tämä uusi influenssa-aalto

huonossa_kunnossa

Korkeaa kuumetta, kurkkukipua, heikotusta, niveliin sattuu... En suosittele! Pahin sairaus mitä nyt 10 vuoteen ollut. Lyhyen ajan sisällä olo pahentunut ja pahentunut. Tänään syljin verta eikä ääntä saa ulos..

8

2216

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jälkitautia

Kannattaa mennä lääkäriin, jos on verta tullut. Sulla voi olla keuhkoputken tulehdus. Itse sairastuin pari viikkoa sitten kuumeeseen ja paikat oli tosi kipeenä ja hirvee nuha ja yskä. Toissapäivänä kuume nousi uudelleen ja pää oli kipeänä. Nuha paheni. Menin lääkäriin ja poskiontelotulehdushan se. Sain antibioottikuurin, mutta ei vielä ole tehonnut, muuta kuin kuumeeseen.

• jepulijee

kävin siis juu. jotain verikokeita ja kurkusta näytteitä otettiin ja keuhkoputken tulehdukseen lääkkeet sain mutta ei kyllä sanonu lääkäri tarkasti että mikä on taudin nimi.. varmaan siksi että kurkusta otetut näytteet ei ollu vielä valmiit. mut jotain puhu kohonevista tulehdusarvoista.. ja kyllä nuo antibiootit vähän kurkkukipua lievittänyt mutta kuume heittelehtii miten sattuu ja on välillä tosi sekava olo...

• Toipilas

alkaa helpottaa. Kova tauti oli. Kaatoi mutkin sänkyyn useammaksi päiväksi ja ihan heikottava olo oli vielä muutama päivä kuumeen jälkeenkin. Hyvä kun menit lekuriin, kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa parantumaan. Koita vain levätä kaikessa rauhassa ja juoda paljon, mutta ei alkoholituotteita:))

• tomrider
        Toipilas kirjoitti:

alkaa helpottaa. Kova tauti oli. Kaatoi mutkin sänkyyn useammaksi päiväksi ja ihan heikottava olo oli vielä muutama päivä kuumeen jälkeenkin. Hyvä kun menit lekuriin, kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa parantumaan. Koita vain levätä kaikessa rauhassa ja juoda paljon, mutta ei alkoholituotteita:))

ollu kurkkukivun lisäks helvetillinen päänsärky
        ohimo-alueella?
        Mä olen ollu 2vrk ihan romuna,ikinä aikasemmin ei tällästä flunssaa,ja oon 4kymppinen.

• Toipilas
        tomrider kirjoitti:

ollu kurkkukivun lisäks helvetillinen päänsärky
        ohimo-alueella?
        Mä olen ollu 2vrk ihan romuna,ikinä aikasemmin ei tällästä flunssaa,ja oon 4kymppinen.

Oli päänsärkyäkin, mutta ei mitenkään niin valtavan kovaa, mutta paikkojen särky oli kovaa, varsinkin selkä ja alaraajat sekä silmät. Ei ole ennen flunssa muakaan sänkyyn kaatanu (vähän yli nelikymppinen), mutta nyt se teki sen ja vielä kun kuume oli laskenut, niin paikkoja särki muutaman päivän sen jälkeen ja olo oli aivan rättiväsynyt. En ole vieläkään (kaksi viikkoa) kunnossa, mutta ehkä tuo antibioottikuuri vie taudin mennessään lopullisesti.

• Toinen toipilas
        Toipilas kirjoitti:

Oli päänsärkyäkin, mutta ei mitenkään niin valtavan kovaa, mutta paikkojen särky oli kovaa, varsinkin selkä ja alaraajat sekä silmät. Ei ole ennen flunssa muakaan sänkyyn kaatanu (vähän yli nelikymppinen), mutta nyt se teki sen ja vielä kun kuume oli laskenut, niin paikkoja särki muutaman päivän sen jälkeen ja olo oli aivan rättiväsynyt. En ole vieläkään (kaksi viikkoa) kunnossa, mutta ehkä tuo antibioottikuuri vie taudin mennessään lopullisesti.

Mulla alkoi noin viikko sitten kamala flunssa, jossa jatkuva päänsärky, nuha ja korkea (40astetta) kuume. Olo oli pahin mitä ikinä muistan flunssassa olleen. Pyörrytti ja paikat oli kipeenä. Kuume laski, mutta sen jälkeen on ollut edelleen aika hutera olo (päätä tahtoo jomottaa ja lihaksissa tuntuu ja nenä on tukkonen). Sitkee ja ärhäkkä tauti, mutta pitää ottaa rauhallisesti.

• Niisku
        Toinen toipilas kirjoitti:

Mulla alkoi noin viikko sitten kamala flunssa, jossa jatkuva päänsärky, nuha ja korkea (40astetta) kuume. Olo oli pahin mitä ikinä muistan flunssassa olleen. Pyörrytti ja paikat oli kipeenä. Kuume laski, mutta sen jälkeen on ollut edelleen aika hutera olo (päätä tahtoo jomottaa ja lihaksissa tuntuu ja nenä on tukkonen). Sitkee ja ärhäkkä tauti, mutta pitää ottaa rauhallisesti.

En tiedä mikä piru tää on. Kurkkukipu alko yli viikko sitten sunnuntaina,torstaina pientä lämmön tuntua,pe ja la puhekyvyttömänä. Tänään töissä, kurkku kipeytyy jälleen ja lämpöä 37,5. (normaali 36,5) Kettumaista kun tää on tällästä kiikun kaakun. Kippais nyt edes kertaheitolla petiin, mutta ei. Kitkutat päivän rutiineja läpi puolikuntoisena.

• In Espoo

Tuli niin puskantakaa eilen puolenpäivän jälkeen ekaks kamalana nenän kutituksella ja veden vuotona. Tänään yritin tsempata finrexin burana kuurilla töihin, mut mitä vielä.

Nyt tulin just saunasta lämmittelemästä, sitä ennen piti käydä partsilla viilentelees. Kuume hipoo 40 astetta. Parit tutut on tän läpi käynyt ja lähinnä niille tuli vaan naureskeltua, et eikö se pikku flunssaa kestä..

Sehän on vaan henkistä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe