Mitä p-kauden johtahatehtäväradalla tehdään? Onko jonkinlaisia rasteja vai miten toimii? Skapparit ilmeisesti arvioimassa suorituksia? Kaikki info ja omat kokemukset tervetullutta
Johtajatehtävärata
2
8156
Vastaukset
- Anonyymi
Yksi perusjekku on seuraava tilanne: olet etenemässä ryhmän kanssa ja vihollinen avaa tulen edestä. Mitä teet?
Pitää muistaa, että jos ole tehtävässä tiedustelija eli kärjessä, niin heittäydyt maahan ja vastaat tuleen. Mutta jos olet tehtävässä ryhmän tai partion johtaja ja kärjessä on omat tiedustelijat, et ammu heitä selkään vaan ryhmä maastoutuu ja käskytät porukkaa konttaamaan tiedustelijoitten tasalle jne.
Sitten on tehtäviä joissa joku on haavoittunut ja pitää esim. käskyttää lääkintämies hoitamaan tätä ja muut tekemään ryhmän varsinaista tehtävää.
Voi olla yksinkertaisia tehtäviä kuten teltan pystyksen käskytys ryhmälle. - Anonyymi
Koulutusvaiheesta riippuen tehtävät voivat olla esim. tehtävän antaminen tiedustelupartiolle, jolloin pitää muistaa nimetä kuka sitä johtaa ja partion tehtävä, eli missä pitää käydä ja mitä havainnoida.
Sitten rastilla voi olla tehtävä, jossa mainitaan että alueella on havaittu merkkejä taistelukaasun käytöstä. Tällöin pitää käskyttää sopiva valmiustaso suojavarustukselle tai mittarien käytölle ( jos on koulutettu).
Eli yleisesti ottaen osassa tehtäviä pitää nimetä vastuuhenkilö (kuten lämäri tai kk-pari) ja tehtävä ja määrätä milloin toiminta käynnistyy eli heti vai klo xx.xx. Kannattaa ajatella siis yksinkertaistettuna työnjakoa että kuka tekee, mitä tekee ja milloin.
Rasteilla pitää huomioida ympäröivä maasto siten, että esim. lähettää sen tiedustelupartion metsää pitkin eikä aukean poikki. Tai ryhmän puolustusasema tulee sinne metsän puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029