Minulla on ollut peippoja jo muutaman vuoden ajan. Ensimmäinen pariskunta on vieläkin elossa ja voi hyvin vanhemmillani nykyään. Alkuperäinen pari on lisääntynyt kiitettävästi ilman pyyntöjäkin ja niistä poikasista on yksi jäänyt minulle ja se nyt menettää kumppaneita kuin kärpäsiä. Naaraat on siis ostettu eläinkaupasta. Missä voi olla vika? Voinko hoitaa jotenkin väärin jos koiras kuitenkin elää ja voi hyvin?
Ostin juuri uuden kumppanin koiraalle enkä halua sen menehtyvän joten haluaisin tietää missä voi olla syy. Voisiko muniminen aiheuttaa liikaa rasitusta tms?
Peippo naaraiden menehtyminen
1
219
Vastaukset
- -M-
Jatkuva muninta aivan varmasti lyhentää naaraslinnun elinikää, etenkin jos kalsiumista ja proteiineista on ravinnossa pulaa. Viimeistään parin-kolmen pesyeellisen jälkeen pitäisi munatuottoon saada ainakin puolen vuoden tauko keinolla millä hyvänsä oli sitten ruokinta kunnossa tai ei. Jos pesätarvikkeiden poisto häkistä ei auta niin vaikka erottamalla koiraat ja naaraat toisistaan. Kovin nuorena naarasta ei myöskään pitäisi päästää munimaan, jos kaupasta haet juuri vieroitetun poikasen joka sitten alkaa heti munia sarjatuotantona ei kehittymätön elimistö varmasti kestä kauan. Peipponaaraan tulisi kuitenkin olla lähemmäs vuoden ikäinen ennen ensimmäistä pesintää.
Mahdollista on toki esim vaikka sekin että sillä "kestolinnulla" on joku bakteeri tai virus, jolle se on itse immuuni mutta ne uudet kaverit sitten eivät ja sairastuvat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1162246- 1291812
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631206Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841134Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k711043Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43993Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75955HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio22918Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56912