmoittaa poliisille, jos kiinnipitoaikana näkyy koira yksin liikkeellä ilman ketään omistajalta vaikuttavaa.
        Yleensähän omistajat ilmoittavat poliisille kadonneet koiransa ja sieltä kautta löytyy karkurin omistaja.

        Meillä paikallinen face toimii kadonneitten ja löytyneitten koirien ja kissojen yhteydenpitopaikkana. Mutta jos ei ole facea, niin poliisin kautta sitten.

        Aivan Tellukka!
        Kyllähän täällä metsästyskautena ajokoiria näkee harvasapäivä,siis suomennettuna:aika usein,mutta enhän minä heitä kiinni ota.

        Jokaisen karkulaisen omistajilta olen saanut kiitosta.
        En ole tehnyt tätä,kuin suuresta rakkaudesta eläimiin.

        Tämä tapahtuma tavallaan karkoitti vähäksiaikaa sen surun,jonka syövereistä olen yrittänyt päästä ylös?
        Töistä palaavan poikani tappoi perheenisä,jolla oli ainakin alkoholiaveressä,tuikituntematon Järvenpäässä kaksi ja puoli kuukautta sitten,joten tämä koiratapahtuma oli minulle päivänpelastus,joten älkää lyökö lyötyä pleace ama


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida koirat kuulua kettujen ruokalistalle. Teoriassa joku kääpiökoira ehkä voisi joutua ketun syömäksi, mutta saksanmetsästysterrieri ei varmasti. Ellei kettu älyä tai ajoissa huomaa lähteä karkuun niin huonosti sille käy, vähän tietysti riippuu siitä miten koira kohtaamistilanteen kulloinkin ottaa.

        Olen minäkin omilla retkillään oleviin koiriin törmännyt kerran jos toisenkin, mutta läheskään kaikkia en ole katsonut tarpeelliseksi ottaa tai yrittää ottaa kiinni. Oletan, että metsässä tai esim. kesämökkini pihalle, minua katsomaan tullut hyväkuntoinen ja 'kartalla olevalta' vaikuttava koira löytää takaisin kotiinsa/muuhun tukikohtaansa tai omistajansa luokse.

        Miksi ilmoitit jo kiinni ottamastasi koirasta hätänumeroon?!

        Bessie

        """Teoriassa joku kääpiökoira ehkä voisi joutua ketun syömäksi"""

        Ei pelkästään teoriassa, vaan käytännössäkin.
        Tai enhän minä tiedä, syödäkö aikoi kettu vai adoptoida likkani pienen hoitokoiran, jonka nappasi hampaisiinsa kotinsa ulkoterassilta ja lähti viemään mennessään. Sen selkään jouduttiin ompelemaan tikkejä ja aika rumat jäljet ehti kettu tekemään koiraressukalle. Isompi koira sai pelastettua sen pikkuisen, onneksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        """Teoriassa joku kääpiökoira ehkä voisi joutua ketun syömäksi"""

        Ei pelkästään teoriassa, vaan käytännössäkin.
        Tai enhän minä tiedä, syödäkö aikoi kettu vai adoptoida likkani pienen hoitokoiran, jonka nappasi hampaisiinsa kotinsa ulkoterassilta ja lähti viemään mennessään. Sen selkään jouduttiin ompelemaan tikkejä ja aika rumat jäljet ehti kettu tekemään koiraressukalle. Isompi koira sai pelastettua sen pikkuisen, onneksi.

        Kiitos Tellukka!
        Se,että vielä valvon ja mitäpä se kenellään kuuluu?
        Tosin kerran,kun kirjoitin "maamiestentietolaariin",siis keskustalaisten palstoille aamuyöstä,niin siellä oltiin sitämieltä,että olen maistanut mallasta.
        Nyt pakko valvoa karjakeittiönvalua.Se ei saa liian nopeasti kuivua,se halkeilee
        Niin todella,olen ihmetellyt tätä mielipiteiden tuomaa informaatiota,ettei kettu voisi käydä terrierin kimppuun.
        Metsästystapahtumassa koirilla on tutkapannat,jotka ilmoittavat omistajille missä koira kulkee ja omistaja on tietoinen koiransa liikkumisenkulun.
        Tämä saksanmetsästysterrieri oli poistunut pihapiiristä,jossa omistaja teki remppaa ja hän oli todella kiitollinen,että pysäytin sen koiran pakomatkan.
        Minua todella ihmetyttää toi Bessien mielipide ja kommentointi?
        No meitähän on moneen veneeseen ja loput jää vielä rannalle ama


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Teoriassa joku kääpiökoira ehkä voisi joutua ketun syömäksi"""

        Ei pelkästään teoriassa, vaan käytännössäkin.
        Tai enhän minä tiedä, syödäkö aikoi kettu vai adoptoida likkani pienen hoitokoiran, jonka nappasi hampaisiinsa kotinsa ulkoterassilta ja lähti viemään mennessään. Sen selkään jouduttiin ompelemaan tikkejä ja aika rumat jäljet ehti kettu tekemään koiraressukalle. Isompi koira sai pelastettua sen pikkuisen, onneksi.

        Kirjoitin "teoriassa" koska käytännössä ketun ruokalistalle sopivia koiria harvemmin näkee ilman omistajaansa kulkemassa metsissä tai luonnossa ylipäätään. Onhan niitä rohkeampia kettuja jotka tulevat maaseudulla pihoille ja varmaan nappaisivat tai yrittäisivät napata pienen koiran tai kissan, mutta pienikokoisia koiria ymmärtääkseni ei yleensä jätetä itsekseen pihalla oleilemaan. Myös täällä pääkaupunkiseudulla ns. cityketut voisivat käydä nappaamassa koiran terassilta. Naapuritontilla olevan omakotitalon isäntä on vuorenvarma siitä, että silloin tällöin näkemänsä kettu käy nimenomaan tarkistamassa josko vihdoin saisi napattua hänen pienen koiransa (bichon frisé?). Erään tuttavani pieni koira (venäjäntoy) taas oli salamana lähtenyt pellon toisella puolella näkemänsä ketun perään ja molemmat katosivat metsään. Tuttavani oli rynnännyt perään kuunnellen kauhun vallassa metsästä kuuluvaa rähinähaukuntaa ja sitä seurannutta hiljaisuutta. Koira siellä tohkeissaan etsiskeli kadottamiaan ketun jälkiä. Tuttava oli sitä mieltä että koira oli tarkoituksella hiljaa, yritti hämätä ketun uskaltautumaan pois piilostaan.
        Toinen tuttava vie pienet koiransa melkein aina hoitopaikkaan lähtiessään saaristoon lomailemaan, lähinnä kotkien takia. Myös lähtiessään miehensä kotiseudulle sisämaahan jättävät usein koirat kaupunkiin. Siellä kuulemma on aikoinaan metsästyskoirilla rakennettu koiratarha jossa koirat olisivat ketuilta ja ilveksiltä turvassa, mutta kun ei se suojaa kanahaukoilta.

        Bessie


    • Anonyymi

      "Onko Bessien elämä nyt jotenkin hahmottunut minun elämäni vanavetteen,vai onko sinulla vain kyselyikä?"

      Anteeksi kuinka?

      Bessie

      • Senjälkeen,kun tyttäreni labbis karattuaan jäi auton alle ja kuoli olen ottanut karkureita kiinni.
        Tämä on korpiseutua,mutta maantie kulkee melkoisen läheltä,että jollei tämä toimenpiteeni viehätä sinua Bessie,niin äläpä poikkea avausteni kantamiin.
        Mieheni katsoi sitä Eetu labbista Jouluna 1985 ja sanoi,toi koira ei elä kauan.

        Menihän siitä pari kuukautta ja Eetu pääsi karkuun heidän vuokramökiltään ja autonalle kuoli.
        Tyttäreni sekosi melkein täysin ja senjälkeen minusta tuli tämä niinsanottu "koirienkiinniottaja"?

        Kerran yksi metsästyskoira ei erottanut hevostani,kaiketi hirvestä ja alkoi haukkumaan ruunaani laitumella,joka tietty pillastui ja tuli aidoista läpi,että kyllä näitä koirajuttuja minulla riittäis,mutta jos sinä ystäväni Bessie saat sielunrauhan,niin 81vuotiaan mummelin päivä on palastettu,työntäyteinen päivä vielä niinsanotusti ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Senjälkeen,kun tyttäreni labbis karattuaan jäi auton alle ja kuoli olen ottanut karkureita kiinni.
        Tämä on korpiseutua,mutta maantie kulkee melkoisen läheltä,että jollei tämä toimenpiteeni viehätä sinua Bessie,niin äläpä poikkea avausteni kantamiin.
        Mieheni katsoi sitä Eetu labbista Jouluna 1985 ja sanoi,toi koira ei elä kauan.

        Menihän siitä pari kuukautta ja Eetu pääsi karkuun heidän vuokramökiltään ja autonalle kuoli.
        Tyttäreni sekosi melkein täysin ja senjälkeen minusta tuli tämä niinsanottu "koirienkiinniottaja"?

        Kerran yksi metsästyskoira ei erottanut hevostani,kaiketi hirvestä ja alkoi haukkumaan ruunaani laitumella,joka tietty pillastui ja tuli aidoista läpi,että kyllä näitä koirajuttuja minulla riittäis,mutta jos sinä ystäväni Bessie saat sielunrauhan,niin 81vuotiaan mummelin päivä on palastettu,työntäyteinen päivä vielä niinsanotusti ama

        Vielä kävin antamaan viimesilauksen karjakeittiönvalulle.
        Nyt täytyy valvoa,ettei kuivu liian nopeasti,sitä täytyy kastella.
        Onni yksillä,kesä kaikilla ama


      • Täytyykö itseään peukuttaa Bessie?
        Olen seurannut joskus noita mielipiteitä ja peukku ilmestyy samanaikaisesti mielipiteen kanssa?
        Niin itserakas en sentään ole,tai oikeammin itsekeskeinen,että asettaisin itseni ylimmälle oksalle?
        Olen pahoillani Bessie,jos hyvä mielipiteesi,siis omastamielestäsi ei kantanut tälläkertaa,mutta ainahan voit hyökätä seuraavan mummelin kimppuun?
        Mielipiteesi on rekiteröity ama


    • Anonyymi

      Pienestä tuo ama äityy riidanhaluiseksi.

      • Anonyymi

        Taitaa juoda aina rähinäviinaa?


    • Mitä ihmeen viinaa se ama nyt on juonut?
      Minulla on verenohennuslääkitys,jonka kanssa ei viinaa juoda!
      Tiedoksi vaan tiedonhaluisille?
      Ja mitähn se riidanhaluisuus pitää sisällään?
      Jouduin valvomaan,kun karjakeittiönlattian valoin!
      Sitä täytyi seurata,ettei kuivu liian nopeasti!
      Jouduin kastelemaan sitä yöllä
      Jos joku valvoo yöllä,pitääkö hänen viinaa juoda???
      Aika loukkaavia kommentteja!
      Olisi syytä hieman ajatella,mitä palstalla kirjoittelee?
      No toivottavasti sait näin sunnuntain kunniaksi hyvän mielen?
      En uskoise sen kateuttakaan olevan?
      Kaikkea hyvää elämääsi ja kyllä se amakin ihminen on,ja luultavasti lähimmäinenkin vielä joillekkin?

      • Anonyymi

        Olis todella hyvä ajatella!
        Älä turhaan yritä, kyllä sinä koit bessien hyökänneen kimppuusi. Vieläpä kehoitit käymään seuraavan mummon kimppuun!Aika maltillisesti bessie oli eri mieltä koirien kiinni otosta, mutta sinä itse hyökkäsit heti kiinni kuin sika limpuun.Onkos se muisti jo menny?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olis todella hyvä ajatella!
        Älä turhaan yritä, kyllä sinä koit bessien hyökänneen kimppuusi. Vieläpä kehoitit käymään seuraavan mummon kimppuun!Aika maltillisesti bessie oli eri mieltä koirien kiinni otosta, mutta sinä itse hyökkäsit heti kiinni kuin sika limpuun.Onkos se muisti jo menny?

        Bessie nyt on rauhallisesti samasta asiasta milloin mitäkin mieltä ilman mitään yhtenäistä suoraa linjaa.
        Pääasia, että pääsee väittelemään (keskustelemaan?)

        Eihän tästä kauan ole, kun hän viereisellä palstalla moralisoi yhtä (taisi olla lesken2?), joka kertoi tekevänsä hihnassa olevan koiran kanssa ranta- ja metsälenkkejä, sillä itse hän (aina oikein tekevänä) ei kuulemma vie koiria luontoon:

        """Luontoretkilleni en ota koiraa mukaan koska se paitsi häiritsisi ja pelottelisi (kytkettynäkin) metsän (tai rannan) asukkaita myös rajoittaisi monellakin tavalla liikkumisiani ja mitään lisäarvoahan se ei toisi, päinvastoin."""

        Tällä kertaa hän on vahvasti sitä mieltä, että koirien kiinnipitoaikana on koirien saatava juosta irrallaan luonnossa ilman seurantaa, eikä niitä pidä ottaa kiinni.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Bessie nyt on rauhallisesti samasta asiasta milloin mitäkin mieltä ilman mitään yhtenäistä suoraa linjaa.
        Pääasia, että pääsee väittelemään (keskustelemaan?)

        Eihän tästä kauan ole, kun hän viereisellä palstalla moralisoi yhtä (taisi olla lesken2?), joka kertoi tekevänsä hihnassa olevan koiran kanssa ranta- ja metsälenkkejä, sillä itse hän (aina oikein tekevänä) ei kuulemma vie koiria luontoon:

        """Luontoretkilleni en ota koiraa mukaan koska se paitsi häiritsisi ja pelottelisi (kytkettynäkin) metsän (tai rannan) asukkaita myös rajoittaisi monellakin tavalla liikkumisiani ja mitään lisäarvoahan se ei toisi, päinvastoin."""

        Tällä kertaa hän on vahvasti sitä mieltä, että koirien kiinnipitoaikana on koirien saatava juosta irrallaan luonnossa ilman seurantaa, eikä niitä pidä ottaa kiinni.

        Komppaan Tellua, bessiellä luontoon erikoinen suhde. Moralisoi vastaan esim. luontokappaleiden ruokkimisesta.

        Ei antaisi leivän känyäkään nälkäisille eläimille kun pelkää niiden riippuvuussuhteen ihmiseen vahvistuvan.

        Ama teki oikein.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Bessie nyt on rauhallisesti samasta asiasta milloin mitäkin mieltä ilman mitään yhtenäistä suoraa linjaa.
        Pääasia, että pääsee väittelemään (keskustelemaan?)

        Eihän tästä kauan ole, kun hän viereisellä palstalla moralisoi yhtä (taisi olla lesken2?), joka kertoi tekevänsä hihnassa olevan koiran kanssa ranta- ja metsälenkkejä, sillä itse hän (aina oikein tekevänä) ei kuulemma vie koiria luontoon:

        """Luontoretkilleni en ota koiraa mukaan koska se paitsi häiritsisi ja pelottelisi (kytkettynäkin) metsän (tai rannan) asukkaita myös rajoittaisi monellakin tavalla liikkumisiani ja mitään lisäarvoahan se ei toisi, päinvastoin."""

        Tällä kertaa hän on vahvasti sitä mieltä, että koirien kiinnipitoaikana on koirien saatava juosta irrallaan luonnossa ilman seurantaa, eikä niitä pidä ottaa kiinni.

        Taas kerran; jokainen ymmärtää muiden kirjoitukset omalla tavallaan.

        Varmaan olenkin asioista milloin mitäkin mieltä, jotkut asiat ovat minulle tärkeämpiä, jotkut eivät, monissa asioissa olen hyvin joustava, toisissa taas en jne.. Yksi asia on varma, en odota saati vaadi muiden toimivan, elävän ja ajattelevan samoin kuin minä.

        Luontoretki tarkoittaa minulle retkeä esimerkiksi lintutornille, luonnonsuojelualueelle, kansallispuistoon tai vaikkapa jonkun erityiskohteen näyttämistä (hiidenkiukaiden, jyrkänteiden ja rotkojen, saarien, maamerkkien, jne.) vierailleni. En minä niille ota koiraa mukaan silloinkaan kun se olisi sallittua (ihan joka paikkaan koiran kanssa ei edes saa mennä), koska se tosiaan häiritsisi paitsi eläimiä, myös muita kulkijoita ja minua itseänikin.
        Koiran (milloin se minulla hoidossa on) kanssa tehdään sitten ihan omat lenkit ja kyllä minä silloin tällöin ja sopivissa paikoissa loppukesästä, syksyllä ja talvella olen aina sen päästänyt irti. Keväällä ja alkukesästä en mielelläni niin tee, mutta joskus kuitenkin. Esim. jyrkissä, mutta kuitenkin kuljettavissa rinteissä jo omankin turvallisuuteni takia. Lähellä olevan puistoalueen isohkolla nurmialueella annan sen usein jahdata jäniksiä myöhään illalla ja yöllä. Se on sen lempipuuhaa ja jäniksetkin tuntuvat nauttivan koiran 'kiusaamisesta', näyttävät tietävän vallan hyvin ettei koira vapaanakaan niitä kiinni saa. Tuskin siis olen väittänyt tai antanut ymmärtää etten koskaan niin tekisi.

        Mistä olet saanut päähäsi, että minä tekisin aina oikein? Tosiasia on, etten läheskään aina edes pyri tekemään oikein sillä tavalla, että noudattaisin tunnontarkasti kaikkia (järjestys)sääntöjä tai kaikkia lakejakaan.

        "Tällä kertaa" minä kylläkään en ollut vahvasti tai ollenkaan sitä mieltä, että koirien on saatava jne. jne., vaan tällä kertaa sinä taas kerran ymmärsit minut väärin. Yleensä en viitsi vaivautua ottamaan kiinni uteliaita ja mitä todennäköisimmin naapurimökeiltä tai -veneiltä tai kenties lähiseudun tiloilta ja taloilta joko omistajansa kanssa (marjassa tai sienessä tai muuten vain metsässä kulkemassa) tai omia aikojaan tulleita koiria ellei niillä näytä olevan mitään hätää. Täällä kaupungissa ja liikenteen vilinässä toimin tilanteen mukaan. Viimeksi otin aika ison koiran kiinni pysäköintialueella. Onnistuin koska se totteli aika hyvin ja koska omassa autossani sattui olemaan talutin, sillä ei ollut.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan Tellua, bessiellä luontoon erikoinen suhde. Moralisoi vastaan esim. luontokappaleiden ruokkimisesta.

        Ei antaisi leivän känyäkään nälkäisille eläimille kun pelkää niiden riippuvuussuhteen ihmiseen vahvistuvan.

        Ama teki oikein.

        Kiitos amalle tulleesta kannustuksesta!
        Minähän ruokin lintuja lähes läpi vuoden.Talvella talvilintuja ja kesällä selkälokkia,sitä Jämsänäijää!
        Kerran joku moraalisoija kirjoitti:Sinähän naimisissaoleva immeinen petät ukkoasi,jonkun Jämsänäijän kanssa??
        Näin siinä käy,kun luetaan vain mielipide sieltäsuntäältä ja heti ollaan tuomitsemaasa avionrikkojaksi??
        Selkälokkien poikastuotanto on romahtanut ja katoavasta kannasta ollaan todella huolissaan birdlifellä,kaiketi aiheellista.

        Se muovi tuhoo tän telluksen ja elämän siellä,eikö se isokirjakin siitä kerro?
        No aman elämää se tuho ei kerkeä hetkauttamaan,mutta jälkipovien kyllä,huolestuttavaa??


    • Anonyymi

      Hong Kong on valtava markkinapaikka jossa on runsaat 1000 pankkikonttoria ja jossa työskentelee lähes 50 000 USA:n kansalaista. Pelkona on Kiinan hyökkäys ja miehitys, joka lyö koko maailman lamaan ja kauppasaartoon. Lintilä on huolestunut asiasta
      https://yle.fi/uutiset/3-10927232

    • Anonyymi

      Kashmir on vaikea vuosikausia jatkunut alueriita joka nyt on kärjistynyt
      kahden ydinasevaltion välille ja uhkaa maailmanrauhaa sen takia

      Lintilä on huolestunut https://yle.fi/uutiset/3-10927232

    • Anonyymi

      Joka päivä kuulee kaikenmoisia uutisia maailmalta. Koettakaa muistaa kuinka valtavan suuri maapallo on. Jos jossakin vähän paukkuu tai leiskuu ei se todellakaan tarkoita mitään koko maailman kattavaa levottomuustilaa tai äkkistä sotaa. Uutisissa näytetään jonkin pienen alueen sekasorto sillä hetkellä. Kun tuosta paikasta siirrytään kilometri muualle, on todella rauhallista ja seesteistä.

    • Anonyymi

      Heippa, Rituliini-ama.
      Kamalaa, kuinka pitkäksi ketju olikin venähtänyt. Minä tuolla puoli metriä ylempänä kyselin, miksi valat karjakeittiön lattiaa. Onko sinulla tarkoitus ottaa kotieläimiä?
      Kysyn uudestaan, koska et varmaankaan edes huomaa edellistä viestiäni.
      Ihan uteliaisuuttani vaan kysyn.
      No edelleenkään en ole näköjään kirjautunut!
      Terv. Makriina

      • Anonyymi

        "Minä voimaannuin tänä aamuna ja laitoin sementtimyllyn laulamaan.,tein neljä koneellista kuraa ja valoin karjakeittiönlattian.
        Voi se on niin ihana huone nyt lämpövuorattu,filmivaneerit seinissä.
        Se on kesähelteellä ihananviileä mummonkammari."

        Tuolta ylempää selvisi jo.....karjakeittiön kunnostuksen tarkoitus.


    • No tosiaan. Viileä mummonkammari. Varmasti hyvä ratkaisu helteillä. :)

      • Niin todella Makriina2!
        Vetäsin lattialle,siis sen valun päälle kokolattiamaton,terassimattoa ja sen päälle vanhoja kuluneitä "plyyssimattoja" ja nyt siellä on tilaa,no ei oikeastaan enää,kun rahjasin asuntovaununterassilta ison 140cm sen levitettävän puusohvan,joten tanssitilaa siellä ei ole,mutta navenlattialla vielä sitä tilaa on,joskin toi paikkakunnankierrätyskeskus on saanut minut hurmostilaan,joten sekin tila tulee varmaankin pikkuhiljaa täyttymään??


    • Olipa mukaansatempaavaketju!
      Se taivallus kasvatti minua ihmisenä,karsi turhat luulot aman parnmuudesta,mutta loi uskoa uusille aloituksille,joten kiitos täältä pesee?

      Kasvaa ihmisenä näillä vuosikymmenillä on haaste ja sen haasteen otan vastaan ama

      • Anonyymi

        "parnmuudesta"

        Joko alkaa kirjaimet harittaa?

        Nyt vain odotamme jännityksellä, mitä sieltä pesee.

        Äläkä sitten ala vaatimaan, että jokaisella on rekisteröity nikki, saati syyttelemään, että joku peukuttaa itseään!

        Miksi et voi itsekkin peukuttaa omiasi, niin saisit edes yhden vihreän peukun, koska viestisi on aina punaisella peukutettu. Miksiköhän?


      • Anonyymi

        Minulla näkyy harmaana kaikki peukut ja ne on ylöspäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla näkyy harmaana kaikki peukut ja ne on ylöspäin.

        Minulla on harmaakaihi,mutta ei vielä kypsässävaiheessa,kuten en minäkään,että kiitos teille harmaakaihdittomat?? ritu


      • Anonyymi kirjoitti:

        "parnmuudesta"

        Joko alkaa kirjaimet harittaa?

        Nyt vain odotamme jännityksellä, mitä sieltä pesee.

        Äläkä sitten ala vaatimaan, että jokaisella on rekisteröity nikki, saati syyttelemään, että joku peukuttaa itseään!

        Miksi et voi itsekkin peukuttaa omiasi, niin saisit edes yhden vihreän peukun, koska viestisi on aina punaisella peukutettu. Miksiköhän?

        Aloitin ketjuilun avoimesti!
        Sen Jämsänäijän vierailusta,kyllä oli ihanaa seurata jälkeläisen lentoa.
        Se selkälokki on osa minun elämääni


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Aloitin ketjuilun avoimesti!
        Sen Jämsänäijän vierailusta,kyllä oli ihanaa seurata jälkeläisen lentoa.
        Se selkälokki on osa minun elämääni

        Ehkäpä nuo Jämsänäijän lapsetkin tulevat ensi vuonna sinua moikkaamaan. Toivon sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe