Haluan tuoda yli 25 vuotta vanhan porsche 911 auton. mitä kuluja suomeen tuomisesta tulee? Kuinka kestäviä tuon ikäiset Porschet oikein on?
Porsche saksasta
12
2623
Vastaukset
- jarkko
Veroa joudut maksamaan 30% auton ostohinnasta ja tuontikustannuksista, eli ei ole ihan ilmasta lystiä, vaikka niin joskus luullaan. Ainahan vanhat autot hajoilevat vähän väliä, porschen osat ovat vaan älyttömän kalliita, ja remontin tekeminen hankalaa.
- Saksa
eikö yli 25 vuotiaat (autot) olekaan ton veron ulkopuolella?
- Ruben Chiller
Saksa kirjoitti:
eikö yli 25 vuotiaat (autot) olekaan ton veron ulkopuolella?
no further comment...
- saksa
Ruben Chiller kirjoitti:
no further comment...
Tarkistin asian ja oikeassa olet.
- Trabant
Osoitteesta http://www.personal.eunet.fi/pp/ftech/ löytyy käytettyjä Porscheja, sekä varaosahintoja. Voihan olla että heiltä saa vinkkiä siitä millä hinnalla auton saa ulkomailta.
- Ruben Chiller
Alkuperäislaatu maksaa: Tulpanjohtosarja n. 250,-!!! Tosin on ne sitten "armeijatason" laatua teräspunoskuorella...
Toisaalta, monen uuden pikkuautonkin osat on alkuperäisenä lähes vastaavan hintaisia.
Varaosahintojen takia varmaan liikkuu aika paljon todellisia pommeja, joissa tekohengitetty rikkinäisiä osia tai sitten käytetty Biltema-tason osia. Ei ehkä kovin suuri riski Suomen laillisilla nopeuksilla, mutta jos matka suuntautuu moottoriradalle tai Saksaan, voi olla hyvä käydä auto läpi aika tarkasti etukäteen...
- Itsekin kiinnostunut
Muistelen lukeneeni, että 911:n tuli täysin galvanoitu kori vasta vuonna (vai vuosimaalliin?) -76 eli sitä vanhemmat lahoaa paljon helpommin.
Kannattaa myös huomioida, että 70-luvun lopun 2.7 litrainen kone on huonossa maineessa eli ei tiemmä kestä.- joopajoo
Itselläni 911 vm. 1975 2.7L koneella, täytyy kyllä sanoa että kone on mainettaan parempi, itselläni ei ole ollut mitään erityisiä ongelmia tämän myllyn kanssa ja alkuperäinen nokkaketjun kiristinjärjestelmäkin on pelannut ihan hyvin. Kansia irroittaessa huomasin muutaman pinnapultin pyörivän tyhjää, tämä kyllä johtuu etupäässä taitamattomista korjaajista ja liiallisesta momentista kuin huonosta valusta, tuskin 3.0sc:n kone on tältä osin onnistuneempi.
Jos kori on galvanoitu noin 25v sitten niin siitä ei välttämättä ole enää paljon iloa jos autoa ei ole hoidettu säännöllisesti, kyllä galvanoimatonkin kori säilyy täysin ruosteettomana kunnon hoidolla.
- 911 SC
Ennenkuin ryhdyt toteuttamaan haavettasi (suosittelen lämpimästi), sinun kannattaisi tutustua esim. Bruce Andersonin kirjoittamaan kirjaan: Porsche 911 Performance Handbook. Kirjaa myy ainakin Classic Motorbooks-niminen firma Jenkeissä hintaan n. 19$. Kyseisestä putiikista löytyy toki paljon muutakin 911 kirjallisuutta. Valitettavasti vasta v-78 kone muuttui 2.7:sta 3.0:ksi, joka käyttää turbon lohkoa ja tällöin poistui mm. ongelma kansipulttien "nousemisesta jenkoineen" lohkosta. Vm-78...83 autoissa on vielä vanhanmalliset nokkaketjujen kiristäjät, jotka pettäessään aiheuttavat melko mittavan remontin. Porsche myy päivityssarjaa tähän ongelmaan hintaan n. 500€, joka kannattaa ehdottomasti asentaa ja on moniin autoihin varmaan asennettukin. Kansipultit ovat myös eräs ongelma ennen v-84 valmistetuissa autoissa, varsinkin alapuolen pultit korrosoituvat pistemäisesti, joka aiheuttaa aikanaan pultin katkeamisen. Kokemuksesta tiedän, että yhden pultin katkeamista ei edes huomaa muuten kuin tarkistamalla pultit erikseen esim. venttiilien säädön yhteydessä. Muistaakseni epoksipäällystetyt pultit (24 kpl) maksoivat n. 500€ ja tarvittava tiivistesarja siihen päälle. Em. asiat on hoidettu tehtaan toimesta v-84 911 Carrerasta lähtien, jolloin myös kone kasvoi 3.2:ksi. Täysgalvanoitu kori (-76 eteenpäin) oli huomattava parannus, mutta silti löytyy riskipaikkoja mm. öljytankin yläpuolelta, takalokasuojien etuyläkulmasta, etulokasuojista lampunpesien ja polttoaineentäyttöaukon ympäriltä. Kaikki mainitut varaosahinnat ovat alkuperäisosille, joita kannattaa ehdottomasti käyttää. 911 on rakennettu huomattavasti vankemmin kaikilta osiltaan kuin normaalit perheautot ja väittävät 300 000 km:n olevan vasta "sisäänajon" 3.0 kuutosboxerille. Olen itse nähnyt 120 000 ajetun koneen kansipulttirempan yhteydessä kannet avattuna ja esim. sylintereissä ei pystytty mittaamalla havaitsemaan kulumaa. Sääli vaan, että 25 v on pitkä aika, mutta ehkäpä ne muuttavat tuota käytettyjen tuontia koskevia verohommia ja päästään katselemaan vaikkapa 80-luvun puolenvälin Carreroita. Onko mitään kauniimpaa ääntä kuin kuutosboxerin murina kiihdytettäessä !
- Silver
tuo kutosboxerin ääni on todella hienoa
musiikkia korville ! Kiitos hyvästä tietopaketista - Saksa
kiitti vinkeistä
- joopajoo
Tällä kaverilla on halvat hinnat:
http://www.tatunoor.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760