tahtoisin niitä "konsteja" millä synnytys käynistyisi??löytyykö kokemuksia mitkä on oikeasti käynistäny synnytyksen??olen kuullu että jos liikkuu paljon loppu viikoilla se voisi auttaa ja samoin seksi.ja onko totta että jos viimisellä kuukaudella hieroo aamuin illoin ruokaöljyä välilihaan niin näin voi estää synnytyksessä välilihan repeemisen!??onko kokemusta??kiitos vastauksista ja kevään odottelua kaikille:)
neuvoja löytyiskö???
10
1709
Vastaukset
kun mä odotin lähdin ensin 5 km lenkille ja sitten kaveri heitti lattialle 175 pyykkipoikaa jotka keräsin yksitellen kyykky asennosta lattialta ja sitten saunomaan oikein kunnolla ja eiköhän ensi yönä tule lähtö.......
- kahen äiti
...... ja anna lapsen tulla, koska on tullakseen!!! Älä sinä päätä siitä!
Onnea kuitenkin :) - tuntuu
että ne varmat konstit perustuu yleensä siihen, että loppu raskaudesta koitetaan kaikkea mahdollista käynnistämään synnytys, mutta jossain vaiheessa se synnytys tietysti käynnistyy. Jotainhan sitä oli tehty ennen sitä synnytyksen alkua ja se tulkitaan käynnistäneeksi asiaksi. Oikeesti siihen tuskin voi kauheesti vaikuttaa. Suosittelen vaan lepäämistä loppuajasta kunnolla. Jaksaa sitten synnytellä ja hoidella vauvaa.
- Aurora
Luulen että paras konsti saada synnytys käynnistymään on keksiä mitä tahansa tekemistä, mikä saa ajatukset pois synnytyksestä hetkeksi! Se voi olla liikunta, siivous, kaupoissa käynti, vierailu tuttujen luona... Ainakin silloin aika kuluu huomattavasti nopeammin ja mamma pysyy virkeänä! =)
Välilihaa olen itse rasvaillut apteekista saatavalla Ceridal-öljyllä. Kohta näkee kannattiko: rv 39 4 meneillään...
Rauhallista loppuraskautta sinnekin! - vain..
Liberon sivuilta löytyi semmosia vinkkejä, että nännien hieronta saattas auttaa asiaan ja kuitupitoinen ruoka. Sittenhän on nuo saunominen, sekstaaminen ja siivous. Luulisin et toi sekstaus ois ehkä nännien hieromisen kans paras ;o) Ainakin gynen jälkeen tuntuu supisteluja ja jotain kyl tapahtuu, ja kyllähän ne tuota kohdun kaulaa koittaa ärsyttää sairaalasssakin jotta edisytis synnytys..
täs linkki sinne liberolle.. oikee alanurkka..
http://www.liberovaipat.fi/Libero/Templates/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=3004 - siis tota.....
Tarkoitushan on hieroa(sekä venyttää) öljyn avulla välilihaa, ei suinkaan pelkkä öljyn levitys sinne auta...
"Ohjeita" tähän taisi olla uusimmassa vauva-lehdessä. -Tietenkään ei luvattu auttavan, mutta voihan sitä kokeilla. :) että portaitten ylös-alas kävely olisi tehokas keino. Mutta kuka jaksaa ravata portaita kun muutenkin piukottaa joka paikasta?! Eikä taida olla kovin turvallistakaan, kun painopiste on siirtynyt, eikä näe eteensä...
- 4kk äitinä ollut
mulla meni lasketun ajan yli kaks viikkoa, kyllä siinä yritettin ihan kaikkea, mutta kun ei niin ei! lopulta mentiin sairaalaan käynnistykseen, joka ei heti onnistunut sekään. taisi meillä neiti nauttia masussa olosta niin paljon, et ois halunnu jäädä sinne.
no lopulta käynnistys lähti toimimaan ja syntyi sit sillä tavalla. oli aika raju kokemus, kun se eteni mulla niin nopeasti ja voimakkaasti, uskon et ois ollut "miellyttävämpi" synnytys, jos ois käynnistynyt iha luonnosesti.
mutta kaikesta selviää, sillä voi lohduttautua, et ei se oo kellään jäänyt ulos tulematta:) - onnistui
kotitekoinen käynnistys. Kaaduin hevosen kanssa hypätessäni maastoestettä raskausviikolla 34. Synnytys käynnistyi ja ihan hyvin meni muuten, mutta oli vähän ikävä ponnistaa kun solisluu oli juuri murtunut...:) En välttämättä suosittele.
- muhkea mamma
Oon kans sitä mieltä, että antaa vauvan tulla, kun on tullakseen. Mutta itseä pelottaa ihan hervottomasti se välilihan repeäminen! Se on jo ajatuksena niin kauhea!! Että jos siihen ois vinkkiä, niin kiitti vaan hirveesti. Tuntuu vain se venyttely vähän tehottomalta, eikös sitä kuitenkin tule venyteltyä aina sekstaillessakin ja eipä tuo ole venynyt tähänkään mennessä? Kokemusta? Selviääkö siitä hengissä?! Muu kipu ei pelota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2074516Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t993267Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881777Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va131387Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181346Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20241213- 521148
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2491144Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi101131- 551059