Peippo naaraiden menehtyminen

Peippotar

Minulla on ollut peippoja jo muutaman vuoden ajan. Ensimmäinen pariskunta on vieläkin elossa ja voi hyvin vanhemmillani nykyään. Alkuperäinen pari on lisääntynyt kiitettävästi ilman pyyntöjäkin ja niistä poikasista on yksi jäänyt minulle ja se nyt menettää kumppaneita kuin kärpäsiä. Naaraat on siis ostettu eläinkaupasta. Missä voi olla vika? Voinko hoitaa jotenkin väärin jos koiras kuitenkin elää ja voi hyvin?
Ostin juuri uuden kumppanin koiraalle enkä halua sen menehtyvän joten haluaisin tietää missä voi olla syy. Voisiko muniminen aiheuttaa liikaa rasitusta tms?

1

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Jatkuva muninta aivan varmasti lyhentää naaraslinnun elinikää, etenkin jos kalsiumista ja proteiineista on ravinnossa pulaa. Viimeistään parin-kolmen pesyeellisen jälkeen pitäisi munatuottoon saada ainakin puolen vuoden tauko keinolla millä hyvänsä oli sitten ruokinta kunnossa tai ei. Jos pesätarvikkeiden poisto häkistä ei auta niin vaikka erottamalla koiraat ja naaraat toisistaan. Kovin nuorena naarasta ei myöskään pitäisi päästää munimaan, jos kaupasta haet juuri vieroitetun poikasen joka sitten alkaa heti munia sarjatuotantona ei kehittymätön elimistö varmasti kestä kauan. Peipponaaraan tulisi kuitenkin olla lähemmäs vuoden ikäinen ennen ensimmäistä pesintää.

Mahdollista on toki esim vaikka sekin että sillä "kestolinnulla" on joku bakteeri tai virus, jolle se on itse immuuni mutta ne uudet kaverit sitten eivät ja sairastuvat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2140
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1903
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1342
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      962
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      909
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      782
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe